Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Maker: Eto'oBekeken: 88635
Status: InactiefBerichten: 1027
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 11:49
Citaat:
Same here, beetje overschat die El Ahmadi. Feyenoord heeft overgens afgelopen zomer hem proberen te halen maar dat liep stuk op de vraagprijs.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind El Ahmadi een goede, maar Defour is gewoon nog véél beter.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 15:48
Hola Revo

Mooi om te volgen dit, zeer interessant.
Volgens mij een heel belangrijk punt voor het slagen van voetballers uit het Oost-Blok en ook Zuid-Amerika is het creeeren van een omgeving waarin ze zich goed en snel kunnen aanpassen aan het leven in Nederland. Voetballen kunnen ze allemaal maar lekker in hun vel zitten brengt de voetbalprestaties naar een hoger niveau.
Schieten ze bij Ajax niet te kort in deze begleiding en kunnen we wat dat betreft niet wat leren van bv Heerenveen en PSV?
Als je ook dit soort zaken goed verzorgt zul je zien dat er meer spelers slagen, minder blessures komen en dat je je wat vaker en sneller kan gaan richten op spelers uit deze regio's.
Bertje

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 16:20
Nu is het natuurlijk wel opvallend dat voornamelijk de Sonckjes en Co klagen over de begeleiding bij Ajax. Gabri hoor je niet klagen.
El Lute

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 18:05
Citaat:
Nu is het natuurlijk wel opvallend dat voornamelijk de Sonckjes en Co klagen over de begeleiding bij Ajax. Gabri hoor je niet klagen.

Er zijn er ook genoeg die niet klagen maar waar het wel bij speelt. Ze gaan niet zo snel klagen want ze willen graag slagen en willen niet miepen, Sonck rekenen ik niet tot deze categorie.
Daarnaast zou een Belg minder tot geen moeilijkheden moeten hebben tot aanpassen dan een Oostblokker of een Zuid-Amerikaan.
Bertje

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 18:10
Chivu had ook geen problemen, net als Suárez nu geen problemen heeft.

Ik ben het overigens wel met je eens dat sommige spelers het moeilijk zullen hebben in Nederland (en in het bijzonder bij Ajax), maar ik denk dat het dan meer aan het type persoon ligt dan aan de nationaliteit. Iemand als Rosales raakte op een gegeven moment geen knikker, maar dat lijkt me dan ook een hele gevoelige jongen.
El Lute

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 18:18
Citaat:

Ik ben het overigens wel met je eens dat sommige spelers het moeilijk zullen hebben in Nederland (en in het bijzonder bij Ajax), maar ik denk dat het dan meer aan het type persoon ligt dan aan de nationaliteit. Iemand als Rosales raakte op een gegeven moment geen knikker, maar dat lijkt me dan ook een hele gevoelige jongen.

Ligt ook aan de persoon, uit Rosales had veel meer gehaald kunnen worden als je die beter begeleid buiten het voetbal om.
Is niet makkelijk want die gasten missen het warme gevoel van hun famillie leven. Maar je ziet bij PSV wel dat ze die jongens buiten het voetbal begeleiden en daar minder gezeur mee hebben.
Bertje

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 18:22
Maar ook bij PSV merk je het: Gomes, Farfan en Alex zijn allemaal toppers. Farfan en Alex zijn daarnaast ook nog eens broodvoetballers van de bovenste plank.
Pal

Forum berichten: 215
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 19:59
Citaat:

En Sonck heeft laatst ook het licht gezien en in een interview gezegd dat hij nooit weg had moeten gaan bij Ajax omdat het de beste en mooiste club is waar hij heeft gespeeld.
Pal

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:00
Citaat:

Ligt ook aan de persoon, uit Rosales had veel meer gehaald kunnen worden

Hooguit letterlijk, als orgaandonor.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:38
Ik vind El Ahmadi zeker een aanwinst. Super balgevoel, niet van de bal te krijgen. Alleen geen scorend vermogen en dominantie in het positiespel, maar ik dnek dat hem nog veel te leren valt. Zal zeker niet uit de smaak vallen bij ons, maar zoals ik hem omschrijf is hij de lichte Seedorf(en als ik hem zie spelen dan stelt hij mij zelden teleur!). Bovendien heeft hij een clausule van 10 milj. in zijn contract, dus is haalbaar. Er moet geinvesteerd worden, anders komen er nooit meer resultate, wat gekd en faam(waar dringend behoefte aan is) oplevert.
Pal

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 21:01
Modric wil zelf niet, dus die kan je van je lijstje schrappen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 21:20
Citaat:

Als ik de 'Daar hoorden zij engelen zingen' bekijk, is het een wonder als Chivu geen problemen bij Ajax en in Amsterdam heeft gehad. Daar zat-ie dan, in z'n uppie op z'n hotelkamer.

