Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 10:44
|
|
Was toch al bekend, dat Jonathan Maidana in de belangstelling staat van Ajax en Zenith?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 19 jun 2008 11:28
|
|
Citaat: "Llegó la hora de irme"
La falta de continuidad y la desgastada relación con la gente terminaron de convencer al volante para cambiar de aire: "Es el momento de dar el salto."
CHRISTIAN INFANZON | cinfanzon@ole.com.ar
"Llegó la hora de irme de Boca".
El final se veÃa venir, se sentÃa. Después de cuatro años y medio, la situación de Neri Cardozo no daba para más. Llegó a un punto en el que la relación con la gente no era como al principio y cada vez que tocaba la pelota se escuchaba un murmullo capaz de incomodar hasta el más curtido. Por eso, dijo basta. Y si bien todavÃa no llegó ninguna oferta concreta a las oficinas del club, el mendocino ya se siente afuera. Y el pibe actúa en consecuencia...
"Hace tres años y medio o cuatro que estoy en la Primera y siento que llegó el momento de dar el salto. Además, es la oportunidad de asegurar mi futuro y el de mi familia. Tengo 21 años y quiero jugar más seguido", explicó. En el último semestre, Neri arrancó como titular pero perdió el puesto a manos de Jesús Dátolo, lo que lo mandó al banco y lo hizo jugar poco y nada. De ahà que el volante prefiera una salida para tener más continuidad.
Cardozo debutó en Primera el 15 de febrero del 2004 de la mano de Carlos Bianchi. Esa tarde, con 17 años y seis meses, se convirtió en el tercer jugador más joven en ponerse la camiseta de Boca (sólo Denny RamÃrez, en el 82, y Fabricio Coloccini, en el 99, jugaron siendo más chicos). Tiene 180 partidos con la azul y oro, pavada de número. Y ése no es un dato para dejar pasar por alto: más allá de que parezca todo un veterano, recién cumplirá 22 años en agosto. "Vivà muchas cosas acá, por eso creo que es mejor cambiar de aire", aseguró en Sportia. En Boca, además de jugar mucho, logró siete campeonatos (Apertura 05, Clausura 06, Sudamericanas 04 y 05, Recopas 04 y 05 y Libertadores 07).
Más allá de que en el club dicen que todavÃa no recibieron ofertas, el representante del jugador, Fernando Hidalgo, tiene en la mano cinco propuestas de clubes interesados en Neri: el Galatasaray de TurquÃa, el Ajax de Holanda, el América de México, el Borussia Moenchengladbach de Alemania y el Olympiakos de Grecia. En las próximas horas, el jugador le comunicará a Ischia su decisión de irse y una vez que termine el torneo la gente que lo maneja se reunirá con los dirigentes del club. Recién ahÃ, con las cartas sobre la mesa, se sabrá con más certeza cuál puede ser su destino. Por el momento, no hay un equipo de preferencia para él. Sólo quiere un club donde pueda jugar más seguido. Por eso dijo que se irá "al lugar que más le convenga a Boca". Claro que los interesados tienen que saber que los dirigentes no lo van a regalar. "Es un volante con gol. Vale, mÃnimo, cuatro millones de dólares", contó un miembro de la CD.
TodavÃa no hay nada cerrado. De hecho, es muy probable que el domingo frente a Tigre, Neri integre el banco de suplentes y hasta quizás juegue algunos minutos. Pero el dÃa a dÃa ya no es igual. Hay nostalgia, olor a despedida. Se le nota en la cara, se le ve en los gestos. Incluso, sus palabras son como si ya se hubiera ido. "De Boca me llevo mucho cariño. Más allá de los últimos tiempos, la gente siempre me trató muy bien. Además, acá vivà muchas alegrÃas. Siempre le voy a estar muy agradecido", completó. El domingo, seguramente, será el turno de la despedida. Porque el final ya estaba escrito hace rato...
Ole.clarin.com
De zaakwaarnemer van Neri Cardozo schermt dus onder andere met een aanbieding van Ajax. Lijkt me weer onzin. Alle spelers die weggaan bij Boca zullen wel met Ajax in verband worden gebracht omdat Ajax een paar maanden geleden in Argentinië was voor Cvitanich.
Neri is niets bijzonders. Is ook niet voor niets regelmatig bankzitter bij Boca Juniors. Kan dribbelen en schieten (heeft ook een goed cross schot), maar heeft nogal oogkleppen op en is fysiek niet al te sterk. Gewoon geen al te slimme voetballer. Bij Boca speelt hij meestal links op het middenveld, trouwens.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 15:07
|
|
Dat laaste is ook mijn vermoeden.
Ik heb even een lijstje van spelers gemaakt waar ik benieuwd van ben waar ze naartoe zullken gaan, sommigen zijn interessant voor Ajax.
Engeland
James Mc Fadden (Schots international en uitblinker, gedegradeerd met Brmingham)
Daniel De Ridder [gedegradeerd met Brmingham, Ajax had vorig jaar nog interesse">
Sebastian Larsson [ Zweeds international en EK speler,Birmingham">
Marek Maytejovski (Tsjechisch international, Ek speler, gedegradeerd met Reading)
Oost-Europa
Anais Sharbini [gaat hij naar Dinamo? en voor welk bedrag">
Dorinel Goian [basisspeler bij Roemenie en nog spelend in de Roemeense competitie">
Razvan Rat [uitblinker op het EK en spelend voor Shaktar">
Andrei Arshavin {meldt een topclub zich nog voor hem?">
Duitsland
Galasek {gedegradeerd met Nurnberg)
Ivan Saenko {spits van Nurnberg en Russisch international)
Michel Lamey [keert ie terug naar Nederland, gedegradeerd met Duisberg)
Vedran Misimovic (Bosnnische Sneijder, gedegradeerd met Nurnberg)
Aneglos Charisteas (ook gedegradeerd met Nurnberg)
Marek Mintal {Slowaakse internationa en het aanvalspunt van de nationale ploeg, Nurnberg)
Javier Pinola (linksback, eenvoudig Argentijns international Nurnberg)
Jan Koller (Nurnberg, in gesprek met Birmingham)
Leon Benko (Kroatisch international, vleugelspeler, bij Nurnberg">
Robbert Vittek (de andere Slowaakse aanvaller van Nurnberg">
Frankrijk
Johan Elmander {geen topseizoen met Toulouse">
Aruna Dindane [gedegradeerd met Lens">
Nenad Kovacevic [meervoudig Servisch international, Lens">
John Mensah (interesse van veel topclubs)
Marko Basa (interesse van veel topclubs)
Spanje
Riga Mustapha (een tijd terug in de belangstelling van Ajax, nu gedegradeerd met Levante)
Pablo Aimar (gedegradeerd, etc.)
Ricardo Oliveiro (Braziliaans international van Zaragoza)
Diego Milito (broertje van en Arentijns international)
Metuzalem (braziliaanse spelmaker, ex Shaktar Donetsk)
Roberto Ayala (Argentijnse nestor, 35 van Zaragoza)
Juanfran (ex Ajaxspeler, bij Zaragoza)
Peter Luccin (verdedigende kracht van Zaragoza, bekend van de confrontatie tegen Celta destijds)
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 15:18
|
|
Charisteas terughalen als Pinch-hitter! Hij was bij Ajax toen een paar keer erg belangrijk en is een speler met een goede instelling die niet zomaar gaat zeuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 15:23
|
|
Ik zie niet in waarom je dan Charsteas als pinchhitter wil? Die past niet echt in die rol. Dan is Koller venazelfsprekender.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 15:25
|
|
Citaat: Ik zie niet in waarom je dan Charsteas als pinchhitter wil? Die past niet echt in die rol. Dan is Koller venazelfsprekender.
Hij is bij Ajax een paar keer enorm belangrijk geweest, toen hij fungeerde als stormram. Hij is redelijkbalvast en kopsterk. Koller zou idd ook een uistekende optie zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 15:37
|
|
Nouja laat ik het zo zeggen, een pinchhitter is een vooral een spits die erin komt (als invaller), om oncenventioneel en op fysiek vlak duels te winnen en een doelpunt af te dwingen. Daarbij kan je denken aan mensen zoals John Hartson, Jan Vennegoor, Jan Koller. In eerste instantie is het criterium dus fysieke kracht, er zijn natuurlijk spelers die daarnaast ook nog techniek hebben (Kanu, Adebayor, etc.), maar een basisvereiste voor een pinchhitter is dat niet. Een pinchhitter moet in eerste instantie 'oorlog maken' en duels winnen voorin.
Angelos Charisteas is net zoals Danny Koevermans wel lang, maar beide spelers zijn geen tanks voorin. Sterker nog, tegen echt fysiek hardspelende verdedigers leggen ze het doorgaans af. Is ook geen schande verder want voor zowel Koevermans als Charisteas geldt dat hun spel is opgebouwd uit andere componenten. Chraisteas heeft weliswaar kopkracht maar in strakke dekking heeft hij toch vaak een probleem. Chraisteas kan (net zoals Koevermans), wel redelijk als aanspeelpunt fungeren al is het ook nog niet geweldig. Je zou Charisteas dus ergens nog wel kunnen halen (van mij zou het niet hoeven, maar dat terzijde), maar dan niet in de rol van pinchhitter maar bijvoorbeeld als reservespits.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 12:02
|
|
Citaat:
Marek Matějovský (Tsjechisch international, Ek speler, gedegradeerd met Reading)
Speelde een meer dan aardige pot tegen Portugal. Ik ken hem verder niet, maar is dit niet wat? Lijkt me zeker haalbaar mocht dit een interessante speler zijn. Hij wordt in december al wel 27. Ik zie net dat hij nog maar een half jaar voor Reading (geschat voor zo'n 2 M euro gekocht) speelt. Daarvoor voor een kleine club, namelijk Mladá Boleslav.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marek_Mat%C4%9Bjovsk%C3%BD
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 12:32
|
|
Ten Cate heeft z'n eerste goede verdediger in ieder geval al wél binnen. Hernán Pellerano vertrekt voor $ 3.735.000,- van Vélez Sarsfield naar Panathinaikos. Prima transfer. Same old story met Ajax, maar Ten Cate pakt het beter aan. Eens zien hoe dit verder verloopt. Ik heb zo'n gevoel dat Ten Cate hier niet met allerlei uitgerangeerde spelers op de proppen komt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 12:34
|
|
Een koopje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 15:20
|
|
Citaat:
Marek Matějovský (Tsjechisch international, Ek speler, gedegradeerd met Reading)
Speelde een meer dan aardige pot tegen Portugal. Ik ken hem verder niet, maar is dit niet wat? Lijkt me zeker haalbaar mocht dit een interessante speler zijn. Hij wordt in december al wel 27. Ik zie net dat hij nog maar een half jaar voor Reading (geschat voor zo'n 2 M euro gekocht) speelt. Daarvoor voor een kleine club, namelijk Mladá Boleslav.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marek_Mat%C4%9Bjovsk%C3%BD
Ligt eraan in welke optiek je hem wil halen Swanski, als je zegt ik wil een speler die het niveau van Ajax aankan, maar je wil niet te veel uitgeven, dan heb je met Matejovsky een concurrentiewaardige speler voor de rechtshalf (kan basisspeler worden t.o.v. z'n concurrenten maar echt een zekerheid is dat niet). Als je echt een speler wil die in structurele zin een kwaliteitsinjectie is voor je middenveld en je wil daarvoor wat meer neertellen >5 Miljoen Euro, dan moet je natuurlijk niet voor deze man gaan.
Milos Krasic is dan een logischere keuze.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milo%C5%A1_Krasi%C4%87
Maargoed ik ken genoeg geschikte middenvelders voor dit Ajax, die het in principe wel zouden kunnen. Als je een beschrijving geeft van wat je bij Ajax zou willen zien qua speler, dan kan ik dat waarschijnlijk wel matchen met een haalbare optie.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 15:32
|
|
Voor de rechtshalf een type Sweinsteiger! Passeerbeweging, leuk schot en hard werkend.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 16:32
|
|
Vraagje voor Revo, ken jij Sandi Krizman? Hij hoort een groot talent te zijn, maar ik ben benieuwd wat jij ervan vind? Hij speelt bij HNK Rijeka, dus haalbaar is hij zeker.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 16:50
|
|
Ik ben eerder benieuwd naar die Hrvoje Tokic.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 21 jun 2008 16:52
|
|
Een type-Schweini hoef ik niet. Zou niet weten waar je die wil neerzetten. Liever spelers die technisch fijner zijn onderlegd.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 22 jun 2008 13:33
|
|
Vermoedde al dat Matějovský een interessante speler is, maar niet één die AJAX naar ene hoger niveau tilt en dat is wat we juist nodig hebben. We hebben veel spelers die goed genoeg zijn, maar juist die spelers die de beslissingen in een wedstrijd kunnen maken of die net dat beetje extra hebben ontbreken. Ik persoonlijk vind dat er 2 nieuwe middenvelders bij moeten komen. Twee voor in de basis. Betekent dat Gabri en Perez uit de basis moeten. Perez lijkt me logisch, die gaat na dit seizoen toch weg en is op dit moment niet meer dan een leuke speler die het vooral moet hebben van zijn momenten. Gabri heb ik altijd een hele nuttiuge speler gevonden die zijn werk doet. Voegt vooral verdedigend als (in mindere mate) aanvallend wel degelijk wat toe. Goede mentaliteit en veel loopvermogen, maar Gabri is ook weer niet veel meer dan een meevoetballer. Geen jongen die je een kampioenschap geeft. Ik had datzelfde met Galasek. Gabri is gratis opgehaald dus elke miljoen meer is mooi meegenomen. Lindgren heeft nog groeipotentie en omdat hij nu met betere spelers voetbalt, verwacht ik een goed jaar van hem. Dan onbreken nog 2 middenvelders voor in de basis. De Jong en de overige talenten heb je uiteraard ook nog, maar volgend seizoen moeten we kampioen worden dus directe versterkingen zijn gewenst. De Jong in de basis is uiteraard geen ramp. Ook Sarpong heeft het niet slecht gedaan, dus 2 talenten heb je voor volgend seizoen al. Ik zou de overige 2 type spelers op het middenveld als volgt invullen:
- type Sneijder, dus veel voetballend vermogen, goed afstandschot, tweebenig, behendig, beweeglijk, scorend vermogen, man vd assists, goede wedstrijdmentaliteit want veel van dit soort type spelers missen dit itt een Sneijder en toch ook een aanvallende middenvelder die zijn meters verdedigend werk maakt (is zeker ook belangrijk want een controlerende middenvelder die veel loopvermogen heeft i.c.m. een aanvallende drang gaat geregeld naar voren mee en ook die moet worden gestopt).
- controlerende middenvelder die naast Lindgren speelt. Hier kan ik vrij algemeen over zijn. Uiteraard één die met Lindgren het vuile werk kan opknappen, maar vooral ook een controlerende middenvelder met voetbalinzicht en creativiteit en dus niet alleen één die alleen een speler kan neerhalen. Er zijn genoeg controlerende middenvelders die ook aanvallend belangrijk voor een team kunnen zijn, zoals ook goedkopere opties als een Lindgren.
