Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:32
|
|
Hij lijkt wel wat op Defour. Al net zo'n rotkop.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 00:56
|
|
Neem aan dat koppen zijn specialiteit is... Als dat niet zo is, dan is het een kneus dat hij met zo'n hoofd niet kan scoren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 09:35
|
|
Citaat: We zullen het zien. Iets anders:
Citaat: Kroatisch forum op Xtratime.org
Ajax and Hajduk are interested in U21 international and Varteks midfielder Igor Prahic
Foto
Bekend bij jou, Revo?
Die jongen is ooit jeugdinternational geweest, ik weet alleen niet zo snel voor welke leeftijdsgroep dat precies was dat ik hem zag spelen. Ik dacht onder 20 of onder 19, dat ik hem aan het werk heb gezien. Kan op linksback en linkscentraal. Nou hoop ik dat het inderdaad gaat om de Prahic die ik in m'n hoofd heb, die deed me een beetje aan Jan Vertonghen denken.
Ajax had eerder interesse in Mato Jajalo. Ik lees dat Hajduk interesse heeft, ik had eigenlijk verwacht dat Dinamo dan ook interesse zou hebben (Cale, de linksback is vertrokken), maar misschien hebben ze die vacature al opgevuld dat zou ik moeten checken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 09:53
|
|
[size=150">Igor Prahic[/size">
Club: Varteks Varzadin
Geboortedatum: 15 april 1987
Lengte: 1,85m
Status: Jeugdinternational en basisspeler bij NK Varteks Varzadin
Positie: linksback/ linkercentrale verdediger
Met even googlen blijkt deze Prahic dezelfde zaakwaarnemer te hebben als Mato Jajalo( Danko Dikic)). Dat kan vier dingen betekenen:
1. Jajalo en Prahic zijn door die zaakwaarnemer aan Ajax aangeboden
2. De zaakwaarnemer gebruikt de naam Ajax om extra interesse op te bouwen voor z'n spelers.
3. Ajax heeft wat tips gehad van deze zaakwaarnemer en is zelf gaan kijken.
4. Toeval
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 11:35
|
|
Ik vind het een goed teken dat ze ook kijken naar de linkerkant van de verdediging. Dat ze daarbij op een speler uitkomen die zowel als LB als LCV kan spelen is helemaal mooi. Hopelijk is hij goed genoeg en wordt hij (voor niet al te veel geld) aangetrokken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 11:59
|
|
Ik denk dat hij iets van tussen de 1 en 2 Miljoen moet kosten, dat is opzich wel een betaalbaar bedrag voor Ajax. Of hij echt goed genoeg is durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik hem te weinig gezien. Wat ik van hem gezien heb was opzich niet slecht, het is een speler die niet zoveel duels verliest maar positioneel was het nbiet top toen ik hem zag.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 13:05
|
|
Citaat: We zullen het zien. Iets anders:
Citaat: Kroatisch forum op Xtratime.org
Ajax and Hajduk are interested in U21 international and Varteks midfielder Igor Prahic
Foto
Bekend bij jou, Revo?
Die jongen is ooit jeugdinternational geweest, ik weet alleen niet zo snel voor welke leeftijdsgroep dat precies was dat ik hem zag spelen. Ik dacht onder 20 of onder 19, dat ik hem aan het werk heb gezien. Kan op linksback en linkscentraal. Nou hoop ik dat het inderdaad gaat om de Prahic die ik in m'n hoofd heb, die deed me een beetje aan Jan Vertonghen denken.
Ajax had eerder interesse in Mato Jajalo. Ik lees dat Hajduk interesse heeft, ik had eigenlijk verwacht dat Dinamo dan ook interesse zou hebben (Cale, de linksback is vertrokken), maar misschien hebben ze die vacature al opgevuld dat zou ik moeten checken.
Dinamo heeft Luis Ibanez als vervanger van Cale aangetrokken. Ik kon me herinneren dat ik niet onder de indruk was van Ibanez op de Malaysia Cup maar misschien dat hij zich ondertussen dusdanig heeft ontwikkeld dat Dinamo denkt dat ze een goede aankoop met het oog op de toekomst hebben gedaan. Hoe dan ook Carlos is eerste keus.
Wat Prahic betreft, ik heb hem maar twee wedstrijden aan het werk gezien dus al te veel kan ik niet over hem zeggen. Hij leek me een type-Vermaelen, een pure mandekker maar voetballend niet geweldig.
Trouwens wist je al dat Panathinaikos Ante Rukavina voor 2,8 miljoen euro heeft gekocht? Ik dacht me te herinneren dat jij erg gecharmeerd van hem was. Enne, die Ten Cate is daar serieus aan het shoppen geslagen. Hij is het zeker aan het compenseren voor zijn Ajax-tijd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 14:02
|
|
Ik vond Antonio Rukavina een redelijke rechtsback, althans zeker niet minder dan Silva. Die Rukavina zit dan ook bij Dordtmund. Maar er zijn betere rechtsbacks te vinden. Ante Rukavina is dan weer de aanvaller, opzich geen slechte aanvaller maar ik vind Mandzukic een klasse beter. Het is een talent maar niet iemand die ik zou halen als Ajazijnde.
Ten Cate is inderdaad aan het shoppen geslagen en de namen die gekomen zijn zijn niet verkeerd. Pellerano had ik graag bij Ajax gezien.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 21:12
|
|
Citaat: Penev terug bij jeugdliefde CSKA Sofia
Geschreven op donderdag, 10 juli om 20:39
Dimitar Penev is aangesteld als nieuwe hoofdtrainer van CSKA Sofia. De Bulgaarse topclub zat al een tijdje zonder coach nadat Stoycho Mladenov zijn contract inleverde. De 63-jarige Penev is geen onbekende voor CSKA. Tijdens zijn actieve voetbalcarrière was hij werkzaam als speler en later in de jaren 90’ als coach. In 1992 verruilde hij het clubvoetbal voor een baan als bondscoach van Bulgarije, met wie hij in 1994 vierde werd op het WK in de Verenigde Staten.
CSKA staat er ondanks het behalen van de 31ste landstitel vorig seizoen niet rooskleurig voor in de nationale competitie. Vanwege een financieel wanbeleid moest de Bulgaarse grootmacht de afgelopen maand al gedwongen afscheid nemen van een tal van spelers.
Bron: Voetbalzone.nl
Zou CSKA Sofia in staat zijn om een transfer van Vujadinovic te stoppen? Mijn vraag luidt: hoeveel weerstand kunnen ze bieden als Ajax aanklopt?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 22:10
|
|
Als Ajax met een Miljoen of 3 aanklopt dan zullen ze zeker willen praten.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 10:40
|
|
Uit de rubriek "In de wandelgangen" van voetbalzone.nl, voor wat het waard is:
PSV heeft verregaande interesse in Nacional-aanvaller Bruno Fornaroli (foto). De twintigjarige Uruguayaan wordt ook gevolgd door Bologna en Lazio en moet ongeveer vijf miljoen euro kosten. Volgens de zaakwaarnemer van Fornaroli is een overgang naar Eindhoven op handen. (Diverse Uruguayaanse media)
Vraag aan de kenners: goede speler toch?
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 20:11
|
|
Van voetbalzone:
Citaat: Udinese plukt vierde sterspeler weg bij CSKA Sofia
Geschreven op dinsdag, 5 augustus om 20:14
CSKA Sofia raakt haar sterspelers een voor een kwijt. De noodlijdende Bulgaarse kampioen verkocht eerder al de Bulgaarse internationals Alexandar Tunchev en Velizar Dimitrov en de Roemeense smaakmaker Florentin Petre; dinsdagavond maakt de club bekend dat het ook Nikola Vujadinovic verliest.
De 22-jarige verdediger, die er pas een seizoen op had zitten in Sofia, verkast voor een onbekende transfersom naar Udinese. Het is tevens onbekend voor hoeveel seizoenen de Montegrijn zal gaan tekenen in Udine. Vujadinovic is momenteel op weg naar Italië, waar hij spoedig medisch gekeurd zal worden.
CSKA Sofia kampt met grote financiële schulden en ontsnapte ondanks het kampioensschap ternauwernood aan degradatie. De UEFA toonde geen genade en sloot de club uit van Europees voetbal. Met de verkoop van haar sterspelers probeert de Bulgaarse grootmacht uit de schulden te komen.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 20:13
|
|
Citaat: Van voetbalzone:
Citaat: Udinese plukt vierde sterspeler weg bij CSKA Sofia
Geschreven op dinsdag, 5 augustus om 20:14
CSKA Sofia kampt met grote financiële schulden en ontsnapte ondanks het kampioensschap ternauwernood aan degradatie.
Huh?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 20:18
|
|
Verdomme, die had Ajax moeten kopen!!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 20:36
|
|
Vujadinovic is een speler die hier behandeld is door Revo, Luuk.
Of had je het over CSKA Sofia?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 20:39
|
|
En ik vertrouw op Revos' beschrijving: hij paste helemaal in het profiel van een speler die Ajax mist. En op basis van die informatie zie ook ik hem graag komen, ook omdat het een koopje is dus die gok kan je wagen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 21:13
|
|
Citaat: Vujadinovic is een speler die hier behandeld is door Revo, Luuk.
Of had je het over CSKA Sofia?
Ik verbaas me over de zin dat CSKA ondanks het kampioenschap ternauwernood aan degradatie ontsnapte
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 21:14
|
|
Vanwege financieel wanbeleid worden sommige ploegen wel gestraft met degradatie, Luuk.
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 21:15
|
|
Ach zo, dat stond niet in het stuk. En dan heeft het kampioenschap daar natuurlijk niets mee te maken. Maar dank voor de uitleg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 11:12
|
|
Vujadinovic, sja hoe zal ik het zeggen. Bekend bij Ajax was hij wel.
Bajrami van Elfsborg, die heeft Ajax ook bekeken de afgelopen tijd naast de andere spelers in Scandinavie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 11:14
|
|
Dus de geruchten over Ola Toivonen en Robin Söder klopten?
En is die Bajrami wat?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 11:22
|
|
Of die geruchten kloppen, mja ik weet het niet. Wel weet ik dat Ajax Toivonen eerder gevolgd heeft. Dus out of the blue komt die naam niet. Die geruchten van Skjelbred kwamen er na Nac-Rosenborg, het gebeurt wel vaker dat Ajax in eigen land naar een buitenlandse tegenstander gaat kijken. Zo werd bv. Ogararu voor het eerst bekeken tijdens Heerenveen - Steau. Goed wat Skjelbred betreft kan ik het niet inschatten, dat geef ik eerlijk toe.
Maargoed wat ik van Bajrami doorkreeg beschouw ik als zeer betrouwbaar. Ajax heeft hem bekeken. Met welk doel? Tsja dat weet ik dan weer niet. Of het lange termijnvolgen is of het laatste stadium van scouten weten vaak alleen de scouts zelf. Bajrami is een type opkomende linksback.
[size=59">Ik licht op msn nog wel toe hoe ik hier aankom.[/size">
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 18:07
|
|
Citaat: Maargoed wat ik van Bajrami doorkreeg beschouw ik als zeer betrouwbaar. Ajax heeft hem bekeken. Met welk doel? Tsja dat weet ik dan weer niet. Of het lange termijnvolgen is of het laatste stadium van scouten weten vaak alleen de scouts zelf. Bajrami is een type opkomende linksback.
Het kan natuurlijk zijn dat Van Basten zijn 'probleem' verschuift naar de linksbackpositie, ipv centraal. Door Vertonghen centraal te zetten, heb je met Vertonghen, Vermaelen, Oleguer en V/d Wiel ook een dubbele bezetting..
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat het nu wel erg lang duurt met die laatste versterking. De voorbereiding duurt niet al te lang meer. Het lijkt wederom een laatste minuut aankoop te gaan worden, als die er al gaat komen..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 22:40
|
|
Vertonghen is in mijn ogen niet echt geschikt voor het centrum van de verdediging.
Dat het steeds langer duurt voordat Ajax met die laatste versterking op de proppen komt zou er op kunnen wijzen dat men hier en daar aan het polsen is naar haalbare huurlingen.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Do 7 aug 2008 13:44
|
|
Waarom kan Vertonghen daar niet spelen? In de jeugd heeft hij toch ook op 4, 5 & 8 gespeeld? En dan voornamelijk op 4 & 8..
|