Auteur
|
Bericht
|
Criticus
Forum berichten: 40
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 18:16
|
|
Voor Kalinic moet je even door deze topic heen bladeren, de zoekfunctie kan je ook gebruiken. Revo heeft deze speler erg grondig en goed geanalyseerd.
Schijnt een mogelijke opvolger voor Huntelaar te zijn, al is Mandzukic beter, volgens Revo
Ben weer een week afwezig geweest wegens tentamens, iemand die weet hoe het er bij Ajax voor staat momenteel?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 18:17
|
|
Zijn al vaker besproken. Check deze topic even door, anders even de zoek-functie.
ps: Je was me voor.
Citaat:
Ben weer een week afwezig geweest wegens tentamens, iemand die weet hoe het er bij Ajax voor staat momenteel?
Slecht.
|
Criticus
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 18:25
|
|
Ik lees dus dat een Centrale verdediger de prioriteit is, goed punt natuurlijk en overduidelijk dat er voor deze positie versterking bij moet komen.
Ik heb de afgelopen tijd niets gehoord over Sulejmani en Pieters, behalve dat Erik dus waarschijnlijk wordt geruild met Aisatti.
Thomas, weet jij eventueel iets over opties voor de CV positie?
Ook vind ik het opvallend dat de aanvaller de voorkeur heeft boven de creatieve middenvelder. Ook zou ik graag willen weten hoe men Davids denkt te vervangen.
Wanneer Sulejmani niet aangetrokken wordt, zou je in Bryan Ruiz een aanvaller en creatieve middenvelder in 1 halen. Dan heb je nog extra geld over om een vervanger van Davids te halen.
Opzich vind ik het bericht uit Sportweek erg vreemd. Waar voorheen verregaande interesse was in Engelaar, De Zeeuw en Vukojevic als verdedigende middenvelder, wordt er in dit artikel met geen woord over gerept.
Bovendien ziet het er naar uit dat de eerste opties niet willen komen(oa. Henrique en Sulejmani) en dat we nu misschien al bij de 3e keus zitten(aangezien Blind al vanaf 20 mei aan de afronding bezig is).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 11:48
|
|
Vind je Ruiz een middenvelder?
@Miro: Suchy heeft er een matig seizoen opzitten. Met z'n niveau van het seizoen er voor is hij naar mijn mening opzich wel welkom. Een voordeel is dat Suchy nu niet meteen voor elke club in de picture staat, dus je zou hem relatief makkelijjk en goedkoop kunnen halen. De vraag die je moet stellen is of Suchy nu DE versterking is waar je op zit te wachten. Het is logischwerwijs nog niet de leider voor je verdediging en ook qua fysieke kracht is hij niet de speler die er bovenuitsteekt. Omdat we Van der Wiel al hebben vind ik persoonlijk dat we op die plek (rechtscentraal) de lat wat hoger moeten leggen.
Kalininic is een type Huntelaar, een pure afmaker die dit seizoen veel gescoord heeft. Kalninic kan met beide benen wel wat en dat maakt hem toch wel gevaarlijk. Probleem is dat het qua creerend vermogen pover is. Persoonlijk vind ik niet dat je je moet gaan richten op dit type spits (de afmaker). In Kroatie speelt nog een aardige spits (Mandzukic) die minder gescoord heeft maar completer is als spits.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 16:34
|
|
Wat vinden de kenners van Russische markt van Prudnikov??
|
Criticus
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 16:59
|
|
Citaat: Vind je Ruiz een middenvelder?
(..)
Ik vind Ruiz inderdaad een middenvelder, die ook voorin uit de voeten kan.
Ik vind hem echter niet ideaal als linkshalf met de punt naar achteren.In een 4-2-3-1 zou hij echter ideaal zijn als linksbuiten of nummer 10. Het is niet echt een speler die zijn verdedigende werk doet, maar dat zou je hem aan kunnen leren.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 18:08
|
|
@ Revo: bedankt voor de info!
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:11
|
|
Citaat: 'Ajax grijpt naast Urretavizcaya'
donderdag 03 juli, door foshoquz, Lissabon, 17:53u, Record
De strijd om de handtekening van Jonathan Urretavizcaya, één van de grootste talenten van Uruguay, lijkt vrijwel gestreden, zo meldt de Portugese sportkrant Record donderdag. De achttienjarige aanvaller van River Plate uit Montevideo zet binnenkort zijn handtekening onder een vijfjarig contract bij Benfica.
Urretavizcaya debuteerde dit jaar in de hoofdmacht van River Plate en baarde opzien door in veertien competitieduels meteen acht keer te scoren. "De kans is groot dat Urretavizcaya naar Benfica vertrekt", laat voorzitter Juan José Tudurí in de krant weten. "Voor twee miljoen euro is zijn gewenste transfer naar Lissabond vrijwel rond."
Volgens Record zaten diverse Europese clubs, waaronder Ajax en Chelsea, ook achter zijn diensten aan. Met de transfers van Fábio Coentrão, Ángel di Maria en Freddy Adu liet Benfica vorig jaar al blijken graag voor jonge voetballers te kiezen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:20
|
|
Jonathan Urretavizcaya is in mijn ogen ook een toptalent. Soortgelijke type speler als Reimond Manco.
|
daanbisseling
Forum berichten: 49
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 21:16
|
|
Nog een sterke centrale verdediger nodig? Ik gooi een balletje op die ik al eerder opgegooid heb: Thiago Silva. Centrale verdediger van Fluminense. Sterk in het duel, uitstekend koppend zowel verdedigend als aanvallend. Denk ook niet dat hij heel duur is: 6 miljoen euro zou het moeten doen.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 23:26
|
|
Citaat: Nog een sterke centrale verdediger nodig? Ik gooi een balletje op die ik al eerder opgegooid heb: Thiago Silva. Centrale verdediger van Fluminense. Sterk in het duel, uitstekend koppend zowel verdedigend als aanvallend. Denk ook niet dat hij heel duur is: 6 miljoen euro zou het moeten doen.
Is vorig jaar al genoemd door mij, enkele maanden later kwam Thomas met hem aanzetten en nu denk ik dat iedereen hem inmiddels wel kent. Een der komende dagen zal duidelijk worden waar zijn toekomst ligt aangezien ze aan het onderhandelen zijn met geïnteresseerde clubs en de speler zelf. Maar mocht een club bereid zijn de contractuele afkoopsom op tafel te willen leggen dan mag ie weg, de competitie winnen ze toch niet meer en voor de Copa Libertadores heeft Fluminense hem niet meer nodig. Mits hij zijn contract zal verlengen dan lijkt het me zo goed als zeker dat ie de overstap naar Europa maakt, de vraag is alleen wanneer.
Thiago Silva zelf zei een maand geleden nog dat ie zijn contract bij Fluminense wilt uitdienen.
Overigens mogen Thiago Neves, Fernando Henrique, Arouca en Gabriel ook weg mits de juiste prijs wordt betaald.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 12:59
|
|
Citaat:
in duel met een Fiorentinaspeler
Club: Cska Sofia
Lengte: 1.91
Positie: linkscentraal
Leeftijd 21
Natie: montenegro
Internationale status: jeugdinternational en momenteel actief met CSKA in de kwalificatietoernooien voor Europees voetbal.
Contract: Juni 2011
Nikola Vujadinovic is een talentvolle verdediger van CSKA Sofia. De Bulgaarse kampioen viel dit seizoen op door haar gering aantal tegendoelpunten. Vujadinovic had daar een belangrijk aandeel in. Het talent van Vujadinovic is niet onopgemekrt gebleven. In eigen land werd hij al gezien als een van de meest beloftevolle spelers samen met Simon Vukcevic. De erkenning kwam er ook in de Bulgaarse competitie toen hij verkozen werd tot beste verdediger van d e competitie. West Bromwich Albion had al interesse in deze krachtpaster, maar de buitenlandregeling belette een overgang. Ook Fiorentina die hem tegenkwam in een Europese confrontatie had even oppervlakkige interesse.
Wat maakt Vujadinovic zo goed? Veel van z'n klasse is al terug te zien in het geringe aantal tegendoelpunten van CSKA dit seizoen. Op z'n 21ste was hij al de leider van de verdediging, en vooral door positioneel inzicht werden de meeste aanvallen in de kiem gesmoord. Wat opvalt is dat hij voor een lange verdediger toch nog redelijk wat snelheid heeft. Vujadinovic laat zich er niet zomaar uitlopen, wat voor Ajax ook het voordeel geeft dat hij met ruimte in de rug kan spelen. Verder is Vujadinovic technisch capabel genoeg voor een gedegen opbouw. Vooral zn inspeelpass is opmerkelijk goed voor iemand met zijn fysieke uitstraling. Bij Vujadinovic is het eigenlijk het totaalplaatje wat hem een goede verdediger maakt. Er zijn weinig kernpunten die onderontwikkeld zijn (koppen, inspelen, fysieke diuelkracht, spelinzicht). Het voornaamste waar hij aan zou moeten wennen bij Ajax is het andere tactische plaatje en de positiewisselingen die wat frequenter en sneller gaan. Met Vujdanovic haal je een no-nonsense verdediger binnen die gedisciplineerd z'n taak uitvoert. Verwacht echter geen spectaculaire rushes of aanvallende acties van hem.
Opbouw: ***
Fysieke duelkracht:****
Inspeelpass:***,5
Verdedigend koppen: ***
Timing in duels:***
Sliding:***
Tactisch: ***
Inzicht:***
Branie:**,5
Lange bal: **,5
Mocht Ajax interesse hebben dan kunnen ze natuurlijk altijd even bellen met Quido Lanzaat, oud jeugdspeler van Ajax en momenteel ook speler van CSKA Moskou. De voordelen voor Ajax is dat Vujadinovic zich met Ajax makkelijk en aanzienlijk verbetert. Onlangs verlengde hij z'n contract bij CSKA nog maar die club lijtk nu gebonden aan financiele onzekerheid. De geschatte transfersom voor Vujadinovic, zet ik op 2,5 Miljoen. Voor dat bedrag haalt Ajax een talent binnen dat zich nog verder aan het ontwikkelen is.
@Revo: wat is verder jouw mening voor wat betreft de Bulgaarse markt? Zo staat bijv. Youssef Raheb van Levski Sofia in de belangstelling van Liverpool en zijn ze onlangs Valeri Domovchiyski kwijtgeraakt aan Hertha BSC.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 13:03
|
|
Citaat: Overigens mogen Thiago Neves, Fernando Henrique, Arouca en Gabriel ook weg mits de juiste prijs wordt betaald.
Wat zijn de juiste prijzen ongeveer?
Volgens mij willen ze al een hele tijd van Henrique af, en terecht overigens.
Wat een drama is dat toch bij hoge ballen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 18:55
|
|
Citaat: Is vorig jaar al genoemd door mij, enkele maanden later kwam Thomas met hem aanzetten en nu denk ik dat iedereen hem inmiddels wel kent. Een der komende dagen zal duidelijk worden waar zijn toekomst ligt aangezien ze aan het onderhandelen zijn met geïnteresseerde clubs en de speler zelf. Maar mocht een club bereid zijn de contractuele afkoopsom op tafel te willen leggen dan mag ie weg, de competitie winnen ze toch niet meer en voor de Copa Libertadores heeft Fluminense hem niet meer nodig. Mits hij zijn contract zal verlengen dan lijkt het me zo goed als zeker dat ie de overstap naar Europa maakt, de vraag is alleen wanneer.
Thiago Silva zelf zei een maand geleden nog dat ie zijn contract bij Fluminense wilt uitdienen.
Overigens mogen Thiago Neves, Fernando Henrique, Arouca en Gabriel ook weg mits de juiste prijs wordt betaald.
Je brengt het alsof ik via jou aan Thiago Silva ben gekomen, Oscarito. Waar en wanneer heb jij hem trouwens genoemd?
Als Thiago Silva weggaat zal het waarschijnlijk voor 12 miljoen dollar naar Bayer Leverkusen zijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 20:22
|
|
Citaat: Je brengt het alsof ik via jou aan Thiago Silva ben gekomen, Oscarito. Waar en wanneer heb jij hem trouwens genoemd?
Oscarito had zijn naam op 30 juli het jaar 2007 gedropt, op het AN onder de pseudoniem MMF. Exacte link daar naar toe.. Jij kwam met Thiago Silva voor het eerst aanzetten, of beter gezegd jij had toen pas zijn naam gerealesed op 24 oktober 2007 op het AT. Daar zit een aardige tijd tussen, ja.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 20:38
|
|
Ah ok, duidelijk dat Oscarito er eerder bij was. Maar goed, ik zie die post van Oscarito ook voor het eerst.
Skilled houdt alle internetscouts goed in de gaten hoor.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 20:41
|
|
Citaat: Skilled houdt alle internetscouts goed in de gaten hoor.
Ik ben scherp en blijf scherp!
|
Oscarito
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 22:17
|
|
Citaat: Is vorig jaar al genoemd door mij, enkele maanden later kwam Thomas met hem aanzetten en nu denk ik dat iedereen hem inmiddels wel kent. Een der komende dagen zal duidelijk worden waar zijn toekomst ligt aangezien ze aan het onderhandelen zijn met geïnteresseerde clubs en de speler zelf. Maar mocht een club bereid zijn de contractuele afkoopsom op tafel te willen leggen dan mag ie weg, de competitie winnen ze toch niet meer en voor de Copa Libertadores heeft Fluminense hem niet meer nodig. Mits hij zijn contract zal verlengen dan lijkt het me zo goed als zeker dat ie de overstap naar Europa maakt, de vraag is alleen wanneer.
Je brengt het alsof ik via jou aan Thiago Silva ben gekomen, Oscarito. Waar en wanneer heb jij hem trouwens genoemd?
Als Thiago Silva weggaat zal het waarschijnlijk voor 12 miljoen dollar naar Bayer Leverkusen zijn.
Nee maar nu je het zegt, zonder mij zat je nu nog ergens te bedelen om beelden.
Maar nu niet meer hoor.
Citaat: Je brengt het alsof ik via jou aan Thiago Silva ben gekomen, Oscarito. Waar en wanneer heb jij hem trouwens genoemd?
Oscarito had zijn naam op 30 juli het jaar 2007 gedropt, op het AN onder de pseudoniem MMF. Exacte link daar naar toe.. Jij kwam met Thiago Silva voor het eerst aanzetten, of beter gezegd jij had toen pas zijn naam gerealesed op 24 oktober 2007 op het AT. Daar zit een aardige tijd tussen, ja.
Op FN had ik hem daarvoor genoemd en op een of andere wielersite(als het goed is weet Thomas welke ik bedoel) zelfs nog eerder. Volgende keer beter Yassine.
Maar daar gaat het natuurlijk niet om, mijn rapport had ik toen al ingestuurd.
Citaat: Overigens mogen Thiago Neves, Fernando Henrique, Arouca en Gabriel ook weg mits de juiste prijs wordt betaald.
Wat zijn de juiste prijzen ongeveer?
Volgens mij willen ze al een hele tijd van Henrique af, en terecht overigens.
Wat een drama is dat toch bij hoge ballen.
Thiago Neves heeft een clausule in zijn contract staan, voor 30 miljoen mag hij weg. Nu ben ik alleen even vergeten of het bedrag in dollars of euro's stond genoteerd. Gabriel mag voor 2 miljoen euro weg. Bij FH heb ik geen idee wat Fluminense voor hem vraagt, het zal wel iets van $1.000.000 zijn. Arouca mag je zelf uitzoeken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 19:39
|
|
Citaat: Heeft Thiago Silva eigenlijk al een nieuwe club Thomas?
Gaat waarschijnlijk voor zo'n 12 miljoen dollar naar Bayer Leverkusen.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 20:48
|
|
Citaat: Heeft Thiago Silva eigenlijk al een nieuwe club Thomas?
Gaat waarschijnlijk voor zo'n 12 miljoen dollar naar Bayer Leverkusen.
$12.000.000. Hoe kom je daarbij, Thomas? Dat is een beetje te veel van het goede, denk je niet?
Volgens mijn informatie zal hij zijn contract bij Fluminense uitdienen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 20:51
|
|
Ik heb zo m'n connecties. Is iets meer dan € 7.500.000. Veel geld voor een jongen met een kortlopend contract (had ik het laatst toch goed ), maar ik neem aan dat Leverkusen wil voorkomen dat hij straks transfervrij naar een beter betalende club overstapt.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 23:50
|
|
Citaat: Ik heb zo m'n connecties. Is iets meer dan € 7.500.000. Veel geld voor een jongen met een kortlopend contract (had ik het laatst toch goed ), maar ik neem aan dat Leverkusen wil voorkomen dat hij straks transfervrij naar een beter betalende club overstapt.
1) Hij werd al een maand geleden in verband gebracht met een overgang naar Bayer Leverkusen, toen was al bekend dat het om een bedrag van 7 miljoen euro ging.
2) je loopt achter, Thiago Silva blijft bij Fluminense of er moeten opeens gekke dingen gaan gebeuren.
3) De vraag was niet wanneer zijn contract bij Fluminense afliep maar of hij nog een contract had bij Dinamo Moskou. Blijkbaar niet dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 00:18
|
|
Citaat: 1) Hij werd al een maand geleden in verband gebracht met een overgang naar Bayer Leverkusen, toen was al bekend dat het om een bedrag van 7 miljoen euro ging.
2) je loopt achter, Thiago Silva blijft bij Fluminense of er moeten opeens gekke dingen gaan gebeuren.
3) De vraag was niet wanneer zijn contract bij Fluminense afliep maar of hij nog een contract had bij Dinamo Moskou. Blijkbaar niet dus.
Waarom vraag je me dan waar ik dat bedrag vandaan haal? Niet dat ik het uit de media heb, maar goed.
1) Klopt inderdaad. Kreeg ik toen voor het eerst te horen van iemand die me goed op de hoogte houdt van het Duitse voetbal.
2) Ik ga niet af op wat ik in de media lees. Dit heb ik van de week gehoord van m'n meest betrouwbare contactpersoon. Die zei dat Thiago Silva alsnog waarschijnlijk naar Leverkusen gaat. Van hem heb ik ook dat bedrag van $ 12.000.000,- gehoord.
3) Inderdaad. En dat leek mij toen ook al sterk.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 13:01
|
|
Laten we zeggen dat ik eens benieuwd was wat je daarop zou antwoorden.
Anyway, dan loopt je betrouwbare bron achter want Fluminense heeft een officieel statement naar buiten gebracht waarin staat dat Thiago Silva zijn contract zal uitdienen bij de club.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:22
|
|
We zullen het zien. Iets anders:
Citaat: Kroatisch forum op Xtratime.org
Ajax and Hajduk are interested in U21 international and Varteks midfielder Igor Prahic
Foto
Bekend bij jou, Revo?
|