Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ives Vlijter
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ives Vlijter
Maker: 343Bekeken: 1193
Status: InactiefBerichten: 0
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 13:31
Citaat:
Ives Vlijter, een man om in de gaten te houden

Bron: AN

Wie de ogen een beetje toekneep en de fantasie een tikkeltje de vrije loop liet, zag Clarence Seedorf over het veld hobbelen. Weliswaar met dunnere en langere benen en een iets tengere lichaamsbouw, maar toch. Het loopje, de passing, de lichaamshouding en de ietwat overdreven opgeheven kin, in alles deed de met nummer 10 getooide speler denken aan de man die al sinds jaar en dag als god door het leven gaat in Spanje en Italië. Als de man die in Nederland beroemd, verguisd, vergeten en weer in de armen gesloten werd. Als de man die in zijn vaderland Suriname een hogere status heeft dan de president. Ja echt, wie even buiten beschouwing liet dat de heer Seedorf vandaag met de crème de la crème van het Nederlandse voetbal op het veld stond, ergens in de duinen bij Noordwijk, en dus niet in Amsterdam-Zuidoost, zag 'el presidente' vandaag in de wei rennen in dat hoofdstedelijke stadsdeel.

Vandaag oefende Jong Ajax namelijk in een ontspannen atmosfeer op De Toekomst tegen het eerste van eredivisionist VVV Venlo. Naast het gebruikelijke meespelen van een aantal A-selectiespelers, te weten de doelverdedigers Dennis Gentenaar en Erik Heijblok, verdediger Jurgen Colin, middenvelders Mitchell Donald, Robbert Schilder en de in ongenade gevallen Michael Krohn-Deli en aanvaller Nicolae Mitea, speelde er naar goede gewoonte ook een proefspeler mee met de beloften van de trots van de hoofdstad. De hele wedstrijd lang rende hij onvermoeibaar over de hele as van het veld, heerste en verdeelde, en met licht gevoel voor overdrijving kun je stellen dat de betreffende gelegenheids-Ajacied geen enkele fout maakte. Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar, maar het is een vasstaand feit dat deze voor mij volslagen onbekende atleet vandaag indruk op me maakte.

Hij was alleen niet de beste man van het veld, want daarvoor was het stempel dat aanvoerder Jan-Arie van der Heijden in de eerste helft op de wedstrijd drukte te inktvast. 'Jari' van der Heijden wordt trouwens echt een grote, want wie gogme, gevoel in de voeten, verdedigende zekerheid en leiderschap weet te verenigen slaagt zonder meer bij Ajax. De anonieme nummer 10 is echter in aanleg een speler om niet snel te vergeten. Eenmaal thuis gekomen bood http://www.ajax.nl uitsluitsel: het gaat hier om Ives Vlijter, speler van het Surinaamse Inter Moengotapoe en Surinaams international. Meer dan wat ik hier nu zeg weet ik niet over deze speler, maar wat ik wel weet is dat ik hem vanaf nu dondersgoed in de gaten blijf houden. Alleen euh, Clarence, nog niet met pensioen gaan hoor!
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.538 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ives Vlijter
Ga
Zoeken: