Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:59
|
|
Citaat: Je koopt toch ook geen speler op basis van youtubefilmjes?
Uhh.. Jawel hoor.. Ik kan ene Istvan Bakx noemen ..
Niet eens een filmpje. Die trainer typte de zoekterm 'linkerspits' bij Google en kwam zo bij hem uit.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 16:39
|
|
Citaat: Je koopt toch ook geen speler op basis van youtubefilmjes?
Uhh.. Jawel hoor.. Ik kan ene Istvan Bakx noemen ..
Niet eens een filmpje. Die trainer typte de zoekterm 'linkerspits' bij Google en kwam zo bij hem uit.
Ook niet helemaal waar. Ze kenden hem al via een scout en via Google heeft Vanhaezebrouck uitgezocht waar Bakx op dat moment speelde.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 4 dec 2009 11:22
|
|
AF voorpagina:
[list">Rechtsback Gregory van der Wiel is bezig aan een sterk seizoen. De verdediger (21) van Ajax is onder Martin Jol verzekerd van een basisplaats. Bij het Nederlands elftal is hij op weg om hetzelfde te bereiken. Van de Wiel heeft nu 7 interlands achter zijn naam.
Toch blijft Van der Wiel kritisch kijken naar zichzelf. ,,Vooral verdedigend kan ik sterker, harder en gemener worden. Voetballend gaat het wel aardig.’’ Verbeteringen zijn er echter wel zichtbaar voor de huidige rechtsback. ,,Ik ben een sierlijke speler die soms dingen te mooi wil oplossen, maar eigenlijk moet ik die bal dan gewoon wegrossen. Dat is een stuk ervaring. Ik leer er in elk geval van.’’
Van der Wiel heeft al 3 maal gescoord dit seizoen. Hij bleef, als verdediger, hartstikke kal voor goal. ,,Een beetje als een spits hè, een ijskoude spits’’, lacht de Amsterdammer. Vorig seizoen maakte hij zijn allereerste competitietreffer in Utrecht, dezelfde plaats als aankomend weekeinde. ,,Als ik aan die wedstrijd denk, denk ik aan mijn doelpunt’’, blikt Van der Wiel alvast vooruit. ,,Ik denk alleen dat het nu een andere wedstrijd wordt. Utrecht is veel sterker dan vorig seizoen. Het wordt lastig. Vooral de drive die zulke clubs hebben als ze tegen Ajax spelen maakt het altijd zo moeilijk voor ons. Ze geven zich voor driehonderd procent.’’
De rechtsback heeft wel een goed woord over FC-Utrecht-Spits Ricky van Wolfswinkel, die afgelopen weekeinde niet in de basis stond. Kevin Vandenbergh verving hem. ,,Ik kan me herinneren dat ik vorig seizoen in de thuiswedstrijd tegen Vitesse centraal speelde tegen Van Wolfswinkel. Ik weet nog dat zijn naam op het bord werd geschreven en dat ik nog nooit van hem had gehoord. Maar hij heeft zich goed ontwikkeld.’’
De ex-Twitteraar blijft echter wel bescheiden over zijn groei de afgelopen 2 seizoen. Dat, terwijl aankomende zomer een tripje naar Zuid-Afrika. ,,Dat lijkt me prachtig om mee te maken, ik kan niet wachten’’, veert het talent ineens op. ,,Volgens mij is die hele sfeer gewoon geweldig. Als ik alleen al denk tegen welke spelers en landen je kunt loten. Spelen tegen Lionel Messi en Cristiano Ronaldo? Dat is mooi man. Daar doe je het voor.’’ [/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:10
|
|
Citaat: Van der Wiel droomt van Premier League
Bron: Sportweek.nl
Van der Wiel (Ajax) droomt van Premier League Gregory van der Wiel (foto) hoopt eens in zijn carrière in de Permier League te kunnen spelen. De 21-jarige rechtsback van Ajax zegt in de Telegraaf gecharmeerd te zijn van het Engels voetbal. 'Als ik me doorontwikkel, maak ik een goede kans op het WK. Dat is eigenlijk het enige dat nu telt.' Maar over de toekomst: 'Ik vind mezelf wel bij de Engelse competitie passen.'
'Voorlopig heb ik het geweldig goed naar mijn zin bij Ajax,' zegt Van der Wiel. Maar hij weet ook van de interesse. 'Natuurlijk is het leuk om te lezen dat Arsenal geïnteresseerd is. Robin van Persie heeft veel goede verhalen over de Premier League, meneer Wenger en Arsenal verteld.'
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 14 dec 2009 15:13
|
|
Hij is er snel bij met zijn ambities, ik vrees dat hij over maximaal anderhalf jaar weg zal zijn..
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 07:50
|
|
Ik hoop niet dat er scouts op de bank hebben gezeten gisteren voor hem.
Verkoop deze jongen alsjeblieft. Kan hij lekker iN hEt BuiTeNLanD gaAn TwiTTerEn toCH! JeWeeTTzeLlUf.
Sneu figuur met ze arrogante harses.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 12:40
|
|
Ja, verkopen. Voor een miljoentje of 10. Er zijn clubs gek genoeg die dat willen uitgeven. Manchester City bijv. Kan hij samen met zijn mattie uit de gevaarlijkste sloppenwijk van Nederland weer malebonden.
Een talent, twittwat. Dat ben je en verder heb je nog helemaal niets, maar dan ook helemaal NIETS gepresteerd. Pffff, voor de ouderen.....Silooy was klassen beter, maar die was intelligent genoeg om niet zo'n waardeloze attitude te hebben. Voor de iets jongeren....Reiziger kende ook zijn zwakke punten. Daar is intelligentie voor nodig. Dat is ook een kwaliteit. Iets wat Van der Wiel niet heeft. Maar wat maakt het uit? Hij is Nederlands international, er is belangstelling voor hem.....dus ons best doen is er niet meer bij.
Gewoon verkopen en wel een echte back kopen ipv zo'n verwijfde mild retard-achtige zich bij AJAX in de etalage te laten spelen...F*ck VDW!
Emanuelson ook. Al 6 jaar in AJAX 1 en nog NIETS bij geleerd. NIETS!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 12:42
|
|
Ach, Greg heeft natuurlijk zijn kwaliteiten maar is zeker niet onvervangbaar. Ik zou ook liever eens wat verdedigers zien die gewoon GOED kunnen verdedigen. Dan maar een wat mindere opbouw. Ik word ook zat van die wijven bij ons in de verdediging.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:32
|
|
Citaat: Ja, verkopen. Voor een miljoentje of 10. Er zijn clubs gek genoeg die dat willen uitgeven. Manchester City bijv. Kan hij samen met zijn mattie uit de gevaarlijkste sloppenwijk van Nederland weer malebonden.
Een talent, twittwat. Dat ben je en verder heb je nog helemaal niets, maar dan ook helemaal NIETS gepresteerd. Pffff, voor de ouderen.....Silooy was klassen beter, maar die was intelligent genoeg om niet zo'n waardeloze attitude te hebben. Voor de iets jongeren....Reiziger kende ook zijn zwakke punten. Daar is intelligentie voor nodig. Dat is ook een kwaliteit. Iets wat Van der Wiel niet heeft. Maar wat maakt het uit? Hij is Nederlands international, er is belangstelling voor hem.....dus ons best doen is er niet meer bij.
Gewoon verkopen en wel een echte back kopen ipv zo'n verwijfde mild retard-achtige zich bij AJAX in de etalage te laten spelen...F*ck VDW!
Emanuelson ook. Al 6 jaar in AJAX 1 en nog NIETS bij geleerd. NIETS!
Te harsh wat Emanuelson betreft. Die speelt al jaren in slechte elftallen en speelt de laatste anderhalf jaar als een van de beste Ajacieden.
Van der Wiel moet zeker maar eens bij zichzelf te rade gaan. Die jongen heeft namelijk wel talent, in tegenstelling tot bijvoorbeeld iemand als Donald. Gisteravond betrokken bij alle drie de tegengoals. Door de lucht en in de zestien is het extreem pover.
|
soren
Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:35
|
|
De meeste spelers waren gisteren slecht, maar VDW spande de kroon, wat hij presteerde was een pure wanprestatie, zeker bij de goals. Jol moet hier echt iets aan doen, bvb VDW naar het tweede terugzetten en pas terughalen naar het eerste als hij in het tweede een tijd lang goede wedstrijden speelt. Hij moet een duidelijke waarschuwing krijgen, anders verandert hij niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:47
|
|
Citaat: Te harsh wat Emanuelson betreft. Die speelt al jaren in slechte elftallen en speelt de laatste anderhalf jaar als een van de beste Ajacieden.
Sneijder ook. Huntelaar ook. Vermaelen ook. En nog vele anderen. Dat er nog geen enkele club serieus belangstelling voor hem getoond heeft zegt ook iets.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:48
|
|
Gisteren was het inderdaad zo erg dat Jol Van der Wiel best aan had mogen pakken door hem in de rust al te wisselen. Daar had niemand van op mogen kijken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 15:43
|
|
Laten we inderdaad beginnen met de jongens wegsnijden die wél talent hebben...
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 15:44
|
|
Citaat: Sneijder ook. Huntelaar ook. Vermaelen ook. En nog vele anderen. Dat er nog geen enkele club serieus belangstelling voor hem getoond heeft zegt ook iets.
Madrid kwam ook niet voor Sneijder na anderhalf jaar Ajax 1.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 15:55
|
|
Emanuelson zit al 5 jaar bij AJAX 1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 15:58
|
|
Citaat: Laten we inderdaad beginnen met de jongens wegsnijden die wél talent hebben...
Aan 343 en Seduction gericht, of ook aan mij?
Ik ben het met jou eens hoor, maar een trainer mag zo'n jongen best eens een spiegel voor houden.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 16:00
|
|
Citaat: De meeste spelers waren gisteren slecht, maar VDW spande de kroon, wat hij presteerde was een pure wanprestatie, zeker bij de goals. Jol moet hier echt iets aan doen, bvb VDW naar het tweede terugzetten en pas terughalen naar het eerste als hij in het tweede een tijd lang goede wedstrijden speelt. Hij moet een duidelijke waarschuwing krijgen, anders verandert hij niet.
Vond het voornamelijk raar dat hij de taak had hun sterkste kopper te dekken, terwijl hij zelf helemaal niet kan koppen, daar veel te laks voor is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 16:09
|
|
Citaat: Ik ben het met jou eens hoor, maar een trainer mag zo'n jongen best eens een spiegel voor houden.
Maar dat ontken ik ook niet. Ik vind het altijd alleen zo vermoeiend als mensen hopen dat talentvolle spelers verkocht worden, enkel omdat ze zich niet als de ideale schoonzoon gedragen. Helemaal aangezien de halve voetbalwereld erover valt als een speler geen clubliefde heeft.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 16:21
|
|
Eens. De gemiddelde voetballer is nu eenmaal veel te vroeg beroemd, veel te vroeg rijk en veel te vroeg over het paard getild. Dat heeft vaak meer met hun omgeving, de clubs, de commercie en dus de voetballiefhebbers te maken dan met de spelers zelf, want ik durf te wedden dat weinig mensen onder ons perfect zouden weten om te gaan met de roem, de aandacht en het geld, wat komt kijken bij het voetbal.
Het lijkt mij verder duidelijk dat Ajax beter iets van twintig andere spelers kan verkopen voordat het Van der Wiel verkoopt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 16:26
|
|
Dat wel, maar er moet wel zeker iemand komen die kan concurreren met Van der Wiel, want dat werkt ook die slapte in de hand. Wie moet hem nu eruit spelen? Silva? Oleguer? Ogararu?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 17:08
|
|
Citaat: Dat wel, maar er moet wel zeker iemand komen die kan concurreren met Van der Wiel, want dat werkt ook die slapte in de hand. Wie moet hem nu eruit spelen? Silva? Oleguer? Ogararu?
Lekker Kappelhof bij het eerste halen die is in ieder geval beter dan Silva, Oleguer en Ogararu. Ook nog geen echte concurrentie voor V.d. Wiel maar wel een redelijke back-up.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 17:47
|
|
Van Der wiel is best een sympathiek ventje vind ik. Hij geeft ook na elke thuiswedstrijd handen aan de gehandicapten. Heel leuk.
Alleen koppens is hij absoluut ondermaats. Ik denk dat hij wat specifieke training op dit gebied nodig heeft. Verder gewooon werken aan zijn concentratie want wat hij gister liet zien was echt ondermaats. En het gaat om details. Ik meen dat hij tegen psv ook zo dramatisch aan het niet koppen was.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:02
|
|
Het is Ajax niet gegeven een speler te halen die een serieuze concurrent is van een speler die de aandacht al heeft getrokken van een aantal grote clubs. Ajax zal een opvolger moeten zoeken.
Van der Wiel speelde kut in een oefenwedstrijdje. Mooi moment om hem eens -figuurlijk- aan de oren te trekken, maar meer ook niet. Over het geheel genomen doet ie het prima. Nu laat ie het eens afweten. Het gaat wel eens mis met jonge spelers, dat hoort er nou eenmaal bij, soit. Ik kan ook zonder die fratsen, maar een Ajaxjugend is ook niet wat je wilt.
Citaat: Eens. De gemiddelde voetballer is nu eenmaal veel te vroeg beroemd, veel te vroeg rijk en veel te vroeg over het paard getild.
Er was een tijd dat de sappige verhalen van mond op mond gingen, nu via Twitter, maar de sappige verhalen zijn grotendeels van alle tijden. Paul Breitner op de Wallen als twitpic, dat zou nog eens wat zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:35
|
|
Hehe, je zal mij niet horen zeggen dat vroeger alles beter was. Sterker nog, zoveel vroeger heb ik niet meegemaakt. Maar de profvoetballers van tegenwoordig zijn natuurlijk wel erg snel beroemd en rijk. Dat is over het algemeen niet beter voor de mentale weerbaarheid van dat soort jongens. Verder is het nu zeker niet meteen kommer en kwel met Van der Wiel, maar het lijkt me wel een jochie dat af en toe even wakker geschud moet worden. Zit verder weinig kwaad achter, maar het is natuurlijk geen echte bikkel. Maar als we dit soort spelers zo snel af gaan serveren (in de jeugd worden wat moeilijkere jongens al snel weggestuurd), doen we de opleiding daar wel heel erg tekort mee.
Bizar trouwens dat die jongen echt totaal niet kan koppen (zou hij daarom meteen een hersenschudding op hebben gelopen toen ie tegen Roda een bal op z'n harses kreeg?:mrgreen:). Dat zijn dan weer dingen waar in de jeugd veel harder op gehamerd moet worden. Stekelenburg net zo'n voorbeeld: waarom is die jongen niet gedwongen om bij iedere bal in z'n vijf meter gebied vol en hard uit te komen?
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 14:42
|
|
En toch wordt van der Wiel aan Lukaku gekoppeld bij een dood spelmoment..
Ik volg het reilen en zeilen van de jeugd niet van dichtbij, maar het valt wel op dat spelers doorkomen met bepaalde gebreken, die kennelijk in hun jongere jaren geen of weinig belemmeringen hebben opgeleverd. Het zal toch wel iets met weerstand te maken hebben. Bikkels komen niet rechtstreeks uit de opleiding, die komen bijna altijd met een omweg. Vermaelen debuteerde volgens mij als een frêle, voetballende verdediger. Grotendeels een situatie waar je je maar beter bij neer kan leggen, tenzij de dag ooit komt dat niet een kansloze club als Haarlem maar Jong Ajax (maar dan ook echt jong) in de Jupiler League staat te ballen..
|