Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 16:02
|
|
Ik ga echt geen voorbeelden noemen, Bert. In ieder geval zag ik minimaal even veel fout gaan bij VDW tegen Anderlecht en Juventus.
Mijn mening blijft gewoon dat Van der Wiel of een andere rechtsback in eerste instantie aan verdedigen moet denken en de voorzet eruit moet halen. Tegen Juventus hadden we dat goed kunnen gebruiken, niet?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 16:07
|
|
Oké, op deze wijze wordt discussiëren dus heel lastig. Jammer, aangezien dit een discussieforum zou moeten zijn.
En ik zie niet in in hoeverre we een verdedigende rechtsback misten. We speelden tegen twee spitsen en speelden dan ook terecht met drie verdedigers (met v/d Wiel als extra middenvelder). Het probleem was dat Amauri zo vrij als een vogeltje kon inkoppen. De voorzet en de combinatie voorafgaand aan de voorzet kwamen respectievelijk van de tegenstanders van Alderweireld en Enoh.
Het probleem was dus dat de zogenaamde echte verdedigers juist niet konden verdedigen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:04
|
|
Hierin moet ik Bertje wel gelijk geven. Alderweireld speelde op Del Piero, Enoh op Diego en Vertonghen op Amauri waar Oleguer de vrije man was rugdekking moest geven of een diepe Diego of een zwervende Amauri op moest pakken. Vd Wiel was door Jol toch vooral opgesteld om Juventus voetballend pijn te doen en om een man extra op het middenveld te krijgen om daar de slag te winnen. Dat er tot twee keer toe een voorzet gegeven wordt uit de zone van Vd Wiel vind ik niet meteen de fout van Greg. Kijk bijvoorbeeld (weet even niet meer of het de 1e of 2e goal was) hoe dom twee man (dacht De Zeeuw & Alderweireld) instappen op de man met de bal waardoor een 2e Juve speler helemaal vrij komt en op zijn dooie akkertje het hoofd van de slim lopende Amauri kan zoeken. Drie Ajacieden die alleen maar gefocust zijn op de bal waardoor ze 2 Juve spelers volkomen uit het oog verliezen en hoppa de bal ligt in het mandje. Dat Greg weg was uit zijn zone doet hier niet toe, 2 man gaan hier in de fout en ik vond het eerder de vraag waar Oleguer was dan waar Greg was...........
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:19
|
|
Zonder een standpunt in te nemen; van der Wiel was in de buurt, op de rand van het strafschopgebied:
En even later verder weg, in het strafschopgebied:
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:24
|
|
Voor mij is de grootste fout bij dat doelpunt de fout van De Zeeuw die bij zijn mannetje had moeten blijven en niet had moeten instappen en daardoor Juventus een vrije man te bieden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:16
|
|
Enoh of De Zeeuw moet gewoon die man die de voorzet geeft opvangen en de voorzet eruit halen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 10:52
|
|
Speciaal voor onder andere 343 en Seduction:
Citaat: Jol begrijpt de interesse van Juve in Van der Wiel
25/02/2010 10:16
De Italiaanse media maakten tijdens de persconferentie voor Juventus-Ajax van de gelegenheid gebruik om te informeren naar Gregory van der Wiel. De rechtsback geniet interesse van Juve.
Martin Jol, trainer van Van der Wiel bij Ajax, snapt goed dat de verdediger gevolgd wordt door grotere clubs. 'In Nederland is hij de beste op zijn positie, want hij speelt al voor Oranje. En tot op heden heb ik - in al die jaren dat ik trainer ben - nog niemand gezien met zoveel potentie.'
Jol durft geen uitspraken meer te doen welke Juve-speler hij graag zou willen hebben. 'Voor de eerste wedstrijd heb ik dat wel gezegd en noemde ik Amauri. Dat durfde ik wel aan, omdat hij pas één keer had gescoord. En tegen ons maakt hij er toevallig twee. Dus ik houd mijn mond.'
VI.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:04
|
|
Wat moet hij anders zeggen? VDW staat in de belangstelling van andere clubs en dan kun je moeilijk zijn marktwaarde naar beneden halen, he?
A Special for you, Enganche! Jol over jouw favoriet....
Citaat: ........ is technisch heel begaafd, hij heeft ook een behoorlijk loopvermogen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:32
|
|
Het kan een leuke spelerswissel zijn: Van der Wiel voor Grygera. Haal een talentvolle rechtsback, en je hebt je verdediging aan de rechterkant en het centrum klaar.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:38
|
|
Grygera was een drama op de rechtsback bij Ajax. Kan me wel een paar wedstrijd herinneren dat werd dol gedraaid door een linksback. Toen die in het centrum ging spelen was het stukken beter dan op de rechtsback. Geef mijn dan liever een talentvolle rechtsback. Mocht van der Wiel toch vertrekken bij Ajax dan hebben ze serieuze problemen op de backspositie. Ik zie ook niemand die in de jeugd daar door kan komen. Aangezien Ajax geen geld heeft word dat een probleem.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:41
|
|
Dan wordt Grygera uiteraard niet gehaald voor de RB positie. In het centrum is hij nodiger denk ik.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:45
|
|
Als toekomst zie ik Blind mogelijk wel een functie vervullen als RB. Hij speelt nu als rechtsbenige LB bij Groningen zeer verdienstelijk, waarschijnlijk dat hij zelfs nog beter uit de voeten kan als RB als vervanger van Greg, mocht hij ons op termijn (1,5 jaar) verlaten. Want jullie moeten niet vergeten dat v/d Wiel nog maar iets meer dan een jaar basisspeler is! Aangezien de AJAX-verdedigers aanvallend dienen te zijn vind ik Greg een fantastische speler met ongekende potentie (sorry Toby).
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:50
|
|
Uhhhm, Pariah? Blind staat als linksbenige RB bij Groningen.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 15:34
|
|
Citaat: Uhhhm, Pariah? Blind staat als linksbenige RB bij Groningen.
Excuseer *beschaamd* Even een missertje.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik hem in de toekomst als eerste goede LB zie.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 08:19
|
|
[list">was donderdagavond niet de enige club die de verrichtingen van Gregory van der Wiel in het onderlinge Europa League-duel nauwlettend in de gaten hield. Ook scouts van Napoli, Fiorentina, Olympique Marseille, Hamburger SV, Sevilla en Aston Villa ontbraken in Turijn niet op het appèl. Ajax verlangt vijftien miljoen euro voor de Oranje-international en wellicht meer als hij een goede indruk achterlaat op het WK. (Tuttosport) [/list">
#bron: www.voetbalzone.nl/wandelgangen
15 miljoen euro voor vd Wiel is de vraagprijs.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 09:28
|
|
Citaat:
Wat in het bericht al gemeld wordt, bij een goed WK (waar hij dus basisspeler zal zijn) wordt de prijs nog hoger, ik zou zeggen gewoon 18 miljoen vragen en bij een bod in deze richting lekker verkopen.
|
Dijk
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:26
|
|
Welke club gaat in deze tijd voor een vleugelverdediger 15 miljoen of meer betalen. Ik denk zelf niemand omdat de markt redelijk op slot zit en dan kijken ze toch meer naar aanvallers. Mocht van der Wiel toch weg gaan dan denk ik voor een stuk minder dan voor 15 miljoen. Als er voor droomclub komt voor hem, dan zal moeilijk gaan doen en de spelers heeft nog steeds meer macht dan een club.
|
10Oele
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:34
|
|
Citaat: Welke club gaat in deze tijd voor een vleugelverdediger 15 miljoen of meer betalen. Ik denk zelf niemand omdat de markt redelijk op slot zit en dan kijken ze toch meer naar aanvallers. Mocht van der Wiel toch weg gaan dan denk ik voor een stuk minder dan voor 15 miljoen. Als er voor droomclub komt voor hem, dan zal moeilijk gaan doen en de spelers heeft nog steeds meer macht dan een club.
Ik denk persoonlijk ook niemand, maar de tijd dat er bij Ajax voor een prikje internationals opgepikt kunnen worden is toch wel voorbij, zie de transfers van afgelopen jaren, niemand voor minder als 12 miljoen. Van der Wiel heeft nog een contact tot 2013 dus als niemand 15 miljoen wil betalen, dan blijft hij maar lekker bij Ajax. Als je hem verkoopt ga je er zowiezo op achteruit.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:37
|
|
Vermaelen werd toch voor 10 miljoen verkocht?
|
10Oele
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:45
|
|
Citaat: Vermaelen werd toch voor 10 miljoen verkocht?
10 miljoen vast en 2 miljoen variabel: http://www.nrc.nl/sport/article2277196. ... senal_rond
|
Dijk
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 11:03
|
|
Citaat: Ik denk persoonlijk ook niemand, maar de tijd dat er bij Ajax voor een prikje internationals opgepikt kunnen worden is toch wel voorbij, zie de transfers van afgelopen jaren, niemand voor minder als 12 miljoen. Van der Wiel heeft nog een contact tot 2013 dus als niemand 15 miljoen wil betalen, dan blijft hij maar lekker bij Ajax. Als je hem verkoopt ga je er sowieso op achteruit. Je kunt wel iemand tegen zijn zin bij de club houden, maar daar word niemand beter van zowel de club als van der Wiel. Van der Wiel zal minder gaan presteren en de transferwaarde zal gaan zakken. Dan moet je een keuze maken als club zijnde.
|
10Oele
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 11:16
|
|
Citaat: Ik denk persoonlijk ook niemand, maar de tijd dat er bij Ajax voor een prikje internationals opgepikt kunnen worden is toch wel voorbij, zie de transfers van afgelopen jaren, niemand voor minder als 12 miljoen. Van der Wiel heeft nog een contact tot 2013 dus als niemand 15 miljoen wil betalen, dan blijft hij maar lekker bij Ajax. Als je hem verkoopt ga je er sowieso op achteruit. Je kunt wel iemand tegen zijn zin bij de club houden, maar daar word niemand beter van zowel de club als van der Wiel. Van der Wiel zal minder gaan presteren en de transferwaarde zal gaan zakken. Dan moet je een keuze maken als club zijnde.
Mee eens, iemand tegen zijn zin bij de club houden heeft geen enkele zin, maar daar moet wel een goede transfersom tegenover staan. Echter, van der Wiel is pas net 22 geworden en is dit jaar eigenlijk voor het eerst een vaste waarde bij Ajax en begint nu ook in het Nederlands Elftal deze plaats te krijgen. Ook heeft hij dus nog een contract voor 3 jaar. Nu is van der Wiel niet de meest intelligente Ajax-speler, maar er zal toch wel iemand zijn die hem bij kan brengen dat hij op dit moment niets te zoeken heeft bij een Europese topclub. Laat hem nog minimaal het volgende seizoen goed presteren bij Ajax, dan is hij klaar voor deze stap.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 11:33
|
|
Naar mijn mening is Van der Wiel een fenomeen in opkomst. De man gaat een status tegemoet als Roberto Carlos en Dani Alves. Deze jongen is vanaf nu de komende 12 jaar basisspeler in het Nederlands elftal, en het duurt niet heel lang meer voor hij bij een topclub speelt.
Ik hoop dat we dat moment zo lang mogelijk kunnen uitstellen, en dat we kunnen genieten van zijn spel, en niet weer alleen die 15 miljoen euro opstrijken die we vervolgens weer verkwanselen aan de bakicioglu's van deze wereld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 12:05
|
|
Ok....Verdedigend is hij matigjes tot redelijk op een goede dag. Zijn aanvallende acties zijn zeer vaak zonder resultaat of zelfs gevaarlijk voor de eigen ploeg. Carlos en Alves zijn aanvallend veel beter en hebben nog meer wapens.
Van der Wiel is een leuk back die later leuk zal meehobbelen in de europese subtop, maar een vedette zal hij nooit worden.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 12:11
|
|
Van der Wiel zie ik in de toekomst een superieure rechtsback worden in de toekomst bij een Europese topclub. Heeft alles wat een back moet hebben. Heeft een aanvallende drift naar voren toe. Staat verdedigend zijn mannetje ook wel, alleen moet die beter anticiperen bij voorzetten, vrije trappen en corners.
|