Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:13
Dat zou ik wel een mooie deal vinden. 22 miljoen voor Greg. Als Man City interesse heeft moet je wel het onderste uit de kan halen. 22 miljoen is gewoon een bod dat je niet kunt weigeren.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:22
Is inderdaad een goed bod waaraan we hem zouden moeten verkopen, nog even uitstellen zodat er misschien een andere kaper op de kust komt zodat ze kunnen opbieden.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:30
Citaat:
Meer dan twintig miljoen lijkt me niet voor de hand liggend. Het is een enorm talent, maar hij is wel 'maar' een verdediger.
Het is Man. City he, daar zit een of andere olie-sjiek die wat miljoenen vaten teveel heeft.. Verder suggereerde je bij mij het idee dat het bod onvoldoende vond..
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:49
22 miljoen voor V.d. Wiel is een mooi bedrag en dan moet Ajax hem wel laten vertrekken. Met dat geld kan Ajax weer een aardige buffer opbouwen en een deel kan uitgegeven worden aan transfers.
Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:59
Ik heb het ook gehoord. Voor 20 miljoen laten gaan. Dan heb je een geweldige prijs voor een zelf opgeleide rechtsback. Wel enorm veel wat City wil betalen, zeg. Als dit bijvoorbeeld een openingsbod is komt Ajax wellicht in de buurt van de 22 miljoen. Dan heb je zowat net zoveel verdiend als met Huntelaar. Terwijl Greg een rechtsback is en Klaas-Jan destijds een spits met een hoge productie.
Geregistreerd: 07-05-2009 Forum berichten: 428 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:04
Helemaal mee eens, deze jongen is geweldige reclame voor de jeugdopleiding van de club. Heel veel geld voor een goede, maar geen dragende, speler. Nettoverlies weggepoetst. Blind als vervanger in de basis, hij kan in potentie net zo goed voetballen en ik denk dat Blind verdedigend meer potentie heeft.
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:26
Nou, ik vind hem een goede voetballer, maar hij heeft absoluut zijn zwakheden, vooral verdedigend. Hij wordt nu door alles en iedereen gehyped, het is een Van der Wiel-polonaise, en daar moet Ajax de vruchten van plukken. Prima, maar Ajax zal niet veel zwakker worden door een vertrek van VDW.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:38
Citaat:
Nou, ik vind hem een goede voetballer, maar hij heeft absoluut zijn zwakheden, vooral verdedigend. Hij wordt nu door alles en iedereen gehyped, het is een Van der Wiel-polonaise, en daar moet Ajax de vruchten van plukken. Prima, maar Ajax zal niet veel zwakker worden door een vertrek van VDW.
Sorry? Ben benieuwd naar je onderbouweing van deze boude uitspraak........
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:43
Citaat:
Precies. AJAX zal anders moeten spelen en 1 of 2 posities anders moeten invullen, maar AJAX zou wel gek zijn om het bod van +/- 20 miljoen niet te pakken.
Hij kan niet echt goed verdedigen, soms scoort hij een goaltje na goed de bal terug te hebben gekregen van een medespeler en dat was het dan.
Sommigen, ik dacht oa Ian zei, dat Frank de Boer een uitzondering was als verdediger/back die zo'n (steek,diepte, whatever)pass kon geven. Vroeger konden de verdedigers ook voetballen dwz assisten geven met welke pass dan ook.
Hier een voorbeeldje:
Maar goed....ik ben heel blij met deze onwaarschijnlijke hype. Ik denk dat ik blijer zal zijn dan toen AJAX 18 miljoen kreeg voor Babel.
Geregistreerd: 26-08-2009 Forum berichten: 917 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:45
Citaat:
Tsjonge jonge, hoe kunnen mensen dat nou zeggen, ik snap het echt niet meer...
Ik ben het met je eens, maar het heeft echt totaal geen zin om deze discussie telkens opnieuw te voeren. 343 & co zijn daar toch niet van te overtuigen en vice versa.
In de winter bood Man City 12 miljoen, dus 18 miljoen klinkt als een realistisch bod.
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:55
Citaat:
Sorry? Ben benieuwd naar je onderbouweing van deze boude uitspraak........
Een rechtsbackpositie is nooit een dragende positie, enkel een dienende. Van der Wiel kan fantastisch voetballen, maar is zeer afhankelijk van rugdekking van Alderweireld, en in Oranje van Heitinga. Misschien dat Blind minder aanvallend kan brengen, hoewel ik hem bij Groningen één van de revelaties van de 2e seizoenshelft, maar laat ook minder ruimte achter in de verdediging. Het is jammer dat het geld wat VDW oplevert niet kan herinvesteerd worden in de aanval, vanwege de hachelijke financiele situatie, maar anderzijds brengt het de club weer een jaar verder bij financiele gezondheid.
Geregistreerd: 02-01-2008 Forum berichten: 1939 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:59
Zoveel geld is bijna niet te weigeren. Echter, hierdoor wordt je wel een stuk zwakker en voorspelbaarder als Ajax zijnde. Mensen die denken dat Blind zijn positie wel 123 kan overnemen hebben er echt geen kijk op. Blind is 1 tegen 1 zoveel minder. Surrogaatverdediger imo. Aanvallend kan hij wel wat maar issie nog erg schuchter. Niet dat Van der Wiel nu zo'n enorm sterke verdediger is. Z'n aanvallende capaciteiten zijn echter wel een meerwaarde voor elke ploeg.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 1 jul 2010 13:15
Citaat:
Een gedeelte van de transfersom in de schuldsanering steken. Blind of Anita dan de leemte laten invullen.
Ajax heeft alleen geen schuld maar ze zullen een gedeelte van de transfersom waarschijnlijk wel gebruiken om weer een buffer op te bouwen en het eigen vermogen te verhogen.
Van een deel van die 22 miljoen zal Ajax zeker wel een goede back en spits kunnen kopen. Zelf zou ik misschien Moreno halen als linksback en Anita naar rechts verhuizen aangezien je dan ook een eventueel toekomstig vertrek van Vertonghen opvangt aangezien Moreno dan naar een positie centraal in de verdediging doorgeschroven kan worden en Blind hem dan kan opvangen op links. Ook zou ik 1 miljoen van die 22 gebruiken om Emanuelson te behouden, 1 miljoen over een contract van 4 jaar is toch 250.000 euro per jaar extra.
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 13:45
Blind kan totaal niet verdedigen. Een fabeltje.
Sowieso word je er op de positie van rechtsachter zwakker op met een vertrek van v/d Wiel. Of je elftal er als geheel zwakker van wordt zal afhangen van externe impulsen (dmv van een transfer). De toekomst zal dit moeten uitwijzen, maar ik ben er niet gerust op.
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:14
Citaat:
Sowieso word je er op de positie van rechtsachter zwakker op met een vertrek van v/d Wiel. Of je elftal er als geheel zwakker van wordt zal afhangen van externe impulsen (dmv van een transfer). De toekomst zal dit moeten uitwijzen, maar ik ben er niet gerust op.
Denk jij dat als Moreno als vervanger voor V.d. Wiel word gehaald en Anita als rechtsback gaat spelen de Ajax verdediging er minder op word? Moreno, Vertonghen, Alderweireld, Anita zal verdedigend in ieder geval een stuk sterker zijn maar word er dan te veel aanvallende kwaliteit ingeleverd en zo ja kan Ajax dat opvangen door met een aanvallender middenveld te gaan spelen?
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:03
Hangt niet alleen van het middenveld, maar van het hele elftal af. Met Moreno heb je op links totaal geen offensieve dreiging. Wie stel je dan op linksbuiten op? Komt Emanuelson nog uit de verf zonder linksback die opkomt? Stel je Suarez daar op, wie bemant dan de linkerflank als hij het centrum opzoekt?
Het gaat mij niet in eerste instantie om het inpassen van de kwaliteiten van de externe spelers, maar van het benutten van de kwaliteiten van de spelers die al in huis zijn. Afgelopen jaar was het elftal grotendeels afgestemd op de kwaliteiten van v/d Wiel, omdat hij een meerwaarde had. Zo'n speler heb je nu niet. Welke spelers hebben wel die duidelijke meerwaarde? Suarez. Hoe benut je Suarez? Door te zorgen dat de bal snel rondgaat, zodat hij met zijn loopacties in de ruimtes kan komen die er ontstaan. Hoe zorg je dat de bal snel rond kan gaan? Door te zorgen dat het speelveld lang en breed gemaakt wordt (wie gaan de flanken bezetten? (met Moreno en Anita wordt dat niets)). Wie worden je eerste aanspeelpunten in de opbouw? Suarez en De Jong zijn daarvoor niet geschikt. Eriksen wel, maar is hij je enige aanspeelpunt? Of laat je hem met Suarez variëren? Wie worden je lopende mensen als Suarez uit de spits komt?
En hoe ga je je veldbezetting aanpassen op het hele bovenstaande verhaal? Dat is allemaal niet iets dat je kunt vangen in het vervangen van v/d Wiel door Moreno. Eerst de tactiek bepalen (op basis van de kwaliteiten van je spelers), dan het systeem vorm geven waarin dit moet gebeuren en dán pas kom je bij het halen van vervangers.
Geregistreerd: 22-06-2008 Forum berichten: 1489 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:34
Als Moreno gehaald wordt voor de linksback positie, kan Vertonghen ook weer doorschuiven als een echte nummer 4. Door Vertonghen door te laten schuiven creëer je een man meer situatie waardoor je minder onvoorspelbaar wordt.
Sowieso kan Blind het vertrek van Van der Wiel niet opvangen, hij is zoals je zegt een waardeloze verdediger. Blind is verschrikkelijk traag. Daarentegen kan hij zeer goed passen en ook tactisch doorschuiven wanneer dat nodig is: Vertonghen, Aldereweireld en Moreno kunnen in de Eredivisie ook zeker een op een in de mandekking spelen. Als je daarvoor ook nog speelt met Enoh staan er vier spelers die tactisch uitstekend onderlegt zijn.
De Jong kan dan vervangen worden door Lodeiro, Lodeiro kan ook prima op balbezit spelen. Dat wordt dan ook direct je aanspeelpunt in de opbouw, je spielmacher. Aan de linkerkant kan Emanuelson uitstekend het veld breed houden. Aan de rechterkant kan of De Zeeuw of Blind dat wel.
Dan heb je nog een voorhoede over met Emanuelson en Suarez, omdat Emanuelson geen diepgang heeft zou het verstandig zijn om een zeer complete spits te halen die snelheid heeft en tactisch zo slim is om zich op de juiste momenten te laten zakken. Die spelers zijn duur maar ze zijn er zeker en het geld hebben we na zo'n transfer.