Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Zuid-Amerika » Brazilië 2011
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Brazilië 2011
Maker: Eto'oBekeken: 45211
Status: InactiefBerichten: 542
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Redondo

Forum berichten: 241
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 25 dec 2007 12:39
Citaat:
Raar want je beweerd nooit Engels voetbal te kijken.

Maar ik zou gewoon de vraag beantwoorden, daarna weet je dat ik gelijk heb

Ik beweerde niet dat ik nooit Engels voetbal kijk, maar dat ik Arsenal dit seizoen nog nul keer aan het werk heb gezien. Zie iedere week ruime samenvattingen op BBC en volledige wedstrijden van Liverpool in de Champions league om te oordelen of Mascherano een goede verdedigende middenvelder is of niet.

Welke vraag? Ik heb hem al beantwoord.

De vraag was of je op die 3 punten kon aangeven wanneer hij uitblonk.

Welke CL Wedstrijden heb je gezien en wat deed hij toen op die 3 punten?

Mensen die een mening vormen op een samenvatting XD
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 25 dec 2007 20:00
Citaat:
Jawel, maar z'n beste positie is die van rechtshalf. Die vult hij voor een groot deel in zoals Gerrard.

Sowieso is Mascherano een geweldige verdedigende middenvelder, dus is er geen reden om hem eruit te halen.

Ga die prutser eens 90 minuten bekijken en vertel mij wanneer hij

1: Een goede onderscheping heeft
2: Een bijdrage heeft in de opbouw heeft
3: Hij een bal niet breed speelt maar de diepte in speelt

Meer vraag ik niet
Ik heb Mascherano wel vijftig keer negentig minuten lang gezien. Aan de bal is hij vrij beperkt, maar het is gewoon een geweldige pitbull. En gezien z'n leeftijd heeft hij nog alle tijd om tactisch wat rijper te worden en te wennen aan het Engelse voetbal. Al zou het me niets verbazen als hij niet nog jaren bij Liverpool speelt maar een stap omhoog maakt.

Lucas is overigens ook geweldig, maar dan in de rol van Gerrard. En die speel je er in Liverpool niet uit.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 25 dec 2007 20:09
Voor wat ik van Lucas heb gezien, zou ik hem eerder vergelijken met iemand als Maniche (of, als we het dichter bij huis zoeken, een goede Landzaat) dan Gerrard.
Redondo

Geplaatst: Di 25 dec 2007 23:53
Citaat:
Jawel, maar z'n beste positie is die van rechtshalf. Die vult hij voor een groot deel in zoals Gerrard.

Sowieso is Mascherano een geweldige verdedigende middenvelder, dus is er geen reden om hem eruit te halen.

Ga die prutser eens 90 minuten bekijken en vertel mij wanneer hij

1: Een goede onderscheping heeft
2: Een bijdrage heeft in de opbouw heeft
3: Hij een bal niet breed speelt maar de diepte in speelt

Meer vraag ik niet
Ik heb Mascherano wel vijftig keer negentig minuten lang gezien. Aan de bal is hij vrij beperkt, maar het is gewoon een geweldige pitbull. En gezien z'n leeftijd heeft hij nog alle tijd om tactisch wat rijper te worden en te wennen aan het Engelse voetbal. Al zou het me niets verbazen als hij niet nog jaren bij Liverpool speelt maar een stap omhoog maakt.

Lucas is overigens ook geweldig, maar dan in de rol van Gerrard. En die speel je er in Liverpool niet uit.

Ga nu maar gewoon 90 minuten op hem letten en zeggen wat hij goed deed op die 3 punten

Ik heb hem minimaal 100 keer gezien, heb ik nu meer recht van spreken?
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Wo 26 dec 2007 23:46
Citaat:
Bekende van jou, Skill?

Welkom, Oscarito!

Thanks! :ja:

En ja, PSV'ers onder elkaar dan weet je het wel. rinks:
Maar ik heb me hier ingeschreven omdat Thomas dat een tijdje geleden had gevraagd.
Eerst wou ik niet maar ach het is de tijd van het jaar zeker...

Jeetje nog een PSVer hier, moet niet gekker worden maar mooi om je erbij te hebben Oscarito! en Vamos het Zuid-Amerikaanse voetbal.
Eto'o

Geplaatst: Do 27 dec 2007 13:42
Citaat:
Ga nu maar gewoon 90 minuten op hem letten en zeggen wat hij goed deed op die 3 punten

Dat zeg ik nergens, maar ik weet gewoon prima wat Mascherano wel en niet kan. Het is een geweldenaar, in mijn ogen. Daar hoef ik geen extra wedstrijden voor te zien.
Redondo

Geplaatst: Do 27 dec 2007 16:48
Citaat:

Dat zeg ik nergens, maar ik weet gewoon prima wat Mascherano wel en niet kan. Het is een geweldenaar, in mijn ogen. Daar hoef ik geen extra wedstrijden voor te zien.

Je hoeft alleen maar een wedstrijd van hem te kijken en zeggen dat hij goed doet.

Net als bij Vogel ben je dan zo klaar want je hoeft niks op te schrijven.

Als hij samen speelt met Gerrard en Xabi is het helemaal zielig, dan krijgt hij de bal helemaal niet toegespeeld
daanbisseling

Forum berichten: 49
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 08:54
Citaat:
Kléber

Wordt gezien als 1 van de beste linksback van de Brasileirao, wat vinden jullie, of zijn er andere linksbacks die jullie beter vinden.

Als import-Carioca richt ik me vooral op het voetbal van Rio de Janeiro. In mijn ogen is Juan ook een uitstekende linksback. Hoewel de Braziliaanse linksback natuurlijk nooit op één lijn met de normaal gesproken drie centrale verdedigers staat. Juan is aanvallend erg goed, maar verdedigend behoorlijk kwetsbaar.
Oscarito

Forum berichten: 435
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 13:51
Citaat:
Jeetje nog een PSVer hier, moet niet gekker worden maar mooi om je erbij te hebben Oscarito! en Vamos het Zuid-Amerikaanse voetbal.

Thanks voor het warme welkom, ook aan Thomas, 343 en alle anderen. :air_kiss:

Maar hoezo nog een PSV'er, waarom denk je dat er bij PSV anders zoveel Zuid-Amerikanen rondlopen. :ja:
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 17:50
Citaat:
Maar hoezo nog een PSV'er, waarom denk je dat er bij PSV anders zoveel Zuid-Amerikanen rondlopen. :ja:

Gebrek aan eigen jeugd misschien........ :aai:
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 19:14
Citaat:

Maar hoezo nog een PSV'er, waarom denk je dat er bij PSV anders zoveel Zuid-Amerikanen rondlopen.

Omdat PSV een goed scoutings apparaat heeft in Zuid-Amerika.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:08
Ik las dat Pedro Ken één van de begenadigde is om Cruzeiro te versterken. Paar keer zien spelen en hij is wekelijks één van de betere in de Brasileirao B. Is Olympisch international, en PSV was al eerder met hem in verband gebracht maar tot een transfer kwam het niet.
Eto'o

Geplaatst: Do 3 jan 2008 00:16
Een van D_skilleds favoriete linksbacks uit de Brasileiro lijkt naar Almería te vertrekken. Mijn speler is het nog niet helemaal, maar het is toch wel erg opvallend dat er geen grotere clubs interesse toonden en dat er zo'n weinig betaald lijkt te gaan worden. Ik moet het nog even onderzoeken, maar volgens mij zit hier weer zo'n investeringsmaatschappij achter.

Citaat:
Almería confirma contratação de Guilherme
Clube espanhol acredita que lateral-esquerdo é uma das "pérolas do futebol brasileiro"

O Unión Deportiva Almería confirma, através de seu site oficial, a contratação do lateral-esquerdo Guilherme. Revelado nas categorias de base do Vasco, Guilherme, de 19 anos, é tratado pelo clube da Espanha como uma das "pérolas do futebol brasileiro", uma aposta para o futuro da equipe.

O Almería comemora ainda o fato de ter conseguido fechar a contratação do jogador antes de outros clubes espanhóis e italianos que também estavam interessados no lateral. Guilherme estreou com a camisa do Vasco em 2007, teve um bom início, mas depois acabou sendo criticado por muitos torcedores. Ao contrário do que diz o site do Almería, esteve longe de ser titular absoluto.

GLOBOESPORTE.COM
D_skilled

Geplaatst: Do 3 jan 2008 00:48
Zeer zeker, stond hoog op mijn lijstje als linksback. Zijn rechten waren in handen van twee Portugezen en die zullen hem wel weer aangeboden hebben aan een aantal buitenlandse clubs. Alleen jammer dat hij zo snel is vertrokken, was onwijs explosief, beschikte over paardenlongen en bestreek de hele linkerflank bij Vasco.
Eto'o

Geplaatst: Di 15 jan 2008 00:07
Citaat:
Eintracht Frankfurt betaalt ook miljoenen voor Caio
14/01/2008 23:12

Eintracht Frankfurt is flink aan het investeren tijdens de winterstop. Na Martin Fenin legde de Duitse club nu Caio vast.

Volgens de zaakwaarnemer van de 21-jarige Braziliaan moet Frankfurt zes miljoen euro overmaken op de rekening van Palmeiras. Voor Fenin legde Eintracht eerder al 3,5 miljoen euro neer.

'Caio is net als Fenin een jonge speler aan wie we in de toekomst veel plezier gaan beleven', vertelde voorzitter Heribert Bruchhagen aan Kicker. De Braziliaan is een 1,86 meter lange spelmaker die ondanks zijn lengte snel en beweeglijk is.

VI.nl

Koopje met restwaarde dus. Dit ondanks de schrikverhalen dat hij zogenaamd 12 miljoen euro zou moeten kosten. Na Delgado en Godin in ieder geval de volgende speler van m'n lijstje die de stap naar Europa maakt.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Di 15 jan 2008 00:11
[size=200">jezus, de helft minder!!![/size">

wat een sukkel is die van geel toch!!!
Oscarito

Geplaatst: Di 15 jan 2008 02:14
Hij kost zes miljoen euro, 50% zal naar Palmeiras gaan en de rest naar Grêmio Barueri.

http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... el/171305/
http://esporte.uol.com.br/futebol/ultim ... 42722.jhtm

Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen, Eintracht Frankfurt is toch een middenmoter in de Bundesliga.
Hij zal in ieder geval flink voor gevaar zorgen met zijn spelhervattingen echter zullen ze wel twee man achter hem moeten zetten om hem te laten renderen in het veldspel.

Overigens heeft Palmeiras Lenny als vervanger van Caio binnengehaald.
Oscarito

Geplaatst: Di 15 jan 2008 02:15
Mijn mening over Caio van het AN geplukt:

Aardige aanvallende middenvelder die ook als tweede spits in een 4-4-2-systeem kan fungeren.
Hij had in eerste instantie geen basisplaats bij Palmeiras maar door regelmatige absentie van Edmundo en Valdivia(de craque van Palmeiras en aan het einde van dit seizoen transfervrij!) pikte hij toch regelmatig zijn minuutjes mee. Bijzonder goed deed hij dat toen overigens niet.
Echter twee maanden geleden is dit veranderd, Edmundo ligt er weer voor geruime tijd uit waardoor Caio mogelijk zijn kans kon grijpen. Dit heeft hij enigszins gedaan, dankzij 4 doelpunten uit de laatste 5 wedstrijden zit hij nu in een hot streak. Al blijft de vraag wat Caio Junior gaat beslissen als Edmundo volgende maand terugkomt, verhuist hij dan weer na de bank of zet hij iemand anders eruit.

Caio valt vooral op vanwege zijn traptechniek met zowel zijn rechter als linkerbeen, hij kan niet alleen accuraat schieten maar doet dat ook nog eens met de nodige snelheid.
Fysiek is Caio prima ondanks het feit dat hij zijn lichaam niet vaak in de strijd gooit maar het eerder technisch wilt oplossen. Technisch is hij dan ook bovengemiddeld, een mannetje 1-op-1 voorbij spelen kost echter nog wel de nodige moeite.

Verder maakt hij op mij een hele flegmatieke indruk(zo'n beetje wat vele mensen eerst ook bij Engelaar hadden), verdedigen komt in ieder geval niet in zijn woordenboek voor.
Hij is ook een speler die vanuit stilstand speelt, je ziet hem zelden de diepte induiken of in de bal komen. Je moet van hem niet verwachten dat hij a la Park alle gaten induikt om zo ruimte te creëren voor anderen want dat doet hij toch niet.

Of hij een versterking is voor Ajax? Ik ben niet 100% zeker maar ik betwijfel het, in de Braziliaanse competitie wordt weinig tot zeer weinig druk op de spelers gezet. In Europa gaat het spel veel sneller en wordt er veel meer druk op de spelers gezet, of hij hiermee kan omgaan weet ik niet. Hij heeft in ieder geval iemand nodig die zijn verdedigende taken opknapt.
Dat ik niet weet wie volgend seizoen trainer is van Ajax speelt ook mee evenals welke spelers er rondom hem komen te spelen.

Dan zijn transferwaarde, 12 miljoen euro is teveel. Ik geloof ook niet dat het zo hoog is maar anders moet Ajax toch even verder kijken.
Als ze hem willen aantrekken zijn ze een maand te laat, toen lagen zijn transferrechten nog bij een Serie B club. Nu heeft hij vorige week naar verluidt een contract getekend bij Palmeiras tot 2011. Ik vraag me dan ook af of Van Geel niet voor een andere speler op de tribune zat, als hij al überhaupt bij

edit: oeps. :angel:
Eto'o

Geplaatst: Di 15 jan 2008 12:50
Bedankt voor je verslag, Oscarito. Ik ben toch wel een van de weinige posters die echt positief is over hem.

