Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 10:39
|
|
Onder de 20 miljoen zou ik op moment niet praten. Al is dit natuurlijk een heel hoog bedrag voor een verdediger, maar het is iemand die zijn marktwaarde behoud, dus kun je hem 1.5 jaar later ook nog wel verkopen.
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 11:30
|
|
Citaat: Onder de 20 miljoen zou ik op moment niet praten. Al is dit natuurlijk een heel hoog bedrag voor een verdediger, maar het is iemand die zijn marktwaarde behoud, dus kun je hem 1.5 jaar later ook nog wel verkopen.
Ik denk niet dat Jol in de winter stop spelers wil verkopen die altijd in de basis staan.
Kom in de zomerstop maar weer terug.
*Real mag trouwens van mij opdonderen, ga ergens anders je sterrenteam kopen en dan nog verliezen van barca, sukkels*
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 11:54
|
|
Verthongen is nog helemaal niet klaar voor dat niveau. Met zijn speelstijl blijft hij als cv net overeind in de subtop van Europa. Om echt Europese top te worden moet hij leren met 2 benen te verdedigen.
Verthongen is voor Ajax een geweldige speler, maar ik begin me er steeds meer aan te storen dat hij maar 1 verdedigend been heeft. Over zijn rechterbeen is hij heel makkelijk te passeren, het vreemde is dat weinig spelers dat steeds opzoeken.
Om echte Europese top te worden zal hij moeten gaan werken aan zijn rechterbeen. We hebben gezien hoe het Kevin Hofland is vergaan, al heeft Verthongen uiteraard veel meer in zijn mars. Hofland kwam ook snel, stond nog in de belangstelling van Man Utd, maar Hiddink vond hem te kwetsbaar. Daar had hij groot gelijk mee. Het is dus voor Verthongen belangrijk dat hij zich hier op gaat ontwikkelen
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 12:07
|
|
Daarnaast is Vertonghen natuurlijk ook weer zo'n typische, mooie, stijlvolle zoneverdediger uit de Ajax-opleiding. Echt een man uitschakelen is er niet bij.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 15:53
|
|
Ik hoop dat Jan Vertonghen weet dat als Pepe weer genezen is hij op de bank zal belanden, hetzelfde gebeurde met Huntelaar alleen dan nog erger. Jan Vertonghen mag van mij nog heel wat jaartjes blijven, hij ontwikkelt zich op een hoog tempo, verder denk ik dat hij nog niet klaar is voor Real Madrid, in de Champions League valt hij denk ik gemakkelijk door de mand. Ik denk dat hij dit zelf ook wel weet, dus voorlopig geen Madrid maar Amsterdam!
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 15:58
|
|
En los daarvan. Zijn meisje zal niet naar Madrid willen (zie ook Vertonghen zijn interview daarover).
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 16:20
|
|
Vertonghen is te slim om deze stap nu al te maken. van der Wiel daarentegen zie ik zomaar volgend jaar vertrekken, en frankly I don't care.
Zolang we er maar een leuke zak geld voor vangen.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 16:24
|
|
Citaat: Vertonghen is te slim om deze stap nu al te maken. van der Wiel daarentegen zie ik zomaar volgend jaar vertrekken, en frankly I don't care.
Zolang we er maar een leuke zak geld voor vangen.
Helemaal gelijk.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 17:48
|
|
Citaat: Daarnaast is Vertonghen natuurlijk ook weer zo'n typische, mooie, stijlvolle zoneverdediger uit de Ajax-opleiding. Echt een man uitschakelen is er niet bij. Komt vooral ook dat Vertonghen als middenvelder is opgeleid. Hij doet het nu gewoon goed als verdediger, maar er zou een sterke mandekker er langs moeten staan. Verder is het moeilijk om uit de opleiding van Ajax een echte mandekker door te laten komen, omdat het soms te veel gericht op het voetbal gedeelte en minder op het verdedigende werk.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 20:40
|
|
Het is vooral in de jonge jeugd ook moeilijk(er) om de verdedigers te beoordelen, aangezien Ajax vaak veel sterker is dan de tegenstander. Maar goed, op een gegeven moment moet je toch het risico durven nemen met jongens die er fysiek goed opstaan en waar voldoende rek in lijkt te zitten. In alleen maar Heitinga'tjes en Vertonghens zit ook niemand te wachten.
Overigens geeft de clubwatcher van Ajax zonet al aan dat het bericht rond Vertonghen en Real Madrid is afgedaan als onzin. Logisch, natuurlijk.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 21:03
|
|
Citaat: Het is vooral in de jonge jeugd ook moeilijk(er) om de verdedigers te beoordelen, aangezien Ajax vaak veel sterker is dan de tegenstander. Maar goed, op een gegeven moment moet je toch het risico durven nemen met jongens die er fysiek goed opstaan en waar voldoende rek in lijkt te zitten. In alleen maar Heitinga'tjes en Vertonghens zit ook niemand te wachten.
Overigens geeft de clubwatcher van Ajax zonet al aan dat het bericht rond Vertonghen en Real Madrid is afgedaan als onzin. Logisch, natuurlijk.
Hij zei ook dat met een bod van 25 - 30 miljoen op Suarez er gepraat kan worden, nou ik zou het niet minder doen dan 33 miljoen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:53
|
|
Ik ben tevreden over Jan Vertonghen als linker-centrale verdediger. Dat Vertonghen het niet moet hebben van zijn snelheid en het verdedigen over zijn rechterbeen dat is bekend. Toch vind ik dat Vertonghen ontzettend is gegroeid als verdediger. Hij gaat nu vaker slimmer de duels in en lijkt beter te gaan koppen(nog niet goed genoeg).
Zijn opbouwende kwaliteiten zijn natuurlijk ongekend, er zijn maar weinig verdedigers die zo rustig kunnen blijven als Vertonghen. Het is jammer dat Vertonghen, Aldereweireld de laatste tijd vaker moet ondersteunen. Op die manier kan hij Anita ook minder goed rugdekking geven.
Voor Vertonghen is het belangrijk om goede mandekkers naast zich te hebben, op die manier kan hij zich opbouwend nog meer laten gelden.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:04
|
|
Hij mag zelf wel wat aan z'n opbouwende en coachende kwaliteiten doen. Vraag me af of hij iets riep tegen Urby en Toby gisteren bij de 1-1. Daarnaast is hij in de mandekking tegen een flexibele speler eigenlijk gewoon een drama. Positioneel en tactisch gaat het steeds beter ja.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:06
|
|
Citaat: Voor Vertonghen is het belangrijk om goede mandekkers naast zich te hebben, op die manier kan hij zich opbouwend nog meer laten gelden.
Hij is zelf een andere mening toegedaan. Juist door het ontbreken van een speler met opbouwende kwaliteiten naast hem, komt alles op zijn schouders terecht en is het gemakkelijk af te stoppen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:44
|
|
Verthongen moet uit het centrum, het verschil met Alderweireld zie je nauwelijks, terwijl Alderweireld 2 jaar jonger is. Vind Alderweireld verdedigend zelfs de betere, Verthongen heeft betere rushes naar het middenveld toe, maar moet echt ophouden met schieten van 30-40 meter.
Boulahrouz halen en Verthongen linksback, lijkt me een prima restant voor de rest van de competitie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:52
|
|
Citaat: Voor Vertonghen is het belangrijk om goede mandekkers naast zich te hebben, op die manier kan hij zich opbouwend nog meer laten gelden.
Hij is zelf een andere mening toegedaan. Juist door het ontbreken van een speler met opbouwende kwaliteiten naast hem, komt alles op zijn schouders terecht en is het gemakkelijk af te stoppen.
Waar staat dat, Marco? Een paar weken geleden verliep de samenwerking met Alderweireld nog geweldig. En nu wil hij z'n maatje eigenlijk het liefst weer op de bank laten zetten voor een nieuwe aankoop.
Vertonghen zou vooral eens moeten leren verdedigen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 18:00
|
|
1 van de twee zal helaas uit het centrum van de verdediging moeten verdwijen, denk ook dat Vertonghen niet snel genoeg is om te voldoen als back, al is Pieters dit ook niet bij PSV.. Pieters krijgt echter wel veel rugdekking van een "Maza" of een "Salcido"... Vertonghen en Alderweireld zijn zeer kwetsbaar over hun "zwakke" been. De crossball richting de buitenspeler beheersen ze gewoon( nog geen Frank de Boer-ballen).. Iets wat er gewoon gemist wordt in het centrum van de verdediging is een killer.. Het is dat hij momenteel in Rottedam-zuid speelt maar ik zou graag een defensie Vlaar-Alderweireld zien.. Dit is echter 0,1% realistisch. Daarom een "type"-Vlaar zou prima zijn. Wie dit zo 1,2,3 zou moeten invullen weet ik niet.
Echter zijn er nog eventueel andere ervaren Nederlandse centrumverdedigers:
-Bouma, laatste jaren niet veel meer van gehoord, begint ook al op leeftijd te geraken en is vooral geblesseerd.
-Boulahrouz, blessuregevoelig, min punt van de "kannibaal", zal nooit het moment vergeten tegen Cristina Ronaldo. Mits haalbaar en fit een prima versterking
-Mathijssen (Neerlands beste centrumverdediger), niet/nauwelijks geblesseerd, prima speler.
Helaas zullen bovenstaande opties niet haalbaar zijn en zal het gaan afhangen waarmee de scouting komt.. Hoe verder Boilessen is in zijn medogenloosheid weet ik niet?
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 18:18
|
|
Met mandekkers pleit ik niet persé voor houterige voetballers hoor, ik heb het dan ook over complete voetballers, Ajax-voetballers. Daarnaast, Vertonghen is zoals gezegd verdedigend geen top, zorg er dan voor dat hij zich bij balverlies alleen hoeft te richten op zijn eigen man. Nu is het zo dat Anita en Aldereweireld nog gecorrigeerd moeten worden. Dit komt Vertonghen niet ten goede.
Ik blijf het echt een geweldige speler vinden voor Ajax.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 18:52
|
|
Nou ja, daar ben ik natuurlijk niet tegen. Als Ajax ooit in staat is om een stevige mandekker te vinden die ook nog een béétje kan ballen, is Ajax spekkoper. Ondanks dat die linie elkaar bijt in onervarenheid en coaching, vind ik de verdediging nog niet eens het grootste probleem.
Citaat: Waar staat dat, Marco? Een paar weken geleden verliep de samenwerking met Alderweireld nog geweldig.
Je begrijpt me verkeerd, wat zoveel betekent als dat ik het niet goed geformuleerd heb. Hij had het over Oleguer, volgens mij, en zei daarna dat het nu met Alderweireld zoveel soepeler verloopt.
Citaat: Vertonghen zou vooral eens moeten leren verdedigen.
En/of je houdt simpel met een mandekker en een vrije verdediger. Meneer Vleminckx stond er gister weer precies tussenin..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 20:48
|
|
En dat terwijl Vertonghen en Alderweireld buiten de zestien juist heel dicht tegen elkaar aankruipen (omdat de ruimte tussen ze in heel kwetsbaar is, gezien hun zwakkere benen). Zo dicht dat ze zelden fatsoenlijk rugdekking aan de backs kunnen geven.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 21:12
|
|
Vleminckx kopte die gelijkmaker ook tussen hen in.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 00:04
|
|
Citaat: Vleminckx kopte die gelijkmaker ook tussen hen in.
Waarbij het schrijnend om te zien was hoezeer ze op de bal gefocust waren. Met name Vertonghen heeft Vleminckx pas gezien toen ie juichend wegliep.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 12:43
|
|
Citaat: Real Madrid zou volgens Corriere dello Sport contact op hebben genomen met Ajacied Jan Vertonghen. Johan Cruijff zou de Belgische verdediger tijdens een tv-programma hebben gepromoot bij zowel FC Barcelona als Real Madrid.
Tijdens de langdurige afwezigheid van Madrileen Pepe werd Vertonghen al eens in verband gebracht met Real Madrid. Naar verluidt zou de Spaanse topclub zes miljoen euro willen betalen voor de 23-jarige verdediger van Ajax. Het contract van de Belg loopt nog door tot medio 2013.
In december verklaarde zaakwaarnemer Mustapha Nakli nog niets gehoord te hebben van Real Madrid. "We hebben die berichten ook gelezen. Het zou best kunnen dat Jan op de scoutingslijst staat van Europese topteams, maar zolang wij of Ajax niets concreets vernomen hebben, kan ik hier niets over zeggen", zei hij destijds.
Bron: Ajaxlife
Met alle respect, waar bemoeit die man zich mee. Het is al zo moeilijk om een team bij elkaar te houden en we kunnen deze promotiecampagnes van hem echt niet gebruiken.
Geef Vertonghen maar een prijskaartje van 20 miljoen. Kijken of deze koopjesjagers nog zo geďnteresseerd blijken. Achteraf is op Vermaelen te laag ingezet, laten ze die fout niet opnieuw maken. Ajax heeft momenteel geen geld om te investeren, maar de situatie is niet zo penibel dat wij spelers moeten verkopen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 12:46
|
|
20? Het is Real Madrid. 30 lijkt me meer op z'n plaats.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 12:54
|
|
30 is meteen wel heel onrealistisch. Als ze echt serieus 20 miljoen bieden, dan moet je het natuurlijk gelijk doen. Daarmee kun je je zo op 3 posities versterken en heb je Alderweireld al als opvolger van Vertonghen.
|