Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 17:19
|
|
Citaat: Ik volg het reilen en zeilen van de jeugd niet van dichtbij, maar het valt wel op dat spelers doorkomen met bepaalde gebreken, die kennelijk in hun jongere jaren geen of weinig belemmeringen hebben opgeleverd. Iedere speler heeft zijn zwakke punten in het spel. Het is alleen belangrijk om de zwakke punten zo min mogelijk te belasten. Niet voor niks staat van der Wiel niet meer in het centrum van de verdediging, maar aan de rechterkant. Dat die bij dode spelmomenten bij een sterke spits staat is een fout in een tactische bespreking. Dit kun je dan ook op het conto van Martin Jol schrijven.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 18:35
|
|
Citaat: Dat die bij dode spelmomenten bij een sterke spits staat is een fout in een tactische bespreking. Dit kun je dan ook op het conto van Martin Jol schrijven.
Daar doelde ik ook op.
Citaat: Iedere speler heeft zijn zwakke punten in het spel. Het is alleen belangrijk om de zwakke punten zo min mogelijk te belasten.
Ja, in het eerste. In het traject daarvoor lijkt het me dat je die punten juist wel belast. Wie niet kan koppen, staat tegenover een kopper. Wie niet/slecht mee verdedigt, gaat verdedigen. Wie bij hoge ballen op z'n lijn blijft staan, gaat uren en uren hoge ballen plukken. Ik heb het idee dat men daar wel eens te lief voor is..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 04:20
|
|
Citaat: Dat die bij dode spelmomenten bij een sterke spits staat is een fout in een tactische bespreking. Dit kun je dan ook op het conto van Martin Jol schrijven.
Daar doelde ik ook op.
Citaat: Iedere speler heeft zijn zwakke punten in het spel. Het is alleen belangrijk om de zwakke punten zo min mogelijk te belasten.
Ja, in het eerste. In het traject daarvoor lijkt het me dat je die punten juist wel belast. Wie niet kan koppen, staat tegenover een kopper. Wie niet/slecht mee verdedigt, gaat verdedigen. Wie bij hoge ballen op z'n lijn blijft staan, gaat uren en uren hoge ballen plukken. Ik heb het idee dat men daar wel eens te lief voor is..
Volledig mee eens. In de jeugd moet je die zwakke plekken juist blootleggen om ze te verbeteren.
Wat de standaardsituaties betreft kan ik me nog herinneren dat Jol een aantal weken geleden vol trots zat te vertellen over een aantal directe vrije trappen die erin waren gevlogen. Ik zie de afgelopen weken vooral amper gevaar uit aanvallende indirecte vrije trappen of corners en constant gevaar bij verdedigende dode spelmomenten. Ajax heeft gewoon niet één goede kopper in het elftal staan. Dat is in het huidige voetbal enorm zorgelijk.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 07:41
|
|
interview met Twitter G-boy van voetbalzone.nl
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96060
Grr, wat erger ik me blauw als ik dit hoorde.. Wat een lambal, waardeloze instelling, snel tevreden .. Speelden niet eens zo dramatisch, nee gewoon ronduit bedroevend...
Verder willen ze graag de beker winnen, nou dat was niet te zien gisteren..
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 11:04
|
|
Citaat: interview met Twitter G-boy van voetbalzone.nl
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96060
Grr, wat erger ik me blauw als ik dit hoorde.. Wat een lambal, waardeloze instelling, snel tevreden .. Speelden niet eens zo dramatisch, nee gewoon ronduit bedroevend...
Verder willen ze graag de beker winnen, nou dat was niet te zien gisteren..
Meneer staat tegenover een interviewer kauwgom te kauwen, straalt echt klasse uit.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 11:18
|
|
Hij heeft toch gelijk? Gewoon die kansen afmaken en dan kom je niet in de problemen, en zeker niet tegen NEC.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:49
|
|
Het veldspel was inderdaad niet onaardig.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:16
|
|
Qua persoonlijkheid vind ik vd Wiel een breezer (verheerlijking van de straatcultuur, zijn twitter incidenten) maar op het veld toch een heerlijke speler.
Hij moet alleen verdedigend en in de lucht wat stappen gaan maken.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:35
|
|
Citaat: Hij heeft toch gelijk? Gewoon die kansen afmaken en dan kom je niet in de problemen, en zeker niet tegen NEC.
Citaat: Het veldspel was inderdaad niet onaardig.
Jullie maken mij verdrietig.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:40
|
|
Maar let op Marco! Niet zeggen dat we geen kampioen meer worden, want dan krijg je PM's van Fregge die duidelijk aangeeft dat het nog kan. YES WE CAN.
Ach, zout toch op. Dit Ajax is nog nét beter dan Feyenoord, als ze hun best doen. Zo niet, zijn we gewoon vergelijkbaar met de middenmoot. Ajax moet blij zijn als ze 3de worden. Armzalig teampje.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:41
|
|
Citaat: Hij heeft toch gelijk? Gewoon die kansen afmaken en dan kom je niet in de problemen, en zeker niet tegen NEC.
Ik ben het ook met ze eens. Dat Emanuelson elke voorzet/vrijetrap/weet niet als wat het bedoelt is waardeloos voortrapt en dat Pantelic zo'n slome beunhaas is.. Verder was het niet onaardig, al moet je wel ruimer winnen. Maar dat is idd de kansen af maken.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:47
|
|
Haha Marco, je wilt niet weten hoe verdrietig ik hiervan word..
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:49
|
|
Citaat: Jullie maken mij verdrietig.
Heb je daar nog argumenten voor?
Er schieten me nu zo snel even deze kansen voorbij:
- Rommedahl komt naar binnen, maar passt net te zacht om Sulejmani te bereiken.
- Pantelic loopt in de weg bij een schot van De Jong die er anders sowieso in was gegaan.
- Rommedahl komt naar binnen en legt hem op het hoofd van Emanuelson, die in het zijnet kopt.
- Eriksen voor open goal.
- Eriksen in het zijnet toen hij goed naar binnen kwam.
Meer schiet me op dit moment niet te binnen. Verder waren er veel halve kansen/afstandschoten etc.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:55
|
|
Citaat: Jullie maken mij verdrietig.
Heb je daar nog argumenten voor?
Er schieten me nu zo snel even deze kansen voorbij:
- Rommedahl komt naar binnen, maar passt net te zacht om Sulejmani te bereiken.
- Pantelic loopt in de weg bij een schot van De Jong die er anders sowieso in was gegaan.
- Rommedahl komt naar binnen en legt hem op het hoofd van Emanuelson, die in het zijnet kopt.
- Eriksen voor open goal.
- Eriksen in het zijnet toen hij goed naar binnen kwam.
Meer schiet me op dit moment niet te binnen. Verder waren er veel halve kansen/afstandschoten etc.
Kopkans Pantelic en Rommedahl komt naar binnen maar schiet niet ver genoeg in de verre hoek. Heb verder alleen eerste half uur gezien en laatste helft van de verlenging, Had avondwake van mijn opa, en dat viel me niet eens zo tegen. Ik heb het dan over het eerste half uur, want in de verlenging stonden ze tegen 9 man. Maar zoals ik jullie hoor moet ik blij zijn dat ik deze wedstrijd niet helemaal gezien heb.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 18:25
|
|
De lat ligt zo laag bij sommige mensen.. Ajax heeft kansen gecreëerd tegen NEC. Dan zal het wel goed zijn. Tegen NEC.. In eigen huis.. Waarom zou je hier in godsnaam een term als 'niet onaardig' aan vast willen plakken als je gedurende 120 minuten wordt getrakteerd op een minimum aan voetbalvernuft? Iemand enig patroon in het spel ontdekt? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat wanneer de teneur is dat, gezien het aantal kansen, het 'niet onaardig' was, de kans op verbetering nihil is. De nadruk hoort natuurlijk te liggen op het creëren van meer en betere kansen, zeker na een prutspot als deze.
Citaat: Maar let op Marco! Niet zeggen dat we geen kampioen meer worden, want dan krijg je PM's van Fregge die duidelijk aangeeft dat het nog kan. YES WE CAN.
Ik waarschuw je, Fregge..
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 18:35
|
|
Citaat: De lat ligt zo laag bij sommige mensen.. Ajax heeft kansen gecreëerd tegen NEC. Dan zal het wel goed zijn. Tegen NEC.. In eigen huis.. Waarom zou je hier in godsnaam een term als 'niet onaardig' aan vast willen plakken als je gedurende 120 minuten wordt getrakteerd op een minimum aan voetbalvernuft? Iemand enig patroon in het spel ontdekt? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat wanneer de teneur is dat, gezien het aantal kansen, het 'niet onaardig' was, de kans op verbetering nihil is. De nadruk hoort natuurlijk te liggen op het creëren van meer en betere kansen, zeker na een prutspot als deze.
Ik zeg nergens dat het gisteren goed was. Thuis mag je het nooit zover laten komen en al helemaal niet tegen NEC, één van de zwakste ploegen van de Eredivisie. Wat ik wel zeg is dat als je die kansen gewoon maakt je NEC met 4/5-0 naar huis stuurt.
Het veldspel was voor mij moeilijk te beoordelen, want ik zat redelijk laag en had dus weinig overzicht.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 12:28
|
|
Citaat: Wat ik wel zeg is dat als je die kansen gewoon maakt je NEC met 4/5-0 naar huis stuurt.
Dat is toch bijna altijd zo? Tegen 9 van de 10 ploegen in de Eredivisie krijgt Ajax, zeker thuis, sowieso 4/5 kansen. Dat alleen zit al opgesloten in de zwakte van de tegenstander en de individuele kwaliteit van Ajax.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:02
|
|
Citaat: Wat ik wel zeg is dat als je die kansen gewoon maakt je NEC met 4/5-0 naar huis stuurt.
Dat is toch bijna altijd zo? Tegen 9 van de 10 ploegen in de Eredivisie krijgt Ajax, zeker thuis, sowieso 4/5 kansen. Dat alleen zit al opgesloten in de zwakte van de tegenstander en de individuele kwaliteit van Ajax.
Ja, klopt, maar dat neemt niet weg dat Van der Wiel gelijk had toen hij zei dat als je de kansen afmaakt het niet zover hoeft te komen. Dan vind ik het raar dat Van der Wiel daarom wordt uitgekafferd.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:28
|
|
Citaat: Maar let op Marco! Niet zeggen dat we geen kampioen meer worden, want dan krijg je PM's van Fregge die duidelijk aangeeft dat het nog kan. YES WE CAN.
Ach, zout toch op. Dit Ajax is nog nét beter dan Feyenoord, als ze hun best doen. Zo niet, zijn we gewoon vergelijkbaar met de middenmoot. Ajax moet blij zijn als ze 3de worden. Armzalig teampje.
Oh sorry. Ik dacht dat PM's privé waren. Maar dat is goed. Elk soort kattengejank wat ik van jou binnenkrijg, plaats ik wel op het forum okay?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 19:10
|
|
Ik PM jou niet.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 19:31
|
|
Fregge, kun jij, in het openbaar, vertellen hoe jij denkt dat een kampioenschap nog mogelijk is? Ben erg benieuwd.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 20:02
|
|
Citaat: Fregge, kun jij, in het openbaar, vertellen hoe jij denkt dat een kampioenschap nog mogelijk is? Ben erg benieuwd.
Ik wil niet lullig doen of dom ofzo en ik wil zeker neit in de naam van fregge praten, maar wanneer we alles winnen en psv en twente verliezen drie keer staan we toch bovenaan na even goed rekenen?
Alles is mogelijk maar het is natuurlijk enorm lastig, zelfs onwaarschijnlijk. maar ik blijf altijd hopen, Fregge doet dit ook denkik. Ik vind nou neit dat psv en twente echt enorm veel kwaliteit meer hebben dan ons, vaak winnen ze ook deels door geluk en hun programma was tot nu toe wel makkelijker.
Ik blijf denken dat een kampioenschap mogelijk is, wat iedereen ook zegt of naar wat voor enorm slecht spel ik zo nu en dan ook moet kijken.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 22:09
|
|
Citaat: Fregge, kun jij, in het openbaar, vertellen hoe jij denkt dat een kampioenschap nog mogelijk is? Ben erg benieuwd.
Ik wil niet lullig doen of dom ofzo en ik wil zeker niet in de naam van fregge praten, maar wanneer we alles winnen en psv en twente verliezen drie keer staan we toch bovenaan na even goed rekenen?
Alles is mogelijk maar het is natuurlijk enorm lastig, zelfs onwaarschijnlijk. maar ik blijf altijd hopen, Fregge doet dit ook denkik. Ik vind nou niet dat psv en twente echt enorm veel kwaliteit meer hebben dan ons, vaak winnen ze ook deels door geluk en hun programma was tot nu toe wel makkelijker.
Ik blijf denken dat een kampioenschap mogelijk is, wat iedereen ook zegt of naar wat voor enorm slecht spel ik zo nu en dan ook moet kijken.
Tja, ik kan het niet meer dan mee eens zijn!!
Je kan van Ajax toch ook niet verwachten dat ze alles op hun sloffen winnen ? Iedereen is geconcentreerd tegen Ajax en gaat voor 200%.
Ik weet zeker dat Ajax de 2e plek nog wel kan halen en misschien inderdaad ook nog kampioen word.. Vorig jaar of 2 jaar geleden stonden we 11 punten achter, correct me if i'm wrong, en toen kwamen we maar 1 doelpunte te kort..
Dus waarom is het kampioenschap nu onbereikbaar...
HIJ KOMT ER !! DE DERDE STER!
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 23:08
|
|
Waarom niet dan? Omdat PSV nu 9 punten voorsprong heeft en Twente 7? Ik geloof dat PSV er een paar jaar terug 12 punten voorstond, en dat Ajax toendertijd op 1 doelpunt kampioen is geworden. Altijd dat zielige gejank hier. Er is een kans, dus Ajax moet er voor blijven knokken.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 13:56
|
|
Ajax eindigt gewoon een punt of 15 achter PSV. Twente valt misschien nog in te halen.
|