Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Gregory van der Wiel
Maker: 343Bekeken: 89001
Status: InactiefBerichten: 1595
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:46
Overigens moet een club als Ajax een back bij een bod van 15 miljoen natuurlijk altijd laten gaan. Dat is wat mij betreft de discussie dan ook niet.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Za 20 feb 2010 15:18
Het interesseert mij geen hol wat een back in aanvallend opzicht doet. Ik wil 4 man achterin die kunnen verdedigen! Dat is prioriteit nr. 1. Als ze dan aanvallend wat kunnen brengen is het mooi meegenomen.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Za 20 feb 2010 15:25
Citaat:
Het interesseert mij geen hol wat een back in aanvallend opzicht doet. Ik wil 4 man achterin die kunnen verdedigen! Dat is prioriteit nr. 1. Als ze dan aanvallend wat kunnen brengen is het mooi meegenomen.

Mee eens, een back heeft het het belangrijkste de aanvallende buitenspelers van de tegenstander kunnen uitschakelen dus moet hij verdedignend zijn mannetje kunnen staan. Verder wanneer de bal aan de andere kant van het speelveld is (links<->rechts) dan moet hij de centrale verdedigers voorzien van rugdekking.
Dus twee belangrijke aspecten: Verdedigend je mannetje staan en rugdekking verlenen, Dit is bij onze backs niet echt goed.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 20 feb 2010 15:31
Volgens mij heeft v/d Wiel op Dzsudzsak na zo ongeveer iedere buitenspeler uit de Eredivisie afgestopt en dat vrijwel zonder rugdekking.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Za 20 feb 2010 15:39
Citaat:
Ja en die komt niet eens in de buurt bij Van der Wiel qua aanvallende impuls.
Tuurlijk. Ga ze 1 op 1 vergelijken en dan roepen dat Ajax er op achteruit gaat. Uitstekend idee. Wat is het volgende? Beelden van Suárez erbij pakken en dan roepen dat we er met Manucharyan als mogelijke vervanger op achteruit gaan? Ik weet niet of ik al die eye openers wel aankan, hoor.

Het vervangen van een speler die een stap hogerop gaat maken is zelden op te vangen in 1 speler. Aangezien je nog 9 (veld)spelers mag opstellen, zou ik het eens iets breder gaan zoeken. Voetbal is bij mijn weten nog altijd een teamsport (je zou het hier niet zeggen, maar het is écht zo), Ajax is nog altijd een elftal met meerdere zwakke plekken, ook nog eens in die zin dat het elkaar op bepaalde vlakken bijt. Begin daar eens mee.
Bertje

Geplaatst: Za 20 feb 2010 15:56
Oké, zullen we dan de echte zwakke plekken aanpakken en niet beginnen met onze beste spelers te vervangen?
Marco

Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:08
Kwam voort uit de mogelijke verkoop van VDW, Bertus.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:10
Citaat:
Volgens mij heeft v/d Wiel op Dzsudzsak na zo ongeveer iedere buitenspeler uit de Eredivisie afgestopt en dat vrijwel zonder rugdekking.

Dat is dan ook gelijk de enige echte vleugelspeler die hij tegenover zich heeft gehad. Stoch had hij aardig onder controle, dan moet toegegeven worden maar verder heeft hij weinig echte tegenstand gehad.

Daarom is het nog pijnlijker om te zien dat de meeste tegengoals komen vanaf de linkerflank van de tegenstanders. Kijk de wedstrijden maar terug. Van der Wiel gaat heel vaak naar voren en is dan te laat terug
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:24
Precies. Hetzelfde laken een pak met Emanuelson (vroeger).
Bertje

Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:35
Citaat:
Dat is dan ook gelijk de enige echte vleugelspeler die hij tegenover zich heeft gehad. Stoch had hij aardig onder controle, dan moet toegegeven worden maar verder heeft hij weinig echte tegenstand gehad.

Daarom is het nog pijnlijker om te zien dat de meeste tegengoals komen vanaf de linkerflank van de tegenstanders. Kijk de wedstrijden maar terug. Van der Wiel gaat heel vaak naar voren en is dan te laat terug

Stoch is er twee keer niet aan te pas gekomen, ja. En verder: mij werd net verteld dat hij buitenspelers moet afstoppen. Nou, dat doet hij dus vrij aardig.

Dat er verder doelpunten vallen vanaf onze rechterflank is natuurlijk niet alleen zijn pakkie an. Als hij geen directe tegenstander heeft, moet hij zich aanvallend inschakelen. Je kunt dan wel zeggen dat hij te laat terug is, maar je kunt net zo goed stellen dat iemand anders dan zijn man laat lopen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:42
Precies. In het (moderne) voetbal moet het gewoon mogelijk zijn dat een rechtsback die veelvuldig opkomt er vanuti kan gaan dat de zone in z'n rug enigszins wordt afgedekt of dat er in ieder geval wordt voorkomen dat er mensen vanuit het middenveld vrije doorgang hebben om daar in te lopen. Van der Wiel kan moeilijk na iedere aanvallende actie een sprint over 70/80 meter inzetten om terug te komen. Dat is voor geen speler vol te houden. Of denk je dat Daniel Alves en Maicon dat wel op die manier doen?

Kom je dus weer uit bij de organisatie, die ingesteld moet zijn op het laten renderen van de beste spelers.
Marco

Geplaatst: Za 20 feb 2010 16:54
Voorbeeldje van hoe je een back helpt en hoe je een back sloopt. Uit Ajax - FC Twente in dezelfde aanval; rechts hoe het hoort (de Zeeuw), links hoe het niet hoort (Emanuelson, evt. Lindgren).
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Za 20 feb 2010 17:29
Citaat:
Ja en die komt niet eens in de buurt bij Van der Wiel qua aanvallende impuls.
Tuurlijk. Ga ze 1 op 1 vergelijken en dan roepen dat Ajax er op achteruit gaat. Uitstekend idee. Wat is het volgende? Beelden van Suárez erbij pakken en dan roepen dat we er met Manucharyan als mogelijke vervanger op achteruit gaan? Ik weet niet of ik al die eye openers wel aankan, hoor.

Het vervangen van een speler die een stap hogerop gaat maken is zelden op te vangen in 1 speler. Aangezien je nog 9 (veld)spelers mag opstellen, zou ik het eens iets breder gaan zoeken. Voetbal is bij mijn weten nog altijd een teamsport (je zou het hier niet zeggen, maar het is écht zo), Ajax is nog altijd een elftal met meerdere zwakke plekken, ook nog eens in die zin dat het elkaar op bepaalde vlakken bijt. Begin daar eens mee.

Er wordt wel voortdurend zo denigrerend over hem gedaan (net als met Vermaelen die nu door dezelfde personen de hemel ingeprezen wordt) maar hij is een van de beste spelers in dit team.

Vaak betrokken bij aanvallen, pakt zijn doelpunten mee en is een van de weinige stabiele factors (en hij is echt niet de enige die wel eens een mindere wedstrijd speelt)
Iedereen roept hier maar dat we hem moeten verkopen bij een goed bod en dan? Bouwen op Blind die net komt kijken? Straks slaat de wisselvalligheid toe (of krijgt hij een terugval) en dan krijgt hij de schuld als we weer eens geen kampioen worden.

Ajax moet koste wat kost proberen om Van der Wiel te behouden: een echte opkomende rechtsback in plaats van weer zo'n veredelde linksback die eigenlijk middenvelder is.

[sarcasm">Als hij vertrekt, dan hebben we het helemaal voor elkaar. Geen echte linksback en geen echte rechtsback[/sarcasm">
Marco

Geplaatst: Za 20 feb 2010 22:00
Citaat:
Er wordt wel voortdurend zo denigrerend over hem gedaan (net als met Vermaelen die nu door dezelfde personen de hemel ingeprezen wordt) maar hij is een van de beste spelers in dit team.
Prima, maar de vergeljking had je niet hoeven maken. Bovendien is het raar om anderen iets te verwijten en tegelijkertijd zelf ook niet helemaal vrijuit te gaan in die vergelijking.

Citaat:
Vaak betrokken bij aanvallen, pakt zijn doelpunten mee en is een van de weinige stabiele factors (en hij is echt niet de enige die wel eens een mindere wedstrijd speelt)
Stabiel is een groot woord, maar ik vind van der Wiel een prima rechtsback voor dit Ajax. No argument there.

Citaat:
Iedereen roept hier maar dat we hem moeten verkopen
Bij een eventueel bod van 15 mio? Als VDW dat wil en dat bedrag wordt geboden, lijkt het mij een ABCtje. Ajax teert (/overleeft) op verkopen van dit kaliber en zeker in de huidige tijden is 't niet zo'n gekke deal.

Citaat:
en dan?
Dat heb ik al aangegeven.
Bertje

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 12:01
Hoe dan ook, je moet hem niet verkopen voor het WK. Hij kan daar zo een paar miljoen extra waard worden.
Ajacied

Forum berichten: 143
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 13:36
Ik zou hem sowieso niet verkopen. Na jaren hebben we eindelijk weer een uitstekende rechtsback en hij wil voorlopig nog niet weg dus waarom zou je hem verkopen? Voor het geld? Ajax moet dan weer een nieuwe rechtsback halen en dan maken ze natuurlijk weer de traditionele fout door een back te kopen die aardig kan voetballen maar totaal niet kan verdedigen zoals Atouba, Ogararu en Silva. Uiteindelijk zal dat ook bakken met geld kosten. Sportief gaan we er altijd op achteruit want een vergelijkbare back van Gregory's leeftijd vindt je niet snel. Het is niet voor niks dat de Europese top achter hem aan zit.
Seduction

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 13:45
Uitstekende rechtsback? Haha. Dat broekie ben ik liever kwijt dan rijk.

We hebben niets aan een back die truukjes uithaalt bij de achterlijn van de tegenstander. Die van de 4 wedstrijden 3 onder niveau speelt en in 1 excelleert.

Type Emanuelson hebben wel al. Ik zie vd Wiel dan ook graag vertrekken voor een miljoentje of 12/13. Zijn we hem bij "jaxie" kwijt, kan hij lekker ergens anders mensen wegpessen en wellicht een rapgroepje oprichten. Helder licht.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:39
Tja Seduction, het scheelt wel dat het 1 van onze betere spelers op dit moment is.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:43
Maar wel makkelijker te vervangen. Laat Lodeiro, Eriksen, Vertonghen en De Zeeuw maar voor de creatieve input zorgen. En laat de verdedigers voornamelijk zich op het verdedigen richten. Met Furby en Twitterboy heb je geen verdediging.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:45
Verthongen het creatieve laten zien? Het aanvallen moest toch NIET bij verdedigers zitten? Waarom moet Verthongen dan dit brengen? En ik dacht dat het Ajax-voetbal van vroeger ook opkomende backs had of niet?
Bertje

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:45
Toby, sinds wanneer kan Vertonghen verdedigen? Die jongen is verdedigend zeker niet beter dan v/d Wiel en ook nog eens minder creatief.

Citaat:
Uitstekende rechtsback? Haha. Dat broekie ben ik liever kwijt dan rijk.

Laat ik hier voor de gein eens serieus op ingaan.

Citaat:
We hebben niets aan een back die truukjes uithaalt bij de achterlijn van de tegenstander.

En waarom zouden we daar niets aan hebben? De beste jongen heeft dit seizoen vier doelpunten gescoord, vaak ook belangrijke.

Citaat:
Die van de 4 wedstrijden 3 onder niveau speelt en in 1 excelleert.

En in hoeverre speelt hij dan drie van de vier wedstrijden onder niveau? Wat doet hij die drie wedstrijden verkeerd? Ik zie het namelijk niet.

Citaat:
Type Emanuelson hebben wel al. Ik zie vd Wiel dan ook graag vertrekken voor een miljoentje of 12/13. Zijn we hem bij "jaxie" kwijt, kan hij lekker ergens anders mensen wegpessen en wellicht een rapgroepje oprichten. Helder licht.

Mensen wegpesten? Jij weet meer dan ik?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:56
Citaat:
Toby, sinds wanneer kan Vertonghen verdedigen? Die jongen is verdedigend zeker niet beter dan v/d Wiel en ook nog eens minder creatief.

Dat vind jij, Bert. Ik vind Vertonghen een betere verdediger en creatiever en vooral veel slimmer. Daarom wil ik ook betere backs....om de zwakke punten van Vertonghen te compenseren. Dat gedraaf aan de zijlijn gebeurt niet gedoseerd en brengt te weinig op om de negatieve punten te compenseren.

Heb je VdW bezig gezien tegen oa Anderlecht thuis of ben je dat al vergeten?
Bertje

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 14:59
Ik baseer m'n oordeel nooit op basis van één wedstrijd, Toby. Anders had ik Vertonghen na afgelopen donderdag ook wel met de grond gelijk kunnen maken.

Ik ben wel benieuwd waarom je Vertonghen slimmer, creatiever en een betere verdediger vindt. Ik zie het er namelijk niet aan af.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 15:46
Ik baseer mijn mening ook niet op 1 wedstrijd.

Waarom? Het is niet alleen Vertonghen/VDW, maar het geheel van het team. Ik zie dat gedraaf langs de zijlijn niet als een meerwaarde. Het gebeurt te vaak en het is niet verrassend en dikwijls ligt daardoor de verdediging te veel open. Zeker nog met types als Emanuelson in je ploeg.
Bertje

Geplaatst: Zo 21 feb 2010 15:50
Citaat:
Ik baseer mijn mening ook niet op 1 wedstrijd.

Welke wedstrijden dan nog meer? Hij heeft inmiddels 66 competitiewedstrijden gespeeld, dus als het echt zo vaak het geval is moet het niet zo moeilijk zijn om al zijn minpunten aan te wijzen.

Citaat:
Waarom? Het is niet alleen Vertonghen/VDW, maar het geheel van het team. Ik zie dat gedraaf langs de zijlijn niet als een meerwaarde. Het gebeurt te vaak en het is niet verrassend en dikwijls ligt daardoor de verdediging te veel open. Zeker nog met types als Emanuelson in je ploeg.

Maar dit is geen antwoord op mijn vraag. De verdediging ligt ook vaak open omdat Vertonghen zich compleet verkeerd opstelt. En daar helpt geen middenvelder die een positie tijdelijk overneemt tegen. Maar wat zie jij in Vertonghen nu duidelijk als meerwaarde ten opzichte van v/d Wiel? Je noemt hem creatiever, slimmer en verdedigend beter, dus er moeten nogal wat aanwijsbare punten zijn.
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 2 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.574.845 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken: