Auteur
|
Bericht
|
Jobo

Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 12:23
|
|
Citaat: Naar mijn mening is Van der Wiel een fenomeen in opkomst. De man gaat een status tegemoet als Roberto Carlos en Dani Alves. Deze jongen is vanaf nu de komende 12 jaar basisspeler in het Nederlands elftal, en het duurt niet heel lang meer voor hij bij een topclub speelt.
Ik hoop dat we dat moment zo lang mogelijk kunnen uitstellen, en dat we kunnen genieten van zijn spel, en niet weer alleen die 15 miljoen euro opstrijken die we vervolgens weer verkwanselen aan de bakicioglu's van deze wereld.
Vergeet niet dat van der wiel nog heel erg jong is. Hij moet absoluut bijschaven om die wereldtopper te worden maar naar mijn inziens wordt het gewoon een absolute wereldtopper op de rechtsback. Verdedigend matig zoals jij het noemt vind ik hem niet. Hij is juist heel sterk 1 op 1. Denk bijvoorbeeld aan Stoch die bijna elke back in de eredicisie dol draait. Ik denk dat hij verdedigend ook alleen maar sterker wordt met een verdedigend centrum dat wel goed uitstapt en wel op het goede moment rugdekking kan geven en de juiste coaching. Ik hoop dat we hem na dit seizoen toch nog zeker 1 seizoen binnenboord kunnen houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 12:43
|
|
Zoals daarnet tegen Sparta tegen John.... En hop...weer een vrije trap tegen na gepiepeld te worden.
Hij is echt niet een betere back dan Reiziger en Silooy rond die leeftijd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:14
|
|
Zul je altijd zien, he. Mooie goal, hoor. Maar het is allemaal nog te wispelturig.
Hij zal best een goede worden bij een andere club, maar de status van Carlos of Alves zal hij nooit bereiken, hoor. Kom op, zeg.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:23
|
|
Citaat: Ok....Verdedigend is hij matigjes tot redelijk op een goede dag. Zijn aanvallende acties zijn zeer vaak zonder resultaat of zelfs gevaarlijk voor de eigen ploeg. Carlos en Alves zijn aanvallend veel beter en hebben nog meer wapens.
Van der Wiel is een leuk back die later leuk zal meehobbelen in de europese subtop, maar een vedette zal hij nooit worden.
Geen resultaat Uhh, hij heeft dit seizoen 6 goals in de competitie gemaakt als rechtsback. Daar zijn de meeste spitsen in de Eredivisie nog niet eens aan.
Hij is echt een genot om naar te kijken, het hele seizoen al.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:29
|
|
Is niet de eerste keer dat ie moeizaam uit de startblokken komt, maar zich op e.o.a. manier wel in de wedstrijd weet te krijgen. Hij blijft toch stoïcijns doorgaan, waar anderen nog wel eens ten onder gaan aan de bibbers. Doet ie knap.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 13:36
|
|
Citaat: Geen resultaat  Uhh, hij heeft dit seizoen 6 goals in de competitie gemaakt als rechtsback. Daar zijn de meeste spitsen in de Eredivisie nog niet eens aan.
Leuk. Maar er zijn tegenover die 6 goals ook voorbeelden waar het flink verkeerd uitpakte.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 14:23
|
|
Die mag je me wel eens opnoemen. Zo vaak gaat er iets aanvallend fout, met elke speler. Dus dit is geen argument lijkt me.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 00:09
|
|
Citaat: Die mag je me wel eens opnoemen. Zo vaak gaat er iets aanvallend fout, met elke speler. Dus dit is geen argument lijkt me.
Aparte manier van discussieren heb jij.
Eerst vraag je of iemand dergelijke voorbeelden wilt opnoemen, en nog geen zin later doe je het af als zijnde een non-argument, nog voordat de persoon in kwestie een beargumentering heeft aangedragen.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 00:27
|
|
Iemand enig idee op hoeveel assists Van der Wiel dit seizoen staat? Staat altijd in de VI.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 07:24
|
|
Citaat: Iemand enig idee op hoeveel assists Van der Wiel dit seizoen staat? Staat altijd in de VI.
In de VI staat 1.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 10:09
|
|
Citaat: Geen resultaat  Uhh, hij heeft dit seizoen 6 goals in de competitie gemaakt als rechtsback. Daar zijn de meeste spitsen in de Eredivisie nog niet eens aan.
Leuk. Maar er zijn tegenover die 6 goals ook voorbeelden waar het flink verkeerd uitpakte.
Maar waren dat puur fouten van Vd Wiel zelf? Spelers als hij en Urby zijn met hun aanvallende kwaliteiten erg gebaat bij een goede veldbezetting en een sterk centraal duo achterin. Zijn die beide niet aanwezig ja dan verzuipt zo'n back ook eerder. Dat zag je gister ook bij Urby, die kon vooral excelleren omdat Enoh de ruimte in zijn rug afdekte als hij ten anaval btrok. De Zeeuw zie ik dat bijvoorbeeld minder doen op rechts, en als ie het doet (Juve thuis) dan gaat ie nog in de fout ook door blind in te stappen.
Bovendien moeten we ook niet vergeten dat hij amper droog achter zijn oren is.... Ik blijf erbij dat van de huidige selectie ik alleen vd Wiel qua kwaliteiten een meerwaarde zou vinden voor het gouden elftal van 94-95. Intrinsiek vind ik hem beter dan Reiziger namelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 16:00
|
|
Maar waren dat puur fouten van Vd Wiel zelf? Spelers als hij en Urby zijn met hun aanvallende kwaliteiten erg gebaat bij een goede veldbezetting en een sterk centraal duo achterin. Zijn die beide niet aanwezig ja dan verzuipt zo'n back ook eerder. Dat zag je gister ook bij Urby, die kon vooral excelleren omdat Enoh de ruimte in zijn rug afdekte als hij ten anaval btrok. De Zeeuw zie ik dat bijvoorbeeld minder doen op rechts, en als ie het doet (Juve thuis) dan gaat ie nog in de fout ook door blind in te stappen.
Bovendien moeten we ook niet vergeten dat hij amper droog achter zijn oren is.... Ik blijf erbij dat van de huidige selectie ik alleen vd Wiel qua kwaliteiten een meerwaarde zou vinden voor het gouden elftal van 94-95. Intrinsiek vind ik hem beter dan Reiziger namelijk.
Zo'n geweldige voetballer was Reiziger ook niet, Trabelsi vond ik ook beter bijvoorbeeld.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 16:20
|
|
Citaat: Intrinsiek vind ik hem beter dan Reiziger namelijk.
Ja en nee. Reiziger was natuurlijk een veel betere mandekker dan van der Wiel ooit zal worden. Het is maar wat je van een speler verlangt. Ik vind de vergelijking dan ook wat raar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 17:39
|
|
Reiziger got the job done. Altijd. En daarbij kwam hij gedoseerd op. Liever een Reiziger in de verdediging dan Van der Wiel.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:31
|
|
Reiziger werd ook veel meer ondersteund door zowel het middenveld en de verdediging. Nu moet van der Wiel in feite beide kanten afdekken, omdat er geen rugdekking van het centrale duo en de middenvelders.
Gisteren een fantastische goal van van der Wiel. Hoe die de bal onder controle heeft tijdens het schot is fantastisch. In dezelfde actie ook een goede bal op Rommedahl, alleen jammer dat die de verkeerde kant op draaide.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:44
|
|
Citaat: Intrinsiek vind ik hem beter dan Reiziger namelijk.
Ja en nee. Reiziger was natuurlijk een veel betere mandekker dan van der Wiel ooit zal worden. Het is maar wat je van een speler verlangt. Ik vind de vergelijking dan ook wat raar.
Nou zo raar is het natuurlijk niet, zijn genoeg overeenkomsten te noemen. Beide jong, Nederlands, zelfde positie, jeugdexponent, van nature geen rechtsback, snel, meevoetballend, loopvermogen etc. Dat de een een bepaalde kwaliteit in hogere mate bezit dan de ander dat doet niets af aan de vergelijking. Reiziger verdedigde ook vooral op snelheid en had de mazzel dat er louter goede voetballers om hem heen stonden waar ik met name de rol van de slimme, coachende en altijd goed gepositioneerde Blind wil benadrukken. De mankementen van Reiziger indien hij in de mandekking stond werden zo vakkundig gemaskeerd. Had die jongen in dit Ajax gestaan dan was hij mijns inziens niet overeind gebleven in de mandekkersrol. Kan me bijvoorbeeld nog een kapitale fout voor de geest halen tegen (volgens mij) Noorwegen in 1994.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 12:30
|
|
Citaat: Reiziger got the job done. Altijd. En daarbij kwam hij gedoseerd op. Liever een Reiziger in de verdediging dan Van der Wiel.
Maar Reiziger speelde dan ook in een veel en veel beter elftal dat z'n fouten makkelijk camoufleerde. Dat elftal was wereldtop. Dit elftal nog niet eens Europese subtop.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 12:37
|
|
Citaat: Reiziger got the job done. Altijd. En daarbij kwam hij gedoseerd op. Liever een Reiziger in de verdediging dan Van der Wiel.
Maar Reiziger speelde dan ook in een veel en veel beter elftal dat z'n fouten makkelijk camoufleerde. Dat elftal was wereldtop. Dit elftal nog niet eens Europese subtop.
Reiziger speelde meer in dienst van het team. Reiziger voert opdrachten uit, van der Wiel neemt onnodige risico's.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 14:27
|
|
En Reiziger kon totaal niet voetballen. Tsja, het is maar wat je wilt. De aanvallend/opbouwende inbreng van Reiziger was echt nihil.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:36
|
|
Ik blijf erbij dat Van der Wiel een steunpilaar is. Als hij tegen AZ thuis niet scoorde en Perez tegen Twente niet afstopte, dan hadden we nu waarschijnlijk niet meer meegedaan.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:47
|
|
Dit is een echte Ajax-back, zo wil je ze zien. Ook nog eens Nederlands en uit de eigen opleiding. Laten we hem behouden deze zomer.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:53
|
|
Citaat: Dit is een echte Ajax-back, zo wil je ze zien. Ook nog eens Nederlands en uit de eigen opleiding. Laten we hem behouden deze zomer.
Laten we iedere basisspeler proberen te behouden zou ik zeggen. Van der Wiel is een potentiele topback voor een Europese topclub maar is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax, hopelijk ziet hij dat ook zelf in.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:55
|
|
Citaat: Dit is een echte Ajax-back, zo wil je ze zien. Ook nog eens Nederlands en uit de eigen opleiding. Laten we hem behouden deze zomer.
Laten we iedere basisspeler proberen te behouden zou ik zeggen. Van der Wiel is een potentiele topback voor een Europese topclub maar is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax, hopelijk ziet hij dat ook zelf in.
Pantelic mag eigenlijk wel weg van mij.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 08:52
|
|
Ik heb gister sowieso van hem genoten. Laatste tijd komt hij wat minder op en staat verdedigend beter z'n mannetje.
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 09:05
|
|
Pantelic mag eigenlijk wel weg van mij.
Ik zou Pantelic graag nog een seizoen behouden, puur omdat het met hem in de spits nu goed loopt. Anderzijds vind ik het onverantwoordelijk om een speler van 31 een contract van meer dan 1 seizoen te geven. Ik denk dat Ajax maar een vervanger moet gaan scouten.
|