Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Maker: Eto'oBekeken: 88624
Status: InactiefBerichten: 1027
+ Nieuw bericht <<<   <   34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 30 nov 2010 01:09
We zitten achter de 16 jarige sloveen Mitija Lotric van FC Mura aan!

http://www.tribalfootball.com/articles/ ... ic-1281831
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Di 30 nov 2010 09:32
@ Scio: Korreltje zout hoor. Dat soort 'agenten' roepen dat nogal snel al zou het wel in lijn zijn met de aankoop Boilesen, Eriksen en de proef van die Toivomaki.

Pushkin: Jij wat inside informatie van deze jongen?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 10 dec 2010 16:14
Ken de jongen verder niet, al is het daar op de Balkan wel steeds meer de trend geworden dat zaakwaarnemers in het buitenland gaan leuren voor hun talenten (zie ook Sulejmani), i.p.v. eigen land voor een transfer te gaan. Verder trifootball.com, de doorsnee horoscoop is betrouwbaarder.

In Roemenie gaan er trouwens wat vage geruchten dat Ajax bij Otelul Galati zou kijken voor Cornel Rapa. De Roemeense pers heeft vaak een grote duim dus ik plaats het niet als nieuwsbericht.
Wel wil ik deze jongen toch even belichten. Rapa is een 20 jarige rechtsback van Galati dat momenteel trots lijstaanvoerder is in Roemenie. De laatste jaren zijn de traditionele verhoudingen geod door elkaar geschud en doen per jaar steeds meer clubs mee in de titelstrijd zoals eerder ook al Timisoara en Cluj het de clubs uit Boekarest moeilijk maakten. Otelul Galati is eigenlijk een kleine club, kaliber FC Utrecht van Roemenie, dat ze aan kop staan is wel opvallend. Ze hebben dan ook geen dure transfers gedaan maar speculeren op jonge spelers en een paar ervaren rotten.

De talenten die nu bij Galati doorbreken zijn:

Silviu Ilie (21) Is als centrumverdediger zelfs opgeroepen voor het nationale elftal van Roemenie.

Cornel Rapa (20) De Vaste rechtsback van Galati, in mijn ogen de beste speler, en ook enkelvoudig international van Roemenie.

Ionut Neaga (21) De verdedigende schakel op het middenveld

Liviu Antal (aanvallende middenvelder van 21)

Voor het Roemeens voetbal is een grote hoeveelheid aan talenten in een elftal ongewoon, meestal omdat de grootste talenten al vroeg naar Italie gaan en doordat coaches vaker kiezen voor ervaring. Otelul Galati doet het toch (noodgewdongen) en ze staan nu als koploper 5 punten los.

Roemenie heeft de afgelopen jaren nogal wat backs voortgebracht en wat opviel was dat het vaak spelers waren die vooral wingback waren en meer aan opkomen dachten dan aan verdedigen(Denk aan Ogararu, Nesu maar ook Nicolita). Dat komt mede door de gesloten verdedigingen in Roemenie en het feit dat er veel 4-4-2 gespeeld wordt met een back die komt assisteren in de aanval. Daarnaast staan de linies van het middenveld en verdedigign korter op elkaar en geeft een verdedigende middenvelder vaak rugdekking als een wingback niet op tijd terug is.
Cornel Rapa is niet zo'n typische back, hij is iets verdedigender ingesteld en kan eht verdedigend beter bolwerken. Zijn inspeelpas is voldoende en qua opositiekiezen neemt hij iets minder risico. Fysiek redt hij zich redelijk al staat hij zelden tegenover echte vleugelspelers met snelheid.

Al met al een speler die het waard is om te blijven volgen.
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 19:25
Ff weer een proefballonnetje:
Cvitanich wil terug naar Argentinie. Estudiantes en Boca hebben interesse, maar geen geld.. Die clubs hebben vaak wel een aantal leuke talenten.. Valt er bij die clubs geen interessante ruilconstructie te verzinnen? Ik heb werkelijk 0.0 kijk op de selecties van beide clubs, dus ik zou geen voorstel kunnen bedenken, maar misschien iemand hier wel? :)
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 19:58
Citaat:
Ff weer een proefballonnetje:
Cvitanich wil terug naar Argentinie. Estudiantes en Boca hebben interesse, maar geen geld.. Die clubs hebben vaak wel een aantal leuke talenten.. Valt er bij die clubs geen interessante ruilconstructie te verzinnen? Ik heb werkelijk 0.0 kijk op de selecties van beide clubs, dus ik zou geen voorstel kunnen bedenken, maar misschien iemand hier wel? :)

Boca doet het dit jaar wederom niet echt goed in de Argentijnse competitie. Misschien dat er nog een groot talent rond loopt, maar meestal worden die in Argentinië al vroeg gespot door Spaanse en Italiaanse ploegen.

Wat ik me afvraag trouwens: Is het mogelijk om in Argentinië te degraderen?

'07-'08: Laatste plaats Rosario Central
'08-'09: Laatste plaats River Plate
'09-'10: Laatste plaats Tigre
De jaren daarna zitten deze ploegen nog steeds in de hoogste afdeling.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 20:00
Citaat:

Aan het eind van elk seizoen degraderen de twee teams met de slechtste resultaten van de laatste drie seizoenen. De beste twee teams van de tweede divisie promoveren. De nummers 17 en 18 spelen een promotieronde (best-of-three) tegen de nummers 4 en 3 van de Primera B Nacional. Gepromoveerde teams bouwen hun gemiddelde op na hun promotie. Het systeem van middelen over drie jaar heeft tot gevolg, waarschijnlijk bedoeld, dat grote namen minder gemakkelijk degraderen. Het is ingevoerd na de degradatie van San Lorenzo in 1980, en heeft Racing Club en Boca Juniors gered van degradatie na een enkel slecht seizoen.

Wikipedia
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 20:03
Citaat:

Aan het eind van elk seizoen degraderen de twee teams met de slechtste resultaten van de laatste drie seizoenen. De beste twee teams van de tweede divisie promoveren. De nummers 17 en 18 spelen een promotieronde (best-of-three) tegen de nummers 4 en 3 van de Primera B Nacional. Gepromoveerde teams bouwen hun gemiddelde op na hun promotie. Het systeem van middelen over drie jaar heeft tot gevolg, waarschijnlijk bedoeld, dat grote namen minder gemakkelijk degraderen. Het is ingevoerd na de degradatie van San Lorenzo in 1980, en heeft Racing Club en Boca Juniors gered van degradatie na een enkel slecht seizoen.

Wikipedia

Rare regel, maar goed in Argentinië verbaast me dit niks.
Castel di Sangro

Geplaatst: Di 11 jan 2011 20:00
Wat kan die Simon van Feyenoord eigenlijk? Is hij echt een talent a la Hangzak, of worden onze rotterdamse vrienden alleen geteased? :)
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Di 11 jan 2011 21:14
Citaat:
Wat kan die Simon van Feyenoord eigenlijk? Is hij echt een talent a la Hangzak, of worden onze rotterdamse vrienden alleen geteased? :)

Ach, hij speelde goed tegen Sparta maar 1: Je kan een speler niet op een wedstrijd beoordelen( dit geldt voor ons dus) en 2: Het was Sparta dus het zegt niet veel maar al met al zag er toch goed uit.
--------------------------------------------------------------------------------------
Edit:

Feyenoord heeft hoge verwachtingen van Krisztián Simon. De Hongaarse huurling bewees ook in zijn tweede optreden voor de Rotterdammers zijn waarde.

Simon deed afgelopen woensdag bij zijn debuut tegen Sparta Rotterdam al van zich spreken met een doelpunt en twee assists. Tegen Jong Oman vervulde de Hongaarse aanvaller een beslissende rol door de enige treffer voor zijn rekening te nemen.

Dankzij Simon won Feyenoord de vriendschappelijke wedstrijd in Oman. De ploeg van trainer Mario Been was wel beter zijn de matige tegenstander, maar liet mede door een ochtendtraining eerder op de dag geen imponerende indruk achter.

vi.nl
Gestopt
Snertkees

Forum berichten: 109
Geplaatst: Di 11 jan 2011 21:32
Weten jullie wat over Funes Mori van river plate
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 14:40
Is een erg goed speler blijkbaar waar de hele Europese top achteraan zit. Bayeren Milan waren er al concreet voor. Ik stel voor Cvitanisch+iets van 10miljoen aan te bieden als je Suarez hebt verkocht en huppa je hebt je vervanger. Is een toppertje.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 14:42
Ajax moet niet meer dan 5 miljoen nog willen uitgeven aan transfers. Dat brengt de begroting in gevaar. Verder past dat ook niet in het beleid (talenten halen, stallen in Jong-Ajax en dan de stap naar het eerste laten maken). Incidenteel zou er dan nog een aankoop moeten kunnen maar deze dient eerst uitgebreid gescout te zijn en met volle overtuiging van iedereen gehaald worden.

Cvitanich + 10 miljoen kom je aan Sulejmani-achtige bedragen, ik dacht dat we daar allemaal vanaf wilden..
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 17:17
Cvitanich+10 miljoen is natuurlijk gekke werk. Die bedragen moet Ajax nooit betalen voor een speler. We moeten de spelers jong scouten en ze dan tot het eerste elftal door laten groeien. Ajax moet geen spelers waar de europese top al achter aan zit proberen te halen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 19 jan 2011 16:43
Ik denk dat Traore sowieso van onze lijstjes af kan of Ajax nu interesse heeft of niet, de beste jongen heeft veel te hoge salariseisen. Althans dat is wat ik van een paar mensen uit Roemenie meekrijg, Traore zou 2 miljoen Euro per jaar willen aan salaris. Ik zie het Ajax niet doen (gezien ons salarishuis), een of andere laagvliegende Premier League club die straks in spitsnood is wel.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Wo 19 jan 2011 17:14
Niet hoger als 1,5 miljoen gaan, en als het geen Suarez, Stekelenburg of Vertonghen en andere belangrijke spelers zijn gewoon vast onder de miljoen aan salaris betalen.
Castel di Sangro

Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:13
Om een evt gat te overbruggen kun je het loon van Traore natuurlijk ook indekken met opties; of procentuele doorgroei-regelingen..
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Di 25 jan 2011 17:15
Vanuit Zuid-Amerika klinken geluiden dat Ajax interesse heeft in de Venezolaan Yohandry Orozco (19 jaar), meer bekend over deze speler?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 25 jan 2011 17:27
Is een Venezolaanse voetballer, die het nu aardig doet op het jeugd WK.

In het verleden al met Feyenoord in verband gebracht: http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum16/747.php
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 25 jan 2011 17:33
Heb je ook een linkje, Benji?
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Di 25 jan 2011 20:23
Het zijn nog geen 'krachtige' bronnen, maar het schijnt op tv gezegd te zijn:

http://wmaracaibo.com/?p=13799

Vandaar ook dat ik hem hier aandraag en niet in de overige transfertopics.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 16:25
Is Ajax aanwezig in Peru nu?
Daar wordt tournooi Sub 20 gespeeld waar Argentina gisteren met 2-1 won van Brazilië.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 19:18
Heb het in het verleden al eens gezegt, ze moeten Mariano Bombardo binnen halen als scout van Zuid-Amerika.
Vermoed dat hij achter de schermen bezig is met dit voor de plaatselijke FC.
Wordt eens tijd dat die dit gaat doen voor Ons Aller Ajax.
Castel di Sangro

Geplaatst: Wo 23 feb 2011 10:01
Volgens mij, en dat weet ik vrij zeker, is Bombarda jeugdcoach @ Willem II, en speelt hij hier in de regio ook ergens in een lager elftal van een amateurclub.. (Of dat moet recentelijk veranderd zijn, maar vorig jaar heb ik tegenover hem op het voetbalveld gestaan).

Overigens ook op wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Mariano_Bombarda
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 28 feb 2011 12:36
Korte analyse van Spartak Moskou

Ajax treedt in het volgende Europese hoofdstuk dus aan tegen Spartak Moskou, een ploeg die we een keer eerder troffen in '98. Destijds was Spartak vooral het team van een weergaloze Yegor Titov, en was Spartak onmiskenbaar de sterkste club uit Rusland.

Bekende namen
Veel Russische clubs hanteren een transferbeleid waarbij ze de betere spelers uit kleine competities weten te lokken met een hoog salaris. Je ziet dus naast de zwik Zuid-Amerikanen dus altijd wat spelers uit de kleine competities zitten (Tsjechie, Belgie, Nederland, Polen, Denemarken,..). Spartak is daar geen uitzondering op, het haalde Ari (ex-AZ), Nicolas Pareja (ex-Anderlecht, en Espanyol), Marek Suchy (ex Slavia Praag), Aiden McGaidy (ex Celtic). Onbekend bij ons, maar wel al een speler met een reputatie is Welliton, de Braziliaan is de ster van de club. Andere samba voetballers bij Spartak zijn Ibson. Bekend bij CM-League spelers is waarschijnlijk aanvaller Aleksander Prudnikov, jaren geleden een van de meest beloftevolle spelers in dat spel. Prudnikov is nooit doorgebroken en zelfs een verhuurperiode aan Sparta Praag kon niet baten. De rol van toptalent wordt nu moeiteloos overgenomen door de Georgie Jano Ananidze (1, een speler die in dezelfde talentencategorie als Christian Eriksen past. enig verschil is dat deze Ananidze als middenvelder nog net iets dieper speelt dan de Deen

De zwakke plek van Spartak
Is ongetwijfeld de verdediging. Dit is de linie waarin Spartak voornamelijk met jongens uit eigen land probeert. Er zijn 'maar' twee buitenlandse spelers in de achterste linies; Marek Suchy en Nicolas Pareja. Het zijn - niet toevallig - wel de twee sterkste pionnen achterin. Suchy (22) is een van de grootste talenten in verdedigend opzichtin Tsjechie, we kennen hem nog van de confrontaties tegen Slavia, waar hij zich niet van de wijs liet brengen. Bij Slavia speelde Suchy soms nog op de backpositie, bij Spartak is hij de vaste rechtercentrale verdediger. De linkercentrale verdediger is Nicolas Pareja die deze zomer werd aangetrokken. Ajax heeft het geluk dat hij niet zal spelen wegens een blessure, want dit is in principe de sterkste man achterin. Wie ook niet zal spelen is vaste rechtsback Parshivlyuk (eveneens geblesseerd), waarschijnlijk neemt een minder talent Makeev zijn plek in.
Voor Ajax liggen er in mijn ogen zeker mogelijkheden tegen deze verdediging de backs zijn matig, opbouwend helt het allemaal niet over en Spartak is een ploeg die altijd doelpunten tegenkrijgt. Dat was eveneens de reden Fc Basel het de Russen nog moeilijk kon maken. Met de huidige geblesseerden geef ik Ajax een kans, want ook de keeper is geen puntenpakker. Mijn advies is om in te zetten op op vleugelspelers die ook regelmatig de cornervlag opzoeken (zo ontstaan er grote ruimtes).

De kracht van Spartak
Zijn de individuele kwaliteiten op het middenveld. Met de Brazilianen Alex, Ibson op het middenveld en de aanvaller Welliton en winger McGaidy heeft Spartak zeer scherpe messen voor de counter. De omschakeling bij Spartka is cresendo, en het is een ploeg die bij uitstek gebruik kan maken van grote ruimtes. Ajax moet er op beducht zijn niet te veel duels op het middenveld te verliezen. Gebeurt dat wel dan is Ajax eigenlijk al gezien, want op dit vlak heeft Spartak nog net wat meer kwaliteit dan Dynamo Kiev die we eerder dit seizoen troffen. Een grote uitdaging is het afstoppen van McGaidy die in spel overeenkomsten heeft met Dszudszak. Een tweede aandachstpunt is Welliton die als aanvaller altijd een beetje tussen de linies zweeft.

Conclusie
Ajax mag niet te veel ruimte weggeven, moet zorgen dat het op het middenveld niet op techniek weggespeeld wordt. Druk zetten op de verdediging van Spartak loont omdat die zowel organisatorisch als opbouwend niet geweldig is. Alles samengevat denk ik dat Spartak individueel een stuk meer creaitivteit heeft (spijt me dat ik dat moet concluderen) maar dat de ploeg als team nog wel gebreken heeft.

De kansen op kwalificeren voor Ajax schat ik op 40%
kladde

Forum berichten: 99
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 13:34
Wordt inderdaad een interessante wedstrijd en komen we eindelijk eens tegen een team te staan dat kleiner is dan Ajax :) (al maken ze dat inderdaad ruimschoots goed met technische vaardigheden.)
+ Nieuw bericht <<<   <   34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.454 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken: