Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:25
|
|
Citaat: Van Gaal tevreden over Bayern-selectie
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Louis van gaal is tevreden over de selectie die hij voor komend seizoen tot zijn beschikking heeft bij Bayern München. „Ik heb de spelers die nodig zijn”, zegt hij in de Süddeutsche Zeitung. „We moeten wellicht nog een aantal spelers verkopen. Ik heb genoeg aan 22 man.”
Louis van Gaal kijkt tijdens de training naar de Argentijnse middenvelder Jose Ernesto Sosa. Foto: AFP
Hoewel de selectie nu 25 voetballers telt, is een nieuwe aankoop ook nog mogelijk. Ajacied en international Gregory van der Wiel zou nadrukkelijk in beeld zijn bij de Duitse landskampioen en finalist van de Champions League. „Zomaar een speler kopen is niet de bedoeling. Hij moet passen in mijn totaalvisie. Ook de prijs is van belang. Voor een linksback betaal ik geen 30 miljoen euro. En ook geen 15 miljoen”, aldus Van Gaal.
Als jij geen 15 miljoen of meer wilt betalen, dan krijg je hem ook niet. Beter al zouden we Van der Wiel nog een seizoen kunnen houden, als ik lees dat Bayern niet aan de vraagprijs wil voldoen. Maar ja het is nog een lange transferperiode en er zijn meerdere clubs geïnteresseerd...
Maar goed het is een pluspunt, die kunnen we wel gebruiken, zeker nu Jol waarschijnlijk weggaat.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:02
|
|
VI heeft een uitgebreiderde versie:
[list">Bayern München heeft genoeg armslag om alle wensen van Louis van Gaal in te willigen. De Nederlandse trainer stelt zich bescheiden op. 'Ik heb de spelers die ik nodig heb.'
Van Gaal eist geen nieuwe krachten om verder te bouwen aan het succes van Bayern München. 'Ik ben altijd een aangename trainer voor mijn club', zei de trainer in Süddeutschen Zeitung. 'Al mijn vorige clubs hebben veel geld verdiend. Ajax kon de Arena bouwen, Barcelona had hoge inkomsten, net als AZ. Het klinkt arrogant, maar het is een feit.'
Bayern is verlost van de salarissen van Luca Toni, José Sosa en Andreas Ottl, terwijl ook het vertrek van Lúcio naar Internazionale geld opleverde. Er werden wenkbrauwen gefronst bij de beslissing van Van Gaal de Braziliaan te laten gaan. 'Maar ik wist dat Lúcio alleen kan verdedigen zoals hij bij Inter doet. En zo wil ik niet spelen. Zoals ik achterin wil spelen, dat kan Lúcio niet. Dat heb je ook op het WK gezien.'
Het investeren van die inkomsten in de selectie is voor Van Gaal geen noodzaak. 'Ik ben tevreden, ik wil werken. Ik heb de spelers die ik nodig heb. En ik heb met deze spelers een relatie. Ik kan Gregory van der Wiel inderdaad kopen. Maar dan: gaat Lahm naar links? En wat gebeurt er dan met Diego Contento en Edson Braafheid? Ik wil de spelers die ik tot mijn beschikking heb verbeteren.'
Van Gaal zou wel graag een rechtsback verwelkomen. 'Ik wil elke positie dubbel bezet hebben. Op rechts hebben we alleen Philipp Lahm, die godzijdank altijd kon spelen. Ik heb dus eigenlijk een nieuwe rechtsback nodig. Maar Van der Wiel is geen vervanger van Lahm. Hij is een basisspeler op het WK en bij Ajax. Op links hebben we Contento en Braafheid.'
Van Gaal sluit echter niet uit dat er ook een linksback naar Beieren komt. 'Maar die moet beter zijn dan de twee die wel al hebben. En er ligt ook een afspraak met de clubleiding over de prijs. Voor een linksback geef ik geen dertig miljoen euro, en ook geen vijftien miljoen.' [/list">
Hij ziet Van der Wiel dus niet als optie voor bankzitter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:06
|
|
Citaat: Hij ziet Van der Wiel dus niet als optie voor bankzitter.
