Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 10:19
|
|
Die gaat al naar Dinamo Boekarest, jongens. Geen optie dus.
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 10:35
|
|
Hij keert terug bij Dinamo Boekarest toch? Hij voetbalt daar namelijk al een tijdje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 10:53
|
|
Klopt, Kolo.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 22:03
|
|
Hij gaat toch naar Lazio
Citaat: Lazio trekt 'nieuwe Chivu' definitief aan
SS Lazio heeft zich verzekerd van de diensten van verdediger Stefan Radu. De Italianen nemen de Roemeen voor een bedrag van zo’n 5,5 miljoen euro over van Dinamo Boekarest.
Het 21-jarige talent, dat in zijn eigen land bekend staat als de ‘nieuwe Christian Chivu’, maakte een goede indruk tijdens de elf duels die hij in het afgelopen seizoen op huurbasis voor Lazio speelde.
Voetbalprimeur.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 28 jun 2008 22:29
|
|
Verder over de Serie A
Ik had weinig anders verwacht wat Stefan Radu betreft, topper.
Dica naar Catania (werd wel eens met Ajax gelinkt)
http://www.prosport.ro/fotbal-intern/li ... ri-2746418
Pranjic kan naar Palermo
Sampdoria wil Cosmin Moti en een andere Italiaanse club zou ook in hem geinteresseerd zijn. Deze man is ook bij Ajax wel bekend. Mja Lazio heeft dus een koopoptie voor 4 Miljoen genomen lees ik zonet.
Sapanaru (Rapid Boekarest) na Golanski weer een rechtsback die in belangstelling van Porto.
Hrovje Tokic, niet de enige voetballer van de familie maar wel de meest talentvolle. Is meer iemand die kansen afmaakt dan ze creert. M'n contact had hem verder ook te weinig aan het werk gezien omdat het een tweede dvisieclub was waar hij speelt. Mato Jajalo waar Ajax eerde rinteresse in had gehad, lijtk naar Duitsland te vertrekken.
Opvolger qua type voor Schweinsteiger, ik geef toe Pablo dat dat type speler zeldzaam is, fysiek sterke spelers spelen namen al snel bij topclubs in het Oostblok. Mirel Radoi en Moskou is uiteindelijk toch niet rond gekomen dus die kan nog steeds naar een club toe, wat Duitse interesse voor hem.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 00:30
|
|
Lazio is erg goed bezig. Na het overnemen van Radu heeft men nu ook Mauro Zárate een jaar gehuurd van Al-Sadd. Verder kan het wel eens zo zijn dat Juan Pablo Carizzo eindelijk onder de lat komt te staan bij de Romeinen en is men bezig te onderhandelen met River Plate over Augusto Fernández.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 12:40
|
|
Ik kreeg vandaag een tip binnen over Gonazlo Fierro, een rechtsbuiten/aanvallende middenvelder van Colo Colo. Ik weet niet of jij hem kent Thomas? Z'n contract loopt dus binnenkort af (2009) en ondanks dat hij al 25 is, is het zeker wel een interessante optie voor een club als Ajax. Er wordt momenteel wel met hem geleurd, helaas.
Iemand die deze speler verder kent?
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 12:49
|
|
Thomas: je noemt Lazio toch niet de Romeinen. AS Roma is de club van de stad.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 12:56
|
|
Citaat: Thomas: je noemt Lazio toch niet de Romeinen. AS Roma is de club van de stad.
romeinen zijn romeinen toch?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:04
|
|
Lazio Roma zijn ook Romeinen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:05
|
|
Citaat: Thomas: je noemt Lazio toch niet de Romeinen. AS Roma is de club van de stad.
romeinen zijn romeinen toch?
Als je dat uitschot de naam Romeinen geeft doe je ze tekort. Als je in Rome bent dan merk je wel wie zich de Romeinse club mag noemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:34
|
|
[size=150">Nikola Vujadinovic[/size">
in duel met een Fiorentinaspeler
Club: Cska Sofia
Lengte: 1.91
Positie: linkscentraal
Leeftijd 21
Natie: montenegro
Internationale status: jeugdinternational en momenteel actief met CSKA in de kwalificatietoernooien voor Europees voetbal.
Contract: Juni 2011
Nikola Vujadinovic is een talentvolle verdediger van CSKA Sofia. De Bulgaarse kampioen viel dit seizoen op door haar gering aantal tegendoelpunten. Vujadinovic had daar een belangrijk aandeel in. Het talent van Vujadinovic is niet onopgemekrt gebleven. In eigen land werd hij al gezien als een van de meest beloftevolle spelers samen met Simon Vukcevic. De erkenning kwam er ook in de Bulgaarse competitie toen hij verkozen werd tot beste verdediger van d e competitie. West Bromwich Albion had al interesse in deze krachtpaster, maar de buitenlandregeling belette een overgang. Ook Fiorentina die hem tegenkwam in een Europese confrontatie had even oppervlakkige interesse.
Wat maakt Vujadinovic zo goed? Veel van z'n klasse is al terug te zien in het geringe aantal tegendoelpunten van CSKA dit seizoen. Op z'n 21ste was hij al de leider van de verdediging, en vooral door positioneel inzicht werden de meeste aanvallen in de kiem gesmoord. Wat opvalt is dat hij voor een lange verdediger toch nog redelijk wat snelheid heeft. Vujadinovic laat zich er niet zomaar uitlopen, wat voor Ajax ook het voordeel geeft dat hij met ruimte in de rug kan spelen. Verder is Vujadinovic technisch capabel genoeg voor een gedegen opbouw. Vooral zn inspeelpass is opmerkelijk goed voor iemand met zijn fysieke uitstraling. Bij Vujadinovic is het eigenlijk het totaalplaatje wat hem een goede verdediger maakt. Er zijn weinig kernpunten die onderontwikkeld zijn (koppen, inspelen, fysieke diuelkracht, spelinzicht). Het voornaamste waar hij aan zou moeten wennen bij Ajax is het andere tactische plaatje en de positiewisselingen die wat frequenter en sneller gaan. Met Vujdanovic haal je een no-nonsense verdediger binnen die gedisciplineerd z'n taak uitvoert. Verwacht echter geen spectaculaire rushes of aanvallende acties van hem.
Opbouw: ***
Fysieke duelkracht:****
Inspeelpass:***,5
Verdedigend koppen: ***
Timing in duels:***
Sliding:***
Tactisch: ***
Inzicht:***
Branie:**,5
Lange bal: **,5
Mocht Ajax interesse hebben dan kunnen ze natuurlijk altijd even bellen met Quido Lanzaat, oud jeugdspeler van Ajax en momenteel ook speler van CSKA Moskou. De voordelen voor Ajax is dat Vujadinovic zich met Ajax makkelijk en aanzienlijk verbetert. Onlangs verlengde hij z'n contract bij CSKA nog maar die club lijtk nu gebonden aan financiele onzekerheid. De geschatte transfersom voor Vujadinovic, zet ik op 2,5 Miljoen. Voor dat bedrag haalt Ajax een talent binnen dat zich nog verder aan het ontwikkelen is.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:40
|
|
Hoe zit het met de buitenlandregeling, hebben wij daar dan geen last van? En wat bedoel je staat met die 5 achter de sterren?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:41
|
|
Helaas scout Ajax daar nimmer. Zo te horen een prima versterking en hopelijk komt hij, vooral zijn lengte is een groot pluspunt voor mij. Als hij ook nog bikkelhard is, is helemaal mooi meegenomen. Dan gaan we er verdedigend in vergelijking met Heit op vooruit, en hij kost maar hooguit 3 mil.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:43
|
|
Als ik het hoor dan zouden we met Boulah-Vujadinovic een topverdediging hebben, ofniet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:45
|
|
De regels zijn overal anders dat hoef ik je verder toch niet uit te leggen? Je kan hem als Nederlandse club natuurlijk wel contacteren, net zoals we Manucharyan gecontracteert hebben. Je moet hem dan wel een Non-Eu salaris geven wat neerkomt op minimaal 3,5 ton. Maar dat lijkt me het probleem niet. De ,5 slaat op een halve.
Verder hoeven we hier niet een mierenneukdiscussie te hebben over wie de club van de stad is en wie niet. Taalkundig is een inwoner van Rome een Romein, en daar hoeven we verder ook helemaal niet over te gaan lullen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:45
|
|
Meer dan dat ,met enkel Boulah zou ik al blij zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:56
|
|
Citaat: De regels zijn overal anders dat hoef ik je verder toch niet uit te leggen? Je kan hem als Nederlandse club natuurlijk wel contacteren, net zoals we Manucharyan gecontracteert hebben. Je moet hem dan wel een Non-Eu salaris geven wat neerkomt op minimaal 3,5 ton. Maar dat lijkt me het probleem niet. De ,5 slaat op een halve.
Verder hoeven we hier niet een mierenneukdiscussie te hebben over wie de club van de stad is en wie niet. Taalkundig is een inwoner van Rome een Romein, en daar hoeven we verder ook helemaal niet over te gaan lullen.
Ik ben totaal niet op de hoogte van die regels, dus was ik benieuwd of een regel de mogelijke transfer naar Ajax zou beletten? Verder bedankt voor de toelichting. En 3,5 ton was volgens mij hget salaris van een talent die het eerste haalde(Kluiverts' boek). En een klassevol centrum zou ik graag zien, dus Boulahrouz alleen is niet voldoende.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 14:00
|
|
Verder vind ik het salaris geen probleem voor zo'n speler, dus dat zal Ajax ook wel vinden. Verder zal hij het niet erg vinden in een betere competitie te spelen en UEFA Cup. Hopelijk gaat Ajax wat ondernemen.
@ WZA, ik bedoel dat je met een defensie Boulah-Greg ook een prima defensie hebt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 14:05
|
|
Citaat: Lazio is wel Romeins.
Verder vind ik het salaris geen probleem voor zo'n speler, dus dat zal Ajax ook wel vinden. Verder zal hij het niet erg vinden in een betere competitie te spelen en UEFA Cup. Hopelijk gaat Ajax wat ondernemen.
@ WZA, ik bedoel dat je met een defensie Boulah-Greg ook een prima defensie hebt.
Mwa, als je met vleugelverdedigers(die defensief vaak vrij onbetrouwbaar zijn) wil spelen moet je in het centrum gewoon 2 ijzersterke slopende(op voetballend vlak bedoel ik dan) verdedigers hebben. Dan is Gregory(libero) niet nodig. Bovendien hoort de opbouw vanaf het middenveld gestuurd te worden, dus dan moeten ze alleen maar kunnen inspelen en crossen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:47
|
|
Ik heb de reacties aangaande de "Romeins" discussie gewoon geschrapt. Spijt me dat het zo moet, maar de discussie ging toch nergens over. Back on Topic.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:59
|
|
Citaat: Ik kreeg vandaag een tip binnen over Gonazlo Fierro, een rechtsbuiten/aanvallende middenvelder van Colo Colo. Ik weet niet of jij hem kent Thomas? Z'n contract loopt dus binnenkort af (2009) en ondanks dat hij al 25 is, is het zeker wel een interessante optie voor een club als Ajax. Er wordt momenteel wel met hem geleurd, helaas.
Iemand die deze speler verder kent?
Ik hem wel een aantal keer bij Colo Colo zien spelen en daar viel hij wel enigszins op. Het lijkt me echter geen speler die het niveau van Ajax aan kan. Kijk, als je op je 25ste nog in Zuid-Amerika speelt is dat op zich geen probleem, maar het feit dat deze jongen nog in Chili speelt en niet in de Mexicaanse competitie, zegt mij ook wel wat.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 12:58
|
|
Weet je niets over Sandi Krizman Revo?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 22:54
|
|
Citaat: Weet je niets over Sandi Krizman Revo?
Die heb ik alleen maar in een wedstrijdje voor Croatie Onder 19 aan het werk gezien, waarin hij wel een mooi doelpunt maakte. 1 wedstrijd is te weinig voort een echt goed oordeel, wat me wel opviel was dat hij doelgericht speelde en dat vooral slim positie koos, daarin was hij beter dan z'n leeftijdsgenoten. Ik weet dat hij wel te boek staat als groot talent in eigen land, op aanvalsvlak (beter dan Hrojve Tokic waar Aajx dus mee in verband werd gebracht). Helaas is de persoon uit Kroatie die ik ken nu op vakantie dus verdere informatie heb ik ook niet. Ik verwacht dat deze jongen naar Dinamo ghaat, but we shall see.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Di 1 jul 2008 17:48
|
|
Kan iemand me meer vertellen over [color=red">Marek Suchy[/color"> (Slavia Praag) en [color=red">Nikola Kalinic[/color"> (Hajduk Split)? Lijken me beide interessante spelers voor Ajax.
|