Auteur
|
Bericht
|
methodmich
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 18:48
|
|
Citaat: Klopt. Heb jij ook iets over hem opgevangen?
Nee, heb de afgelopen dagen vanuit Rotterdam weinig ander nieuws gehoord dan de Derijck-transfersoap. En van andere clubs die een speler van Espanyol zouden kunnen halen (op papier) hoor ik vrij weinig de laatste tijd.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 13:07
|
|
Voetbalzone:
Citaat: Ajax is bereid om drie miljoen euro te betalen voor de Servische linksback Ivan Obradovic. De 20-jarige speler van Partizan Belgrado, die tevens drie A-interlands op zijn naam heeft staan, staat ook in de belangstelling van Juventus, Fiorentina, Sampdoria, Borussia Dortmund en Werder Bremen. Enige probleem vormt zijn contract, dat nog tot 2013 doorloopt. (Beli-Orlovi)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 14:12
|
|
Citaat: Hé Revo, wat vind je van middenvelder Milan Smiljani? van Espanyol?
Komt van Partizan waar tegenwoordig toch de betere talenten vandaan komen. Op het jeugdEK vond ik hem een van de spelers die toch wel uitblonken. Helaas was er in de finale Kolarov die vroeg een rode kaart pakte waardoor de wedstrijd wat dood liep. Smiljanic is een speler die voor de tegenstander kan overkomen als een muur. Fysiek gezien kom je er 1 op 1 niet snel langs. Z'n probleem is dat hij positioneel niet altijd goed staat, en dat is wat hij niet altijd kan compenseren als de tegenpartij countert of snel kaatst. In dat opzicht een speler die je wle moet coachen, al zeg daar meteen bij dat hij zoals veel Serven nogal zelfbewust cq. koppig is. Ik heb hem niet meer zo gevolgd bij Espanyol, maar voor zover ik weet was men daar toch tevreden afgelopen seizoen. Zou voor een Nederlandse club wel een prestatie zijn om hem te halen.
Misschien dat ik nog beeldmateriaal heb van z'n tijd bij Partizan, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
Verder over Partizan, waarschijnlijk onhaalbaar voor Nederlandse clubs (tenzij ze de hoofdprijs betalen), deze leuke spelers.
Zoran Tosic [linkermiddenvelder offensief, type Pranjic, al zie ik deze speler straks beter worden">
Adem Ljalic [net zoals Aleksic slechts 17, maar als opkomende rechtermiddenvelder de toekomst van Servie">
Ivan Obradovic
Dit is een linksback die ook speelt als een linksback en waaraan je ziet dat hij niet is omgeturned vanuit een andere positie. Denkt offensief maar houdt defensief de boel voldoende dicht. Ik heb alleen nooit tegen een echte vleugel gezien wat dat betreft ben ik wel benieuwd hoe hij het daar tegen zou doen.
Ik geloof echter niet dat hij voor 3 Miljoen te halen, Partizan laat hem denk ik niet zo goedkoop gaan vermoed ik. Het geld hebben ze ook minder hard nodig aangezien ze voor Jovetic 9 miljoen vingen van Fiorentina. De suprematie van dit jaar Partizan is een beetje te vergelijken met die van Dinamo Zagreb in Kroatie. De ambities zijn om dat ook Europees te gaan uitbouwen.
Speelt niet bij bij Partizan maar bij Novi Sad, ik wilde hem echter niet onvermeld laten.
Danijel Aleksic [17jaar, snel en prima balaanname, goaltjesdief in ontwikkeling">
Tenslotte een wedervraag, wat weet jij verder van Gonzalo Jara?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 nov 2008 10:17
|
|
Citaat: Manchester United kan 'Bambi' vanaf januari inzetten
28/11/2008 16:50
Zoran Tosic heeft een werkvergunning gekregen en kan in januari zijn debuut maken voor Manchester United. De 21-jarige Serviër, die vanwege zijn ranke gestalte de bijnaam Bambi heeft, komt over van Partizan Belgrado, dat naar verluidt bijna negen miljoen euro incasseert.
Tosic voldeed niet aan de standaardvoorwaarden die gelden voor spelers van buiten de Europese Unie. Toch is het duidelijk dat hij met twaalf interlands en tal van optredens in de Servische Onder-21-ploeg een belofte is die een mooie toekomst te wachten staat.
