Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Jan Vertonghen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jan Vertonghen
Maker: 343Bekeken: 54766
Status: InactiefBerichten: 740
+ Nieuw bericht <<<   <   9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:02
Vertonghen is veel bepalender voor het spel van AJAX dan Alderweireld. Vertonghen is eindelijk een echte AJAX-speler die mij doet denken aan de AJAX-spelers van de jaren 80 en 90. Absoluut niet laten vertrekken.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:04
Ik vind hem ook een hele goede verdediger, maar 20 miljoen voor hem, dat kun je gewoon niet weigeren.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:08
20 miljoen? Vertonghen is de helft nog niet waard.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:12
Ik vind hem nu al beter dan Vermaelen toen hij weg ging.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:29
Ik ook. Maar waarom praten we over zijn vertrek? Hij ligt nog tot 2013 vast. Dit roddelberichtje is niet serieus te nemen.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:36
Achja, Inter zat ooit achter de Mul aan volgens deze krant.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:38
Vertonghen ontpopt zich ook steeds meer als leider in het team. Niet alleen in het veld corrigeert die spelers. Maar ook buiten het veld doet die dingen voor de spelers. Hij trekt regelmatig op met Suk om zich meer thuis te voelen. Stukje uit het parool na de wedstrijd tegen Roda JC

Citaat:
Vlak voor zijn invalbeurt kreeg Suk instructies uit een schetsboek, want de teambespreking zal volledig langs hem zijn heengegaan. We communiceren met handen en voeten met hem, zegt teamgenoot Jan Vertonghen. We moeten wel, want hij spreekt slechts een paar woorden Engels en een paar woorden Nederlands. Soms levert dat grappige situaties op. Ik ging hem een keer ophalen voor de training en hij vroeg: You have girlfriend? Ik zei: Yes, for six years already. Viel hij van de stoel van verbazing. Dacht hij dat mijn vriendin zes jaar was. En toen hij wist hoe de vork in de steel zat, schaamde hij zich een beetje voor zijn eerste gedachte.

Daarnaast regelde die onderling een etentje voor zijn teamgenoten voor de teambuilding zonder de technische staf na de overwinning van Twente. Zo betrek je ook de wisselspelers bij het groepproces.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:43
Citaat:
Ik vind hem ook een hele goede verdediger, maar 20 miljoen voor hem, dat kun je gewoon niet weigeren.

Het is voor Ajax een belangrijke steunpilaar. Ik vond Vermaelen altijd al goed, maar na zijn vertrek werd pas duidelijk hoe belangrijk hij werkelijk was voor Ajax. Vertonghen is een soortgelijk geval. Hij is waard wat de gek er voor geeft. Het gaat er om dat hij van dusdanig belang is dat Ajax hem alleen moet verkopen voor de absolute hoofdprijs.

Twente weet goed hoe ze moeten onderhandelen; zij staan sterk in hun schoenen. Ajax moet een ook een dergelijk beleid voeren: graag of niet. Nederland staat bekent als een koopjesparadijs en het zijn de Nederlandse clubs die zelf met dat imago moeten afrekenen. Ik weet dat dit niet voor elke specifieke situatie opgaat, maar vaak genoeg verkopen wij onze spelers te goedkoop.

@ 343. Dat geldt ook voor Van der Wiel en Suarez, maar die zouden ook zeer mogelijk deze zomer kunnen vertrekken.
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Di 16 feb 2010 14:06
Citaat:
@ 343. Dat geldt ook voor Van der Wiel en Suarez, maar die zouden ook zeer mogelijk deze zomer kunnen vertrekken.

Als dit gebeurt samen met Vertonghen is Ajax verloren.. Toch heb ik goede hoop. Blijkbaar is er eindelijk een coach die een goede relatie opbouwt met de belangrijkste spelers en de salarissen zijn meer dan goed voor Nederlandse begrippen. Ik zie hun nog echt wel een jaartje blijven.

Rest van Europa zit ook zonder geld, en laten dit nou niet onze goedkoopste spelers zijn
Empulse

Geplaatst: Di 16 feb 2010 14:36
Ik zie Vertonghen ook niet zomaar vertrekken. Dit heeft hij reeds tweemaal aangegeven. Maar toch, het irriteert mij dat iemand die altijd Ajax bekritiseert, maar zich zelf nooit inzet voor de club (op die ene keer dat hij onmiddellijk de handdoek in de ring gooide na), maar even Ajax spelers etaleert in Spanje. Zoals ik zei, het is al moeilijk genoeg om wat kwalitatieve spelers te behouden, daarom komen dit soort acties niet verlegen.

Citaat:
Stelling 10: In navolging van Klaas-Jan Huntelaar zeg ik: ik verruil Ajax alleen voor de absolute top.
“Dat is wel mijn insteek. Het is mijn doel om eerst kampioen te worden en Champions League te spelen met Ajax en dan pas verder te kijken. Misschien dat ik, als ik op mijn 27ste merk dat ik de top niet aankan, alsnog kies voor het kaliber Atlético Madrid, Bordeaux. Maar hopelijk zit Ajax dan ook op dat niveau. Dan kan ik hier blijven.

Ha, is ook beter voor mijn relatie. Mijn vriendin is niet de voetbalvrouw zoals het cliché voorschrijft. Zij heeft echt haar eigen dingen, moet niet zoveel van het spelletje en het wereldje hebben. Ze zegt: ‘Moet ik dan helemaal mee naar het buitenland en alles in Amsterdam opgeven omdat jij daar kunt gaan voetballen? Wat zou jij doen als ik in Amerika een kans krijg voor mijn werk?’ Nou ja dat zijn zorgen voor morgen. Ik ben nog lang niet klaar bij Ajax.”

“Wat ik doe als ik nu naar Arsenal zou kunnen? Dat is onverstandig. Ik moet nog wat stappen maken. Dan kun je beter bij Ajax spelen, dan daar op de bank zitten toekijken. Ha, Thomas Vermaelen speel je er niet zomaar uit, hè.”

Bron: Sportweek
Empulse

Geplaatst: Di 16 feb 2010 19:19
Naast Johan Cruyff, meldt Corriere dello Sport dat Real Madrid en Barcelona interesse hebben in Vertonghen. Dit is ook overgenomen door de Spaanse media en wordt daar breed uitgemeten.

IT bron

ES bron

Rectificatie: Er bestaat geen interesse in Vertonghen en Van der Wiel van Juventus, zij werden alleen aangeraden door een expert om in de gaten te houden.
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Di 16 feb 2010 19:28
Citaat:
Naast Johan Cruyff, meldt Corriere dello Sport dat Real Madrid en Barcelona interesse hebben in Vertonghen. Dit is ook overgenomen door de Spaanse media en wordt daar breed uitgemeten. Daarnaast zou hij ook in de interesse van Juventus staan (zie Van der Wiel topic)

IT bron

ES bron

Jan is slim genoeg om in te zien dat een basisplaats ver weg is sinds Real Jan alleen wil om de geblesseerde Pepe op te vangen ...
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 19 feb 2010 22:57
Citaat:
Advocaat zapt zich door de Europa League

(....)

Bij het verliezende Ajax zag hij de Belgische verdediger Jan Vertonghen twee keer in de fout gaan tegen Juventus-spits Amauri. ,,Ja, maar Vertonghen speelt het hele jaar centraal en nu opeens linksback. Dat is lastig voor een speler. Zelf zie ik in Vertonghen trouwens een middenvelder. Ik vind hem een fantastische middenvelder. Hij heeft heel veel van Van Hanegem en van Vandereijcken, hij is gemeen, heeft een fantastisch linkerbeen, een fantastische pass, een goed schot uit de tweede lijn.''

Bron: noordhollandsdagblad.nl
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:15
Hij heeft goede wedstrijden op het middenveld gespeeld. Hij heeft alleen weinig oog voor z'n directe tegenstander en is toch wat traag. Wat dat betreft zijn er wel wat overeenkomsten met Van Bommel. Een echte defensieve middenvelder of nummer 10 is het niet en dus moet hij net als Van Bommel in z'n laatste PSV-seizoenen gaan pendelen (en 8-12 doelpunten per seizoen maken).
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 20 feb 2010 09:37
Ligt ook aan het team waarin die speelt. Hoe de communicatie is en dat de spelers de taken van elkaar kunnen overnemen. De beste wedstrijden speelt Vertonghen als middenvelder bij België. Bij Ajax doen spelers wat hun taak is en verder doen ze niet veel.
Empulse

Geplaatst: Za 20 feb 2010 11:16
Citaat:
Hij heeft alleen weinig oog voor z'n directe tegenstander en is toch wat traag.

Dat werd maar weer eens pijnlijk duidelijk in de wedstrijd tegen PSV, toen hij (volgens mij op Afellay) stond. Was dit niet afgelopen seizoen onder Van Basten?
Eto'o

Geplaatst: Za 20 feb 2010 12:21
Nee, was dit seizoen onder Jol.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 20 feb 2010 14:20
Van Bommel heeft alleen wel een veel betere handelingssnelheid en motoriek dan Vertonghen.
Eto'o

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:40
Zeven gele kaarten met nog zeven speelrondes te gaan is wel erg veel voor een Ajax '4'. Moet te vaak aan de noodrem trekken.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 10:00
[list">

Jan Vertonghen vierde zijn doelpunten tegen FC Groningen op bijzondere wijze. Met zijn arm voor zijn gezicht, haalde hij 'de trekker over'. "Dat had ik met een aantal jongens afgesproken en was gebaseerd op ons huisspelletje", zei de Belg na afloop.

"Ik had alleen nooit verwacht dat ik het moest doen, omdat ik niet veel scoor", aldus Vertonghen. Navraag leert dat het 'huisspelletje' het Playstationspel 'Call of Duty' is en Vertonghen, Kenneth Vermeer, Gregory van der Wiel, Vurnon Anita, Urby Emanuelson, Siem de Jong en Toby Alderweireld dat vanuit huis via internet tegen elkaar spelen. De hoofdpersoon beweegt zich voort als Vertonghen, zodra hij wordt verblind door een 'flashgranaat'.

Foto ANP[/list">
Empulse

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 10:35
Citaat:
Dick Advocaat en Martin Jol verschillen van mening over de positie waarop Jan Vertonghen het best tot zijn recht komt. Bij Ajax houdt Jol al maanden vast het centrale verdedigingsduo Vertonghen/Toby Alderweireld, maar de bondscoach van België ziet Vertonghen liever op het middenveld spelen.

"Jan is een mooie speler, maar wel op het middenveld," zegt Advocaat in de nieuwe Sportweek. "Ik vind het een echte middenvelder. Hij heeft te veel gif in z’n lijf om stil te staan. Dit is te makkelijk voor hem, daar wordt-ie veertig. Hij moet lopen, buffelen. Hij heeft een fantastisch schot, een goede pass en hij is giftig. Die moet je op het middenveld hebben, niet in een keurslijf achterin."

Bron: Sportweek.

Persoonlijk denk ik dat hij niet wendbaar genoeg is om op het middenveld te spelen. Jol probeerde het uit in Eindhoven, waar hij tegenover Afellay stond, maar dat deed hij verre van naar behoren.
Empulse

Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:14
Prachtig:

http://www.at5.nl/artikelen/38130/verto ... l-grap-at5

:mrgreen:
Eto'o

Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:20
Vertonghen vindt het volgens mij helemaal niet grappig. En terecht. Was is het toch een kansloos en nutteloos aspect van deze dag. Bleh. Doe mij maar gewoon een dag als iedere andere dag, want al die flauwe grappen maken 1 april gewoon vervelend.
Superspits

Forum berichten: 23
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:22
Haha. Hij gaat er sportief mee om.
Huntinator

Forum berichten: 176
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:31
Haha, ik vind het een goede grap.
+ Nieuw bericht <<<   <   9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.405 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Jan Vertonghen
Ga
Zoeken: