Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 17:45
|
|
Ik denk dat hij verdedigend nog stappen kan maken in Amsterdam maar als je hem kan verkopen voor c.a. 17miljoen moet je dit toch overwegen. Dan kan je voor dat geld een Spits halen en nog een verdediger eventueel. Je kan het ook opvangen met Daley uiteraard. Ajax moet eerst als er een speler wordt verkocht de aanval versterken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 17:55
|
|
Ajax moet elk bod van onder de 20 miljoen meteen wegwuifen, V.d. Wiel zal over een seizoen alleen nog maar meer waard zijn en aangezien hij nog een contract van 3 seizoenen heeft kan Ajax hem beter behouden.
Stekelenburg, V.d. Wiel, Suarez en De Zeeuw zijn de beste spelers die Ajax heeft en dus niet te koop.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 18:01
|
|
Citaat: Stekelenburg, V.d. Wiel, Suarez en De Zeeuw zijn de beste spelers die Ajax heeft en dus niet te koop.
Hierbij vind ik dat van der Wiel het makkelijkst te vervangen is, je hebt Blind al in huis immers. Uiteraard is het beter als je hem nu niet verkoopt zodat hij volgend jaar mogelijk meer waard is, maar als er een grote club komt en die bied 17miljoen of meer dan denk ik dat je er over na moet denken. Ik denk dat je hem dan ook moeilijk tegenhoud.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 18:20
|
|
Blind mag de schoenveters van v/d Wiel nog niet strikken. Dat is zoiets als Suarez vervangen met Bodul.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 19:54
|
|
Jahoor.
Maicon bijna naar Real. Inter vraagt 30, Real biedt 28. Aldus Borst. Nou...die vertrekt wel. 15 a 20 miljoen euro voor AJAX.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 19:56
|
|
Citaat: Blind mag de schoenveters van v/d Wiel nog niet strikken. Dat is zoiets als Suarez vervangen met Bodul.
Mensen onderkennen nog altijd het belang van een back. V.d. Wiel is misschien wel dé speler van Ajax die naar de absolute top kan, die laat je toch niet voor 15 miljoen vertrekken?
|
Steven_Gerrard
Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 20:01
|
|
Citaat: Blind mag de schoenveters van v/d Wiel nog niet strikken. Dat is zoiets als Suarez vervangen met Bodul.
Mensen onderkennen nog altijd het belang van een back. V.d. Wiel is misschien wel dé speler van Ajax die naar de absolute top kan, die laat je toch niet voor 15 miljoen vertrekken?
15 miljoen is een absoluut topbedrag vandaag de dag
Maicon schijnt naar Real te gaan, ik weet niet of ze daar al iemand hebben maar dan is Vd Wiel wel optie lijkt me
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 20:04
|
|
15 miljoen is helemaal geen absoluut top bedrag, Europese topclubs geven de laatste twee jaar meer uit dan (bijna) ooit. Kijk naar Real Madrid en ManCity die gooien enorm veel geld de transfermarkt op en daarom krijgen ook clubs als Inter meer te besteden.
20 miljoen voor V.d. Wiel en geen cent minder voor de meest getalenteerde Europese rechtsback.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 20:11
|
|
Real Madrid heeft 28 miljoen geboden op Maicon (NOS), Inter wil 30.
Als we het in dat kader plaatsen is Van der Wiel 20 mil waard, met zoveel gegadigden moeten we dat er ook uit halen.
|
Beckham23
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 21:57
|
|
Dat maakt de kans een stuk groter dat v/d Wiel deze zomer naar Inter vertrekt. Vooral als óók Sneijder een goed woordje over hem doet bij het bestuur.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 23:04
|
|
Citaat: 15 miljoen is helemaal geen absoluut top bedrag, Europese topclubs geven de laatste twee jaar meer uit dan (bijna) ooit. Kijk naar Real Madrid en ManCity die gooien enorm veel geld de transfermarkt op en daarom krijgen ook clubs als Inter meer te besteden.
20 miljoen voor V.d. Wiel en geen cent minder voor de meest getalenteerde Europese rechtsback.
Dat waren dan meteen ook de enige 2 ploegen die geld uitgaven(de rest van de grote transfers waren vervangingen voor de gekochte spelers).
Hoeveel grote transfers zijn er afgelopen winter en tot nu geweest?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 00:54
|
|
In de winter word altijd een stuk minder gekocht door de grote clubs en hetzelfde geld voor de periode tijdens en voor een WK.
Doordat ManCity, Barca en Real veel geld uitgeven hebben de clubs waarvan zij spelers kopen ook een stuk meer te besteden. ManUtd heeft bijvoorbeeld geld over en hetzelfde geld voor Arsenal die zo'n 60 miljoen deze zomer te besteden heeft. Mocht Real Maicon kopen dan komt Inter daar ook nog eens bij.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 01:05
|
|
Ik zou januari 2008 en 2010 met elkaar vergelijken en dan zie je wel wat ik bedoel.
Als MU geld 'over' zou hebben gehad hadden ze wel meer gekocht als Obertan en Valencia. Arsenal heeft altijd 100 miljoen te besteden, dat kennen we nu wel.
Als Maicon gaat is de kans er natuurlijk wel dat Vd Wiel gaat maar dan is een bedrag met 8 cijfers prima.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 01:26
|
|
Volgens mij spendeert Arsenal helemaal niet zo veel hoor.
Van der Wiel gaat weg, dat moet haast. Zo veel geruchten en spelers die hem adviseren aan clubs, dit is serieus. Ik hoop wel dat hij de juiste club voor zichzelf kiest.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:33
|
|
Citaat: Volgens mij spendeert Arsenal helemaal niet zo veel hoor.
De mensen bij Arsenal zeggen zelf dat ze 60 miljoen euro te besteden hebben en willen ze de aansluiting bij Chelsea, Liverpool en ManUtd vinden en niet ManCity en Tottenham zich voorbij zien streven dan moeten ze dat bedrag zeker gaan investeren.
Op dit moment hebben 5 Premier League clubs een betere selectie dan Arsenal en zeker nu Fabregas zo gewild is moeten ze wel gaan kopen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:35
|
|
Misschien dit jaar dat ze zoveel gaan uitgeven, maar de jaren ervoor zijn ze toch vrij zuinig geweest als je het vergelijkt met de andere topteams in Engeland.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:43
|
|
Citaat: Volgens mij spendeert Arsenal helemaal niet zo veel hoor.
De mensen bij Arsenal zeggen zelf dat ze 60 miljoen euro te besteden hebben en willen ze de aansluiting bij Chelsea, Liverpool en ManUtd vinden en niet ManCity en Tottenham zich voorbij zien streven dan moeten ze dat bedrag zeker gaan investeren.
Op dit moment hebben 5 Premier League clubs een betere selectie dan Arsenal en zeker nu Fabregas zo gewild is moeten ze wel gaan kopen.
Dat zeggen ze al 10 jaar.
Voor wat relatiteitszin moet je maar eens de laatste pagina van de VI lezen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:45
|
|
Citaat: Misschien dit jaar dat ze zoveel gaan uitgeven, maar de jaren ervoor zijn ze toch vrij zuinig geweest als je het vergelijkt met de andere topteams in Engeland.
Klopt en daarom hebben ze nu ook zo veel te besteden. Arsenal wilde eerst kijken hoe het ging uitpakken met de inkomsten die door het nieuwe stadion binnen komen voordat ze weer geld gingen besteden. Nu blijkt dat het nieuwe stadion voor enorm veel extra inkomsten zorgt en ze een groot deel van de schuld al hebben afbetaald willen ze weer de aansluiting bij de absolute top vinden.
Citaat: Voor wat relatiteitszin moet je maar eens de laatste pagina van de VI lezen.
Grapje toch zeker?
Citaat: Dat zeggen ze al 10 jaar.
Dat is niet waar, dit is het eerste jaar dat ze bekend hebben gemaakt hoeveel ze te besteden hebben en dat ze flink gaan investeren. Er werd altijd wel door de supporters gezegt dat er geld te besteden was maar de club zelf heeft daar voor dit nooit uitspraken over gedaan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:47
|
|
Citaat: Nee, geen grapje.
De laatste pagina van de VI is toch altijd de column van Johan Derksen? Daar staat nu echt nooit iets zinnigs in. Trouwens woon en studeer ik in Londen dus kan niet even naar de hoek lopen om een VI te kopen, wat staat er dan wel niet in?
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:49
|
|
Citaat: Nee, geen grapje.
De laatste pagina van de VI is toch altijd de column van Johan Derksen? Daar staat nu echt nooit iets zinnigs in. Trouwens woon en studeer ik in Londen dus kan niet even naar de hoek lopen om een VI te kopen, wat staat er dan wel niet in?
Dat MU bijna failliet is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 15:51
|
|
ManU heeft een enorme schuld maar hetzelfde geld voor Real Madrid, zolang de banken deze schuld willen blijven financieren maakt dat absoluut niets uit.
Wat heeft dit trouwens met de koopkracht van Arsenal te maken?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 24 jun 2010 08:16
|
|
Citaat: Vrienden van de straat kijken met bewondering naar Van der Wiel
Bron: Pzc.nl
Soms koopt hij wel eens een stapel overhemden bij Zeeman. Jawel, Zeeman. Geen zaak waar de Gullits en Beckhams van deze wereld dagelijks op de stoep staan, maar daar heeft Gregory van der Wiel lak aan. Een hemd van Zeeman is ook prima, niet? En als hij op zoek gaat naar een duur merk kan hij het toch niet vinden.
Nog niet zo lang geleden liep Gregory van der Wiel (22) met zijn vrienden door Amsterdam als een voorpost van de gettoblasterjeugd. Petje op, zwaar afgezakte spijkerbroek, arm vol tatoeages. Als tiener had hij jaren een gouden tand. In het Nederlands elftal zoekt hij vaak gezelschap bij gelijkgestemden. Zoals Ryan Babel en Eljero Elia, met wie hij in de taal van Amerikaanse rappers twitterde totdat de bondscoach het genoeg vond en met wie hij urenlang samen kan chillen. "We luisteren graag muziek. Vooral hiphop, rythm & blues, rap. Ryan gaat het verst. Hij maakt zelf ook muziek."
De straatjongen uit Osdorp is de rechtsback van de toekomst. Fris, speels, onbevangen. Meer een verdediger die aanvalt dan een aanvaller die verdedigt, in de geest van de Braziliaanse school. Bij Oranje lopen ze met hem weg, Gregory van der Wiel. Net als bij Ajax. Een paar jaar geleden durfde hij daar nog niet eens aan te denken. Op 14-jarige leeftijd werd hij weggestuurd uit Amsterdam omdat hij onhandelbaar zou zijn. Uitgerekend bij Haarlem, het Siberië van de eerste divisie, werd er een man van hem gemaakt. Van der Wiel knokte zich terug naar Ajax, waar Marco van Basten hem vorig seizoen liet debuteren. Daarna ging het snel. Op het WK in Zuid-Afrika is hij de onomstreden rechtsback van Oranje. "Ik heb hier alleen maar naar uitgekeken, zo graag wilde ik dit meemaken. Ik ben nog nooit zo lang van huis geweest, maar alles is me meegevallen. Nee, zenuwen voel ik niet. Ik oog onbevangen en ik ben ook onbevangen. Ik denk dat ik binnen Oranje meegegroeid ben met het niveau."
Het had ook heel anders kunnen lopen, beseft hij. Van der Wiel scoorde als scholier hoog in de IQ-testen en werd aangemeld bij het gymnasium. Maar al na anderhalf jaar wist hij dat zijn grootste interesse niet bij een intellectuele carrière lag. "Mijn lessen liepen tot half vijf, terwijl al vroeg op de middag de trainingen bij Ajax begonnen. Dat was gewoon niet meer te combineren. En eerlijk gezegd had ik daar de motivatie ook niet voor. Als ik een leerdier was geweest, had ik gemakkelijk mijn diploma's gehaald. Ik heb uitstekende hersenen, ja. Alleen maak ik er nu geen gebruik van, zo eenvoudig is het."
Voor zijn toekomstperspectief heeft het nauwelijks gevolgen, integendeel. Met zijn prestaties bij Ajax en Oranje heeft hij de interesse gewekt van niet de minste clubs. De naam van Juventus gonst rond, evenals Real Madrid, Arsenal, Barcelona. Niet verkeerd voor een knul die een paar jaar geleden nog op de pleintjes voetbalde in het shirt van zijn grote jeugdidool, Robin van Persie. En hoewel hij zegt bijzonder kritisch op zichzelf te zijn, denkt hij dat ie de eredivisie inmiddels wel ontgroeid is. "Ik ben klaar voor een hoger niveau. Ik weet dat ik dat aankan, het zou ook niet verkeerd zijn voor mijn ontwikkeling. Het afgelopen jaar heb ik goede stappen gezet. De meeste aanvallers rennen nu achter mij aan in plaats van andersom."
Nee, veel tijd om door de straten van Amsterdam te struinen, in zijn Zeeman-shirt en afgezakte jeans, heeft hij niet meer. Maar zijn kameraden hebben hem dat al lang vergeven, gelukkig maar. Gregory van der Wiel: "Ze zeggen tegen me: vroeger keken we samen op tv naar het WK, nu zien we je zelf op tv. In Oranje. Mooi, toch?"
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 24 jun 2010 08:25
|
|
Slechte journalistiek Toby. Niet jou fout maar slordig van de zeeuwse courant, al is dat alle regionale dagbladen bij elkaar onder het hoofd van Munsterman .
[list">Van der Wiel knokte zich terug naar Ajax, waar Marco van Basten hem vorig seizoen liet debuteren.[/list">
uhm . vd Wiel debuteerde toch al onder Ten Cate?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 24 jun 2010 09:28
|
|
Klopt. In de uitwedstrijd tegen Twente verving hij Stam. Ajax won met 1-4. Goals van Huntelaar en Babel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:06
|
|
Citaat: Op radio 538 zeiden ze net dat Man City een bod van 18 gedaan had en dat Ajax 22 wilt vangen..
Van AN. Heeft iemand dat ook gehoord?
|