Man United voegt naast Nemanja Vidic en Tosic mogelijk een derde Serviër aan de selectie toe. Adam Ljajic, een negentienjarig talent van Partizan, zou het nieuwe doelwit van de kampioen van Engeland zijn.
Opvallend om te zien dat ze nu al die stap zetten. Maar talent hebben ze.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 nov 2008 12:37
|
|
Wat is de bron van het bericht, Revo. Adam Ljajic is namelijk geen negentien jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 nov 2008 13:41
|
|
Vi.nl, helemaal vergeten.
slordig inderdaad van ze.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 14:28
|
|
@ Revo:
De meeste mensen op dit forum kennen inmiddels Mandzukic en Kalinic. In de Kroatische competie schijnt echter nogal wat talent rond te lopen, wellicht kun jij er wat meer over vertellen? Het gaat om de volgende namen:
-Domagoj Vida
-Marin Tomasov (dit schijnt met name een groot talent te zijn)
-Vedran Niksic
-Ivo Ilicevic
-Dejan Lovren
-Anas Sharbini
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 19:46
|
|
Die Tomasov schijnt naar Hajduk te gaan over een maand.
Over die spelers waar jij om vroeg, heb ik dit van een kroatische gast gehad:
Citaat: Domagoj Vida and Vedran Nikši? are playing in my city club Osijek...they are good potentials...Nikši? was top goalscorer of Osijek last season, but also seriously injured at the end of the last season, had to pause for 6 months I think...now he is playing more and more with each game but still not in good form like last season
Domagoj Vida has also great potential...Dinamo was seriously interested in him and Nikši? last season, but Osijek's board didn't wanted to let them go.
I personally know Vedran Nikši?...when we were younger we played football together...here are some clips of him and my ex class friend Bane doing some tricks
http://www.youtube.com/watch?v=gUtJl_EuueE
http://www.youtube.com/watch?v=vd-livcpkx8
...there are several more...I don't live far away from where this is taped
Marin Tomasov is best player of Zadar, and in RL is going to be transferred in Hajduk in a month
Anas Sharbini is also great potential, one of the best young players in Croatia, but he has also pretty bad attitude
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:33
|
|
Thanks voor je reactie, blijkt dat er inderdaad genoeg talent rond loopt in Kroatië. Zijn iig spelers om in de gaten te houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 20:33
|
|
Ik haal deze topic maar weer vanonder het stof. Verschillende interessante dingen vernomen de afgelopen tijd en ook wat spelers aan het werk gezien dat wat zouden kunnen brengen.
De spelers waarover ik het in het verleden gehad hebben veelal nieuwe clubs gevonden.
Radu Stefan Dinamo Boekarest naar Lazio [4miljoen">
Cosmin Moti Dinamo Boekarest naar Siena [1,5 Miljoen">
Ogjen Vukojevic Dinamo Zagreb naar Dinamo Kiev [8miljoen">
Miralem Pjanic Metz naar O. Lyon [6miljoen">
Michal Kadlec Sparta Praag naar Leverkusen [2,5 Miljoen">
Antonia Rukavina Partizan Belgrado naar Dordmund (verhuurd aan 1860 Munchen)
Nikola Vujadinovic van Sofia naar Udinese [750.000 Euro">
Zvejdan Misimovic Nurnberg naar Wolfsburg [4 miljoen">
Bogdan Stancu Urnirea Urziceni naar Steau Boekarest [2 Miljoen">
Joao Carlos Lokeren naar Genk [1,5 Miljoen">
Namen die ik hier zeer binnekort wil toelichten Matthias Bjarsmyr, Tulio Tanaka, Tresore Mputu, Joao Carlos (opnieuw), Gervinho en Sebastian Dubabier
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 21:15
|
|
We love you, Revo! Ik kijk er halsreikend naar uit.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 23:49
|
|
Zitten aardig wat ''vic''-en tussen. Ik ben ook van mening dat Ajax meer in die regio moet kijken.
Weet jij iets meer te vertellen over Luis Ibáñez van Dinamo Zagreb en Ivan Obradovic van Partizan? Hoor er goede verhalen over en met het vertrek van Schilder en eventueel ook Slijngard zal er echt iets moeten gebeuren voor op de linksback positie. Deze twee jongens lijken mij goede opties die net zoals Maxwell Ajax als springplank naar de absolute top kunnen gebruiken. Geef een goed signaal af en verkoop Suarez voor 30+ miljoen aan Barcelona, want ik heb niet echt het idee dat jonge talentvolle buitenlanders staan te springen om naar Ajax te gaan.
Ook Konstantin Rausch, 18 jaar pas, van Hannover is een goeie. Mijn top 3 voor linksback. Ik hoop dat deze ook op de scoutingslijstjes van Ajax staan, en niet de Braafheid en El-Akchaoui'tjes van de Nederlandse Eredivisie. Maar ik ben bang van niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 11:56
|
|
Citaat: Weet jij iets meer te vertellen over Luis Ibáñez van Dinamo Zagreb en Ivan Obradovic van Partizan? Hoor er goede verhalen over en met het vertrek van Schilder en eventueel ook Slijngard zal er echt iets moeten gebeuren voor op de linksback positie. Deze twee jongens lijken mij goede opties die net zoals Maxwell Ajax als springplank naar de absolute top kunnen gebruiken. Geef een goed signaal af en verkoop Suarez voor 30+ miljoen aan Barcelona, want ik heb niet echt het idee dat jonge talentvolle buitenlanders staan te springen om naar Ajax te gaan.
Ik heb Obradovic ergens voorjaar 2008 al eens genoemd als een interessante optie. Ik denk helaas dat hij langzaam out of reach is, Servisch International en lang onder contract. Dus dat betekent toch wel >5 Miljoen en dat zie ik Ajax niet neertellen voor een linksback.
Ibanez was een koopje van Boca, ik had eerst m'n twijfels maar moet nageven dat Dinamo daar inderdaad goed aan heeft gedaan. Het is alleen wel een opkomende linksback en verdedigend heb ik nog m'n nodige twijfels voor het Ajaxniveau. Bij Dinamo wordt je daar sowieso te wienig op getest, die zijn te dominant in de competitie. Hij is wel beter dan z'n voorganger Cale (nu Trabzonspor). Misschien heeft Enganche nog een mening over Ibanez? Al zal hij zelden gespeeld hebben bij Boca.
De Roemeense competitie wordt een beetje leeggevist helaas. Sebastien Dubarbier van Cluj is een van de weinige spelers die nog goed genoeg is.
Overgens D-skilled, ik denk dat jij het ook wel jammer vindt dat Radoi voor het geld heeft gekozen van Al Hilal (Dica - Rapid - zou hem wel eens kunnen volgen). Was toch een aardige speler die zeker het trapje hoger in West Europa aankon.
Wie ook voor het geld gaat kiezen is Marius Constantin (een paar jaar terug veelvuldig met Ajax in verband gebracht). Een transfer naar Saprtak Moskou is in de maak bedrag zal zo tussen de 1,5 en 2,5 Miljoen Euro komen te liggen. Erg is dta niet want Constantin is stil blijven staan in z'n ontwikkeling.
[size=59">Binnenkort maar eens tijd vinden voor die verslagjes.[/size">
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 12:17
|
|
Citaat: Ibanez was een koopje van Boca, ik had eerst m'n twijfels maar moet nageven dat Dinamo daar inderdaad goed aan heeft gedaan. Het is alleen wel een opkomende linksback en verdedigend heb ik nog m'n nodige twijfels voor het Ajaxniveau. Bij Dinamo wordt je daar sowieso te wienig op getest, die zijn te dominant in de competitie. Hij is wel beter dan z'n voorganger Cale (nu Trabzonspor).
Ibanez speelde in de jeugd van Boca dan ook als linkermiddenvelder. Pas toen hij bij het eerste kwam is hij kennelijk omgeturnd tot linksback.
Over Radoi. Tsjah, hij werd ieder jaar ouder en die grote transfer bleef maar uit. Dan kan ik wel begrijpen dat je op je zeventwintigste voor het geld kiest, maar jammer is het natuurlijk wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 11:42
|
|
Mathias Jorgensen
Leeftijd: 18
Lengte: 1.90
Club: Fc Kopenhagen
Contract: tekende een verbeterde aanbieding van 4 jaar en ligt dus nog tot 2012 vast.
Interesse van andere clubs: Nog weinig echt concreet maar ik vermoed dat de clubs die in Denemarkenscouten hem wel op de lijstjes hebben staan.
Status: Eenvoudig Deens international.
Geschatte transfersom: 4-5 Miljoen Euro
Positie:
Bijnaam: Zanka
Speler van Kopenhagen. Normaliter kijk ik niks uit Denemarken, een kennis van me drong aan om toch eens naar deze speler te kijken. Ik zal er meteen bijzeggen dat ik hem nog maar 1 echte wedstrijd aan het werk heb gezien en het verder met samenvattingen en invalbeurten heb moeten doen (vooral dat laatste maakt het moeilijk beoordelen). Bij deze speler spat de klasse er echter wel af.
Hij werd in Denemarken op 18 jarige leeftijd verkozen tot talent van het jaar en dat zegt wel wat. Als 17 jarige maakte hij z'n debuut voor een andere Deense Eersteklasser, en zo verdiende hij ook z'n transfer naar Kopenhagen ongeveer een jaar later.
Het is een goede linkercentrale verdediger die in geval van nood ook rechts centraal kan. Z'n sterkste punt is kopkracht, wint z'n kopduels wanneer dat moet. Het is het type speler die je rustig een man kan laten uitschakelen, daarin maakt hij weinig fouten. Speelt soms nog een beetje naief wanneer het op zonedekking aankomt. Is verder nog behoorlijk snel en athletisch voor z'n grote lijf, je moet hem echter niet op een backpositie zetten. Opbouwend voldoende, ik denk dat hij daar ook nog wel stappen in kan maken. De europese wedstrijden van Kopenhagen waren vaak hotse knots begonia voetbal als je naar de verdediging kijkt en daarin ga je als speler natuurlijk al snel mee. Het knappe aan hem is dat hij al heel volwassen speelt voor z'n leeftijd. Zou afgezien van wat kleine aanpassingsproblemen het niveau bij Ajax makkelijk aan moeten kunnen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 11:47
|
|
D_skilled noemde hem ook al eens toch? Toen heb ik ook wat dingen over hem gezocht en iedereen was lovend over zijn kwaliteiten.
Revo, hoe kom jij aan Deens wedstrijd materiaal? Ik zou ook wel een wedstrijd van hem willen zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 11:55
|
|
Normaliter torrents of streams en soms krijg ik beeldmateriaal aangeleverd maar van Denemarken vindt je dan weinig, ik had de mazzel dat hier nog wat te vinden was. http://www.soccerforum.com/ en dan naar video vault gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 12:01
|
|
Overgens heeft D-skilled inderdaad al een keer deze speler besproken, ik heb de zoekfunctie gebruikt want het was me ontschoten.
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... nsen#65419
Interessant ook wat daar over hem te lezen valt.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 19:00
|
|
Ik heb een vraag over Jorgensen. Kan hij alleen een man uitschakelen of kan hij ook inschuiven. Durft hij ook met lef te spelen. Door vaak in te schuiven en door niet alleen tikkies breed te geven, want daar hebben we er al genoeg van.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 11:59
|
|
Kan een man uitschakelen, inschakelen heb ik hem niet vaak zien doen (het Deens voetbal is wat anders), de keren dat hij het deed was z'n timing goed.
[size=150">Ivan Peresic[/size">
club; Socheaux (nu verhuurd aan Roeselare)
geschatte prijs: 3,5 miljoen
contract; 2012
voet; rechts
status; kroatisch jeudinternational onder18
Zo af en toe lopen er in de Belgische competitie leuke Balkanvoetballers rond die daar vaak de start maken van een veelbelovende carriere. Ivan Peresic is zo'n naam. Door Socheaux verhuurd aan Roeselare, en bij Roeselare nu het medicijn tegen degradatie met z'n goals. Peresic is een Kroatische aanvallende middenvelder met veel loopvermogen en een neusje voor de goal. Socheaux halde hem 2 jaar geleden weg bij Hajduk Split voor een paar ton, een zeer goede deal voor de Fransen. Toen al was Peresic een jonge talentvolle speler met een aardige verzameling caps voor Kroatie onder 18. Kroatie brengt wel meer goede aanvallende middenvelders voort de laatste jaren, Luka Modric en Anais Sharbini zijn de bekendste namen. Peresic is iets minder technisch dan bovenstaande maar compenseert dat met kwaliteiten die beiden niet hebben: lengte (1.83), kopkracht en een enorm loopvermogen. Peresic is aanvallend ingesteld maar hij blijft niet lui hangen in de zone vlak acherin de spits, het is een speler die komend moet spelen. Perersic is daarom uitermate geschikt voor aanvallen vanuit een snelle omschakeling. Maar ook het omgekeerde gaat op, bij balverlies voorin doet hij ook z'n werk. Z'n werklust koppelt deze jonge middenvelder aan scorend vermogen, een wapen daarin is z'n afstandschot. In geval van nood kan deze speler ook als spits uit de voeten.
Wat mijn part een optie als versterking voor het middenveld.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 12:42
|
|
Vormt samen met McDonald een gevaarlijk koppel bij Roeselare. Samen goed voor negen goals in het jaar 2009. McDonald viel me de laatste weken wel op. Alleen laat z'n afronding nog te vaak te wensen over.
Citaat: Verschillende clubs geinteresseerd in Perisic
Ivan Perisic, samen met spitsbroeder Sherjill Mac Donald de revelatie van SV Roeselare, kan op de interesse rekenen van meerdere Belgische clubs en van het Duitse 1. FC Koln. Dat zegt Tonci Martic, de manager en landgenoot van de jonge Kroaat.
De onlangs pas twintig geworden Perisic is door Roeselare geleend van het Franse FC Sochaux, zijn contract loopt af in juni 2010. Sinds januari scoorde de aanvaller maar liefst vijf keer in acht wedstrijden. Ook afgelopen weekend, in de wedstrijd tegen Moeskroen, pikte hij zijn goaltje mee.
Perisic begon zijn carrière in zijn thuisland, bij Hajduk Split. Daarna trok hij naar Frankrijk om er twee jaar voor FC Sochaux te voetballen. Perisic gaf echter al aan niet terug te willen keren naar zijn Franse club, wat de interesse heeft gewekt van verschillende Belgische eersteklassers en de Duitse middenmotor 1.FC Koln.
Perisic' manager Tonci Martic is geen onbekende in het Belgisch voetbal. Martic was tussen 1997 en 2005 een betrouwbare pion op het middenveld van Moeskroen. Hij verzamelde 181 wedstrijden in het rood-witte shirt van de Henegouwers. Daarin scoorde hij twintig keer.
Citaat:
Genk en Cercle volgen Perisic
Ivan Perisic is uitstekend bezig bij KSV Roeselare. Zijn prestaties worden op de voet gevolgd door een aantal clubs, zoals het Duitse 1. FC Köln. Bij de geïnteresseerde clubs horen ook Racing Genk en Cercle Brugge.
Bron: Voetbalbelgië.be
Citaat: Marathonman met ka(m)p(i)oenenkop
Ivan Perisic, de meest succesvolle wintertransfer
Met aanvallende middenvelder Ivan Perisic (20) heeft Roeselare de succesvolste wintertransfer tot dusver. Een portret.
Over Ivan Perisic zijn er twee lezingen: de Kroatische en de Franse. Over één ding zijn ze het eens: Perisic heeft een fenomenale uithouding. Toen zijn Kroatische club Hajduk Split hem fysieke tests liet afleggen bij de A-ploeg, schrok de fysiektrainer zich een hoedje. Zulke cijfers was hij zelden tegengekomen, zelfs bij de sterren van de ploeg op de top van hun kunnen. Perisic was amper zeventien.
Ook Sochaux, de Franse eersteklasser die hem in de zomer van 2005 uit Kroatië wegplukte, schrok van zijn testresultaten. Hij scoorde als beste bij het jeugdelftal (CFA). Perisic heeft 'un gros coffre' zoals ze in Frankrijk zeggen. Marathonlongen, zeg maar.
In Kroatië werd Perisic als het grootste talent van zijn generatie gezien. Bij de nochtans vermaarde jeugdopleiding van Split stak hij erbovenuit. Op de nummer tien was Perisic de balverliefde vedette in ieder jeugdelftal. PSV, Ajax en Hamburg stonden in de rij voor 'de kleine Asanovic', zo weten ze in Kroatië te vertellen.