Je moet VDW ook niet op de bank zetten, zou erg zonde zijn van zijn talent. En VDW zelf gaat natuurlijk alleen naar een club die hem een basisplaats garandeert.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 19:34
|
|
Velibor Vasovic @ AN
Citaat: Bayern heeft Braafheid en Pranji? voor 1 seizoen verhuur + x-transfer bedrag aangeboden voor van der Wiel. Daarnaast zou het salaris van Pranji? voor 100% en het salaris van Braafheid voor 50% door de Duitsers betaald worden gedurende het seizoen. Ajax heeft naar verluidt geen interesse in Braafheid en Bayer toont op dit moment geen initiatief aangaande van der Wiel (taktiek?). Pranji? is ongelukkig in Duitsland weet ik uit persoonlijke bron. Hij overweegt (lees: zijn vrouw) een vertrek. Premier League clubs hebben zich al gemeld bij Søren Lerby (!).
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 19:40
|
|
Pranjic hoef ik echt niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 20:19
|
|
Pranjic is een prima voetballer, maar op die positie hebben we nu echt niet iemand nodig. Je kunt uiteindelijk maar 3 of 4 middenvelders opstellen. Braafheid, wil ik sowieso er niet bij hebben.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 14:02
|
|
Nr. Braafheid oder Pranjic für Ajax. Es gibt keine Verhandlungen mehr zwischen München und Ajax auf Van der Wiel
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 14:14
|
|
Pranjic voor de linkerkant lijkt me een betere optie dan Urby.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:59
|
|
Waarom?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:17
|
|
We hebben niks aan Pranjic, want we hebben Lodeiro, Eriksen en De Jong. Van dit trio zal waarschijnlijk de meeste wedstrijden maar 1 voetballen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:21
|
|
Goed nieuws. Al voor de aanvang van deze transferperiode hoopte ik dat Van der Wiel nog een seizoen zou blijven en daar lijkt het nu op. Volgend jaar is hij sowieso weg voor een bedrag minimaal zo hoog. Aan de andere kant. Als Bayern morgen met een (nieuw) bod komt zijn de onderhandeling weer geopend.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 16:14
|
|
@MikeVerweij Lichte liesklachten Gregory van der Wiel #Ajax #Van der Wiel
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:54
|
|
Deze jongen moeten ze rust geven, tegen PAOK moeten ze hem misschien maar niet laten spelen. Als hij overbelast raakt heb je het hele seizoen niets aan hem.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 19:57
|
|
Bayern wil hem nog steeds maar willen of Braafheid of Pranjic naar Ajax laten gaan dan. Dat ziet Martin niet zitten.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 11:10
|
|
Citaat: Bayern wil hem nog steeds maar willen of Braafheid of Pranjic naar Ajax laten gaan dan. Dat ziet Martin niet zitten.
Ik ook niet.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:34
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=113755
Volgens diverse italiaanse media gaat Maicon voor 28 miljoen naar Real.
Ik gok (als de deal Maicon naar Real doorgaat uiteraard), dat binnen nu en een paar weekjes Inter bij Ajax aanklopt voor vdWiel.
|
Empulse
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:35
|
|
De Italiaanse media bericht dat er dan toch eindelijk een overeenkomst is tussen Real en Inter over de transfer van Maicon. Als Van der Wiel morgen speelt en Ajax bereikt de CL, dan is hij veel minder interessant voor Inter, het zou dan ook zomaar kunnen dat vandaag en morgen het transfergeweld opnieuw los zal breken. Van der Wiel is in algemene zin dé best denkbare vervanger voor Maicon, naar mijn mening.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:37
|
|
Je zou d'r best 23 miljoen uit kunnen halen lijkt me. Bij Inter lijkt dit dus realistisch.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:38
|
|
Van der Wiel heeft in de media al aangegeven dat de Italiaanse competitie niet het beste is voor zijn ontwikkeling als speler.
|
Empulse
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:39
|
|
Ik hecht weinig waarde aan zijn woorden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 13:06
|
|
Maak er snel werk van, Wigan!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 15:35
|
|
Want....VDW en Chelsea gaan praten.
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/53 ... -wiel-list
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:25
|
|
The Guardian. Is dat een beetje betrouwbaar?
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:26
|
|
Zie niks op de Guardian website en komop Voetbalcentraal?
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:27
|
|
Volgens The Guardian heet Gregory van der Wiel Raymond. Trek uw conclusies...
|