Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 15:25
|
|
V/d Wiel mocht van Van Marwijk ook helemaal niet constant aanvallen, zoals hij van Jol wel mag. Beetje vreemd om V/d Wiel hierop aan te kijken.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 15:47
|
|
Citaat: Heb je daar een bron van Roger? Lijkt me raar namelijk, je hebt 2 jonge backs (Anita en Blind). Er komt misschien wel een 3de aan (Zeegelaar). 2 linksbenige, 1 rechtsbenige. Waarom zou je dan de rechtsbenige op links laten?
http://www.at5.nl/artikelen/44700/van-d ... t-heitinga
Ik had het eigenlijk over Anita die niet op rechts kan spelen volgens Jol.
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... sback.html
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 15:52
|
|
Blind speelde in de voorbereiding op rechtsback. Zou heerlijke logica zijn als hij de opvolger van Van der Wiel zou worden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 15:54
|
|
Jol heeft al aangegeven Blind niet als rechtsback te zien.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:09
|
|
En ik zie hem ook niet als rechtsback. Dan eerder linksback.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:53
|
|
Citaat: V/d Wiel mocht van Van Marwijk ook helemaal niet constant aanvallen, zoals hij van Jol wel mag. Beetje vreemd om V/d Wiel hierop aan te kijken.
Deels irrelevant. Hij hoeft immers ook helemaal niet constant aan te vallen, maar heeft hij überhaupt één geslaagde rush gemaakt en/of voorzet gegeven? Maar nogmaals, VDW is een hele goede back. Zeker voor dit Ajax. Een gelijkwaardige vervanger halen wordt héél moeilijk. Ik ben een VDW-fan, maar desalniettemin moet je ook de betere spelers kritisch beoordelen. Het afgelopen WK was niet bijster goed voor VDW. Een voldoende krijgt hij echter wel. Dat het slechts een voldoende is geworden heeft inderdaad grotendeels met de speelwijze van Nederland te maken zoals ik eerder aangaf.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 17:53
|
|
Gedurende de finale speelde van der Wiel niet zo sterk, hij grossierde bijvoorbeeld in balverlies. Over het hele toernooi gezien heeft hij het wel goed gedaan, maar hij doet nog zeker onder voor Maicon en Lahm.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 18:07
|
|
Poeh, het is wat. Maicon en Lahm zijn beter. Hopelijk kan v/d Wiel nog bij de Appie werken, want anders moet hij toch echt vrezen voor z'n oude dag.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:43
|
|
Hehe, nouja het is niet erg als toppers beter zijn, maar hij was nu ook weer niet de beste rechtsback van het toernooi wat sommigen vinden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:52
|
|
Nee, maar dat is ook logisch als Maicon en Lahm ook mee doen. Het zou me vooralsnog in ieder geval verbazen als hij dat niveau niet zou halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:31
|
|
Dat zou hij inderdaad wel kunnen, dan moet zijn ontwikkeling alleen niet stagneren.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 23:15
|
|
Citaat: Jol heeft al aangegeven Blind niet als rechtsback te zien.
Ben ik heel blij mee........matige voetballer die Blind, dat word nooit zo`n topper als zijn vader, dus da`s geen optie.
Ik las ergens dat Ajax hem wil ruilen tegen Braafheid met geld bij.............ik mag toch hopen dat dat niet waar is zeg.
Ten eerste is Braafheid een prutser die te weinig kwaliteit heeft voor Ajax (reserve bij Celtic en Bayern) en ten tweede heb ik me mateloos aan deze idiootl geergerd tijdens de huldiging van Oranje in Amsterdam. Dat aanstellerige en dat steeds op de voorgrond willen staan bevalt me niet.
Irritant ventje.......die het een beetje te hoog in de kop heeft.......laat maar lekker in Munchen blijven en als Greg dan toch weg moet, dan maar die 20 miljoen laten schokken door die Duitsers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 23:24
|
|
Ben het zo als wel vaker weer 100% met je eens, Ad. Het bevalt mij inderdaad ook niet dat hij met die huldiging heel de tijd met Ryan Babel op de voorgrond trad, terwijl hij maar een kwartiertje heeft meegespeeld en Babel helemaal niet heeft gespeeld...
En verder, zit hij bij Bayern op de bank, dat maakt me niet uit, Bayern is een topclub. Een klasse beter als ons. Maar wat me zorgelijker maakt is dat hij ook bij Celtic op de bank zit, en als je dan de CL in wil, en daar ook iets presteren, hoe kan het dan dat hij nota bene bij een mede kandidaat in de voorronde CL op de bank zit en dat hij bij ons voor de basis zou worden gehaald...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 23:41
|
|
Ik heb de huldiging niet eens gezien, interesseerde me ook niet, een nummer 2 hoor je niet op zo'n wijze te huldigen. Het valt dan nog mee dat Babel geen rapact ging doen waarin hij teksten ten toon zou spreiden over hoe hij iedereen gedold had. Braafheid, ajb, Anita doet er niet voor onder, dus wat moeten we er mee?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 00:34
|
|
Niks...
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 09:33
|
|
Welke kant wil Jol op? Braafheid is een prima linksback voor Ajax. Maar we hebben Anita toch al? Die deed het wel aardig. Volgens Jol ''de beste linksback van Nederland''. Hij prees hem Oranje in. 2 goede spitsen kun je nog in één systeem laten spelen, maar 2 linksbacks niet! Het enigste wat ik kan bedenken is dat Anita dan als rechtsback gaat spelen. Ach.. waarom niet?
Als middenvelder lijkt mij niet, daar hebben we al genoeg spelers voor. En als CV komt hij te kort.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 09:35
|
|
Citaat: Poeh, het is wat. Maicon en Lahm zijn beter. Hopelijk kan v/d Wiel nog bij de Appie werken, want anders moet hij toch echt vrezen voor z'n oude dag.
Ik vind Lahm helemaal niet beter. Maicon wel. Maar Van der Wiel zit niet heel ver van dat niveau af. Over 6 jaar heeft hij pad de leeftijd om op z'n top te zijn. Nou, Maicon en Lahm waren nog niet zo ver op die leeftijd. Het is een kwestie van tijd voordat Van der Wiel de beste back ter wereld is.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 11:01
|
|
Hopelijk komt dit snel rond. Het is 99% zeker dat hij vertrekt dus het liefst zo snel mogelijk. Over 2 weken staat de vCL al op het programma.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 12:50
|
|
Snap vanuit Greg z'n ogen niet waarom hij naar Bayern gaat. Toch niet dé absolute top, ondanks vorig seizoen. De Bundesliga is ook niet dé top. En Bayern is miss wel een topclub, maar wel de enigste in Duitsland, en in Europa zijn er zo 7 á 8 ploegen beter dan Bayern. Vorig seizoen hebben ze tegen Manchester United gestunt, dat was het..
En Bayern is wel zo'n club die je aan 't contract houd, waar je niet zomaar weg komt.
Greg moet gewoon naar Real, Barça, Manchester United of Chelsea gaan. Dat is de absolute top en dat niveau kan hij aan. Alleen Maicon is een betere rechtsback. Bij Real, Manchester en Chelsea is de rechtsback positie al jaren min of meer een probleem. En bij Barça speelt Dani Alves er, maar Greg is beter.. Beter in verdedigen, z'n momenten kiezen om aan te vallen en hij valt ook gecontroleerder aan. Betere voorzetten en een rustigere afronding.. en véél meer potentie.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 12:57
|
|
Bayern is in alles één van de grootste clubs ter wereld, heeft een coach die hem beter kan maken en de club heeft maar 1 fatsoenlijke back. 1+1=Van der Wiel gaat naar Bayern en zal daar slagen. Bovendien is de Bundesliga op dit moment de 3e competie in Europa.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 13:02
|
|
Citaat: Bayern is in alles één van de grootste clubs ter wereld, heeft een coach die hem beter kan maken en de club heeft maar 1 fatsoenlijke back. 1+1=Van der Wiel gaat naar Bayern en zal daar slagen. Bovendien is de Bundesliga op dit moment de 3e competie in Europa.
Ik denk zelfs dat de Bundesliga, na Engeland, de beste competitie is. Ik vind het niveau onderin en in de middenmoot van Spanje vaak echt dramatisch.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 13:07
|
|
Citaat: Bayern is in alles één van de grootste clubs ter wereld, heeft een coach die hem beter kan maken en de club heeft maar 1 fatsoenlijke back. 1+1=Van der Wiel gaat naar Bayern en zal daar slagen. Bovendien is de Bundesliga op dit moment de 3e competie in Europa.
Ik denk zelfs dat de Bundesliga, na Engeland, de beste competitie is. Ik vind het niveau onderin en in de middenmoot van Spanje vaak echt dramatisch.
Buiten Bayern, welke topspelers spelen er dan nog meer in Duitsland? Geen enkele! Tenminste, Özil is goed, maar geen Messi, Ronaldo of Lampard.
En Van der Wiel moet toch alleen het allerhoogste willen net als Suárez? Chelsea, Manchester United, Real Madrid en Barça zijn de beste clubs. Inter is komend seizoen ook minder, heeft Maicon en de Italiaanse competitie is minder aan 't worden. Liverpool en Arsenal doen Europees niet mee.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 13:13
|
|
Buiten Bayern, welke topspelers spelen er dan nog meer in Duitsland? Geen enkele! Tenminste, Özil is goed, maar geen Messi, Ronaldo of Lampard.
En Van der Wiel moet toch alleen het allerhoogste willen net als Suárez? Chelsea, Manchester United, Real Madrid en Barça zijn de beste clubs. Inter is komend seizoen ook minder, heeft Maicon en de Italiaanse competitie is minder aan 't worden. Liverpool en Arsenal doen Europees niet mee.
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat een competitie zo sterk is als zijn beste voetballers? Het gaat juist hoe het niveau is buiten de europese topclubs. Duitsland heeft in dat geval een hele sterke competitie met een stuk of 10 ploegen die Europees en in de Bundesliga hoge ogen kunnen gooien. Ik noem: Leverkusen, Stutgart, HSV, Schalke, Dortmund(geweldige club), Werder, Wolfsburg, Hoffenheim. En natuurlijk Bayern.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 13:15
|
|
En toch zijn Real Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Atlético Madrid, Atletic Bilbao, Villareal, Manchester United, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Manchester City, Tottenham Hotspur, Everton en Aston Villa beter.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 13:22
|
|
Citaat: En toch zijn Real Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Atlético Madrid, Atletic Bilbao, Villareal, Manchester United, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Manchester City, Tottenham Hotspur, Everton en Aston Villa beter.
Sorry hoor, maar Bayern is een veel grotere club dan vele clubs die jij nu opnoemd. De laatste vier al en de Spaanse clubs die je als laatste noemt. Ik kan niet geloven dat zij beter zijn dan Bayern. Ben je vergeten dat Bayern in de finale stond van de CL vorig jaar?
|