Auteur
|
Bericht
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 20:54
|
|
Citaat: Met Blind, Anita en Emanuelson hebben we nog genoeg mensen voor op de flanken, dus hoeft er geen geld uitgetrokken te worden aan een nieuwe rechtsback als Greg vertrekt.
Van der Wiel is een sterkhouder van dit Ajax. Als we even in de aanval jou vergelijking gaan plaatsen: Met Sulejmani, Kennedy en Suk hebben we genoeg mensen voor op de vleugels. Er hoeft dus geen geld gebruikt te worden als Suárez wordt verkocht.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 20:54
|
|
Volgens mij deed Inter dat voor de komst van Mourinho ook al niet meer. Niet voor niets was Inter al een paar jaar kampioen voordat the special one kwam.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 21:06
|
|
Citaat: Met Blind, Anita en Emanuelson hebben we nog genoeg mensen voor op de flanken, dus hoeft er geen geld uitgetrokken te worden aan een nieuwe rechtsback als Greg vertrekt.
Van der Wiel is een sterkhouder van dit Ajax. Als we even in de aanval jou vergelijking gaan plaatsen: Met Sulejmani, Kennedy en Suk hebben we genoeg mensen voor op de vleugels. Er hoeft dus geen geld gebruikt te worden als Suárez wordt verkocht.
Natuurlijk is dat geen vergelijking. Anita, Emanuelson en Blind zijn spelers die met het niveau van Ajax mee kunnen. Zullen nooit de belangrijkste spelers worden, maar zijn niet te vergelijken met die andere 3. Kennedy heeft geen niveau, Sulejmani heeft nooit laten zien bij Ajax niveau te hebben en Suk is nog wat te jong.
Laat ik het anders stellen, als vdWiel vertrekt dan kunnen we met Anita op rechts en Blind/Emanuelson op links spelen. Als je dan naar de basis krijgt, dan is duidelijk dat er op de links en rechtsbuiten meer versterking gewenst is dan op de backs. Ik zou het eventuele geld voor vdWiel dan ook steken in een spits en een linksbuiten.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 21:09
|
|
Citaat: Emanuelson als rechtsback?

Mag ik toch hopen van niet, heb dan op Linksback veel liever Anita, rechtsback Blind!!!
Emanuelson mag gewoon vertrekken, komt er weer plek vrij voor Lodeiro!!
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 10:49
|
|
Elmundodeportivo meldt dat Barcelona reeds in contact is getreden met Ajax over Van der Wiel en dat de transferprijs rond de 5-6 miljoen ligt. Wishful thinking, als je het mij vraagt.
Volgens Sport.es gaat hem om een prijs van rond de 10 en 12 miljoen. Ik schat zelf dat ze hem voor tussen de 16 en 18 miljoen gaan verkopen.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 11:39
|
|
Zolang Dani Alves niet word verkocht aan een andere club, zie ik van der Wiel niet vertrekken naar Barcelona. Ajax zal het komende WK afwachten om een prijs vast te stellen voor van der Wiel. Mocht van der Wiel toch vertrekken bij Ajax dan zie ik Jol voor Boularouz gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 13:26
|
|
Boulahrouz als rechtsback? Daar komt hij niet goed tot zijn recht, vind ik.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 13:43
|
|
Boulahrouz als rechtsback is een aanfluiting. Hij wordt onmachtig als hij ruimtes moet bestrijken. Op het EK werd het piekfijn blootgelegd door Hiddink door Boulahrouz te laten zwemmen.
|
Dijk

|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 13:59
|
|
Gezien de financiën binnen Ajax, kan Ajax geen centrale verdediger en een rechtsback aantrekken. Dan zou er een tussenoplossing gevonden kunnen door een centrale verdediger die ook op rechtsback kan spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 14:00
|
|
Citaat: Boulahrouz als rechtsback is een aanfluiting. Hij wordt onmachtig als hij ruimtes moet bestrijken. Op het EK werd het piekfijn blootgelegd door Hiddink door Boulahrouz te laten zwemmen.
Ligt eraan hoe hem gebruikt. Als je de boel wil dichttimmeren kan het best handig zijn. Dan denk ik ook aan Hiddink die Ivanovic op de backpositie neerzette, maar als pure back met aanvallende intenties is hij waardeloos. Ik ben altijd een liefhebber geweest van Trabelsi en Cafu, Van der Wiel is bij lange na nog niet zo goed maar zal zeker bij een topclub terecht komen. Overigens was ik vroeger ook wel gecharmeerd van Nigel De Jong als rechtsback, maar die heeft zich anders ontwikkeld, toch zou ik bij een blessure van VDW op het WK sneller gaan voor De Jong dan Heitinga, Ooijer of Bouhalrouz op die plek.
@ Dijk Ik denk dat Ajax dan Daley Blind naar voren schuift en misschien Silva eerder terughaalt als back-up.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 14:02
|
|
Citaat: Gezien de financiën binnen Ajax, kan Ajax geen centrale verdediger en een rechtsback aantrekken. Dan zou er een tussenoplossing gevonden kunnen door een centrale verdediger die ook op rechtsback kan spelen.
Afhankelijk van de eisen van Boulahrouz kan hij sowieso een brug te ver zijn.
|
Beckham23

Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 12:32
|
|
Gerucht: Van der Wiel voor 12 miljoen naar Barcelona:
http://www.ajax1.nl/content/gerucht-van-der-wiel-voor-12-miljoen-naar-barcelona
|
tasdfm

Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 12:43
|
|
Ja... Geruchten, ik wacht het nog maar even af. Wel een mooie club.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 12:48
|
|
Gerucht....
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 12:49
|
|
Staat ook in de wandelgangen..
Als Ajax hem nu voor 12miljoen verkocht heeft zijn ze natuurlijk dom bezig met het komende wk in het vooruitzicht.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:03
|
|
Dat lijkt me een uit de duim gezogen gerucht. Waarschijnlijk heeft een grappenmaker gelezen dat Ajax bereid zou zijn om hem voor 10 tot 12 miljoen te verkopen, waaraan hij zelf heeft toegevoegd dat er reeds overeenstemming bereikt is.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:10
|
|
Citaat: Dat lijkt me een uit de duim gezogen gerucht. Waarschijnlijk heeft een grappenmaker gelezen dat Ajax bereid zou zijn om hem voor 10 tot 12 miljoen te verkopen, waaraan hij zelf heeft toegevoegd dat er reeds overeenstemming bereikt is.
Hebben we voor geruchten en artikelen uit de wandelgangen geen apart topic? anders is het misschien een idee dit soort berichten daar te plaatsen en ons op de spelers topic alleen bezig te houden met zaken als hoe een speler speelt etc.?
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:11
|
|
Als dit waar is snap ik het bestuur niet. 17.5 vind ik een reeële prijs voor hem, verkoop hem nou niet á la Vermaelen, dat zou heel dom zijn, aangezien vd Wiel een nog veel hoger potentieel heeft.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:23
|
|
Waarom zou Barcelona in godsnaam interesse hebben in van der Wiel? Ze hebben Dani Alves en van der Wiel gaat echt niet op de bank zitten
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:33
|
|
Dani Alves zou mogen vertrekken bij Barcelona. Verder lijkt het me meer een gerucht over van der Wiel. Er is ook niks te vinden op de site van Catalunya Ràdio waarop het gerucht gebaseerd is. Wel staat er een interview met een kandidaat voor het voorzitterschap bij Barcelona.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:40
|
|
Leuke club, dat Barca.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 13:56
|
|
Complete bullshit weer dit. Denk je nu echt dat AJAX hem NU en voor maar 12 miljoen gaat verkopen. Sommige sites zetten echt alles op de voorpagina. Ik niet in ieder geval.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 14:12
|
|
Citaat: Leuke club, dat Barca. 
Een hele mooi club.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 18:18
|
|
Citaat: Leuke club, dat Barca. 
Een hele mooi club.
Ik gun het hem. Barca is puur voetbal (en veeeeeeeeeeel geld) Zelfs een beetje trots om Vd Wiel te zien voetballen daar. Vond het ook prachtig hoe maxwell weer een kans kreeg na bankzitten bij Inter :)
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 6 jun 2010 18:40
|
|
Ik dacht dat clubs met een redelijke opleiding hun eigen backs zouden moeten kunnen opleiden. Barca, bah. Koopzieke club. De ene back van veertig miljoen vervangen met een volgende back voor miljoenen. Heeft niets met beleid te maken.
|