Iemand als Maxwell geeft ook aan dat hij ontzettend eenzaam is geweest in Amsterdam, ondanks dat hij dol was op de club Ajax. Bepaalde mensen redden zich in vrijwel ieder land. Wellicht is Chivu zo iemand. Het gaat erom dat je als club geen spelers hoeft te laten lopen die qua karakter wat anders in elkaar zitten, omdat de begeleiding tekort komt.
Eto'o

Geplaatst: Di 18 dec 2007 00:42
Citaat:
Revo,

wat denk jij van Gustavo Colman? Ik heb hem zaterdag aan het werk gezien en ondanks het belabberde niveau van de wedstrijd zag ik hem een paar goeie dingen doen waaruit klasse en voetbalintelligentie bleek, dieptepasses met beide voeten, goed wegdraaien van tegenstanders, niet te beroerd om de bal te veroveren.

Ik kwam trouwens Hans van der Zee tegen bij het stadion. Misschien voor Colman? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij een andere speler dan Colman komt scouten.

Volgens ADL van AN heeft Ajax serieuze interesse in Colman, Pal. Heb jij hier nog wat over meegekregen?
Pal

Geplaatst: Di 18 dec 2007 07:50
Ik weet dat er een Ajax scout aanwezig was bij de wedstrijd tegen Bergen, waar ik zelf ook was, meer niet.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 18 dec 2007 08:18
Die Gustavo Colman zal overigens niet goedkoop kosten. Hij heeft nog een contract lopen tot medio 2011.

Ik hoor ook vaak de naam Hernan Losada die in de schaduw van Colman fungeert, maar schijnt samen met Colman de sensatie te zijn en veel aandacht trekt van scouts.
Pal

Geplaatst: Di 18 dec 2007 19:53
Het schijnt dat Heerenveen in de zomer al een bod van 2 miljoen op Colman heeft gedaan.
Eto'o

Geplaatst: Vr 21 dec 2007 16:26
Citaat:
Ik zie Mitea terugkeren naar Roemenie eerlijkgezegd. Maar dat pas als z'n contract is afgelopen.

Nu.nl meldt inmiddels het volgende:

Citaat:
Nicolas Mitea is inmiddels fit, maar loopt stage bij een club in Roemenië, en is om die reden niet opgenomen in de selectie.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 23 dec 2007 12:43
Citaat:
Ik zie Mitea terugkeren naar Roemenie eerlijkgezegd. Maar dat pas als z'n contract is afgelopen.

Nu.nl meldt inmiddels het volgende:

Citaat:
Nicolas Mitea is inmiddels fit, maar loopt stage bij een club in Roemenië, en is om die reden niet opgenomen in de selectie.

De club is Dinamo Boekarest overgens (daar waar Mitea ook begon). Achja zat eraan te komen. Het feit dat het nu gebeurt is dat Mitea waarschijnlijk geen mogelijkheid meer ziet om speeltijd te krijgen bij Ajax nu ook Leonardo fit is voor de linksbuiten. Ajax heeft in principe ook te veel spelers voor de vleugels dus dat dit gebeurt verbaast me niet al had ik een vertrek van Mitea later verwacht naar de signalen die ik opving.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 23 dec 2007 21:25
Bertje

Citaat:

Natuurlijk hoor je mensen die niet slagen veel sneller klagen. Dat is logisch en gebeurt in het bedrijfsleven ook. Vergeet echter niet Ajax qua personeelsmanagement ook gewoon dramatisch gerund is. Neem bijvoorbeeld Sonck, hem was een plek in 4-4-2 beloofd met Zlatan. Als je dan rechtsbuiten in 4-3-3 wordt gezet en je krijgt de volle laag kan ik me de irritatie wel begrijpen. Maar nogmaals personeelsmanagement daar gaat het hier om. Kijk naar Ronald Koeman, heeft nu al ruzie met de steunpilaren van Valencia: exemplarisch voor z'n kwaliteiten.

Pal

Citaat:
Het schijnt dat Heerenveen in de zomer al een bod van 2 miljoen op Colman heeft gedaan.

Zou me ook niet verbazen, Heerenveen is qua aanvallend ingestelde spelers altijd een club geweest die een opvallend goed oog heeft voor talent. De GB motor is trouwens op gang, 8ste overwinning op rij.

WijZijnAjaxWijZijnDeBeste

Citaat:
Ik vind El Ahmadi zeker een aanwinst. Super balgevoel, niet van de bal te krijgen. Alleen geen scorend vermogen en dominantie in het positiespel, maar ik dnek dat hem nog veel te leren valt. Zal zeker niet uit de smaak vallen bij ons, maar zoals ik hem omschrijf is hij de lichte Seedorf(en als ik hem zie spelen dan stelt hij mij zelden teleur!). Bovendien heeft hij een clausule van 10 milj. in zijn contract, dus is haalbaar. Hij, Defour en Modric zijn samen haalbaar voor 35 milj. euro. En ze hebben bijna zeker een slagingsgarantie(in mijn ogen), ik vind dat geinvesteerd moet worden!

Volgens mij begrijp je er weinig van. :bored1:

Bertje

Citaat:
Maar ook bij PSV merk je het: Gomes, Farfan en Alex zijn allemaal toppers. Farfan en Alex zijn daarnaast ook nog eens broodvoetballers van de bovenste plank.

Bij Psv hebben ze jaren lang wel het juiste personeelsmanagement (juiste moment van contractonderhandelingen etc.) gehad en het succes. Als je als club succes hebben ook veel minder spelers de behoefte het schip te verlaten. Let maar op wat er bij Psv gebeurt als ze geen CL halen komend seizoen. Dan zullen ze moeten doorselecteren (besparingen) en dan zullen de meer ervaren klassespelers ineens aangeven dat ze toch wel graag wegwillen. Je ziet dat nu Reker en Valkx nu al heel naief bezig zijn.

21/12/2007 - Manuel da Costa denkt aan vertrek vanwege aanpassingsproblemen
(Gepost door RvN)

BRON: Diario de Noticias

Manuel da Costa lijkt moeilijk te kunnen aarden in Eindhoven. Zeker doordat hij al zolang niet in actie is kunnen komen, heeft hij het moeilijk. "Ik ben het zat om wedstrijden op tv te moeten zien. Ik ben nu hersteld en wil nu zo snel mogelijk spelen." De blessure maakte het voor hem extra moeilijk. "Ik heb het naar mijn zin bij de club en heb het goed hier. Maar kan ik me niet aanpassen aan de Nederlandse gewoonte, ik heb het niet naar mijn zin in Eindhoven en de taal is erg moeilijk. In twee jaar tijd heb ik nauwelijks iets geleerd.
PSV Netwerk
Om die reden denkt hij er dan ook over in de zomer misschien te willen vertrekken. "Het moet een club zijn die ambitie heeft, voor de prijzen meedoet en Champions League speelt. Geld is niet alles in het voetbal. Ik moet me goed voelen om goed te kunnen spelen."

El Lute

Citaat:
Ligt ook aan de persoon, uit Rosales had veel meer gehaald kunnen worden als je die beter begeleid buiten het voetbal om.
Is niet makkelijk want die gasten missen het warme gevoel van hun famillie leven. Maar je ziet bij PSV wel dat ze die jongens buiten het voetbal begeleiden en daar minder gezeur mee hebben.

Rosales had het juist hartsikke naar z'n zin in Amsterdam kan ik je uit betrouwbare bron melden. Het probleem van Rosales was hetzelfde als dat van Kinkladze, Soetaers, Boukhari :geen echte vleugelspeler.

El Lute

Citaat:
Mooi om te volgen dit, zeer interessant.
Volgens mij een heel belangrijk punt voor het slagen van voetballers uit het Oost-Blok en ook Zuid-Amerika is het creeeren van een omgeving waarin ze zich goed en snel kunnen aanpassen aan het leven in Nederland. Voetballen kunnen ze allemaal maar lekker in hun vel zitten brengt de voetbalprestaties naar een hoger niveau.

Mwoah. Oost-Europese spelers slagen sneller bij Ajax dan Zuid-Amerikanen. Maar voor iedereen geldt dat je ze de tijd moet geven om zich aan te passen. Het probleem ligt vooral bij Ajax, vaak zijn er spelers gescout die niet precies passen op de positie die Ajax voor ogen had. Vaak moet de nieuwe aankopen meteen de kar trekken omdat Ajax dan in de zoveelste crisis verkeert. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Als spelers zich op het veld thuisvoelen is het ook makkelijker om je buiten het veld aan te passen.

Citaat:
Schieten ze bij Ajax niet te kort in deze begleiding en kunnen we wat dat betreft niet wat leren van bv Heerenveen en PSV?

Alles is afhankelijk van succes en de media. Bij Psv kan ik zo een rijtje spelers noemen die het niet gered hebben om verschillende redenen. De media besteed echter geen aandacht aan de verhalen van Gorgi Gakhokidze, Space Davelski, Yves Lenaerts, Archie Thompson, Robert, Osmar Ferreya, ....
Bij Ajax
Bij Heerenveen is dat evengoed zo. Een blik Scandinaven en een paar slagen ervan. Van de rest hoor je nooit meer wat. We focussen echter altijd op het succes maar ondanks dat Heerenveen met spelers zoals Huntelaar, Alves, Tomasson, Van Nistelrooy heeft gehad hebben ze nooit structureel de stap naar de top 4 kunnen maken. Dat komt omdat Heerenveen evengoed ook heel wat missers heeft. Lees maar eens een interview van Agbar Barsom terug over hoe 'gezellig' Heerenveen is en je leest de andere kant van het verhaal.

Citaat:
Als je ook dit soort zaken goed verzorgt zul je zien dat er meer spelers slagen, minder blessures komen en dat je je wat vaker en sneller kan gaan richten op spelers uit deze regio's.

Ik zat pas te denken aan het feit dat Psv vanuit haar achtergrond eigenlijk heel dogmatisch speelt en daarom veel meer behoefte heeft aan de frivole Zuid Amerikanen. Terwijl Ajax frivole technische spelers nog wel kan opleiden maar meer behoefte heeft aan de nuchtere plichtsgetrouwe Oost-Europeanen.
Eto'o

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:22
Citaat:

Ik zat pas te denken aan het feit dat Psv vanuit haar achtergrond eigenlijk heel dogmatisch speelt en daarom veel meer behoefte heeft aan de frivole Zuid Amerikanen. Terwijl Ajax frivole technische spelers nog wel kan opleiden maar meer behoefte heeft aan de nuchtere plichtsgetrouwe Oost-Europeanen.
Ach, het is natuurlijk niet zo dat alle Zuid-Amerikaanse spelers frivole pingelaars met een matige mentaliteit zijn. Zo komen er bijvoorbeeld talloze uitstekende controleurs uit Brazilie, het land met de meeste wereldkampioenschappen. Het is maar net wat voor speler je voor welke rol en positie zoekt.
Redondo

Forum berichten: 241
Geplaatst: Do 27 dec 2007 00:46
Zijn er al spelers getransfereerd uit Oost Europa?
Eto'o

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 18:21
Citaat:
Revo wat vind je van Martin Fenin(Teplice).

Heb hem een aantaal keren aan het werk gezien op het WK U20, maar jij zal hem vast en zeker vaker dan mij hebben gezien.

Citaat:
Fenin verkiest Eintracht boven Juventus
28/12/2007 17:25

Martin Fenin moet Eintracht Frankfurt aan doelpunten gaan helpen. De Tsjechische aanvaller komt over van FK Teplice.

'Ik wil me in Frankfurt laten gelden om me ook kandidaat te stellen voor het EK', vertelde Fenin bij zijn presentatie. De twintigjarige aanvaller zal wel enige druk voelen, omdat hij een van de duurste Eintracht-aankopen ooit is.

Voor Fenin had Juventus zich ook gemeld. Maar de international zag dat niet zitten. 'Juventus wilde me direct verhuren aan Udinese of Genoa. Ik wilde niet met mijn carrière gaan spelen.'

FK Teplice ontvangt 3,5 miljoen euro van Eintracht Frankfurt, dat in de historie alleen in 1999 voor Bachirou Salou meer betaalde. De Togolees kostte 3,6 miljoen.

VI.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 30 dec 2007 11:22
Fenin aardige speler, jij zal hem ongetwijfeld hiervan kennen d-skilled.
http://www.youtube.com/watch?v=Qt-4lyYOmXQ

Hij deed me altijd een beetje denken aan Rosenberg, zelfde soort spits al denk ik wel dat Fenin beter kan worden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 1 jan 2008 18:52
eigen post op de eerste pagina

Citaat:
Wil je toch een rechtsback gooi dan een hengeltje uit naar Rukovina.

Citaat:

FN

31/12/2007 - Geruchten over interesse voor Antonio Rukavina
(Gepost door K)

BRON: Voetbalonline.nl

In Servische media verschijnen geruchten dat Feyenoord concrete belangstelling zou hebben voor Antonio Rukavina. De rechtsback van Partizan Belgrado en het nationale elftal van Servië zou dat zelf bevestigd hebben. Vanuit de club wordt echter ontkent dat er concrete biedingen zijn binnengekomen voor de 23-jarige aanvoerder van de club.
Feyenoord Netwerk
Profiel: Antonio Rukavina
Artikel in Servië: B92 [reageer">
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Di 1 jan 2008 20:26
Voetbalonline is niet de meest betrouwbare site!

feyenoord heeft toch Lucius, Greene (ex-Ajax), Tiendalli (kennen we hem nog?) en eventueel Buis (zowel danny als talent Jordy) voor die plek en natuurlijk alle grote talenten uit de jeugd!
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.304 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken: