Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 5 sep 2009 22:57
|
|
Gadver!!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 09:54
|
|
Nee man! Moeten we Wieleart of Oleguer weer opstellen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 11:19
|
|
Laten we die Ze Eduardo dan maar snel brengen, Vertonghen was toch wel een absolute leider in de verdediging en een rustpunt. Ik vraag me nu ook af hoe Aldereweireld hier op gaat reageren in zijn spel. Of je brengt nu Lindgren, dat zou een goede optie zijn, al denk ik niet dat Jol het daar mee eens is.
|
wesley the pitbull
Forum berichten: 38
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 11:29
|
|
Nr.10 volgens mij zei Ze Eduardo in een interview van ajax tv dat hij nog een maand nodig had om echt top fit te worden dus lijkt me sterk dat ze hem al gaan bregen tegen NAC
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 11:36
|
|
Citaat: Nr.10 volgens mij zei Ze Eduardo in een interview van ajax tv dat hij nog een maand nodig had om echt top fit te worden dus lijkt me sterk dat ze hem al gaan bregen tegen NAC
Tegen die tijd zit hij al twee weken bij Ajax, misschien onderschat hij zichzelf. Die kans is klein, maar je kunt hem natuurlijk altijd polsen.
Beginnen met Lindgren zou sowieso een hele sterke zet zijn van Martin. Vertonghen en Lindgren vind ik in de verdediging vergelijkbare types, waar Aldereweireld profijt van heeft.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 12:20
|
|
Vind Lindgren nog niet eens zo'n gek idee. Opbouwend niet verkeerd, goede lange bal, rust. De Zeeuw kan je ook proberen maar dan heb ik liever De Zeeuw op 't middenveld en Lindgren als CV.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 12:54
|
|
Citaat: Vind Lindgren nog niet eens zo'n gek idee. Opbouwend niet verkeerd, goede lange bal, rust. De Zeeuw kan je ook proberen maar dan heb ik liever De Zeeuw op 't middenveld en Lindgren als CV.
Ik vind Lingren echt niet goed genoeg als CV. Hij heeft dan wel de rust en een goede opbouw maar hij is zo traag als een slak. Ik denk dat hij door Amoah helemaal weg wordt gespeeld. Ik zie dan liever Wieleart staan. Is wat sneller en heeft ietsepietse (lees: veel meer) ervaring.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 12:56
|
|
Ik denk dat Lindgren wel sneller is dan Wielaert en daarbij in ieder geval sneller qua handelingssnelheid. Wielaert was de laatste wedstrijden die hij speelde een veredelde zoutpilaar die misschien per wedstrijd 5 meter liep.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 13:42
|
|
Citaat: Ik denk dat Lindgren wel sneller is dan Wielaert en daarbij in ieder geval sneller qua handelingssnelheid. Wielaert was de laatste wedstrijden die hij speelde een veredelde zoutpilaar die misschien per wedstrijd 5 meter liep.
Dan denk ik dat jij vergeten ben hij Lindgren speelde vorig jaar en het jaar daarvoor als verdediger. Hij was niet snel genoeg, kwam fysiek tekort en had duidelijk niet de ervaring om op die positie te spelen. Wieleart compenseerd zijn traagheid doormiddel van routine en de ervaring hoe je je opstelt. Wieleart is qua kopsterkte ook beter dan Lindgren. Ook essentieel bij zo'n klein team. Ik denk ook dat Toby zich wat zekerder voetl naast eimand die al jaren Cvspeelt dan naast iemand die dat eigenlijk nooit doet.
Qua handelingssnelheid heb je idd we gelijk, maar ik vind dat niet opwegen tegen de andere eigensschappen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 14:31
|
|
Citaat: Beginnen met Lindgren zou sowieso een hele sterke zet zijn van Martin.
Ongeveer een week geleden riep Jol nog dat Lindgren toch echt maar beter kan wegwezen. No way dat ie 'm nu gaat gebruiken. De pikorde zegt dat het Wielaert wordt. Het zou me verbazen als Jol nu voor een ander zou kiezen.
Maar goed, voorlopig is de ernst van de blessure van Vertonghen nog niet bekend, volgens mij. Oh, wrede voetbalgoden, wij vragen en smeken u..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 16:37
|
|
Ja, dat heeft Jol inderdaad gezegd helaas.
Gruwelijk en laten we hopen dat het niet te ernstig is. Zo, ja...dan kunnen we de titel sowieso wel vergeten met die afschuwelijke Wielaert.
Liever inderdaad Lindgren in de laatste linie dan de afschuwelijkste miskoop van deze eeuw. Of De Zeeuw naar achteren, want De Zeeuw is toch meer een stuwende speler. Op het middenveld hebben we nog keus.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 6 sep 2009 18:45
|
|
Misschien valt de blesure wel mee en kan Verthongen gewoon spelen tegen NAC.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 7 sep 2009 07:40
|
|
Volgens de Telegraaf is Vertonghen zijn teen uit de kom geweest. Eerst 4 dagen rust en dan zien ze verder.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 7 sep 2009 16:29
|
|
[list">Vertonghen twee weken uit de strijd
Jan Vertonghen verwacht dat hij minimaal twee weken niet voor Ajax kan voetballen. De verdediger raakte zaterdag tijdens de door België verloren uitwedstrijd in de WK-kwalificatie tegen Spanje (5-0) geblesseerd aan een teen.
„Ik ben denk ik twee of drie weken uit de strijd. Mijn teen was er slecht aan toe”, vertelde Vertonghen maandag aan Belgische verslaggevers. „Gelukkig heeft de dokter me in de kleedkamer goed geholpen. Op 1 oktober speelt Ajax in de Europa League tegen Anderlecht. Daar ben ik zeker weer bij.”
Vertonghen stond de laatste weken samen met Toby Alderweireld centraal in de defensie van Ajax, dat zondag thuis tegen NAC speelt. Hij hield Rob Wielaert en Oleguer op de bank.
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 13:00
|
|
Kan Vertonghen nu meespelen of niet?
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 14:21
|
|
VI:
Citaat: Jol neemt zaterdag een besluit over de groep voor het duel met NAC Breda een dag later in Amsterdam. Ook achter de namen Maarten Stekelenburg en Jan Vertonghen staat een vraagteken. De internationals keerden geblesseerd terug van hun interlandverplichtingen. 'We kijken zaterdag hoe ze er voor staan', zei Jol.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 15:49
|
|
Citaat: Volgens de Telegraaf is Vertonghen zijn teen uit de kom geweest. Eerst 4 dagen rust en dan zien ze verder.
Echt schandalig dat die term alom gebruikt wordt. Een teen kan niet uit de kom, die ontwricht je:p Er zitten welgeteld 2 komgewrichten in het lichaam: De heup en de schouder.
Ja ik weet het, mierenneuk-gedrag, maar af en toe moet dat;)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 15:50
|
|
Niks mis met mierenneuken.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 09:39
|
|
[list">Vertonghen hoopt op vast duo met Alderweireld
Jan Vertonghen heeft zijn plaats centraal in de verdediging gevonden. De Ajacied hoopt dat hij nu samen met Tony Alderweireld een vast verdedigingsduo kan gaan vormen.
De twee Belgen voelen elkaar op het veld uitstekend aan. Met resultaat, zo laten de cijfers zien. "We hebben dit seizoen vier keer samen in de achterhoede gespeeld en we hebben vier keer de nul gehouden", zegt Alderweireld in Het Parool. "Bratislava thuis, Sparta thuis, Heracles uit en nu dus NAC thuis. Dat is een mooi rijtje."
Vertonghen ziet genoeg perspectief voor een langere samenwerking. "Ik hoop dat dit de geboorte is van het nieuwe centrum. Ik ben linksback geweest en ook middenvelder, ik kijk ernaar uit om tien wedstrijden op een vaste plaats te spelen. En de wisselwerking met Toby is goed", aldus de 22-jarige verdediger.
Bron: VoetbalPrimeur[/list">
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 19:02
|
|
Goed nieuws, en ik hoop het ook. Dit duo staat goed en werkt goed samen. Ze kunnen prima met elkaar over de weg, communiceren goed met elkaar en ze vinden het prettig werken samen.
Overigens een prachtige knal gisteren van Jan!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 19:38
|
|
Grappig om te zien dat zowel Vertonghen als Alderweireld een goede harde vrijetrap in zich hebben. Als centraal duo vullen ze elkaar prima aan en sowieso zijn ze beide redelijk complete centrale verdedigers. Als ze nu gaan werken aan hun zwaktes (Vertonghen aan zijn koppen en Alderweireld aan zijn linkerbeen) dan zouden ze in de toekomst een echt topduo voor de Eredivisie kunnen vormen. Als ik zie dat AZ Martens tot 2014 kan binden dan denk ik dat Ajax dat ook met Vertonghen en Alderweireld moet kunnen doen.
Emanuelson, Vertonghen, Alderweireld, V.d. Wiel
Al hun contracten tot 2014 verlengen en dan een paar mooie jaren met ze tegenmoet gaan.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 19:55
|
|
Zo'n perfect duo hebben we eigenlijk niet meer gehad sinds Heitinga - Vermaelen toch?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:01
|
|
Citaat: Grappig om te zien dat zowel Vertonghen als Alderweireld een goede harde vrijetrap in zich hebben. Als centraal duo vullen ze elkaar prima aan en sowieso zijn ze beide redelijk complete centrale verdedigers. Als ze nu gaan werken aan hun zwaktes (Vertonghen aan zijn koppen en Alderweireld aan zijn linkerbeen) dan zouden ze in de toekomst een echt topduo voor de Eredivisie kunnen vormen. Als ik zie dat AZ Martens tot 2014 kan binden dan denk ik dat Ajax dat ook met Vertonghen en Alderweireld moet kunnen doen.
Al hun contracten tot 2014 verlengen en dan een paar mooie jaren met ze tegenmoet gaan.
Laten we daar nou maar mee wachten, ze zijn nog niet één keer echt getest. Emanuelson kon tot voorkort nog voor geen meter verdedigen, Vertonghen en Aldereweireld zijn beiden niet wendbaar en we hebben geen koppers achterin. En ook Van der Wiel is verdedigend nog niet niet foutloos.
Zeer naieve reactie.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:31
|
|
Citaat: Grappig om te zien dat zowel Vertonghen als Alderweireld een goede harde vrijetrap in zich hebben. Als centraal duo vullen ze elkaar prima aan en sowieso zijn ze beide redelijk complete centrale verdedigers. Als ze nu gaan werken aan hun zwaktes (Vertonghen aan zijn koppen en Alderweireld aan zijn linkerbeen) dan zouden ze in de toekomst een echt topduo voor de Eredivisie kunnen vormen. Als ik zie dat AZ Martens tot 2014 kan binden dan denk ik dat Ajax dat ook met Vertonghen en Alderweireld moet kunnen doen.
Laten we daar nou maar mee wachten, ze zijn nog niet één keer echt getest. Emanuelson kon tot voorkort nog voor geen meter verdedigen, Vertonghen en Aldereweireld zijn beiden niet wendbaar en we hebben geen koppers achterin. En ook Van der Wiel is verdedigend nog niet niet foutloos.
Zeer naieve reactie.
Absoluut een naieve reactie. Typerend voorbeeld dit. Een goed gespeelde wedstrijd en alles is meteen weer hosanna.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 20:48
|
|
Ahh, seduction. Ben ik het toch nog is met je eens!
|