Auteur
|
Bericht
|
De Dominee
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 12:00
|
|
Volstaat hij kwalitatief wel Enganche?
Is hij snel? Sterk? (niet zo dus begrijp ik) Positioneel goed? Inspeelpass? Crosspass?
Is hij verbaal aanwezig in het veld? Pakt hij veel kaarten?
Bedankt als je eventueel op (een aantal) van deze vragen antwoord kan en wil geven.
|
Teaser
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 12:00
|
|
Ze durfden de gok toen niet te nemen dus? en gingen voor ervaring. Zou het nu dan niet hetzelfde zijn als vorig jaar? nu gaan ze dan voor fysiek terwijl volgend jaar wellicht blijkt dat fysiek te weinig kan zijn. Zo haal je enkel wat op het moment nodig is en blijf je achter de feiten aan lopen. Indien Ajax echt wil verbeteren zullen beiden moete kome, een fysieke speler waar niemand omheen kan en een jonge speler die wat meer kan dan alleen blokken. Waar dat Oleguer en Wielaert dan plaatst in de nabije toekomst zien we dan wel weer. Je gaat immers voor verbetering lijkt mij en niet voor een tijdelijke oplossing. Als verbetering haalbaar is dan zullen Oleguer en of wielaert verder moeten kijken of zich moeten schikken in hun nieuwe rol (al zou er 1 zeker moeten vertrekken).
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 13:45
|
|
Citaat: Volstaat hij kwalitatief wel Enganche?
Is hij snel? Sterk? (niet zo dus begrijp ik) Positioneel goed? Inspeelpass? Crosspass?
Is hij verbaal aanwezig in het veld? Pakt hij veel kaarten?
Bedankt als je eventueel op (een aantal) van deze vragen antwoord kan en wil geven.
Ik wil verder niet teveel kwijt over de kwaliteiten van spelers, Dominee. Ik denk gewoon dat Ajax op dit moment meer heeft aan een jongen met meer physical presence. Forlín is niet helemaal complimentair aan wat Ajax al heeft (wel beter, overigens).
|
De Dominee
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 14:58
|
|
Begrijpelijk Enganche. Bedankt in ieder geval!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 22:07
|
|
Citaat: We zaten net Boca-Milan te kijken, en daar meldde Arno Vermeulen dat Boca alle spelers die gisteren speelden nu rust gaf, op Forlin na. Volgens Vermeulen was dat omdat Forlin vanavond nogmaals door Ajax bekeken zou worden nadat er gisteren gesprekken zijn gevoerd.
Ik zou maar een topic aanmaken voor Forlín. Werd vandaag trouwens in de rust gewisseld. Speelde blijkbaar als verdedigende middenvelder. Heb hem daar twee keer zien spelen en dat was erg onwennig. Heeft iemand hier de wedstrijd nog gezien?
Wel grappig. Vorige zomer wilde Ajax hem gaan bekijken in een oefenwedstrijd tegen Barcelona en mocht juist iedereen in de selectie spelen béhalve Forlín.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 23:14
|
|
Waarom is Forlin niet wat we nodig hebben? Ik zie in Forlan dingen die ik ook bij een Frank de Boer zag, hoor. En om nu te zeggen dat hij een zwakke verdediger was....
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 23:20
|
|
Ik ga niet verder in op de kwaliteiten van Forlín, maar ik heb nergens gezegd dat het een slechte speler is. Sterker nog, ik heb hem al een hele tijd geleden genoemd en gaf in april al aan dat Ajax hem nog volgt. Waar het me om gaat is dat het in mijn ogen niet het type verdediger is dat écht complimentair is aan Wielaert/Oleguer/Vertonghen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 23:22
|
|
Of je moet juist een verdediger hebben die complementair aan Juan Forlin is, dat zou geweldig zijn. Juan is een buitenkansje en in mijn ogen kan hij de top halen. Ik zou als Ajacied blij zijn met deze aankoop, al klopt het wel dat hij wat body mist. Maargoed, moeten we dan een Atouba halen? Nee, doe mij maar Forlin.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 23:30
|
|
Probeer je me nou bewust woorden in de mond te leggen of praat je in z'n algemeenheid? Ik heb het niet over Atouba (en vind het ook geen goede speler).
Ajax gaat vast niet nog twee centrumverdedigers halen. Dus moet men een centrumverdediger zoeken die dermate complimentair is aan wat men al heeft, dat er ook van jongens als Oleguer of Wielaert nog aardige waterdragers valt te maken. Snap je?
Ajax zoekt iemand met meer fysieke inhoud en die minder snel achteruit loopt. Forlín is niet helemaal complimentair aan wat Ajax al heeft (wel beter, overigens).
Boca heeft trouwens geld nodig. Palacio is voor te weinig verkocht en Vargas is transfervrij vertrokken, dus op dit moment zijn er nog een paar kandidaten om te vertrekken.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 30 jul 2009 23:32
|
|
No offence Thomas, puur in algemeen. En ik snap het wel, maar Forlin is een buitenkansje. Ik snap dat een type Lugano (bv) meer behoefte aan is, maar om met Wielaert en Oleguer de competitie in te gaan vind ik niets. Dan liever Forlin erbij en kijken hoe het met hem en Jan Vertonghen gaat. Maargoed, ik snap dat je er niet over uitlaat.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 00:17
|
|
Citaat: No offence Thomas, puur in algemeen. En ik snap het wel, maar Forlin is een buitenkansje. Ik snap dat een type Lugano (bv) meer behoefte aan is, maar om met Wielaert en Oleguer de competitie in te gaan vind ik niets. Dan liever Forlin erbij en kijken hoe het met hem en Jan Vertonghen gaat. Maargoed, ik snap dat je er niet over uitlaat.
No offence ook Pablo, kan me nog voor de geest halen dat je lyrisch was over een speler waar Ajax interesse in had die jij nog nooit had zien spelen. Heb je Forlin wel paar keer in een hele wedstrijd aan het werk gezien aangezien je ook over Forlin nogal lyrisch blijkt te zijn........
Bedoel dat niet lullig naar jou toe hoor maar bedoel daarmee in zijn algemeenheid dat men een speler al gauw top vind als Ajax interesse heeft ook al kent men hem helemaal niet.
|
Dario73
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 09:42
|
|
Las net op voetbalzone dat ze Forlin niet voor een appel en een ei willen verkopen. Ze vragen rond de 8 a 9 miljoen. Is toch wel wat anders dan 2 miljoen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 10:39
|
|
Citaat: No offence Thomas, puur in algemeen. En ik snap het wel, maar Forlin is een buitenkansje. Ik snap dat een type Lugano (bv) meer behoefte aan is, maar om met Wielaert en Oleguer de competitie in te gaan vind ik niets. Dan liever Forlin erbij en kijken hoe het met hem en Jan Vertonghen gaat. Maargoed, ik snap dat je er niet over uitlaat.
No offence ook Pablo, kan me nog voor de geest halen dat je lyrisch was over een speler waar Ajax interesse in had die jij nog nooit had zien spelen. Heb je Forlin wel paar keer in een hele wedstrijd aan het werk gezien aangezien je ook over Forlin nogal lyrisch blijkt te zijn........
Bedoel dat niet lullig naar jou toe hoor maar bedoel daarmee in zijn algemeenheid dat men een speler al gauw top vind als Ajax interesse heeft ook al kent men hem helemaal niet.
Welke speler was dat dan? Normaal laat ik me niet uit over spelers als ik ze niet ken, dus dat geeft genoeg uitleg denk ik.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 11:09
|
|
Welke speler was dat dan? Normaal laat ik me niet uit over spelers als ik ze niet ken, dus dat geeft genoeg uitleg denk ik.
Voila!
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?t=1958&highlight=
|
De Dominee
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 11:39
|
|
Sarcasme, Peter79?
Citaat: Marco schreef:
@ Peter79 - Ik denk dat Pablo inderdaad geen flauw idee heeft.
Kan het over Sebastien Prediguer gaan? Ik weet nog steeds niet veel van 'm..
Nee geen flauw idee, hahaha wat een grapjes van jullie.... Poeh, ik lig hier dubbel. Jullie daarintegen...
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 12:57
|
|
Citaat: Sarcasme, Peter79?
Citaat: Marco schreef:
@ Peter79 - Ik denk dat Pablo inderdaad geen flauw idee heeft.
Kan het over Sebastien Prediguer gaan? Ik weet nog steeds niet veel van 'm..
Nee geen flauw idee, hahaha wat een grapjes van jullie.... Poeh, ik lig hier dubbel. Jullie daarintegen...
Dan wacht ik nog altijd op de uiteenzetting van de kwaliteiten van Prediguer en wanneer hij hem heeft zien spelen dan. Geloof dr namelijk weinig van........
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:24
|
|
Kalinic naar Blackburn, de Kroatische variant op Huntelaar mag het dus in de PL gaan uitzoeken. Ik ben benieuwd, geen typische Ajaxspits maar wel uiterst dodelijk. Transfersom van 7 Miljoen Euro.
Mido zou bijna rond zijn met het Egyptische Zamalek, blijkbaar viel hij hij in Europa moeilijk meer te slijten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 11:06
|
|
Citaat: 'AS Roma wil ex-Ajacied Lobont'
Uitgegeven: 14 augustus 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2009 13:54
AMSTERDAM - AS Roma denkt erover Bogdan Lobont als nieuwe doelman aan te trekken, melden diverse Italiaanse media. De ex-keeper van Ajax moet echter eerst aantonen voldoende fit te zijn.
© ANPLobont, die nog onder contract staat bij Dinamo Boekarest, is nog niet volledig hersteld van een kruisbandoperatie.
De 31-jarige Roemeen werkt momenteel in Italië een herstelprogramma af. In dat land kwam Lobont eerder uit voor Fiorentina.
© NUsport
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 12:19
|
|
Lobont vond ik geen wereldkeeper maar ik snap nog steeds niet hoe Stekelenburg die concurrentiestrijd heeft gewonnen...
Lobont vond ik meer passie uitstralen in zijn kleine teen dan stekelenburg in zijn hele lijf.
Kan me nog goed herinneren dat Lobont wissel stond en de ploeg als een bezetene aan het aanmoedigen was. Dit is heel anders dan hoe Stekelenburg omgaat met een verloren concurrentiestrijd. Het is bij hem Ikke, ikke en nog eens ikke.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 12:26
|
|
Citaat: Lobont vond ik geen wereldkeeper maar ik snap nog steeds niet hoe Stekelenburg die concurrentiestrijd heeft gewonnen...
.
Ik weet wel waarom hoor. Eigenlijk zijn er een paar redenen. De belangrijkste is dat Lobont nogal van het uitgaansleven hield daar heeft hij intern veel krediet mee verspeeld.
Toen Lobont een aantal blunders had kwam een hele lobby opgang voor Stekelenburg. Dat was een Nederlander, dat was een jongen uit eigen jeugd, dat was wel een lange keeper (dus die kan bij verre ballen pakken). Een beetje hypen en de 'nieuwe Van der Sar' stond in de gunst bij veel mensen. Lobont had verder een paar blessures waardoor Steek ook echt z'n kans kon grijpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 11:04
|
|
Analyse van de tegenstander: Politechnika Timisoara
Poltechnika Timisoara is een naam die niet iedereen bekend in de oren zal klinken. Toch werd de ploeg tweede in Roemeense competitie afgelopen seizoen. Het bleef daarmee de gevestigde orde uit Boekarest voor. De Roemeense compitie kenmerkt zich de afgelopen jaren door een wisseling van de wacht. De traditionele topclubs hebben het steeds moeilijker, Urnirea Urziceni en CFR Cluj gingen de afgelopen jaren bijvoorbeeld aan de haal met het kampioenschap.
Trainer van Timisoara is Ionut Sabau. De Roemeen is geen onbekende van de Nederlandse competitie; begin jaren negentig kwam hij een aantal seizoenen voor Feyenoord uit. Sabau heeft voor Roemeense begrippen een redelijke selectie tot zijn beschikking. Timisoara is dan ook vooral een degelijke ploeg met verschillende internationale tintjes. Een van de beste spelers is de Roemeense keeper Pantilimon, het 22 jarige talent van meer dan 2 meter klopt ook al aan de deur van de nationale ploeg. Achterin staat een Braziliaanse oud speler van Benfica op de rechtsback: Bonfim. De achterhoede woprdt gecompementeerd door Roemeense oud jeugdinternationals Luchin en Latovlecici. Centraal staat Slowaaks international Brezinsky voor de kopduduels. Dan Alexa is de leider van de ploeg op het middenveld, opvallend genoeg is de Roemeen geen international. Wie dat mogelijk wel wordt is het grootste talent van Timisoara, Curtean hij zorgt samen met de Armeense broeders van Karamian voor de aanvallende impulsen. Voorin is Bucur een van de belangrijkste spelers. De kleine maar vinnige spits is het eindstation van de ploeg. Hij wordt voorin bijgeestaan door Winston Parks een Costa-Ricaans internationaal op de bank zit de Tsjechische pinchhitter Magera.
Dat alles maakt Timisoara een niet te onderschatten ploeg, de Roemenen hebben vooral veel lengte in hun ploeg en staan daardoor fysiek sterk. Toch is Timisoara geen bulldozer ploeg, zoals veel Roemeense ploegen wordt er waarde gehecht aan techniek, vooral het middenveld kent veel voetballend vermogen. De verdediging is stabiel, de enige zwakte is de snelhied van de centrumverdedigers. Timisoara is daardoor wel een aantal maatjes groter dan Slovan Bratislava waar Ajax eerder tegen speelde, een ongeconcntreerd elftal legt het af tegen deze ploeg. Wigan werd in de voorbereiding verslagen, voor de kwalificaties voor de CL had Shaktar Donetsk nog een zware dobber aan Politechnika. De ploeg staat nu in de competitie met 9 punten uit 5 wedstrijden maar is nog wel ongeslagen.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 14:03
|
|
Citaat: Lobont vond ik geen wereldkeeper maar ik snap nog steeds niet hoe Stekelenburg die concurrentiestrijd heeft gewonnen...
.
Ik weet wel waarom hoor. Eigenlijk zijn er een paar redenen. De belangrijkste is dat Lobont nogal van het uitgaansleven hield daar heeft hij intern veel krediet mee verspeeld.
Toen Lobont een aantal blunders had kwam een hele lobby opgang voor Stekelenburg. Dat was een Nederlander, dat was een jongen uit eigen jeugd, dat was wel een lange keeper (dus die kan bij verre ballen pakken). Een beetje hypen en de 'nieuwe Van der Sar' stond in de gunst bij veel mensen. Lobont had verder een paar blessures waardoor Steek ook echt z'n kans kon grijpen.
En Lobont sprak geen enkele taal, behalve Roemeens, wat ook niet echt handig is. Dat was tenminste in het begin zo, ik weet niet of hij moeite heeft gedaan om de taal te leren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 13:03
|
|
[size=150">Ognjen Vranjes[/size">
Stiekem is Bosnie-Herzegovina een heel goed voetballand, de prestaties van de nationale elf en de competitie hebben echter een lange tijd in de schaduw van de middelmaat moeten vertoeven. Een andere waarheid is dat heel veel spelers wel een Bosnisch paspoort hebben maar voor andere landen uitkomen; Zlatan Ibrahimovic als meest bekende voorbeeld.
De afgelopen twee jaar is er een kleine revolutie gaande. De Bosnische nationale elf boeken steeds betere prestaties en staan keurig tweede in hun poule, na EK kampioen Spanje. Turkije, Belgie werden al een paar keer op hun plaats gezet. De grootste talenten van Bosnie vinden we in de aanval. Miralem Pjanic is een van de meest beloftevolle vleugelspelers en past in de categorie Hazard, Marin, Holtby. Verder hebben spelers zoals Ibisevic en Dzeko al naam opgebouwd in de Bundesliga.
Het Bosnisch clubvoetbal staat alleen nog in haar kinderschoenen. Bosnische clubs zijn klein en het niveau van de competitie is matig. De grootste talenten komen daardoor tot wasdom in het buitenland. Kroatie en Servie zijn dankbare afnemers van de talenten. Rode Ster Belgrado deed Vukovic van de hand aan PSV en had nieuw bloed nodig. Waar anders kom je dan uit dan in Bosnie als je weinig geld hebt. Rode Ster haalde Ognjen Vranjes van FC Borac Banja Luka, prijs was slechts een paar ton.
Vranjes maaakte indruk op me toen ik Jong Bosnie aan het werk zag. Met de bijna 1m90, verwacht je een houterige voetballer. (Feyenoord maakte die fout door Alexander Ignjatovic aan te trekken die dan weer helemaal niet kan opbouwen) Niets is minder waar want Vranjes is een prima voorbereid met een goede inspeelpas en wendbaarheid. ziet het spelletje goed en coacht zelfs andere spelers. Desalniettemin is het ook verdedigend redelijk, hij moet alleen leren iets meer naar de man te kijken dan naar de bal. Tot nog toe maakt hij echter amper fouten. een tweede belangrijk pluspunt is zijn snelheid, sneller dan de meeste Balkan verdedigers.
Hoe ver Vranjes straks gaat komen valt te bezien, al denk ik persoonlijk dat Rode Ster goede zaken heeft gedaan door Vranjes te halen voor Vukovic, vooral met het oog voor de toekomst. Voor Ajax kan het een interessante speler worden als hij zich komend jaar goed blijft ontwikkelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 13:34
|
|
[size=150">Nemanja Bilbija[/size">
Eveneens een Bosnisch talent van Banja Luka. In de confrontatie van Jong Bosnie tegen Jong Slovenie was dit de belangrijkste man voorin bij de Bosniers. 18 jaar en al erg snel aan de bal. Bilbija is klein met z'n 1m70, maar heeft wel de watervlugheid en vinnigheid om als vleugelspeler uit de voeten te kunnen. Wat knap is aan hem is dat hij nu al erg doelgericht is wat in de zwakke Bosnische competitie resulteerde in doelpunten. Ook Bilbija zal nog wel een jaar ontwikkeling nodig hebben maar ik zie hem daarna wel de stap zetten naar een paar niveaus hoger. Opnieuw de voorwaarde dat hij zich blijft ontwikkelen.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 16:01
|
|
Pushkin, moet jij niet scout gaan worden? Echt niet sarcastisch of vervelend bedoeld. Of scouts van Ajax attenderen op wat jij ziet?
|