Auteur
|
Bericht
|
Jood en Jodin
Forum berichten: 19
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 18:21
|
|
Sorry maar doe aub dat PSV plaatje weg!
Ik ga wel weer reageren op de normale site!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 19:25
|
|
Ik heb een schijthekel aan Psv, maar iedereen is welkom, J&J. Skill voegt veel toe aan onze site. Plus hij discusseert, als een supporter van de concurrent, leuk mee. Beetje volwassen aub. rinks:
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 20:12
|
|
Precies. Een beetje stangen moet ook kunnen, al houden we wel van supporters die af en toe hun gekleurde bril kunnen afzetten. Maar dat geldt dus net zo goed voor Ajacieden als voor PSV'ers, omdat het gewoon leuker is voor de discussie.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 08:53
|
|
Revo, wat vind jij van Lubos Kalouda van Fc Brno die nu in belangstelling schijnt te staan van PSV?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 09:52
|
|
Het is jammer dat ik een tijdje niet heb kunnen posten door omstandigheden, maar dat ga ik nu een beetje inhalen. Jammer van m'n laatste posts. Ik zal maar meteen antwoord op je vraag geven NFP, dat zal je ongetwijfeld vragen vanwege het bericht op PN. Kalouda, is een van de spelers die ik de meeste toekomst toedicht in de toekomst. maar er zijn meer talenten waar ik het nog over zal hebben zoals Kadlec.
Citaat: 19/2/2008 - PSV in verband gebracht met Lubos Kalouda
(Gepost door RvN)
In Tsjechië wordt PSV in verband gebracht met interesse voor middenvelder Luboš Kalouda van FC Brno. PSV is echter lang niet de enige club die de middenvelder zou volgen. Ook Chelsea stuurde afgelopen week scouts en clubs als Juventus en Newcastle United worden genoemd. De Tsjech wordt in eigen land qua speelstijl vergeleken met Pavel Nedved. Hij zou 3,5 miljoen euro moeten kosten. CSKA Moskou lijkt echter de beste kansen te hebben. Russische clubs kunnen tot 7 maart nieuwe spelers aantrekken, de club is inmiddels onderhandelingen gestart met FC Brno.
PSV Netwerk
Kalouda maakte deel uit van het elftal van Tsjechië dat tweede werd op het WK onder 20. Hij maakt inmiddels deel uit van het A-elftal van Tsjechië.
Dit artikel meldt de interesse van Juve (die bijna altijd goed op de markt zijn met de grootste Tsjechische talenten) en Newcastle. Ik kan je verklappen dat Lyon nog concreter is geweest voor deze speler dan Newcastle. CSKA heeft een bod op hem gedaan van iets meer dan 100 Miljoen Tsjechische kronen, wat uiteindelijk is afgewezen. Verder mag je concurrentie nverwachten van Sampdoria, Fiorentina en heel wat Duitse clubs. Als Kalouda slim is wacht hij nog even tot na het EK (hij is nu international) dan heeft hij de clubs mogelijk voor het uitzoeklen als hij een beetje presteert daar.
De reden dat Psv in hem geinteresseerd is is denk ik omdat ze een vervanger willen voor Farfan. Kalouda is ook wel een speler die heel wat meters maakt, doelgericht is en komend speelt (een winger op rechts dus). Of hij haalbaar is voor Psv is natuurlijk altijd de vraag. Door al de interesse ben je er denk ik niet zomaar met 3-4 miljoen (bedragen waarmee je goede spelers op de Tsjechische markt normaal wel kunt wgekopen, zie Grygera, zie Fenin). Ik denk dat dit eerder toegaat naar de 5-8 miljoen afhankelijk van wat andere clubs gaan doen.
Maargoed dat is algemene informatie, dan nu wat specifieker.
Technisch is het allemaal wel in orde bij hem, het is een middenvelder die komend moet spelen. Z'n actieradius is ook wel redelijk, het is een snelle speler die ook een actie durft te maken, al . (Persoonlijk hou ik wel van dat soort spelers) Verder heeft hij een goed afstandschot, niet zozeer qua plaatsing maar wel omdat hij (zeker vanuit de tweede lijn) heel vlak en hard schiet. Inzicht kan allemaal nog wat beter, koppend is het weinig bijzonders. Het is iemand die een stelling kan openbreken in een wedstrijd.
Mocht psv deze speler aantrekken dan gaan ze er wel zeker op vooruit in vergelijking met Farfan van de laatste tijd
Deze stuurde een Tsjechische vriend me ooit eens, en ik zag dat ik het nog in m'n mail ahd staan. Eerste twee goals van Kalouda.
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... raha_sport
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 10:10
|
|
Thanks voor je reactie.
Klinkt niet slecht, als ik het goed begrijp zou hij in een rol passen die vergelijkbaar is met die van Park in z'n PSV-tijd (al kwam die vaak vanaf links ook)? Zo'n type speler zou goed in het huidige systeem passen, beter als Farfan die van nature minder meters maakt en meer een pure aanvaller is. Al moet ik zeggen dat Farfan in z'n nieuwe rol wel vrij veel werk verzet ondanks dat hij aan de bal niet echt gelukkig is in z'n acties.
Zal een hele klus worden om hem binnen te halen met zoveel concurrentie, we shall see.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 10:19
|
|
Citaat: Thanks voor je reactie.
Klinkt niet slecht, als ik het goed begrijp zou hij in een rol passen die vergelijkbaar is met die van Park in z'n PSV-tijd (al kwam die vaak vanaf links ook)? Zo'n type speler zou goed in het huidige systeem passen, beter als Farfan die van nature minder meters maakt en meer een pure aanvaller is. Al moet ik zeggen dat Farfan in z'n nieuwe rol wel vrij veel werk verzet ondanks dat hij aan de bal niet echt gelukkig is in z'n acties.
Zal een hele klus worden om hem binnen te halen met zoveel concurrentie, we shall see.
De Parkrol zou hij inderdaad wel aankunnen. Ze hebben een beetje dezelfde kwaliteiten. Wat ik aan Park altijd goed vond was dat hij niet een solist was in z'n spel maar vaak ook het team beter liet functioneren door ruimte te scheppen voor anderen als hij zelf niet aan de bal was en in combinaties meestal wel wat nuttigs deed met de bal. Als je Kalouda op de juiste manier inpast kan je eenzelfde effect krijgen.
Als Psv erin slaagt om hem aan te trekken dan kan deze speler een grotere publiekslieveling worden dan doedelzak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 13:01
|
|
De linksbackpositie is vaak heel moeilijk in te vullen voor clubs in Nederland. Even een voorbeeldje over hoe het de Nederlandse clubs op die plek verging de afgelopen jaren.
Ajax: De Cler, De Jong, Bergdolmo, Vermaelen, Emanuelson, Juanfran, Vertonghen.
Psv: Ball, Zonneveld, Alcides, Bouma, Lee, ....
Een goede linksback is dus zeker nuttig. Wie ik wil aandragen is Mihal Kadlec, spelende voor Sparta Praag.
[size=150">Micheal Kadlec[/size">
In duel met Arsenal aanvaller Eduardo
Leeftijd: 23 Jaar
Voet: Links (niet tweebenig)
Lengte: 1.83
Confrontatie: Speelde mee voor Sparta in het seizoen 2005-2006 tegen Ajax, op 21 jarige leeftijd in CL. Deed dit 2 keer, 90 minuten. Maakte verder deel uit van Het Tsjechische jeugdteam van afeglopen zomer.
Status: Tweevoudig Tsjechisch international en vaste basisspeler bij Slavia Praag. In Tsjechie wortd hij gezien als toekomstige vaste man voor het Nationale Team.
Geinteresseerde clubs: Volgens de geruchten Celtic & Lyon, FC Moskou. In 2006 wilde AZ deze speler halen. Ook Club Brugge was toen geinteresseerd.
Kostprijs: Gezien de prijzen op de Tsjechische markt ongeveer 2-3 Miljoen. Die prijzen kunnen oplopen bij toegenomen interesse en een goed EK.
Michal Kadlec is wat je kunt noemen een speler die zich als een vis in het water voelt op de linksbackpositie. Toch wordt er bij Sparta Praag af en toe wel geswicthed tussen hem en David Limbersky.Hoewel ik keuze die ik zelf niet erg verstandig vind al kan Kadlec ook wel spelen als centrale verdediger. Met z'n 23 jaar kan je z'n doorbraak ietwat laat vinden, maar gezegd moet worden dat Kadlec een lange weg heeft afgelegd via kleine clubjes voor hij zich in Praag kon profileren.
De sterke kant van Micheal Kadlec is z'n fysieke kracht op de linksback. Hij laat zich niet makkelijk passeren. Qua opkomende kwaliteiten is het een speler die mee durft op te komen en zich met de aanval durft te bemoeien. De spelopvatting bij Sparta Praag laat hem niet altijd die ruimte. Technisch gezien is het geen wonder maar wle beter dan de doorsnee verdedigers in Tsjechie.
Als Ajax Kadlec haalt dan haalt het een degelijke linksback die zich ook wel bemoeit met de opbouw en houdt van opkomen maar dat gedoseerd uitvoert.
http://www.youtube.com/watch?v=iExQ1oJG4Wg
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 14:10
|
|
Na al die linkermiddenvelders en centrale verdedigers als linksback zou dat als muziek in de oren klinken. Alhoewel ik wel redelijk tevreden ben over Vertonghen. Hij is degelijker, maar qua kwaliteiten ook diverser dan Emanuelson.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 11:28
|
|
Een tweede positie die voor Ajax interessant kan zijn is de rechtsbuiten. Natuurlijk hebben we die positie opzich wel bezet: Kennedy, Rommedahl (Leonardo - Manucharyan Luque). Maar vaak dit seizoen is de plek een punt van kritiek geweest. Deels terrecht deels onterrecht. Cruijff stipte onlangs aan dat het vleugelprobleem bij Ajax ook deels ligt in het feit dat de vleugels niet goed worden aangespeeld, daar heeft hij naar mijn mening gelijk in. Dat neemt niet weg dat bij Ajax een vleugel als Kennedy niet functioneert. Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat Kennedy een gebrek heeft aan de specifieke kwaliteiten op die positie (met name de actie en de snelheid). Rommedahl is een draak van een voetballer, maar hij heeft een belangrijk wapen wat hij nooit verliest. Z'n snelheid. Daarom is Rommedahl in mijn ogen nog wel bruikbaar voor de vleugelpositie, maar dan wel duidelijk als back-up. In Ajax 2 zit Javier Martina die ook een paar aardige wedstrijden afleverde, maar die zie ik nog altijd als te licht voor die positie komend jaar.Een mogelijke optie voor de rechtsbuiten
[size=150">Liviu Ganae[/size">
Positie: Rechtsbuiten
Opleiding: De voetbalschool van Giga Popescu
Huidige club: Dinamo Boekarest
Status: Op aanvallend vlak een van de grotere talenten van Roemenie
Leeftijd: 20
Lengte: 1.75
Internationale status: Speelt in Roemenie onder 21
Relatie met Ajax: Ajax werd afgelopen herfst al in verband gebracht met hem, hij schijnt gevolgt te worden. Verder gaf Ganea al aan in een interview dat Ajax hem al eens benaderd had toen hij nog in de school van Popescu zat op 16 jarige leeftijd.
Liviu Ganea staat bekend als een van de talenten van Dinamo Boekarest. Teamspeler van Ganae, Stefan Radu maakte afgelopen winter een transfer naar Lazio. Niet iedereen zal Ganae kennen en dat komt omdat hij bij Dinamo nog niet helemaal heeft kunnen schoppen tot vaste waarde. Afgelopen seizoen maakte hij 10 optredens in het eerste van Dinamo. Hele vreemd is dat niet aangezien er ook een beetje een conservatieve instelling is m.b.t. brengen van aanvallers. Wanneer Ganae speelt doet hij dit vaak als verkapte aanvaller. We kunnen hem in dat opzicht eigenlijk het beste met Nicolae Mitea vergelijken, die ook als 4-4-2 spits speeld ein Roemenie. Ganae is een vinnige speler met snelheid, maar hij past beter op de vleugels. Van zijn scorend vermogen moet hij het niet hebben getuige ook afgelopen seizoen. (10 optredens, 2 doelpunten)
Sterke punten: goede acceleratiesnelheid, combinatievermogen, aanname en inspeelpass, technisch voldoende.
Zwakke punten: Overzicht, Fysieke duelkracht.
Voor zover bekend heeft Ganae nog geen contractverlenging getekend en loopt z'n contract in de nabije toekomst af. Ik zeg neit dat Ajax deze speler meteen moet halen maar z'n ontwikkeling mag zeker gevolgd worden. Mogelijk wel toekomstig Ajax materiaal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:06
|
|
Verder loop ik al een tijdje rond met een tip die ik van iemand kreeg over deze speler.
Miralem Pjanic. Het is een Bosnische Luxemburger van 17 jaar oud. Speelt bij Metz in de Ligue I en heeft daar al 11 keer met de hoofdmacht meegespeeld. Is een creatieve aanvaller/ aanvallende middenvelder. Technisch heel snel en vaardig, liet zelfs in Frankrijk al enkele spelers z'n hakken zien. Ik heb echter te weinig van hem gezien om een definitief oordeel te vellen, maar m'n eerste indrukken zijn zeer positief. Metz staat op degraderen en dus is het bijna zeker dat hij wel haalbaar zou moeten zijn voor Ajax al zullen er oingetwijfeld meer kapers op de kust zijn.
[size=150">Miralem Pjanic[/size">
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:09
|
|
Hoeveel wedstrijden/minuten heb je van Pjanic gezien, Revo? Heb je die wedstrijden van Metz nog ergens liggen? En zou je Ajax tippen op het moment dat je een definitief oordeel velt over Pjanic?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:27
|
|
Citaat: Hoeveel wedstrijden/minuten heb je van Pjanic gezien, Revo? Heb je die wedstrijden van Metz nog ergens liggen? En zou je Ajax tippen op het moment dat je een definitief oordeel velt over Pjanic?
Pjanic is iemand met een Luxemburgs paspoort en een Bosnisch. Een vriend van me met Bosnische roots had het altijd over hem als het grootste talent van Bosnie. Hij zweert ook dat Pjanic straks voor Bosnie kiest. Nouja omdat er Bosnie wel aardige voetballers voortgebracht heeft was ik toch wel nieuwsgierig. (ik noem een Misimovic en Zlatan Bajramovic) Toen bij hem thuisgeweest en twee ruime samenvattingen gezien van Metz, waar hij al te zien was. Daarna verder om hem gaan letten en wat ik sporadisch aan beeldmateriaal gezien heb was wel indrukwekkend, maar ik moet bekennen dat ik van de Franse competitie dus geen hele wedstrijden kijk. Daarom mijn gereserveerdheid.
Maar geloof me deze speler heeft wel dat ubertechnische getructe wat we bij Ajax zo graag zien. Het is een beetje zoals Arnoutovic, voor het grote publiek nog redelijk onbekend maar in de sporadische momenten dat ze speeltijd krijgen kun je al zien dat ze heel vele in hun mars hebben.
Ik vrees alleen dat als we niet snel genoeg zijn hij wel de clubs voor het uitzoeken heeft, alleen met een Marco Van Basten binnenkort bij onze club heb je bv. wel een mooie troef in handen.
Kijk het klinkt misschien allemaal een beetje vaag maar hij heeft dat kwiksilverachtige wat ik graag in een speler zie. Neem dit doelpunt: http://www.youtube.com/watch?v=zmHLZ4yPPDA qua afwerken nog niet eens zo indrukwekkend, maar de actie voorafgaand hoe hij het balletje wipt is knap en gedurfd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 19:34
|
|
Pjanic is zonet in de basis gestart voor Metz in de uitwedstrijd tegen Lyon.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 21:53
|
|
Hoe kan je Ajax dan tippen over een speler?
Niet dat er er naar zullen luisteren denk ik :).
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 00:13
|
|
Je kan contact met Ajax zoeken via email. En als je scoutingsrapporten indruk maken, luisteren ze heus wel.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 11:33
|
|
Dan zou ik zeggen jongens doe je best en maak wat goede rapporten. We hebben het komende zomer hard nodig vrees ik.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 14:48
|
|
Komt goed, Jobo.
Revo, ken jij Mato Jajalo?
Citaat: Xtratime.org
An Ajax scout was at Zadar yesterday to watch Mato Jajalo of Slaven Belupo, who made a name for himself in that 5:2 win against Dinamo. Ajax will continue to watch him in the future
Ditis wat ik op Wikipedia over hem kon vinden:
Citaat: Mato Jajalo (born 25 May 198 is a Croatian football player. The midfielder currently plays for NK Slaven Belupo. Mato rose through the ranks of Belupo and has become a starter and key player in the 2006/2007 campaign, thus far scoring 4 goals in 18 appearance. He has represented Croatia under various youth levels and is an active member of the Croatian national under-21 team.
En een foto:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 15:20
|
|
Ik niet, de naam zegt me ergens wel vaag wat van jeugdreeksen van Kroatie. Hij moet ook jeugdinternational zijn. Maar ik zal een mailtje sturen naar iemand die daar wel antwoord op heeft hopelijk.
Heerenveen scouts were at the Dinamo game and they were watching Dino Drpic and Hrvoje Cale, not sure what they think of Cale now, he was sent off in the game. Heerenveen have kept an eye on Drpic since the Ajax matches
Deze spelers ken ik wel, Cale is een linksback. Zal wel een versterking zijn voor Heerenveen maar naar mijn mening niet iets voor Ajax. Drnipc is een mandekker met gebrek aan opbouwende kwaliteiten voor Ajax.
Na even googlen kwam ik hierop uit:
http://sport.upclive.nl/playerpassport. ... per=692180
Mato Jajalo
Huidige club: Slaven Belupo
Geboortedatum: 25 mei 1980
Nationaliteit: Kroatië
Lengte: 1,81 m
Gewicht: 78 kg
Positie: Verdediger
Transfermarkt.de meldt weer dit
Geburtsdatum: 25.05.1988
Größe: 1,82
Nationalität: Kroatien
Fuss: rechts
Verein (RN): Slaven Belupo Koprivnica (-)
Position: Mittelfeld
Vertrag bis: 2009
Marktwert: 650.000
Spielerberater: Dikic, Danko
Nou klopt Transfermarkt.de niet altijd maar als hij echt tot 2009 onder contract ligt dan heb je wel gunstige condities (1 jarig contract). De club Slaven Belupo is een redelijke middenmoter in Kroatie. Ik zie daar eigenlijk altijd drie relatief goede clubs (Zagreb, Split en Rejika) en wat daarachter zit kan per seizoen varieren. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het inderdaad een rechtsbenige middenvelder is
Wat ik verder nog vond is dit:
scouts of feyenoord, az alkmaar and schalke 04 were present at last nights game between hajduk and slaven belupo. vecernji reports they were following kalinic from hajduk, jajalo and vrucina from slaven belupo.
Die Vrucina, is een aanvaller die inmiddels bij Duisburg zit. Kalinic is een van de aanvallende talenten van Kroatie die ik wel ken. Redelijke aanvaller, samen met Rukavina (de aanvaller Rukavina) een van de betere spitsen van Kroatie.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 15:29
|
|
Citaat: http://sport.upclive.nl/playerpassport.aspx?c=94&t=102499&per=692180
Geboortedatum: 25 mei 1980
Klopt in ieder geval niet, want hij speelt in Jong Kroatië.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 20:01
|
|
Heerenveen zat dus voor Cale op de tribune? Zou inderdaad wel een aardige speler zijn voor hun onder Verbeek omdat ik zijn aanvallende kwaliteiten beter inschat dan zijn verdedigende kwaliteiten. Bij dit Heerenveen zou hij uitstekend passen, hebben ze nog een speler die aanvallend zijn bijdrage kan brengen... Voor een trainer die vooral vanuit een gesloten defensie denkt is Cale waarschijnlijk niet zo'n goede aankoop.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 17:28
|
|
Mja als je echt geinteresseerd bent in het spelersbeleid van Heerenveen. Ropotan (Roemeen, zal je wel kennen) was ook een speler waar ze afgelopen winter interesse voor hadden.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 19:26
|
|
Citaat: Mja als je echt geinteresseerd bent in het spelersbeleid van Heerenveen. Ropotan (Roemeen, zal je wel kennen) was ook een speler waar ze afgelopen winter interesse voor hadden.
Ropotan ken ik wel een klein beetje, ooit gezien bij Roemenië U21 waar hij aanvoerder was maar ik vond hem niet bepaald indrukwekkend spelen. Fysiek is het allemaal prima, hij heeft diepgang, duelkracht en eist ballen op maar vervolgens kiest ie zelden voor de juiste voetballende oplossing. Miste mijns inziens een beetje teveel tactisch en voetballend inzicht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 19:38
|
|
Ben ik met je eens, ontbreekt gewoon de verdere kwaliteiten voor combinatievoetbal van een club als Heerenveen en zeker Ajax. Heerenveen heeft toen ook voor Gridnheim gekozen en volgens mij is Ropotan nu uit beeld geraakt.
Nu heb ik trouwens ook een vraag aan jou. Ik noemde Radu Stefan al een tijd als optie. Sinds Februari vorig jaar, zo rond de zomer zei jij al eens dat hij onhaalbaar was. Waarom dacht je dat toen al?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 19:48
|
|
Overigens wachten we nog steeds op een rapportje over Marius Constantin, Revo.
|