Dit hoop ik te zien gebeuren, maar als 1 vd 2 wordt gehaald ben ik ook al heel blij. De Jong en/of Sarpong kunnen zo maar de nieuwe revelatie worden volgend seizoen en met Gabri in de basis is nou ook al weer geen grote straf.
Ik ben benieuwd of je haalbare opties kent, want die moeten er toch echt zijn. Vukojevic heb ik gezien, maar die speelde helaas lang niet alle wedstrijden in de basis en hij gaat toch ook naar Celtic?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:50
|
|
Vukojevic gaat naar Dynamo Kiev, Swanski.
Ik heb zelf overigens liever dat Ajax met één controlerende middenvelder en twee dynamische halfspelers gaat spelen dan met twee controlerende middenvelders. In het eerste geval is je veldspel normaal gesproken gevariëerder en daarnaast kan je altijd nog een extra middenvelder toevoegen of je spits op de juiste manier laten inzakken. Is ook prima te doen met jongens als Suárez en bijv. een Sulejmani.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:06
|
|
Citaat: 24/6/2008 - 'Ajax biedt 8 miljoen euro voor Henrique'
(Gepost door H)
BRON: Gazeta Esportiva
De zaakwaarnemer van de Braziliaanse verdediger Henrique heeft laten weten dat Ajax een bod van acht miljoen euro zou hebben uitgebracht op zijn pupil. Dat melden diverse Braziliaanse media vandaag. Afgelopen week sprak de speler nog met een delegatie van Barcelona, van die club wordt binnenkort een concreet bod verwacht. In Spaanse media werd de speler ook in verband gebracht met PSV. "De enige concrete aanbieding op dit moment voor Henrique is een bod van acht miljoen euro door Ajax. Dit bod moet nog besproken worden met het bestuur van Palmeiras" aldus de zaakwaarnemer. De club heeft echter slechts recht op een klein deel van de transfersom.
Ajax Netwerk
Heel veel haast lijken de Brazilianen niet te hebben met een transfer van de verdediger die onlangs zijn debuut maakte in het nationale elftal en mogelijk meegaat naar de Olympische Spelen. Ze willen zeker een bod van Barcelona afwachten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:08
|
|
Als dit waar is heeft Barcelona wellicht druk op de zaak gezet.
Sinds de discussie van mij en Oscarito over Henrique vind ik dat hij steeds sterker is gaan spelen. Die jongen heeft absoluut kwaliteiten. Wat me alleen nog tegen staat is dat hij (en dat zei ik toen ook al) een vergelijkbaar type als Vermaelen is en derhalve niet echt complementair is aan wat we achterin al hebben met Vermaelen zelf en ook Van der Wiel.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:23
|
|
Dat zou ik dan mooi kut vinden. 8 miljoen betalen voor wat we al in huis hebben, maar ondertussen hebben we nog steeds niemand die in de mandekking uit de voeten kan.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:37
|
|
Ik las het ook al op voetbalzone.nl. Kan iemand mij meer inlichten over evt deze speler.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:41
|
|
Zoekfunctie doet wonderen, Riejuh. Speler in kwestie is al uitgebreid besproken op AF.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 21:20
|
|
Ach, Psv had een paar dagen geleden toch ook geboden? En toen was toch al duidelijk dat Barca 10 miljoen heeft geboden?
|
Criticus
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 01:10
|
|
Lees ik nou goed dat Stefan Radu 4 miljoen moet kosten?
Lazio licht de optie dus niet, is dit nog steeds iets voor Ajax en geloof jij dat hij echt 4 miljoen moet kosten, Revo?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 10:15
|
|
Ik denk dat hij wel wat duurder is. Lazio had de optie tot koop. En heeft eerder al ruim één miljoen betaald om hem te huren.
Maar rond de 6 miljoen zal mij niks verbazen, ik weet alleen niet wat zijn kwaliteiten zijn.
|