Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 09:46
|
|
Ik mag hopen dat Ajax al een tijdje aan het scouten is.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 09:47
|
|
Citaat: Ik mag hopen dat Ajax al een tijdje aan het scouten is.
Het zal wel moeten met het mogelijke vertrek van: Pantelic, Suarez, Emanuelson en vd Wiel.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:05
|
|
Citaat: Market: Van Der Wiel also offers Premier
The Netherlands winger was one of the most desired players of the moment.
It is not new to the skillful side of Ajax, the international and Gregory van der Wiel, is in the media by raising interest facing the transfer market. His campaign is being ajaccio with overwhelmingly positive, he has matured a lot more orders from Martin Jol and could leave the discipline of former champion Netherlands this summer.
At Juventus, who by now was the team that had put more effort when it comes to be dropped as a possibility open for the player, are now joined two of the giants of the Premier League, where Van del Wiel also appears to have much cache.
And is that according itasportpress.it, Arsenal and Manchester City are interested in the young winger oranje and him so much in the coming weeks ahead of their recruitment to close even before starting the World Cup event where the price of its deal to be increase significantly.
Bron: Spaanse versie van Goal.com
Dat zou ik echt weer wat voor die gierige Wenger vinden. Maar goed, ze kunnen zelf ook wel begrijpen dat Ajax niet gek is. Als hij vertrekt, dan naar de club die het meest biedt en aangezien ManC hem in de winter al wilde halen, denk ik dat ze serieus genoeg zijn om Arsenal af te troeven.
Persoonlijk hoop ik dat hij, zeker bij het halen van CL, nog minimaal een seizoen blijft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:17
|
|
Ik niet. Als dat idiote Man City 20 miljoen euro op tafel legt moet je wel gek zijn om dat niet te accepteren.
De kern is Vertonghen-Alderweireld-De Zeeuw-Eriksen-Suarez. Verder hebben we nog redelijk tot zeer goede spelers als Enoh, De Jong, Anita, Lodeiro.
Spelers verkopen en door frisse, betere spelers vervangen is het doel.
En waarom zou dat niet kunnen lukken? Jol heeft best een goed oog voor waar AJAX behoefte aan heeft en welke spelers AJAX completer maken.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:19
|
|
20 miljoen voor vd Wiel, als ze het neerleggen prima.
Ik zie overigens Enoh ook tot die kern behoren Toby. Zorgt toch voor een bepaalde defensieve zekerheid die je niet zo 1,2,3 kan vervangen.. Wat me ook opvalt in tijden van wat mindere financiele prestaties is dat het kapitaal eindelijk weer eens op het veld staat: Als je kijkt wat huidig basiselftal voor een transferwaarde vertegenwoordigd zit het wel goed.
Met jou laatste alinea ben ik het volledig eens, doorselecteren op de posities die niet onmisbaar zijn.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:26
|
|
Citaat: Ik niet. Als dat idiote Man City 20 miljoen euro op tafel legt moet je wel gek zijn om dat niet te accepteren.
Mijn post was iets verwarrend - ik bedoelde dat Ajax hem sowieso niet voor het WK moet verkopen.
Citaat: De kern is Vertonghen-Alderweireld-De Zeeuw-Eriksen-Suarez. Verder hebben we nog redelijk tot zeer goede spelers als Enoh, De Jong, Anita.
Jij bent geen fan van Van der Wiel, maar dat is iets persoonlijks. Zoals je weet ben ik dat wel en vind ik dat hij evengoed tot deze kern behoort. Maar goed, het heeft geen zin om daar een discussie over te voeren.
Citaat: Spelers verkopen en door frisse, betere spelers vervangen is het doel.
En waarom zou dat niet kunnen lukken? Jol heeft best een goed oog voor waar AJAX behoefte aan heeft en welke spelers AJAX completer maken.
Dat moet nog maar blijken. Ik ben gematigd positief over het aankoopbeleid. Na het transferwindow van deze zomer is het gemakkelijker een conclusie te vormen over het aankoopbeleid.
Atouba en Verhoeven zijn beiden onbegrijpelijke aankopen. De Zeeuw en Pantelic zijn daarentegen wel logisch. Over de laatstgenoemde zei Jol ook: het is geen typische Ajax spits. Als tijdelijk verband is het het prima contractering. Wat betreft Lodeiro - het mag best een goede speler zijn, maar ik zie niet in hoe er bij een dergelijke speler prioriteit ligt - zeker als je er financieel vrij slecht voor staat - tenzij Jol met een middenveld bestaande uit Lodeiro, Eriksen en De Jong wilt gaan spelen, maar dat lijkt me sterk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:34
|
|
Zeker. Het WK is een prachtige etalage voor Van der Wiel en Stekelenburg. Doe jullie best, jongens!
Ik zie Eriksen en Lodeiro als vervanger van Suarez. Er vertrekken natuurlijk nog wel een aantal spelers aan het eind van dit seizoen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 12:19
|
|
Ik hoop daarentegen dat vd Wiel zeker nog een jaar blijft. Deze jongen is potencieel topspeler.
|
Bertje

|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 12:24
|
|
Mee eens. Eigenlijk de enige speler waarvan ik overtuigd ben dat hij de absolute top gaat halen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:36
|
|
Hopelijk blijft V.d. Wiel maar mocht er een club komen die zo'n 15 miljoen voor hem wilt bieden dan kan Ajax dat bijna niet negeren. Binnen Ajax lopen Claasen, Kappelhof en Van Rhijn rond die de positie van V.d. Wiel misschien over kunnen nemen maar Ajax zal van zijn vertrek kwalitatief sowieso minder worden.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:47
|
|
Citaat: Hopelijk blijft V.d. Wiel maar mocht er een club komen die zo'n 15 miljoen voor hem wilt bieden dan kan Ajax dat bijna niet negeren. Binnen Ajax lopen Claasen, Kappelhof en Van Rhijn rond die de positie van V.d. Wiel misschien over kunnen nemen maar Ajax zal van zijn vertrek kwalitatief sowieso minder worden.
Ik meende dat Claassen een middenvelder was?
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:50
|
|
Is hij ook.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:02
|
|
Citaat: Ik meende dat Claassen een middenvelder was?
Normaliter speelt hij als rechterhalf maar hij heeft bij Jong Ajax een redelijk aantal wedstrijden als rechtsback gespeelt en deed dat nooit slecht. Verdedigend moet hij nog erg veel leren maar hij gaf zijn tegenstander weinig ruimte door inzet te tonen. Vooral aanvallend en opbouwend deed Claasen het als rechtsback zeer goed.
Met hem, Kappelhof en Van Rhijn heeft Ajax drie spelers in huis die goed op die positie kunnen spelen en potentieel heben. Van Rhijn heeft het meest talent maar is in zijn ontwikkeling het minst ver, Claasen is misschien toch meer een rechtshalf dus Kappelhof geeft ik het meest kans om V.d. Wiel op te volgen.
Ik hoop heel erg dat V.d. Wiel nog een seizoen blijft want als hij pas na het komende seizoen vertrekt zullen Claasen, Kappelhof en Van Rhijn allen een stuk verder zijn in hun ontwikkeling. Van Rhijn zou ik dan komend seizoen aan een Jupiler League club verhuren en Claasen misschien aan een Eredivisie club zodat Kappelhof als back-up van V.d. Wiel kan dienen.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:04
|
|
Waarom niet Blind als vervanger? Deed het vandaag ook als rechtsback toch heel aardig. Of eventueel Blind op links en Anita naar rechts (dan staat hun been ook aan de goede kant ). Jeugdspelers kunnen dan als backup dienen als vervanging van Ogararu.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:10
|
|
V/d Wiel vervangen met jongens als Claassen, Van Rhijn of Kappelhof staat gelijk aan al je eventuele titelaspiraties overboord gooien.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:11
|
|
Citaat: Waarom niet Blind als vervanger? Deed het vandaag ook als rechtsback toch heel aardig. Of eventueel Blind op links en Anita naar rechts (dan staat hun been ook aan de goede kant  ). Jeugdspelers kunnen dan als backup dienen als vervanging van Ogararu.
Blind is een linksbenige speler en dat zal op termijn tegen hem werken als rechtsback. Zeker op hoger niveau zal het toch handig zijn om een rechtsbenige speler op rechts en een linksbenige speler op links te hebben staan. Je kan inderdaad wel Anita als rechtsback gaan gebruiken en Blind als linksback. Misschien is dat wel de beste optie. Met Anita, Kappelhof, Claasen en Van Rhijn heeft Ajax in ieder geval genoeg opties en een vervanger voor V.d. Wiel hoeft sowieso niet te worden gehaald.
Citaat: V/d Wiel vervangen met jongens als Claassen, Van Rhijn of Kappelhof staat gelijk aan al je eventuele titelaspiraties overboord gooien.
Dat is onzin.
|
Battum

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:17
|
|
Ja, ik zeg gewoon Daley weer terug halen. Anita rechts. Daley links. En Urby gewoon naar voren als die nog blijft.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:07
|
|
Citaat: Ik meende dat Claassen een middenvelder was?
Normaliter speelt hij als rechterhalf maar hij heeft bij Jong Ajax een redelijk aantal wedstrijden als rechtsback gespeelt en deed dat nooit slecht. Verdedigend moet hij nog erg veel leren maar hij gaf zijn tegenstander weinig ruimte door inzet te tonen. Vooral aanvallend en opbouwend deed Claasen het als rechtsback zeer goed.
Met hem, Kappelhof en Van Rhijn heeft Ajax drie spelers in huis die goed op die positie kunnen spelen en potentieel heben. Van Rhijn heeft het meest talent maar is in zijn ontwikkeling het minst ver, Claasen is misschien toch meer een rechtshalf dus Kappelhof geeft ik het meest kans om V.d. Wiel op te volgen.
Ik hoop heel erg dat V.d. Wiel nog een seizoen blijft want als hij pas na het komende seizoen vertrekt zullen Claasen, Kappelhof en Van Rhijn allen een stuk verder zijn in hun ontwikkeling. Van Rhijn zou ik dan komend seizoen aan een Jupiler League club verhuren en Claasen misschien aan een Eredivisie club zodat Kappelhof als back-up van V.d. Wiel kan dienen.
Het lijkt me sterk dat Claasen fysiek in staat zal zijn om het tot een hoog niveau te schoppen. Daarnaast is het in balbezit in bepaalde opzichten teveel Aissati. Loopt niet altijd op de juiste momenten van de bal af en speelt vooral kort, bijvoorbeeld.
Zoals je weet ben ik niet enorm gecharmeerd van Kappelhof, maar is dit op basis van wedstrijden die ik een tijd terug heb gezien. Heb jij Van Rhijn echter regelmatig als rechtsback zien spelen? Op zich is het natuurlijk wel een speler met een mooie stijl. Z'n defensieve kwetsbaarheden kan hij op de backpositie wellicht ook wat beter verhullen. Net zoals Van der Wiel na een tijd beter tot z'n recht bleek te komen als rechtsback.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 13:39
|
|
Citaat:
Interesse van Valencia voor Gregory van der Wiel
Ajax neemt mogelijk aan het einde van dit seizoen afscheid van Gregory van der Wiel. De verdediger van de Amsterdammers staat namelijk de de belangstelling van diverse Europese ploegen, waaronder Valencia.
Dat weet Las Provincias te melden. Mocht Van der Wiel ervoor kiezen naar de sinaasappelstad te gaan, dan komt hij zijn landgenoot Hedwiges Maduro tegen. Hij kwam in het seizoen 2007-2008 over van Ajax.
Naast Valencia bestaat er ook belangstelling van Manchester City en Juventus. Van der Wiel zal pas echt interessant voor deze ploegen worden als hij aankomende zomer in Zuid-Afrika een goed WK speelt.
Bron: Voetbalcentraal
Nee geen 1 april grap, daar doe ik niet aan mee..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:28
|
|
Nou, nog een redelijk WK spelen en hij is gevlogen. Zou prachtig zijn. Daardoor wordt AJAX alleen maar sterker van.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:43
|
|
Ajax mag dan misschien het geld nodig hebben, maar verder snap ik niet echt dat je een vertrek van Gregory toejuicht.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:54
|
|
Mocht van der Wiel vertrekken bij Ajax, zie ik niet in hoe Ajax daar sterker van kan worden. Je zou eventueel Blind kunnen opstellen op de rechtsback, maar die laat nog meer steekjes vallen op het verdedigend gebied dan van der Wiel.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:39
|
|
Citaat: Ajax mag dan misschien het geld nodig hebben, maar verder snap ik niet echt dat je een vertrek van Gregory toejuicht.
343 heeft liever spelers van het niveau Pantelic bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 21:31
|
|
Je maakt een denkfout, Enganche. Ik zie liever spelers bij AJAX die daadwerkelijk in het systeem/speelstijl passen. Ik weet heus wel dat er betere spelers zijn dan Pantelic. Maar zelfs jij moet toegeven dat Pantelic als centrumspits meer bij AJAX te zoeken heeft dan Cvitanich. Ik zie veel liever een echte rechtback zoals Reiziger en Silooy dat waren dan een 'verdedigende rechtsbuiten'. Ik zag vanaf het eerste begin dat Pantelic AJAX beter zou gaan laten draaien en ik weet ook zeker dat Blind het veel beter zal doen dan Emanuelson (laten we het daar maar op houden, want Jol ziet hem niet als rechtsback. Ook goed natuurlijk. )
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 21:40
|
|
Ik vind het verschil tussen Cvitanich en Pantelic nihil. Pantelic doet het beter uit stilstand en met de rug naar de goal, wat op zich wat beter in een drie spitsen systeem past, maar aan hem kleven wat mij betreft ook forse nadelen. Cvitanich was verre van ideaal als echte '9' in 4-3-3, maar hij heeft meer snelheid en dreiging in de diepte en kan net zoveel scoren als Pantelic. Wat dat betreft had Cvitanich het niet makkelijk, omdat hij eigenlijk niemand achter hem had staan die hem kon lanceren.
Neemt natuurlijk niet weg dat er veel betere en geschiktere spitsen voor Ajax rondlopen dan Cvitanich....en dan Pantelic.
|