Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 26 apr 2010 14:55
|
|
Citaat: Rooney op tijd fit voor WK
Bron: Nu.nl
Wayne Rooney is ondanks een blessure op tijd fit voor het WK. De aanvaller van Manchester United stelde de supporters gerust nadat zijn collega's hem tot speler van het jaar in Engeland hadden gekozen.
Rooney kampt met een liesblessure, maar is optimistisch over zijn herstel.
"Mijn lies zal voor het WK in orde zijn, daarover zijn geen zorgen." Rooney hoopt tijdens de laatste competitiewedstrijd tegen Stoke City op 9 mei weer op het veld te staan.
"Ik hoop nog voor United te spelen dit seizoen." Het WK in Zuid-Afrika begint op 11 juni.
Geweldig gevoel
De 24-jarige Rooney is blij met zijn verkiezing. "Het is een geweldig gevoel omdat ik gekozen ben door de andere spelers."
Rooney werd in 2005 en 2006 talent van het jaar. "Vanaf dat moment was de speler van het jaarverkiezing een doel voor mij."
Engelsman
Rooney is de eerste Engelsman sinds 2006 die de prijs wint. In 2006 ging Steven Gerrard van Liverpool er mee vandoor.
Rooney hield Didier Drogba, Cesc Fabregas en Carlos Tévez achter zich. James Milner van Aston Villa werd gekozen tot talent van het jaar.
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 17:13
|
|
[list">Geblesseerde Barry dreigt WK te missen
Gareth Barry moet vanwege een enkelblessure vier weken langs de kant zitten. Dat kreeg de Manchester City-middenvelder vrijdag in het ziekenhuis te horen na een MRI-scan. Omdat de herstelperiode vier weken vergt, komt deelname aan het WK serieus in gevaar voor de Engelsman.
De 36-voudig international raakte woensdag in het duel met Tottenham Hotspur geblesseerd. In eerste instantie leek de kwetsuur niet al te ernstig, maar onderzoek in het ziekenhuis wees vrijdag uit dat Barry het enkelgewricht vier weken niet mag belasten.
'Ik vind het zeer vervelend voor hem', vertelt City-trainer Roberto Mancini tegen de Manchester Evening News. 'Gareth is een fantastische jongen én een fantastische voetballer. Ik hoop dat hij het WK haalt. Hij verdient het om daar te spelen.'
Barry behoort onder het bewind van bondscoach Fabio Capello steevast tot de Engelse selectie. Wanneer zijn herstel precies de voorgeschreven vier weken duurt, heeft de middenvelders slechts één week om fit te geraken voor het openingsduel van Engeland. Op 12 juni is de Verenigde Staten de tegenstander in de Engelse WK-ouverture.
Capello maakt dinsdag zijn dertig man tellende (voorlopige) selectie bekend.
# bron: VI.nl[/list">
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 23:27
|
|
Flinke aderlating.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 18:33
|
|
Citaat: Capello gunt Carragher en King WK-kans
11/05/2010 15:41
Ledley King en Jamie Carragher (foto) mogen nog steeds hopen op deelname aan het WK van deze zomer in Zuid-Afrika. Bondscoach Fabio Capello nam beide verdedigers op in de voorlopige WK-selectie van Engeland.
Zowel Carragher als King speelde onder de Italiaanse bondscoach van Engeland nooit een interland. Gezien de fysieke problemen in de defensie is de keuze van Capello logisch. De vaste waarden Rio Ferdinand en John Terry kampten tijdens de huidige jaargang regelmatig met blessures, maar werden wel geselecteerd.
Opvallend is tevens de terugkeer van Joe Cole. De middenvelder van Chelsea kwam niet meer uit voor de nationale ploeg sinds september 2008 (Kroatië-Engeland 1-4).
Gareth Barry krijgt van Capello de tijd om zijn blessure te laten herstellen. De middenvelder van Manchester City is zeker nog drie weken uitgeschakeld met een enkelblessure.
De selectie van Engeland, die louter bestaat uit spelers die actief zijn in de Premier League, moet nog worden teruggebracht van 30 naar 23 man. Capello heeft tot 1 juni de tijd om zeven spelers mede te delen dat zij niet naar Zuid-Afrika hoeven af te reizen.
De Verenigde Staten, Algerije en Slovenië zijn in Zuid-Afrika in de poulefase de tegenstanders van Engeland. Het WK begint voor de Engelsen op 18 juni, dan is de Verenigde Staten de tegenstander.
De volledige voorselectie bestaat uit de volgende namen:
Doel: Robert Green (West Ham United), David James (Portsmouth), Joe Hart (Manchester City)
Verdediging: Glen Johnson (Liverpool), Jamie Carragher (Liverpool), Rio Ferdinand (Manchester United), John Terry (Chelsea), Matthew Upson (West Ham United), Ledley King (Tottenham Hotspur), Michael Dawson (Tottenham Hotspur),
Ashley Cole (Chelsea), Leighton Baines (Everton), Stephen Warnock (Aston Villa)
Middenveld: Gareth Barry (Manchester City), Frank Lampard (Chelsea), Michael Carrick (Manchester United), Scott Parker (West Ham United),Tom Huddlestone (Tottenham Hotspur), Steven Gerrard (Liverpool), James Milner (Aston Villa), Aaron Lennon (Tottenham Hotspur), Adam Johnson (Manchester City), Joe Cole (Chelsea), Shaun Wright-Phillips (Manchester City), Theo Walcott (Arsenal)
Aanval: Wayne Rooney (Manchester United), Emile Heskey (Aston Villa), Jermain Defoe (Tottenham Hotspur), Peter Crouch (Tottenham Hotspur), Darren Bent (Sunderland).
VI.nl
Dit zijn op het gebied van fitheid wel heel veel twijfelgevallen.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 18:17
|
|
[list">Capello laat Walcott thuis, Barry wél naar Zuid-Afrika
Theo Walcott ontbreekt in de WK-selectie van Engeland. Bondscoach Fabio Capello had geen plaats voor de Arsenal-aanvaller en besloot Gareth Barry wel mee te nemen naar Zuid-Afrika.
Ook Leighton Baines (Everton), Darren Bent (Sunderland), Michael Dawson (Tottenham Hotspur), Tom Huddlestone (Tottenham Hotspur), Adam Johnson (Manchester City) en Scott Parker (West Ham United) kregen slecht nieuws van Capello en missen het WK.
Barry bleek na een uitgebreide conditietest fit genoeg om in de selectie te worden opgenomen. De middenvelder keert terug van een enkelblessure en is nog niet helemaal fit.
De Verenigde Staten, Algerije en Slovenië zijn in Zuid-Afrika in de poulefase de tegenstanders van Engeland. Het WK begint voor de Engelsen op 18 juni, dan is de Verenigde Staten de tegenstander.
De volledige bestaat uit de volgende namen:
Doel: Joe Hart (Manchester City), David James (Portsmouth), Robert Green (West Ham United).
Verdediging: Jamie Carragher (Liverpool), Ashley Cole (Chelsea), Rio Ferdinand (Manchester United), Glen Johnson (Liverpool), Ledley King (Tottenham Hotspur), John Terry (Chelsea), Matthew Upson (West Ham United), Stephen Warnock (Aston Villa).
Middenveld: Gareth Barry (Manchester City), Michael Carrick (Manchester United), Joe Cole (Chelsea), Steven Gerrard (Liverpool), Frank Lampard (Chelsea), Aaron Lennon (Tottenham Hotspur), James Milner (Aston Villa), Shaun Wright-Phillips (Manchester City).
Aanval: Peter Crouch (Tottenham Hotspur), Jermain Defoe (Tottenham Hotspur), Emile Heskey (Aston Villa), Wayne Rooney (Manchester United).
# bron: VI.nl[/list">
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 00:42
|
|
Frappant. Ik had Walcott voor de bank wel meegenomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 11:51
|
|
Walcott is een geweldenaar. Ik zou hem zelfs voor de basis hebben meegenomen. Bizarre beslissing om Lennon en Wright P de voorkeur te geven. Walcott had Engeland veel diepte en dreiging kunnen geven, met name in de counter. Veel meer nog dan die die andere 2.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 12:54
|
|
Emile Heskey? Pfff dat die drol erbij zit zeg.
Grootste uitdaging voor Capello is een evenwichtig middenveld opstellen, Barry lijkt mij daarvoor schier onmisbaar.
Wel een elftal op leeftijd overigens, voordeel van veel ervaring maar kan onder zware omstandigheden ook een nadeel blijken te zijn. Wat verwachten jullie van Engeland?
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:12
|
|
Ik zou er zoiets van maken:
Crouch;
Gerrard, Rooney, Lennon;
Barry, Lampard;
Cole, Ferdinand, Terry, Johnson.
Kun je nog het één en ander variëren. Crouch eruit, Rooney naar de spits en Carrick erbij op het middenveld. Of je haalt Gerrard eruit en Rooney naar links.
Lastig te verslaan, maar wel een paar spelers die met blessureproblemen hebben gekampt. Verder missen ze zonder Walcott wel iemand die je voorin kunt inbrengen om een wedstrijd te laten kantelen. Ook is men qua breedte op links erg afhankelijk van Cole, maar dat zijn ze eigenlijk al jaren.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:27
|
|
Walcott was echt dramatisch in de 2 oefenpotten. Leek wel Kennedy. Terecht dat hij niet meegaat. Een Wright-Phillips heeft meer laten zien de afgelopen weken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:47
|
|
Walcott is natuurlijk een paar klassen beter dan Wright Phillips. Overigens zijn ook Ashley Young en Agbonlahor niet mee.
Ik had een Engeland op de counter verwacht met razendsnelle flanken, Rooney in de spits en scorend vermogen vanaf het middenveld. Zoiets
Green
Johnson, Ferdinand, Terry, Cole
Lampard, Barry, Gerrard,
Walcott, Rooney, Young
Of een grote sterke spits en Rooney op links.
Engeland was voor mij een van de grote kanshebber. Al snap ik weinig van deze selectie
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:55
|
|
Ik vind het wel meevallen hoor die paar klassen verschil. Ik heb walcott ook niet echt veel progressie zien maken. Daarbij staat hij niet in de basis bij Arsenal, iets wat zijn ontwikkeling tegenhoudt. Uiteindelijk moet je jezelf laten zien in de paar weken dat je bij de selectie zit. Volgens BBC5 heeft hij dat niet kunnen doen.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 21:36
|
|
Rio Ferdinand definitief out voor WK.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 12:59
|
|
Goede eerste pot van Engeland, jammer van die blunder van Green. Amerika had weer goede verdediging en was zelfs via Altidore nog dicht bij de overwinning. Engeland zie ik ver komen, mits Heskey wordt vervangen door Defoe/Crouch.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 13:36
|
|
Citaat: Goede eerste pot van Engeland, jammer van die blunder van Green. Amerika had weer goede verdediging en was zelfs via Altidore nog dicht bij de overwinning. Engeland zie ik ver komen, mits Heskey wordt vervangen door Defoe/Crouch.
Moeten de mannetjes toch wat minder gefrustreerd gaan rondlopen want anders kunnen kaarten en schorsingen weleens een probleem gaan worden.....
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 14:02
|
|
Viel best mee. Engeland stond verdomd goed te spelen, vond ik. Wel frappant dat wij Nederlanders (oefenduel tegen VS, 2-1 winst) ontevreden zijn met een nipte overwinning op VS en het blijkt gewoon dat dit een verdomd taaie ploeg is. Ik heb vertrouwen in Engeland, maar niet in Heskey.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 14:25
|
|
Engeland speelde verdomd goed? Dat heb ik niet gezien, hoor. Engeland kan de bal niet in de ploeg houden. Dat je Barry mist, oké, maar stel dan op z'n minst Carrick nog op.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 19:52
|
|
Ik vond het met Lampard en Gerrard wel goed staan. Alleen Milner had een off-day en Heskey was een zwakte voor deze ploeg. Verder winnen ze natuurlijk van USA, als Green niet grandioos blundert. Engeland zat daarvoor goed te voetballen en lekker in de wedstrijd.
Ik ben ontzettend bang voor Engeland. Maar dat is vooral omdat zij Lennon hebben. En elk team op het WK bijna een zwakke linksback heeft.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 20:07
|
|
Nogmaals: Engeland kon de bal niet in de ploeg houden. Dat had gedeeltelijk te maken met het feit dat Cole achterin gehouden werd (waardoor de breedte op links gering was, wat ook de reden was dat Capello Wright-Philips inbracht). Ook had het te maken met het feit dat men centraal op het middenveld tegen het uitstekende drieluik van de VS (Bradley, Clark, Dempsey (en wat verder naar voren Donavan) een man tekort kwam. Rooney zakte veel in, maar daardoor miste men weer stootkracht voorin. Beter houd je Rooney voorin en breng je een extra middenvelder in.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 20:26
|
|
Dat klopt ook, maar dat had natuurlijk inderdaad vooral met het middenveld te maken. USA had daar een overtal-situatie (zoals jij al schets met Dempsey, Bradley enz) en ze zaten er bij tijden erg kort op. Ik denk dat Engeland meer had een Crouch deze pot. Heskey verloor haast alle duels van Onyewu.
Verder moeten we ook niet vergeten dat Engeland deze wedstrijd ook gewoon met 3-1 had kunnen winnen. Die kans van Heskey was enorm, het slechte positiekiezen na een voorzet van Lennon vanaf de achterlijn waardoor niemand hem kon intikken en de eerste helft al een bal die Lennon beter zelf had kunnen schieten ipv voorzetten richting Rooney. Anderzijds had het ook kunnen verliezen, maargoed.
Wat verwacht jij dit WK van Engeland, Bertje?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 13 jun 2010 20:38
|
|
Ik vond Heskey anders niet zo slecht. Al die verloren duels heb ik ook niet gezien.
Engeland heeft potentie, maar heeft ook enkele in het oog springende tekortkomingen. Zo is men op links erg afhankelijk van Cole voor wijdte, is het controlerend op het middenveld mede door de blessure van Barry niet veel (al zou ik dan nog altijd Carrick opstellen). Verder mist men achterin Ferdinand natuurlijk. Qua snelheid is men achterin kwetsbaar. Ook dat gekut met de keepers helpt niet. Hart had gewoon snel de voorkeur moeten krijgen.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 09:31
|
|
Citaat: Engelse medische staf vreest voor einde toernooi King
Voor Ledley King zit het WK in Zuid-Afrika er mogelijk al op. De vervanger van Rio Ferdinand in het hart van de Engelse defensie viel zaterdagavond uit met een liesblessure, waardoor hij sowieso niet zou spelen tegen Algerije. Volgens diverse Engelse media is de kwetsuur ernstiger dan verwacht en kan King deze maand helemaal niet meer spelen.
King haakte in de rust af en werd vervangen door Jamie Carragher, die echter geen bijster sterke indruk maakte. In de tweede helft werd hij nog een keer simpel afgetroefd door Jozy Altidore, die uiteindelijk de paal raakte. Tegen Algerije kan Carragher desondanks weer op speelminuten rekenen, want King kan in dit duel niet spelen.
Of de stopper tegen Slovenië wel weer in actie kan komen is nog maar de vraag. De medische staf van de Engelse ploeg heeft King onderzocht en denkt dat de mandekker twee tot drie weken de tijd nodig heeft om te herstellen. Als dit klopt kan hij in theorie weer in actie komen in de kwartfinales, maar Fabio Capello lijkt in dat geval voor een andere verdediger te kiezen.
Bron: Voetbalzone
Carragher zal King waarschijnlijk gaan vervangen, dus ze verzwakken niet in mijn ogen, al zie ik King liever spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 09:36
|
|
King kan echt niet (meer). Carragher is beter.
Hebben ze daar ook nog iets jongere centrumverdedigers of hoe zit het?
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 09:40
|
|
Citaat: King kan echt niet (meer). Carragher is beter.
Hebben ze daar ook nog iets jongere centrumverdedigers of hoe zit het?
King is gewoon van top niveau, zou echt niet weten waarom hij niet meer mee zou kunnen. Hij heeft trouwens ook een goed seizoen gedraaid bij Tottenham. Ze hebben nog wel wat verdedigers in de selectie maar daarvan is de jongste Dawson met 27 of 28 jaar.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 15:54
|
|
Citaat: Ik vond Heskey anders niet zo slecht. Al die verloren duels heb ik ook niet gezien.
Engeland heeft potentie, maar heeft ook enkele in het oog springende tekortkomingen. Zo is men op links erg afhankelijk van Cole voor wijdte, is het controlerend op het middenveld mede door de blessure van Barry niet veel (al zou ik dan nog altijd Carrick opstellen). Verder mist men achterin Ferdinand natuurlijk. Qua snelheid is men achterin kwetsbaar. Ook dat gekut met de keepers helpt niet. Hart had gewoon snel de voorkeur moeten krijgen.
Vond je Heskey echt niet zo slecht? Ik vond het een grote verzwakking...
|