In de zomer van 2007 liet de Franse eersteklasser Sochaux Perisic testen. Ze waren meteen verkocht. De makelaars van de Kroatische kleine ster hadden ook Anderlecht al een test beloofd en hielden woord. Terwijl in Sochaux de contracten uit de printer rolden, maakte Perisic in het shirt van Anderlecht indruk op een jeugdtornooi in Oostende. De clubs stonden te drommen, maar toen Perisic weer naar Sochaux reisde, lag de vulpen klaar. Zijn managers, onder wie voormalig Moeskroen-speler Tonci Martic, vroegen twee dagen bedenktijd. Eens die twee dagen verstreken, stuurde Sochaux een privéjet naar Split om Perisic op te halen. Die snelle en vleierige handelswijze overtuigde Ivan. Samen met een riant contract. Volgens Jean-Claude Plessis, de toenmalige voorzitter van Sochaux, het bestbetaalde ooit voor een jeugdspeler in Frankrijk. Dat deed hij althans Perisic' managers geloven.
Mama en zus Perisic reisden mee naar Frankrijk. De eerste maanden maakte Perisic bij de beloften een aanpassingsperiode door, maar trainer Alain Perrain geloofde in zijn Kroatische tien. Het daaropvolgende seizoen zou Perisic zijn kans krijgen bij het A-elftal. Perrin vertrok naar Lyon en met hem Perisic' kans bij het eerste elftal.
Grootheidswaan
Dan begint de Franse lezing. Wat in Kroatië nog een 'groot zelfvertrouwen' heette en 'de mentaliteit van een groot kampioen', werd in Frankrijk 'gemekker' en 'grootheidswaan' genoemd. Perisic trapte uit frustratie wel eens tegen een stadiondeur als hij weer eens maar tien minuten op het veld stond bij de beloftenploeg. De voetballer uit Omis wisselde non-matchen af met wereldpartijen. Een aantal van zijn ploegmakkers, de waterdragers van de jeugdploeg, hadden zeker in het begin moeite met de status van Perisic. Het verhaal van de privéjet was hen ook bekend. En wat in iemands portemonnee zit, blijft ook niet lang in de beslotenheid van een broekzak. Perisic leerde bovendien moeizaam Frans, wat zijn integratie niet bevorderde.
Bij Sochaux raakte Perisic op een zijspoor. Zelfs bij de beloften speelde hij nog nauwelijks. Door de goede relatie van een van zijn zaakwaarnemers met Roeselare-coach Dennis van Wijk kreeg Perisic vanaf januari de kans om zijn honger naar speelminuten te stillen op Schiervelde. Hij wordt er tot het einde van het seizoen uitgeleend. Ondanks een gebrek aan spelritme tot dusver met groot succes. Acht goals in tien wedstrijden. Voor een middenvelder dan nog.
Perisic presenteert zich als een complete voetballer met winnaarsmentaliteit. Zijn kopspel is zeer degelijk, zijn techniek uitmuntend. Let maar eens op: Perisic trapt vrijschoppen (en corners) nagenoeg even goed met links als met rechts. Van nature is hij echter rechtsvoetig.
Op het einde van het seizoen moet Perisic in principe terugkeren naar Frankrijk, waar hij dan nog een jaar onder contract ligt. Perisic wekt belangstelling op de Belgische velden en wil liever andere oorden opzoeken. FC Köln kwam hem al een aantal keer scouten, maar de Duitse eersteklasser stuurde voorlopig nog geen van zijn topscouts naar Schiervelde.
Intussen waakt Roeselare-coach Van Wijk als een moederkloek over zijn goudhaantje. Behalve de perspraatjes na de wedstrijd zijn interviews niet toegestaan. 'Die jongen is moe en heeft nood aan rust', zegt Van Wijk. Op het veld is daar voorlopig niet veel van te merken. Onder impuls van Perisic en MacDonald klom Roeselare weg van de laatste plaats naar de op twee na laatste. Winterkoopjes kunnen de lente maken. Zeker als ze gratis zijn, want Roeselare moet Sochaux geen cent voor Perisic.
Leuk stuk over Perisic.
Bron: Sportwereld.be
Filmpje - Fraaie doelpunten van Perisic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 28 maa 2009 23:02
|
|
Zonet Belgie-Bosnie 2-4 gekeken. Heb wel een boontje voor het Bosnisch voetbal en vandaag weer bevestiging gezien. De Belgische commentatoren hadden het aanvankelijk over de Bosniers met hun fysieke spel. Dat bewees maar weer dat i.i.g. de commentatoren slecht op de hoogte waren en het leek erop dat Vandereycken met z'n belabberde tactiek niet veel beter geinformeerd was. De Bosniers waren op techniek stukken beter.
Tumult bij de wedstrijd, gestaakt wegens vuurpijlen. De Bosnier bewezen maar weer dat ze mentaal sterker waren. Belgie was ook laks in de verdediging.
Genoten van een fantastische Dzeko, deed Dembele verbleken als aanvaller. Genoten van Misimovic draaischijf van het elftal. Kort Miralem Pjanic (Lyon) binnen de lijnen zien komen en bij de Belgen Eden Hazard.
Dzeko is van het kaliber dat het een kwestie van tijd is dat hij bij een echt grote club zit (nu Wolfsburg). Van de Duitsers goed soutingwerk geweest in Tsjechie.
Keric
Speler die ik kort wil vermelden is Keric. Kleine Kroaat van Slovan Liberec. Blinkt uit door z'n snelheid en speelt nu meer als spits maar kan ook als vleugel uit de voeten. Ik moest even aan hem denken omdat ik Dzeko nu ook zo zag uitblinken, Dzeko zat vorig seizoen nog bij een kleine club in Tjechie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 28 maa 2009 23:20
|
|
[klein beetje leedvermaak: bron vi.nl">
Citaat: 05/03/2009 18:27
Op zaterdag 28 maart speelt België in Genk de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina. Supporters die kaarten bestellen via de Belgische voetbalbond KBVB dienen een contract te ondertekenen dat ze de Rode Duivels steunen. Mochten ze dit niet doen dan worden ze uit het stadion verwijderd.
Op de site van de KBVB staat bij de ticketverkoop van het duel het volgende statement: De voetbalbond van Bosnië-Herzegovina zal enkel en alleen instaan voor de verkoop van tickets voor hun supporters. Op vraag van deze voetbalbond en op politiebevel zal de KBVB dus geen tickets verkopen aan de supporters van Bosnië-Herzegovina. Gelieve te noteren dat de toegang tot het stadion zal worden geweigerd en u tevens administratief zal worden aangehouden indien u tickets koopt in de sector van de supporters van de Rode Duivels.
De kaarten voor het duel zijn voor de niet uitvakken alleen af te halen in Brussel, waar ook een contract ondertekend moet worden. 'Het contract houdt in dat je als fan plechtig belooft dat je supportert voor de ploeg waar je een ticket voor koopt', zegt Nicolas Cornu van de KBVB in Het Laatste Nieuws. 'Een Bosniër met een Belgisch paspoort die een ticket voor een Belgisch vak koopt, belooft zo voor België te supporteren.'
Over mensen die zich niet aan het getekende contract houden is Cornu duidelijk: 'Diegenen die zich niet aan de regels houden, zullen uit het vak verwijderd worden. De ordediensten en de stewards zullen streng optreden.'
België staat na vier duels gespeeld te hebben derde in de kwalificatiepoule. Bosnië-Herzegovina volgt op een punt en staat vierde. De Belgen hebben een punt minder dan nummer twee Turkije en loopt vijf punten achter op koploper Spanje. De winnaar van de poule plaatst zich voor het WK 2010 in Zuid-Afrika. De runner-up bepaalt via een play-off met een nummer twee uit een andere kwalificatiepoule wie er meedoet aan het WK.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 12:31
|
|
Afgelopen zomer werd hier gediscussieerd over Monzon, vertrok uiteindelijk op huurbasis naar Betis, maar heeft het daar blijkbaar toch niet gemaakt, gezien ze de optie niet lichten. Thomas was wel gecharmeerd van die jongen, hoe denk je er nu over?
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:03
|
|
Ik las laatsts in een interview met v/d Boog dat Ajax anders wilde gaan scouten. Alleen de vraag is nu in welk opzicht anders.
De laatst gescoutte oostblokker is Ogararu volgens mij. Daarna is het allemaal eredivisielive geweest ;)
Op cvitanisch na ( na een tip).
Kroatische voetballers zijn vaak ook echte mensen met een bepaalde winnaarsmentaliteit. Dat is wel een goede eigenschap. Ik hoop dat Ajax me kan verassen door een paar leuke spelers te halen. (Goede prijs kwaliteitverhouding)
|