Auteur
|
Bericht
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 29 mei 2010 17:32
|
|
Citaat:
Vier buitenlandse clubs willen Gregory van der Wiel
De kans dat Gregory van der Wiel deze zomer vertrekt bij Ajax is aanwezig. De verdediger van de Amsterdammers staat volgens ITA Sport Press in de belangstelling van vier Europese topploegen.
Vanuit Engeland is er interesse van Manchester City en Arsenal. Iets zuidelijker staan het Italiaanse AS Roma en Juventus te springen om Van der Wiel, die deze zomer op het WK te bewonderen is.
Van der Wiel is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Het afgelopen seizoen was de verdediger een vaste waarde in de basiself van de Amsterdammers. Hij wist zes keer het net te vinden.
Bron: Voetbalcentraal
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 mei 2010 18:42
|
|
Als dit klopt moet Ajax deze clubs maar tegen elkaar op laten bieden met een minimum prijs van 15 miljoen.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 29 mei 2010 21:28
|
|
Citaat: Klote Roma. Waren heel wat problemen met de betaling van Chivu toentertijd.
Inderdaad maar de UEFA en de FIFA laten het allemaal maar rustig doorgaan, doodziek word ik van die zg rijke clubs uit die k@tlanden...........clubs als Real, Barcelona, Arsenal, Chelsea en alles uit Italie is gewoon oneerlijke concurrentie en allemaal gedekt door de grootste smeerpijp van allemaal : Sepp "fuckin" Blatter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 13:55
|
|
@AD,
Je hebt helemaal gelijk. Frankrijk organiseert EK 2016... Verrassend
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:06
|
|
Citaat: @AD,
Je hebt helemaal gelijk. Frankrijk organiseert EK 2016... Verrassend 
Ook corruptie !!..........Platini.............de man die veel roept maar geen ene moer doet. Hij wilt misschien wel, maar zal uiteindelijk ook gewoon de kant van die zg rijke clubs kiezen.............om te kotsen en niemand die er wat van zegt.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:20
|
|
Gazzetta dello Sport meldt dat ook Milan interesse heeft. Ik acht de kans op een vertrek van Van der Wiel groter dan een vertrek van Suarez. Anita zou dan op de rechtsback kunnen en voor de linksback zal een nieuwe kracht aangetrokken moet worden. Als je met Anita en Blind zou gaan spelen, dan lever je wel heel veel kwaliteit in.
Van der Wiel verkopen voor 15 miljoen (minimaal) en bijvoorbeeld een Cheikh M'Bengue aantrekken voor 9 miljoen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:29
|
|
Ik mag hopen dat Ajax niet negen miljoen neertelt voor een back. Haal dan maar Moreno voor een grijpstuiver. Die kun je in het centrum en als linksback kwijt en kun je switchen met Vertonghen naar aanleiding van de tegenstander en de tactiek.
|
Ad

|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 00:47
|
|
Citaat: Ik mag hopen dat Ajax niet negen miljoen neertelt voor een back. Haal dan maar Moreno voor een grijpstuiver. Die kun je in het centrum en als linksback kwijt en kun je switchen met Vertonghen naar aanleiding van de tegenstander en de tactiek.
Mijn idee, maar ik blijf hopen dat Gregory blijft en zo niet, dan moet de hoofdprijs voor hem worden gevangen lijkt me.
Het moet nu maar eens afgelopen zijn met al die Ajacieden die voor een grijpstuiver weg gaan.........ik heb nu nog woede aanvallen als ik terug denk hoe dat klote Milan in 1996 4 van onze beste spelers ophaalde voor 0 euro en ze vervolgens doorsluisde naar Barcelona voor vele miljoenen.......Grrrr
Het is de reden dat mijn haat mbt Ac Milan nooit meer zal afnemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 08:01
|
|
Je kunt beter woedend zijn richting het bestuur dat destijds de contracten zomaar liet aflopen. In dit geval is het eigen schuld dikke bult.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 08:45
|
|
Maar van der Wiel wordt wel gevolgd door Aston Villa
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:02
|
|
Ik verwacht dat er deze zomer sowieso geboden gaat worden op vd Wiel. Ik lees hier bedragen van minimaal 15 mijoen, maar dat is een koopje voor zo'n rechtsback. Dani Alves kostte een paar jaar geleden 40 miljoen. Van der Wiel is in potentie van hetzelfde kaliber. Het minimale bedrag wat je voor hem moet vangen is 20 miljoen. Hij staat er zeer goed op in Europa, dus vroeg of laat wordt dit bedrag geboden.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:24
|
|
Er zit toch nog wel een verschil tussen Sevilla en Ajax. In Spanje is het namelijk zo dat er een minimale ontsnappingsclausulle erin moet zitten. In Nederland niet.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:58
|
|
Citaat: Er zit toch nog wel een verschil tussen Sevilla en Ajax. In Spanje is het namelijk zo dat er een minimale ontsnappingsclausulle erin moet zitten. In Nederland niet.
Die ontsnappingsclausule boeit niet veel tijdens een transfer, tenzij hij laag is.
4.2 miljoen voor vd Wiel van Aston Villa, wat een grap
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 10:01
|
|
Voor 4,2 miljoen kan O'Neill een poster voor boven zijn bed krijgen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 10:12
|
|
Citaat: Voor 4,2 miljoen kan O'Neill een poster voor boven zijn bed krijgen.
Ik wil daarvoor nog wel een gesigneerd shirt erbij geven ook hoor..
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 10:29
|
|
Citaat: Van der Wiel: 'De Eredivisie is nog goed voor mijn ontwikkeling'
Maandag, 31 mei 2010 om 10:27
Het gaat snel met Gregory van der Wiel. De verdediger heeft een ijzersterk seizoen achter de rug bij Ajax, is in het Nederlands elftal zeker van een basisplaats en werd door Nigel de Jong aanbevolen bij Manchester City. Van der Wiel houdt beide benen op de grond: “Die volgende stap komt vanzelf wel een keer.”
Van der Wiel (22) lijkt inmiddels te goed te zijn voor de Eredivisie en werd al in verband gebracht met diverse Europese topclubs. Hij zal een vertrek bij Ajax echter niet forceren. “De Eredivisie is nog steeds goed voor mijn ontwikkeling, maar het niveau is inderdaad een stuk minder dan bij het Nederlands elftal”, zegt hij in Spits. “In het begin van het trainingskamp moest ik heel erg wennen. Maar na een week had ik zoiets van: ‘heerlijk, ik voel dat ik beter word’. Die volgende stap komt vanzelf wel een keer.”
Verrassend genoeg breekt Van der Wiel definitief door als rechtsback, terwijl in de jeugdopleiding van Ajax altijd centraal in de defensie speelde. “Van Basten zette mij tijdens een training ineens rechtsback. Ik voelde toen gelijk: hier liggen meer mogelijkheden voor mij om door te breken”, vertelt Van der Wiel. “Die positie past beter bij mij dan in het centrum, waar ik altijd het gevoel had dat ik werd beperkt.”
“Ik wilde meer voor het elftal beteken, maar ik kon het niet”, vervolgt de achtvoudig international. “Vanuit het centrum moet je de bal vaker direct inleveren. Rechtsback past beter bij me, omdat ik daar kan opkomen, voorzetten kan geven en kan scoren. Ik heb dus veel aan Van Basten te danken.”
Voetbalzone
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 12:15
|
|
Iemand die weet waar het volgende interview instaat: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_17df01a
Van der Wiel vindt namelijk de bijtitel niet passend, aldus zijn Twitter.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 18:15
|
|
Citaat: Van der Wiel, door Amsterdam met een Feyenoord-shirt
Gregory van der Wiel (L) in duel met Robin van Persie tijdens de training van het Nederlands elftal in het Oostenrijkse Seefeld. FOTO ANP
Naar school in Amsterdam gaan met een Feyenoord-shirt, je moet het maar durven. Straatschoffie Gregory van der Wiel deed het in zijn tijd op de middelbare school. De huidige rechtsback van het Nederlands elftal liep dan in een shirt van Robin van Persie, met daaronder een trainingsbroek van zijn favoriete club Ajax. Nu vormt Van der Wiel samen met de ster van Arsenal één elftal.
,,Mijn eerste idool in het voetbal was Roberto Baggio", zegt Van der Wiel in een interview met het AD. ,,Mijn eerste WK-herinnering is de beslissende penalty die hij miste in de WK-finale Italië - Brazilië van 1994. Ik had net zo'n staartje als hij, dat vond ik wel geinig."
Van der Wiel wordt al vroeg opgemerkt op de Amsterdamse amateurvelden en als klein jongetje komt hij in de jeugdopleiding van Ajax terecht. Waar hij en zijn ploeggenootjes als F-, E- en D-pupillen streng en gedisciplineerd worden opgeleid - te zien in de documentaire 'Daar hoorden zij engelen zingen' uit 2000, met ook onder anderen Johnny Heitinga, Jeremain Lens en Nordin Amrabat - dreigt Van der Wiel in zijn pubertijd te ontsporen.
Van der Wiel wordt door Ajax verbannen naar 'satellietclub' Haarlem. Op school - het Calandlyceum, een sportschool in Amsterdam-West - blijft Van der Wiel verschijnen in Ajax-trainingsbroek. En misschien wel opmerkelijker, mét het shirt van toenmalig Feyenoorder Van Persie.
,,Ik voetbalde op straat in zijn shirt", beaamt Van der Wiel, die 'hard' wordt in Haarlem en op zijn zeventiende een nieuwe kans krijgt bij Ajax.
Nu behoort hij samen met zijn Rotterdamse ploeggenoot tot de beoogde basiself van het Nederlands elftal op het WK. ,,Toen ik voor het eerst met Van Persie in één kleedkamer zat, was dat speciaal."
Waar zijn voormalig idool nummer 9 heeft gekregen van bondscoach Bert van Marwijk, het rugnummer van één van de posities waarop Van der Wiel in de jeugd van Ajax en Haarlem regelmatig speelde, draagt hij in Zuid-Afrika nummer 2. Het nummer van een rechterverdediger.
,,Ik ben er vrij zeker van dat ik op een andere positie niet zo'n ontwikkeling had kunnen maken. Voor de absolute top ben ik als centrumverdediger beperkt in mijn kwaliteiten. Ik bedoel: ik ben als verdediger niet klein, maar ook geen reus van 1 meter 85 of nog langer."
,,Fabio Cannavaro is dat ook niet nee, maar hij is wel een geboren verdediger die kan 'killen'. Ik heb me bij Ajax onder trainer Martin Jol wel ontwikkeld in het kort op de man verdedigen, maar ik zal toch altijd een voetballende verdediger blijven. En die hebben tegenwoordig meer ruimte op de flank. Mijn doel is de absolute top en als rechtsback kan ik het verst komen, dus ga ik vol voor deze plek."
Sportwereld.nl
|
Empulse

|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 19:03
|
|
Citaat:
Liverpool en West Ham United zitten achter Daniel Opare van Real Madrid aan. Beide clubs zijn zeer geïnteresseerd in de jonge verdediger. Opare, van Ghanese afkomst, is normaliter verdediger maar kan ook op het middenveld uit de voeten.
Real Madrid wil haar talent niet verkopen, maar alleen verhuren. Of Liverpool en West Ham United daar interesse in hebben, is nog onduidelijk. Beide ploegen denken daar nog over na.
Bron: VoetbalCentraal.
Bij een eventueel vertrek van Van der Wiel kan deze jongen misschien gehuurd worden totdat de geschikte opvolger gevonden is. Meningen?
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 19:45
|
|
Ik ben zelf niet voor om spelers te huren van andere clubs, vanwege dat het erg korte termijn visie is. Daarnaast moet Ajax ook niet te gehaast aan het werk gaan om een rechtsback te gaan halen, omdat je het in mijn ogen het in je eigen team kan oplossen. Je zou Emanuelson naar de linksback kunnen halen om zo Anita op de rechtsback neer te zetten. Zo komt er voor de linksbuiten ook een plaats vrij voor andere spelers als Eriksen en Lodeiro.
Het moet wel gezegd worden dat ik de speler Opare niet ken en dus geen waardeoordeel over hem heb.
|
Empulse

|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 10:41
|
|
Ik ook niet, maar ik heb liever dat ze een waardige vervanger huren dan dat ze een paniekaankoop doen.
De geruchten omtrent een vertrek blijven aanhouden met interesse uit Spanje, Engeland en Italië. In Italië lijkt vooral Juventus geïnteresseerd te zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 17:53
|
|
Ik denk dat Inter nog wel langskomt wanneer Maicon aan Real Madrid verkocht wordt.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 18:17
|
|
Met Blind, Anita en Emanuelson hebben we nog genoeg mensen voor op de flanken, dus hoeft er geen geld uitgetrokken te worden aan een nieuwe rechtsback als Greg vertrekt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 18:19
|
|
Emanuelson als rechtsback?
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 20:41
|
|
Citaat: Ik denk dat Inter nog wel langskomt wanneer Maicon aan Real Madrid verkocht wordt.
Moet ie niet doen, is geen club voor hem. Bovendien sluit ik het niet uit dat Inter in oude fouten gaat vervallen nu Mourinho weg is (lees: kopen, kopen, kopen om het kopen en een neergaande prestatiecurve).
|