PS Wat had je daar nou per ongeluk neergezet? ;)
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 15 jan 2008 14:03
Citaat:

wat een sukkel is die van geel toch!!!

Van Geel vond hem niet goed genoeg, Doc.
Eto'o

Geplaatst: Di 15 jan 2008 18:35
Zoals ik al voorspelde is het niets geworden met Carlos Alberto bij Werder Bremen. Hij is alweer verhuurd aan Sao Paulo, evenals Fabio Santos (Lyon).
D_skilled

Geplaatst: Di 15 jan 2008 19:50
Citaat:
Zoals ik al voorspelde is het niets geworden met Carlos Alberto bij Werder Bremen. Hij is alweer verhuurd aan Sao Paulo, evenals Fabio Santos (Lyon).

Bij Porto zag hij er meer afgetrainder uit dan bij Werder Bremen.
D_skilled

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 22:44
Renato de Araújo Chávez Júnior

Club: Corinthians
Geboortedatum: 4 Mei, 1990 (17 jaar)
Nationaliteit: Braziliaans
Lengte: 1,86 meter
Gewicht: 85 kg
Voorkeursbeen: Rechts
Voorkeurspositie: Rechter mandekker
Rugnummer: 3

Rapport:

Citaat:
Rechter mandekker in een 3-5-2 formatie die onlangs met Corinthians deelnam aan het Copa Sao Paulo (Copa SP). Speelt al vanaf zijn elfde levensjaar in de jeugdopleiding van Corinthians en heeft weleens in de Braziliaanse jeugdselectie gezeten - onder andere de U17 team van Brazilië. In de media vergelijkt men hem al als de betere Breno. Beetje voorbarig, maar Renato kan in de toekomst uitgroeien tot een verdediger van formaat. Misschien fysiek niet de evenknie van Breno, maar positioneel zijn de vergelijkenissen passend.

Neemt vrije trappen die op een verre afstand liggen, door zijn tamelijk harde schot, hoog of laag, kan de keeper er de nodige problemen mee hebben - heeft er ook uitgescoord in de eerste wedstrijd. Houdt in één op één-situaties zijn man goed voor zich, en geeft zijn tegenstander geen tijd en ruimte aan de bal en zit er dan ook meteen kort op. Door zijn uitstekende reactiesnelheid lijkt hij het net eerder door te hebben dan de man die de inspeelpass ontvangt en onderschept dus voortreffelijk. Zijn tackle is nauwkeurig maar gebruikt hem zelden en lost het liever voetballend op. Renato is kopsterk en heeft een uitstekende timing die hem goed van pas komt bij corners waar hij op het juiste moment in komt lopen en voor gevaar zorgt. Zijn passing over de grond is secuur, door zijn inzicht kan hij een man diep aanspelen en zijn lange bal weet perfect de vrije man te vinden. Zijn algehele trap met rechts is goed ontwikkeld, of dat een voorzet, vrije trap, of lange bal is. Met links is hij niet verloren en kan als het moet ermee uitverdedigen.

In de omschakeling - aanval naar verdedigen – staat hij positioneel uistekend opgesteld. Op het gebied van doordekken en de binnenkant dekken zit het goed. Kan op een hoge lijn en dus met ruimte in zijn rug spelen en wat voor hem geldt en niet voor zijn verdedigende kompanen is dat hij redelijk wendbaar is. Opbouwend is hij vooral prima door zijn redelijke snelheid op de lange afstand, overzicht, techniek en vloeiende loopstijl. In dat opzicht is hij zeker de betere Breno, want opbouwend was Breno niet veel. Ondanks zijn tengere postuur staat hij fysiek zijn mannetje en kan hij moeiteloos om de bal duelleren.

In de tweede helft heeft hij de neiging zijn concentratie te verliezen en nonchalanter te gaan spelen als de ploeg voorstaat. Gaat dan op een onbezorgde manier naar de bal toe en wordt dan op werklust afgetroefd. Hij zou dus hier en daar scherper mogen optreden en wat meer tactisch discipline worden aangebracht. Aan zijn linkerbeen kan uiteraard nog gewerkt aan worden.
maxwell13

Forum berichten: 80
Geplaatst: Za 26 jan 2008 12:33
Bedankt voor dit verslagje D_skilled. Lees graag al jullie meningen over talentvolle spelers.Aangezien Corinthians is gedegradeerd zou Renato de Araújo Chávez Júnior voor de Nederlandse (top)clubs nog betaalbaar zijn D_skilled?
Oscarito

Geplaatst: Za 26 jan 2008 12:56
Heb ik weer mijn mond voorbijgepraat? mallgrin:
Verder een goed rapport hoor D_skilled.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp