Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:40
|
|
Citaat: Maar het is City hé, die betalen ook 20 miljoen voor de Jong en een salaris van 6? miljoen per jaar.
8 Miljoen per jaar.
Ik zie van de huidige basis elf bij Ajax Van der Wiel overigens als misschien wel dé speler die de minste moeite zou hebben om bij een topclub mee te draaien. Vreemd dat sommige mensen zo'n talentvolle jongen blijkbaar zouden inruilen tegen een speler die constant geblesseerd is en/of een speler die een paar potjes leuk heeft gespeeld bij FC Groningen.
Kappelhof lijkt mij overigens te beperkt voor Ajax 1.
Ik denk ook dat Van der Wiel makkelijk mee kan draaien in de top. Een aanvallende back is voor een team altijd van grote meerwaarde. Als de verdediging dan goed staat bedek je Van der Wiel zijn mindere punten en kun je zijn kwaliteiten benutten. Naast iemand als Terry zou hij echt binnen no time worden gezien als één van de beste backs ter wereld. Helaas zou dat bij Ajax nooit gebeuren omdat Ajax-spelers altijd verkocht worden op het moment dat ze gaan renderen. Ditzelfde verhaal gaat trouwens op voor Vertonghen en Emanuelson. Vorig jaar was Vermaelen geen beslissende factor, maar draait nu wel goed mee bij Arsenal.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:42
|
|
Ongelofelijk! Lopen we jaren te janken dat spelers te vroeg weggaan, moeten ze nu ineens weg omdat we weinig geld hebben en zogenaamd vervangers hebben? 'Want Kappelhof is niet minder als Van der Wiel op dezelfde leeftijd'. Wat een debiele redenatie weer JohnDylan! Straks moeten we maar de C1 opstellen want die hebben ook potentie ofzo?
Zoals RogerGarcia al zei....jij wilt nog 25.000 jaar opbouwen ofzo? En vervolgens weer dezelfde redenatie op de opvolgers loslaten?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:44
|
|
Citaat: Ongelofelijk! Lopen we jaren te janken dat spelers te vroeg weggaan, moeten ze nu ineens weg omdat we weinig geld hebben en zogenaamd vervangers hebben? 'Want Kappelhof is niet minder als Van der Wiel op dezelfde leeftijd'. Wat een debiele redenatie weer JohnDylan! Straks moeten we maar de C1 opstellen want die hebben ook potentie ofzo?
Ik zeg niet dat V.d. Wiel verkocht moet worden omdat Kappelhof van hetzelfde niveau is als V.d. Wiel op die leeftijd maar dat er geen vervanger hoeft te wrden gekocht wegens die reden. V.d. Wiel deed het niet slecht toen hij net in de basis kwam dus ik denk dat Kappelhof het niet slecht zal gaan doen. Ik zeg ook nergens dat V.d. Wiel moet vertrekken omdat er geen geld is voor vervangers maar omdat Ajax straks anders in de financiele problemen gaat komen. Wel goed lezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:46
|
|
En dan kan AJAX een rechtsback kopen die de mindere punten van Vertonghen bedekt en kun je zijn kwaliteiten beter benutten. Dan kunnen we pas bouwen.
Het zal best dat VDW het goed zal doen, maar ja....sommige backs uit de (sub)top Bundesliga/PD/PL/Serie A zullen het dan minder doen bij AJAX.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:46
|
|
Citaat: Ongelofelijk! Lopen we jaren te janken dat spelers te vroeg weggaan, moeten ze nu ineens weg omdat we weinig geld hebben en zogenaamd vervangers hebben? 'Want Kappelhof is niet minder als Van der Wiel op dezelfde leeftijd'. Wat een debiele redenatie weer JohnDylan! Straks moeten we maar de C1 opstellen want die hebben ook potentie ofzo?
Ik zeg niet dat V.d. Wiel verkocht moet worden omdat Kappelhof van hetzelfde niveau is als V.d. Wiel op die leeftijd maar dat er geen vervanger hoeft te wrden gekocht wegens die reden. V.d. Wiel deed het niet slecht toen hij net in de basis kwam dus ik denk dat Kappelhof het niet slecht zal gaan doen. Ik zeg ook nergens dat V.d. Wiel moet vertrekken omdat er geen geld is voor vervangers maar omdat Ajax straks anders in de financiele problemen gaat komen. Wel goed lezen.
Damn man, wat een slechte redenen gebruik jij.
Ik hoop dat Verhoeven straks in de basis staat in de spits, want toen Suarez daar voor het eerst stond deed hij het niet slecht.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:49
|
|
Citaat: Ik hoop dat Verhoeven straks in de basis staat in de spits, want toen Suarez daar voor het eerst stond deed hij het niet slecht.
Jullie zijn echt heel slecht in het lezen he? Ik zeg eerder al dat Kappelhof van hetzelfde niveau is als V.d. Wiel toen die net in de basis kwam te staan. Verhoeven is natuurlijk niet van hetzelfde niveau als Suarez toen die net in de basis kwam te staan. LEZEN JONGENS!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:52
|
|
Maar waarom van der Wiel nu gelijk verkopen? Dat is de enige Ajacied die nog niveau haalt. Ik zie liever een goede linksback komen, want daar hebben we niemand. Ja, 2 omgevormde middenvelders, een speler die heel de linkerkant kan bespelen en daardoor meestal linksvoor staat, en een echte linkerverdediger die lang geblesseerd is.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:55
|
|
Je krijgt een danige verzwakking op de rechtsback. Da's het belangrijkste. Je krijgt een jeugdspeler op die plek die we 3 jaar lang de hand boven het hoofd moeten houden vanwege z'n jeugdige status.
Je zegt dat het kan......mja....er kan zoveel....het gaat erom of het wenselijk is. Stelselmatig je team afbouwen lijkt me niet wenselijk en dus is je redenatie van de zotte JD.
Laat Kappelhof zich eerst maar eens bewijzen op AGOVV of een andere club. Heeftie nog een hele kluif aan. Zodra Greg verkocht wordt over een jaar of 2 kan Blind het stokje opppakken en Kappelhof zijn stand-in worden. Is een wat gezondere redenatie.
En dat je niet expliciet zegt dat het je om het geld te doen is betekent nog niet dat dat niet een achterliggende gedachte is. Of wil jij willens en wetens een goede speler verkopen? Wat si daar dan de gedachte achter? Stelselmatig Ajax afbouwen ipv opbouwen?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:57
|
|
Citaat: Laat Kappelhof zich eerst maar eens bewijzen op AGOVV of een andere club. Heeftie nog een hele kluif aan. Zodra Greg verkocht wordt over een jaar of 2 kan Blind het stokje opppakken en Kappelhof zijn stand-in worden. Is een wat gezondere redenatie.
Ja een langzame, linkbenige speler die niet wendbaar genoeg is om struktureel een echte back te worden, dan is inderdaad een goede oplossing. In plaats van een speler die eigenlijk op elk vlak met V.d. Wiel te vergelijken is, te gebruiken, slim!
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:59
|
|
Met jou kun je echt geen discussie voeren, maar goed dat jij niet in het bestuur van Ajax zit, want dan zouden we nu waarschijnlijk met een selectie van 8 man zitten die niet ouder zijn dan 20 jaar, aangevuld met spelers van de F1.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:01
|
|
Citaat: Laat Kappelhof zich eerst maar eens bewijzen op AGOVV of een andere club. Heeftie nog een hele kluif aan. Zodra Greg verkocht wordt over een jaar of 2 kan Blind het stokje opppakken en Kappelhof zijn stand-in worden. Is een wat gezondere redenatie.
Ja een langzame, linkbenige speler die niet wendbaar genoeg is om struktureel een echte back te worden, dan is inderdaad een goede oplossing. In plaats van een speler die eigenlijk op elk vlak met V.d. Wiel te vergelijken is, te gebruiken, slim!
Nee nu cashen op een van je weinige melkkoeien in je team ten faveure van een speler die alleen door jou aangeraden wordt is handig. Komop zeg. Blind zal niet de beste rechtsback worden maar kan bij Groningen 2 jaar lang genoeg leren. Op dat moment is Van der Wiel behoorlijk wat meer waard dan wat hij nu is, en kan de door jou geprezen Kappelhof het met Blind gaan uitvechten. Nu iemand verkopen en geen backup hebben....want Kappelhof IS nog geen backup....dat is zelfmoord.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:05
|
|
Citaat: Met jou kun je echt geen discussie voeren, maar goed dat jij niet in het bestuur van Ajax zit, want dan zouden we nu waarschijnlijk met een selectie van 8 man zitten die niet ouder zijn dan 20 jaar, aangevuld met spelers van de F1.
Haha wat een grappen maker eerst over iemand zeggen dat er geen discussie met hem te voeren is en dan met zo'n argument komen.
Nee ik zou jongens waar bij Ajax toch geen toekomst in zitten zoals V.d. Wiel, Emanuelson, Suarez en Stekelenburg inderdaad verkopen. Als ze niet na dit seizoen vertrekken dan vertrekken ze het seizoen daarop wel dus kan je sowieso niet op ze gaan bouwen. Beter dat ze nu dan vertrekken en dat jeugdige talenten de kans krijgen dan dat ze vertrekken net voordat Ajax kan gaan oogsten en weer helemaal op nieuw moet gaan beginnen.
Laat ik het zo stellen: ik verwacht dat deze jongens allen in de komende 1.5 jaar zullen vertrekken. Daarom kan je dus nooit een echt team met ze opbouwen. Van mij mogen ze blijven maar als er een goed bod op hun komt zou ik een vertrek niet in de weg staan. Wat ik natuurlijk het liefst zie is dat ze allen tot hun 34ste bij Ajax blijven voetballen maar dat lijkt me sterk. Wat Ajax kan doen is ze allen een 5 jarig contract aanbieden, als ze dat ondertekenen kan Ajax ze makkelijk nog 3 seizoenen behouden en dan kan je wel een team met ze opbouwen. Maar een jongen als V.d. Wiel zie ik niet snel een 5 jarig contract bij Ajax ondertekenen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:12
|
|
Citaat: En dan kan AJAX een rechtsback kopen die de mindere punten van Vertonghen bedekt en kun je zijn kwaliteiten beter benutten. Dan kunnen we pas bouwen.
Het zal best dat VDW het goed zal doen, maar ja....sommige backs uit de (sub)top Bundesliga/PD/PL/Serie A zullen het dan minder doen bij AJAX.
Dit is wat mij betreft de omgekeerde wereld. Je moet nieuwe spelers zoeken die de mindere punten van je huidige beste spelers bedekken. En Van der Wiel is in mijn ogen een betere voetballer dan Vertonghen.
Allebei zijn ze overigens weinig zelfkritisch. En mentaliteit speelt ook een hele grote rol in de weg omhoog.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:25
|
|
Ik vind Vertonghen waardevoller en ik vind hem wel nuchter en zelfkritisch. Zelfkritischer dan Van der Wiel in ieder geval. Ik weet ook zeker dat hij hiervan zal leren en zich harder zal gaan opstellen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 09:28
|
|
Citaat: En dan kan AJAX een rechtsback kopen die de mindere punten van Vertonghen bedekt en kun je zijn kwaliteiten beter benutten. Dan kunnen we pas bouwen.
Dit is wat mij betreft de omgekeerde wereld. Je moet nieuwe spelers zoeken die de mindere punten van je huidige beste spelers bedekken. En Van der Wiel is in mijn ogen een betere voetballer dan Vertonghen.
Allebei zijn ze overigens weinig zelfkritisch. En mentaliteit speelt ook een hele grote rol in de weg omhoog.Geen enkele voetballer is kritisch naar zich eigen toe. Ze worden allemaal de hemel ingeprezen na een goede wedstrijd en kunnen dan niks fout doen. Het is aan de technische staf erop te wijzen wat te tekortkomingen zijn van deze spelers en er mee aan het werk gaan.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 11:34
|
|
Ajax stevent af op een verlies van bijna 10 miljoen euro. Zonder de verkoop van spelers, kan er dus ook niemand komen volgend seizoen. Moet Ajax geld lenen en op die manier gaat het alleen bergafwaarts.
Natuurlijk zou het ideaal zijn om Wielaert, Kennedy, Sno etc ( je kent dat rijtje spelers wel) te verkopen om dat verlies te beperken, maar dat is niet realistisch. Er zit namelijk niemand op die spelers te wachten.
vd Wiel is de beste back van de eredivisie, en daarom een meerwaarde voor Ajax. Dit is ook de reden dat we hem voor veel geld kunnen verkopen, en met dat bedrag de schulden te beperken en evt nieuwe spelers te halen. Andere spelers die dit bedrag op kunnen leveren zijn Suarez en misschien Vertonghen (hoewel na donderdag...), die zie ik volgend seizoen liever. Blind haalt het niveau natuurlijk (nog) niet van vd Wiel, maar zou een goede vervanger zijn. Hij laat zien dat hij een goede speler is voor de eredivisie. Voor Suarez en Vertonghen heeft Ajax helemaal niemand in huis, en moet er een dure vervanger komen.
Dus ik denk dat Ajax weinig keus heeft, in het geval dat er veel geld voor vd Wiel betaald wordt. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als hij een aantal jaar zal blijven, want met hem is de defensie van Ajax gewoon een stuk beter.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 12:16
|
|
Citaat: Ik vind Vertonghen waardevoller en ik vind hem wel nuchter en zelfkritisch. Zelfkritischer dan Van der Wiel in ieder geval. Ik weet ook zeker dat hij hiervan zal leren en zich harder zal gaan opstellen.
Ik vond z'n reactie naar aanleiding van de twee tegendoelpunten tegen Juve nou niet bepaald getuigen van veel zelfkritiek. Jij wel?
|
Scio
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 12:25
|
|
Citaat: Ik vind Vertonghen waardevoller en ik vind hem wel nuchter en zelfkritisch. Zelfkritischer dan Van der Wiel in ieder geval. Ik weet ook zeker dat hij hiervan zal leren en zich harder zal gaan opstellen.
Ik vond z'n reactie naar aanleiding van de twee tegendoelpunten tegen Juve nou niet bepaald getuigen van veel zelfkritiek. Jij wel?
"Hij springt eerder waardoor hij zn schouder op de mijne kan leggen".
Lekker zelfkritisch inderdaad. Je was hem gewoon volkomen kwijt Jantje.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 12:42
|
|
Gister op EL was een terugblik op de Europese midweek met een kort interviewtje met Vertonghen. Daar trok ie het boetekleed wel degelijk aan. Zo zei hij onder meer dat ie in dit situaties contact moest maken met Amauri.
Citaat: Allebei zijn ze overigens weinig zelfkritisch. En mentaliteit speelt ook een hele grote rol in de weg omhoog. Vorig jaar heeft Ajax daar iemand voor ingehuurd. Aangezien deze persoon ook voor een flink salaris op de loonlijst staat, is aan hem de eer en de taak om dit in goede banen te leiden.
Volgens mij gaat het soweiso wel vrij aardig met van der Wiel..
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 13:48
|
|
Bij een bod van 15 miljoen is het simpel. Verkopen en Blind komend seizoen rechtsback zetten. Die jongen ontwikkelt zich stormachtig en heeft ook een goede mentaliteit, in tegenstelling tot van der Wiel.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:02
|
|
Dat zou inderdaad typisch Ajax zijn. Heb je jarenlang een probleem op de linksbackpositie, heb je eindelijk een linksbenige back en dan zet je hem op rechts.
Maar inderdaad, 15 mio + na het WK = altijd doen. Zeker nu.
Citaat: Volgens mij zijn we al zo'n 5 jaar aan het opbouwen. Welnee. Had Ajax dat maar gedaan..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:24
|
|
Van der Wiel is echt duizend keer beter dan jongens als Vertonghen en Blind. De vergelijking alleen al is eigenlijk vrij lachwekkend.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:30
|
|
Hebben jullie Blind de laatste weken zien spelen bij FC Groningen?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:38
|
|
Inmiddels wel, ja.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:38
|
|
Citaat: Hebben jullie Blind de laatste weken zien spelen bij FC Groningen?
Ja en die komt niet eens in de buurt bij Van der Wiel qua aanvallende impuls.
Dit zie ik Blind niet zo snel (in de letterlijke zin) doen.
http://www.youtube.com/watch?v=FTk0Wspt1Y0#t=0m12s
|