Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Gregory van der Wiel
Maker: 343Bekeken: 87756
Status: InactiefBerichten: 1595
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:06
Citaat:
Uh, volgens mij is Van der Wiel juist geen rechtsachter, want hij is niet erg sterk in de lopende duels. Hij is positioneel juist fenomenaal, waardoor hij zich verdedigend heel erg uit de wind houdt. Vergelijkbaar met de manier waarop Blind verdedigde.

Uhu, klopt Bert. Ik denk dat deze jongen door zijn inzicht en trap júist een libero kan worden. Heeft het vermogen om sprintend een aanvaller te kloppen en kan zo sterk genoeg zijn. Opbouwend is hij heel goed, jongen weet precies waar de bal heen moet.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:20
Citaat:
Uh, volgens mij is Van der Wiel juist geen rechtsachter, want hij is niet erg sterk in de lopende duels. Hij is positioneel juist fenomenaal, waardoor hij zich verdedigend heel erg uit de wind houdt. Vergelijkbaar met de manier waarop Blind verdedigde.

Niet als een tegenstander op hem af komt dribbelen, oke ik ga mijn bewoording aanpassen, was totaal niet wat ik bedoelde. Ik zeg dat hij niet diegene hoort te zijn die een man moet dekken. Niet diegene die een speler af moet stoppen, maar iemand die met slidingen en blokken de tegenstander aftroeft. Dus niet een type die in een 3 mans verdediging centraal staat. Dan juist in de zone aan de zijkant. Maar dus juist wel een libero(zonedekker).
El Chícharito

Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:42
Zoiets WZAWZDB. Vergis je toch niet, Gregory kán spitsen uit de wedstrijd halen, zoals Afonso Alves. Gregory bezit over een dosis concentratievermogen en slimmigheid en dat maakt hem tot een all-round verdediger in mijn ogen. Gregory denkt stappen vooruit, weet hoe het balletje gaat komen en weet ook hij het balletje vervolgens weer moet doorgespeeld worden. Gregory beheerst heel veel voor een centrale verdediger zijnde, alleen de lucht mag hij dominanter en aggresiever zijn/worden.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:43
Fysiek is hij natuurlijk ook niet erg sterk in de pure duels. Daarom had-ie het ook betrekkelijk makkelijk tegen Alves, die wel atletisch is maar weinig pure kracht heeft.
El Chícharito

Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:51
Citaat:
Fysiek is hij natuurlijk ook niet erg sterk in de pure duels. Daarom had-ie het ook betrekkelijk makkelijk tegen Alves, die wel atletisch is maar weinig pure kracht heeft.

Hmm, vind Alves júist een sterke vent. Beer van een kerel die erg sterk aan de bal is. Gregory daarintegen kwam er steeds voor, won zijn duels af en toe, maar speelde Alves vooral tactisch gezien de match uit. Ik vind Alves écht een sterke vent, zie hoe hij telkens zijn man afschud als hij dribbelt.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:54
Alves heeft een sterke versnelling en is goed op de eerste meters, maar hij is zeker geen tientonner.
El Chícharito

Geplaatst: Di 15 apr 2008 20:14
Citaat:
Alves heeft een sterke versnelling en is goed op de eerste meters, maar hij is zeker geen tientonner.

Klopt, maar wel beresterk!
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 15 apr 2008 21:35
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar wat Alves sterk maakte in de lopende duels was dat hij zo goed uit z'n passen kwam en z'n schot uitstekend timede. Qua pure kracht heeft hij niet eens zoveel in te brengen in de lopende duels.

Citaat:

Niet als een tegenstander op hem af komt dribbelen, oke ik ga mijn bewoording aanpassen, was totaal niet wat ik bedoelde. Ik zeg dat hij niet diegene hoort te zijn die een man moet dekken. Niet diegene die een speler af moet stoppen, maar iemand die met slidingen en blokken de tegenstander aftroeft. Dus niet een type die in een 3 mans verdediging centraal staat. Dan juist in de zone aan de zijkant. Maar dus juist wel een libero(zonedekker).

Je hebt in die zin natuurlijk wel gelijk dat je de organisatie zo moet neerzetten dat je Van der Wiel zoveel mogelijk uit de directe duels houdt.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 16 apr 2008 13:05
Citaat:

Je hebt in die zin natuurlijk wel gelijk dat je de organisatie zo moet neerzetten dat je Van der Wiel zoveel mogelijk uit de directe duels houdt.

Die zocht ik ja! Uit de directe duels, maar is slim in het herstellen van fouten van anderen. Bovendien in de opbouw echt sterk, hij ziet wel wat er moet gebeuren om een ander uit te helpen. Ik kijk uit naar zijn rentree, eindelijk weer is die echte Amsterdamse voetballende bluf(en kunde).
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:20
Johan Derksen: Van der Wiel voegt niets aan Ajax toe

In z'n column in de VI gaat Derksen weer eens in op Van Basten en z'n plannen voor volgend jaar. Hij is de alleenheerser en niemand durft hem wat te vertellen. Daardoor vind Derksen hem volledig verantwoordelijk en verwacht hij dat Van Basten behoorlijk gaat snijden in de selectie. Onder andere de bekende namen als Colin, Ogararu, Luque moeten het volgens Derksen ontgelden. Ook Vermaelen en Van der Wiel voegen niets aan Ajax toe volgens onze amusante journalist.

Colin, Ogararu enzo...ok daar kan ik inkomen.....maar Van der Wiel ?????

http://ajax.nieuwslog.nl/article/ajax_4 ... Ajax_.html
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:24
Ik denk dat Derksen na het bezoek van van Basten aan VI nog wel een appel heeft te schillen. En laat Derksen nu net niet vies zijn van rancune, hetzes en zogenaamde journalistiek op basis van voorkeuren. Ik denk niet dat Derksen de komende tijd ook maar iets positiefs over Ajax zal melden. Zeker niet nu van Basten er ook bij Derksens vriendje Cruijff uit ligt. Niet serieus nemen die man
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:27
Tja, laat hem de clown uithangen. Zolang niemand hem serieus neemt is het goed, zolang hij de opinie maar niet negatief gaat beinvloeden. Het is wel grappig om hem als kenner te zien op tv toch?
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:47
Het is rancuneus om een jongen die net in het eerste van Ajax zit te noemen als speler die niets te zoeken heeft bij Ajax. Hij heeft nog geen 15 wedstrijden gespeeld en neem van mij aan dat Derksen hem ook nog nooit heeft zien trainen, dus waarop basseert Derksen zich?
Hij heeft gelijk dat Marco dé verantwoordelijke wordt maar ik denk dat dit ook het besten voor Ajax is. Marco moet wel de kans krijgen om zich te bewijzen en ik ga ervanuit dat de VI na twee slechte wedstrijden meteen begint te roepen dat Marco er een potje van maakt.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:04
Pff, zolang iedereen van ons(de achterban) gewoon zijn verstand gebruikt is er niks aan de hand. Die Derksen die is een komiek, geen voetbalkenner.
El Chícharito

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:32
Hij zet zichzelf openlijk voor paal. Gregory is een alleskunner in de verdediging. Ik weet zeker dat hij het gaat maken. Ik onthou deze citaat en mocht het zover zijn dat hij overstap maakt naar buitenlandse topclub, dan zal ik het naar Voetbal Insite sturen, de gemene vent. :Angryfinger:

Gregory is de baas van Amsterdam!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:54
Je kan ook overdrijven..
El Chícharito

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:42
Citaat:
Je kan ook overdrijven..

Maar dat doe ik niet
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:50
Alle facetten. Ik denk dat hij in de mandekking tegen een goede sterke spits er niet aan te pas komt(mist het robuuste), ik denk dat hij tegen een technische snelle aanvaller toch net niet de actie snel genoeg doorziet en ik denk dat zijn passing ook nog flink kan verbeteren. Zijn balgevoel is goed, inzicht is goed en overzicht ook. Maar dus de duelkracht niet in orde, het positioneel verdedigen kan iets geslepener en zijn kracht in de benen kan veel beter. Maar talentvol is hij zeker en die klasse die hij bezit is ook gruwelijk. Maar er zijn dus wel flink wat punten die voor verbetering vatbaar zijn.
Eto'o

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:55
Z'n passing is juist al heel goed. Van der Wiel is de enige verdediger in onze selectie die van achteruit in één keer de spits over de grond weet te bereiken. Z'n crosspass kan wel beter.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 16:02
Zijn inspeelpass is niet slecht, ik bedoel zijn mogelijkheden om te passen wel. Dus een bal te openen aan de andere kant is lastig, om snel de bal over de achterste linie van de tegenstander te leggen is niet gemakkelijk voor hem, zijn trap met zijn linkerbeen is niet naar behoren, zijn harde passing is niet echt gecontroleerd. Hij kan de bal niet knallen lijkt het.. En dan heb ik het nog niet over de defensieve kwaliteiten, maar de voetballende kwaliteiten(die technisch zeker behoorlijk zijn).
Eto'o

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 16:09
Z'n inspeelpass is niet alleen 'niet slecht', hij is al geweldig. Verder valt er natuurlijk genoeg te verbeteren aan Van der Wiel.
El Chícharito

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 16:50
Ach WZA, als je jou verhaal leest kan Gregory vrij weinig... Is hij geen linksbuiten in jou ogen?
Tombo

Forum berichten: 95
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 17:20
Citaat:
Zijn inspeelpass is niet slecht, ik bedoel zijn mogelijkheden om te passen wel. Dus een bal te openen aan de andere kant is lastig, om snel de bal over de achterste linie van de tegenstander te leggen is niet gemakkelijk voor hem, zijn trap met zijn linkerbeen is niet naar behoren, zijn harde passing is niet echt gecontroleerd. Hij kan de bal niet knallen lijkt het.. En dan heb ik het nog niet over de defensieve kwaliteiten, maar de voetballende kwaliteiten(die technisch zeker behoorlijk zijn).

Ben ik het helemaal niet met je eens! Ik denk dat Greg een topper kan worden. Heeft in mijn ogen alle kwaliteiten WEL die nodig zijn!

Verder ben ik nog steeds van mening dat je de eigenschappen van voetballers te veel in hokjes plaatst.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 28 mei 2008 17:33
Citaat:
Ach WZA, als je jou verhaal leest kan Gregory vrij weinig... Is hij geen linksbuiten in jou ogen?

Oke, laat ik het genuanceerder brengen(dit was om aan te geven waarom het overdreven was). Ik kraak hem niet af, ik zeg lever kritiek om hem te stimuleren zichzelf te ontwikkelen(niet dat ik daar veel invloed op heb, maar als iedereen kritisch is dan voelt hij zich genoodzaakt zich te verbeteren). Zijn zonedekking(defensieve inzicht) is hoogstaand(een echte laatste man), zijn coaching(defensieve overzicht) vind ik indrukwekkend, zijn gogme in de duels is behoorlijk, zijn (functionele) techniek is bijzonder voor een verdediger, zijn inspeelpass is goed, hij leest en coached zijn medespelers(offensief overzicht), hij heeft zijn bijdrage in de opbouw(offensieve inzicht).

Het is een binnenspeler of een rechtsbuiten, aangezien hij rechts is kan hij niet linksbuiten. :mrgreen:
Tombo

Forum berichten: 95
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 17:35
Citaat:

Oke, laat ik het genuanceerder brengen(dit was om aan te geven waarom het overdreven was). Ik kraak hem niet af, ik zeg lever kritiek om hem te stimuleren zichzelf te ontwikkelen(niet dat ik daar veel invloed op heb, maar als iedereen kritisch is dan voelt hij zich genoodzaakt zich te verbeteren). Zijn zonedekking(defensieve inzicht) is hoogstaand(een echte laatste man), zijn coaching(defensieve overzicht) vind ik indrukwekkend, zijn gogme in de duels is behoorlijk, zijn (functionele) techniek is bijzonder voor een verdediger, zijn inspeelpass is goed, hij leest en coached zijn medespelers(offensief overzicht), hij heeft zijn bijdrage in de opbouw(offensieve inzicht).

Het is een binnenspeler of een rechtsbuiten, aangezien hij rechts is kan hij niet linksbuiten. :mrgreen:

Ik vind zijn gogme juist indrukwekkend! Als je ziet wat een "iel" mannetje het is en hoe hij duels aan gaat....daar kan ik echt van genieten. Verder is hij voetbaltechnisch erg sterk en dat kan natuurlijk alleen maar bijgeschaafd worden.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.310.613 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken: