Auteur
|
Bericht
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:21
|
|
Ik vind het een arrogant persoon die dit seizoen echt kampt met een dip. Maar als hij in vorm is, is het een belangrijke speler. Hopelijk komt die oude vorm snel weer terug, want tegen Utrecht en tegen NAC kon het wel beter..
|
YannickAFCA
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 17:33
|
|
Precies, waarschijnlijk Anita morgen rechtsback? Lijkt net of vdWiel er niet 100% voor gaat ofzo.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:38
|
|
Vergeet niet dat deze jongen al anderhalf jaar nouwelijks rust heeft kunnen pakken en dat hij onderhand zowel fysiek als mentaal kapot moet zijn. Ik denk dat Jol na de plaatsing voor de Champions League De Zeeuw, Suarez en Vd Wiel voor een maand op vakantie had moeten sturen. Dan hadden ze inderdaad wat wedstrijden gemist maar nu heeft Ajax minder aan ze gehad omdat ze allen fysiek en mentaal niet toe waren aan een nieuw seizoen.
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:48
|
|
Als hij nou slim is doet ie nog een half jaartje zijn best en dan kan die van de zomer naar Barcelona of Chelsea.
Zijn wij er vanaf en weer een 10 tot 15 miljoen rijker.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:55
|
|
Misschien heeft JD wel gelijk mensen, dat vd Wiel er gewoon helemaal doorzit, ook niet verwonderlijk na een zomer zonder enige vorm van vakantie..
Kut internationale voetbal ook met zn 15 voorrondes etc..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:58
|
|
Het probleem ligt niet bij de spelers die er doorheen zitten, maar bij het gebrek aan geschikte vervangers, of coaches die ondanks dat ze weten dat de speler er doorheen zit aan deze vastigheden willen vasthouden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 14:18
|
|
Inderdaad, het is logisch dat de spelers er doorheen zitten maar de trainers hadden daar beter mee om moeten gaan. Zoals ik al zei had Jol De Zeeuw, Suarez en Vd Wiel na de voorrondes van de Champions League meteen voor een maand op vakantie moeten sturen.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:11
|
|
Natuurlijk heeft het vorige seizoen er alles mee te maken maar zullen ze onderhand eens niet die waardeloze oefenduels van Oranje afschaffen. Wat heeft die 3-1 overwinning ons nu verteld? We weten allemaal dat het een team is en we weten allemaal dat we een van de beste aanval hebben ter wereld. Hierdoor krijg je juist blessure's zoals van Persie vorig seizoen bij Arsenal. Van der Wiel moest weer 90 minuten opdraaien terwijl hij eigenlijk een weekje 'vrij' was ivm. zijn schorsing bij Ajax.
Rust is erg belangrijk zeker als je een zwaar seizoen voor de boeg hebt met Champions League voetbal.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 16:09
|
|
Wat het oefenduel ons heeft verteld? Weinig natuurlijk, maar ik denk dat Van Marwijk weer druk bezig is een team te vormen in de aanloop naar het komende EK, waar Strootman naar mijn gevoel een deel van gaat uitmaken. Heb je die oefenduels niet, dan komt zo'n jongen pas in een erg laat stadium bij Oranje. Nu heeft hij veel meer tijd om zich in de groep te mengen, aan het niveau te wennen, enz.. Van Marwijk lijkt mij in ieder geval een trainer die zijn selectie voor 90% al in zijn hoofd heeft een jaar van te voren en daarmee wil bouwen. En om nou te zeggen dat de spelers van Nederland nou zo'n zware avond hebben gehad... Nou, nee. Daarnaast zijn de trainingen niet zo zwaar en wordt er altijd wel rekening gehouden met de spelers die net terug zijn van een blessure.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 16:17
|
|
Een team smeden naar een groot toernooi is een goed ding maar de blessures die altijd bij de club terrecht komen vind ik zo langzamerhand vervelend worden. In dit geval is er niemand geblesseerd geraakt maar persoonlijk vind ik het club belang vele malen belangrijker.
Ik blijf oefenwedstrijden altijd dubbel vinden, omdat ze toch wel nodig zijn in de ogen van de bondscoach om een een team te creëren en daarbij de nodige nieuwe spelers aan het werk te zien maar het vergt wel weer veel kracht aangezien je een paar dagen later weer voor je club speelt en met de nodige pech nog geblesseerd raakt ook.
Ben het er wel mee eens dat Gregory natuurlijk ook één van de vele spelers is die in een kleine twee jaar tijd nauwelijks rust heeft gehad. Het kalender word steeds voller en voller.
|
Spoon
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 20:20
|
|
Nog een opmerking over die oefenduels en dan gaan we maar weer verder met Gregory hier.
Oefenduels is misschien geen slecht idee maar dan bijvoorbeeld alle internationale duels in een maand. Zoals Wenger al eens aangaf, dan pas kun je op elkaar inspelen elkaar leren kennen omdat je een maand bij elkaar bent. Wanneer is de volgende kwalificatie, ergens in maart? Totale onzin omdan begin Februari een duel te spelen tegen Oostenrijk.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:41
|
|
Het is na afgelopen weekend nog niet gezegd maar:
Wat was deze man weer een DRAMA!!
Ik heb me kapot zitten ergeren aan hem!
Elke keer weer krijgt hij de bal, rent hij 20 meter, houd hij in, 5 seconden bal vast houden, en dan balletje breed of terug.
Gevolg, alle dreiging uit de aanval en nog belangrijker, de snelheid is er wéér uit.
Gisteren tegen vvv een keer of 15 gezien dat dit gebeurde.
Zelden tot nooit zie ik hem nog doorstomen om een voorzet te geven of zie ik hem zelf een actie langs een verdediger maken (overigens is het wel zo, dat als hij dat doet Sulejmani wat moet inzakken).
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:43
|
|
Het is oneerlijk om hem er uit te pikken, iedereen was een drama tegen VVV. Van der Wiel was niet slechter als de rest en je overdrijft ook wel wat.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:50
|
|
@ Niels: Dit is de 1e keer denk ik dat ik écht klaag over vd Wiel. Vind het nog steeds een groot talent.
Maar wat is er gebeurd met zijn rushes langs de lijn en het doorzetten tot de achterlijn. Dat wat hij in het 1e seizoen onder Jol wel deed?
Je moet echt eens de wedstrijd terugkijken tegen vvv en turven hoe vaak hij dat deed.
Ik overdrijf echt niet. Heb er samen met mijn 2 Ajax-makkers behoorlijk op zitten letten en hun zijn behoorlijk vdWiel-fan maar ook hun ergerde zich kapot.
Dat iedereen matig speelde klopt natuurlijk maar dit is niet iets wat vd Wiel 1 wedstrijd heeft. Ik heb er tegen vvv alleen bewust op zitten letten.
Ik heb het hier overigens al eens eerder genoemd.
Overigens vind ik dat vd Wiel al zo lang basisspeler is dat hij niet meer door die ondergrens mag zakken (maar dat geldt voor meer mensen in de basis). Daar is hij ervaren genoeg voor nu.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:53
|
|
Hij zit nou eenmaal in een vormdip, dus is het ook wel logisch dat hij meer op safe speelt. Maar volgens mij heeft hij ook een andere rol gekregen op de back positie onder De Boer. Wat mij opviel tegen VVV was dat hij vaak niet aansloot bij de aanval wanneer dat wel moest.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:56
|
|
@ Niels: Zou natuurlijk kunnen. Dat vdWiel opdracht heeft wat minder op te stomen en waardoor bijv. Enoh wat meer in het voetbal betrokken word.
Onder Jol was het vaak dat vdWiel opkwam en Enoh die plek overnam.
Ik vind het overigens opvallend dat dit nog niet specifiek is aangekaart in een van de vele voetbalprogramma's, want het was écht een wapen onder Jol.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:58
|
|
Die jongen is net als De Zeeuw gewoon kapot, Jol had ze na de voorrondes van de Champions League meteen weer een maand op vakantie moeten sturen. Voetballers moeten in bescherming tegen zichzelf genomen worden want ze willen allenmaal alles spelen wat ze mentaal en fysiek niet aan kunnen.
Tegen PSV, AZ, ADO, FC Groningen, FC Twente en in de wedstrijden in de volgende ronde(s) van de Europa League zal hij nodig zijn maar de rest mag hij van mij op de bank beginnen om zijn lichaam rust te geven.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:00
|
|
Ik denk dat je het op deze manier niet oplost, Ghost. Ze hebben immers ook al een winterstop gehad. Als dat niet helpt, helpt een keer wedstrijd overslaan ook niet meer. Kijk De Zeeuw, die krijgt ook rust af en toe maar zijn spel wordt er niet beter van.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:01
|
|
Citaat: Ik denk dat je het op deze manier niet oplost, Ghost. Ze hebben immers ook al een winterstop gehad. Als dat niet helpt, helpt een keer wedstrijd overslaan ook niet meer. Kijk De Zeeuw, die krijgt ook rust af en toe maar zijn spel wordt er niet beter van.
De winterstop was ook maar heel kort en daarin werd fysiek zelfs harder getraind. Ze hebben voor een langere tijd rust nodig het is niet voor niets dat De Zeeuw vlekken voor zijn ogen ziet.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:04
|
|
Dat bedoel ik dus ook, langere tijd. Een zomer. Ik denk dat we volgend seizoen pas weer wat van Gregory en Demy kunnen verwachten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:11
|
|
Citaat: Ik denk dat je het op deze manier niet oplost, Ghost. Ze hebben immers ook al een winterstop gehad. Als dat niet helpt, helpt een keer wedstrijd overslaan ook niet meer. Kijk De Zeeuw, die krijgt ook rust af en toe maar zijn spel wordt er niet beter van.
De winterstop was ook maar heel kort en daarin werd fysiek zelfs harder getraind. Ze hebben voor een langere tijd rust nodig het is niet voor niets dat De Zeeuw vlekken voor zijn ogen ziet.
Als dat waar is van die vlekken moet hij gewoon zijn rust pakken, zeker weten want neurologie (iets waar ik weinig verstand van hem) is een gebied waar nog veel onduidelijkheden over zijn. Hier moet zeker voor opgepast worden.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 17:59
|
|
Er moet niet bedacht worden hoe je het gevolg oplost, maar hoe je het gevolg in de toekomst kan vermijden. Die kalender moet niet zo overvol zijn, en het moet gewoon beter gepland worden allemaal, want het mag niet zo zijn dat alle wk spelers een jaar lang last houden van het gespeelde wk in combinatie met de sowieso overvolle kalender.
|
Spoon
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:15
|
|
Ik vind dat Ajax er ook meer aan had kunnen doen. De WK gangers moesten zich snel melden na een te korte vakantie. Topsporters zijn meestal wel zuinig op hun lichaam en ik denk dat voor hun na zo'n lang seizoen geen ritme nodig is voor het nieuwe seizoen. De meeste hebben een weekje rust gehad, dat is echt niets voor je lichaam om goed te herstellen, om ze dan later nog eens wat rust te geven is ook niet ideaal.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 25 feb 2011 09:46
|
|
Vond vd Wiel gisteren tegen Anderlecht weer wat scherper ogen. Kan ook zijn omdat ik nu op tv keek maar hij leek weer wat meer zin er in te hebben, was feller en deed aanvallend nuttiger werk.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 25 feb 2011 10:39
|
|
Op zich vond ik het Vd Wiel niet verkeerd doen. In het begin was hij één keer nergens te bekennen, en toen schoot Kanu op doel maar verder heb ik hem geen fouten zien maken. Aanvallend vind ik dat hij verder door moet lopen en de bal moet voorleggen. Nu krijgt hij de bal van Sulejmani en geeft ie hem terug aan de centrale verdediging. Als hij er continue overheen stoomt dan is hij veel gevaarlijker.
|