Geregistreerd: 26-02-2008 Forum berichten: 2874 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 20:59
Eerst zit ik dit filmpje te kijken, stuit ik vervolgens op dit doelpunt (ik doel in deze op de tweede goal, die tegen Tenerife). Ik was als klein jochie altijd fan van hem, en ik had het vermoeden dat ik zijn kwaliteiten een beetje zou had overdreven in mijn herinnering.. Nou, niets is minder waar..
Geregistreerd: 08-05-2008 Forum berichten: 1221 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 14:01
[size=150">Scorende doelman scheurt kruisbanden bij vieren[/size">
-Het kan rap verkeren in een voetbalcarrière. De Braziliaanse doelman Saulo scoorde afgelopen weekend in blessuretijd de beslissende 2-1 tegen Vitoria, maar geen twee seconden later maakte hij een verkeerde beweging bij het vieren.
De gevolgen waren groot: gescheurde kruisbanden en einde seizoen.
Geregistreerd: 31-01-2011 Forum berichten: 10 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Honselersdijk
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 17:29
Citaat:
-Het kan rap verkeren in een voetbalcarrière. De Braziliaanse doelman Saulo scoorde afgelopen weekend in blessuretijd de beslissende 2-1 tegen Vitoria, maar geen twee seconden later maakte hij een verkeerde beweging bij het vieren.
De gevolgen waren groot: gescheurde kruisbanden en einde seizoen.
Geregistreerd: 08-05-2008 Forum berichten: 1221 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 12 feb 2011 20:11
Bedreigde Roberto Carlos gaat 7 miljoen per jaar verdienen in Rusland
Roberto Carlos overweegt om Brazilië tijdelijk te verlaten. De linksback en zijn familie zijn in gevaar.
De oud-speler van Real Madrid werd met Corinthians uitgeschakeld in de Copa Libertadores en wordt sindsdien lastig gevallen door onbekenden. Ze achtervolgden hem op motorfietsen en hij ontving thuis anonieme dreigtelefoontjes. De voormalig international denkt er daarom over na om te vertrekken uit Brazilië.
Met name Los Angeles Galaxy zou geïnteresseerd zijn in Roberto Carlos, zo melden Braziliaanse media. Daar kan hij worden herenigd met oud-teamgenoot David Beckham. Ook het Russische Anschi Machatschkala wil de verdediger met open armen ontvangen.
UPDATE: Roberto Carlos heeft voor de aanbieding uit Rusland gekozen. De 37-jarige Braziliaan tekent een tweejarig contract, met een optie voor een derde jaar. Carlos gaat zeven miljoen per jaar verdienen.
Anschi Machatschkala wordt geleid door een miljardair. De club speelt in de hoofdstad van de deelrepubliek Dagestan.
Elfvoetbal.nl
7 miljoen per jaar voor een 37-jarige oud-topper. Zijn trap is nog steeds geweldig maar voor een optie van 3 jaar? Anschi Machatschkala heeft geen ambities maar wel teveel geld.
Geregistreerd: 01-04-2009 Forum berichten: 1903 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 19:39
Jammer dat er afscheid genomen moet worden van hem als voetballer, was de laatste 2/3 jaar natuurlijk te gek, kon niet meer. Echt een wereldvoetballer, kan nog een grote rol van betekenis gaan spelen denk ik in het opleiden/scouten van goede spitsen.
Citaat:
Vermoeide en emotionele Ronaldo stopt ermee
Ronaldo Luís Nazário de Lima zal maandag via een persconferentie zijn officiële afscheid aankondigen. De voormalige spits van onder meer PSV, Barcelona, Internazionale, Real Madrid en AC Milan - nu uitkomend voor Corinthians - is moe en heeft te veel pijn in zijn lichaam.
'Het hoofd wil nog wel, maar het lijf niet meer', laat Ronaldo weten aan Globo. 'Ik wil wel doorgaan, maar het gaat niet meer. Ik heb de afgelopen dagen gehuild als een baby. Ik kan niet meer presteren zoals ik wil. Het is mooi geweest, maar beslissen te stoppen met voetballen is zo moeilijk als de hel.'
Volgens de Braziliaanse media is een andere reden de uitschakeling in het kwalificatie-traject van de Copa Libertadores - de enige prijs die Corinthians nog nooit pakte en dus is uitgegroeid tot een soort heilige graal - door het Colombiaanse Tolima. De eliminatie werd de 34-jarige spits zwaar aangerekend en hij ontving diverse bedreigingen van woedende fans.
PSV troefde in 1994 Ajax af in de strijd om een extreem getalenteerde spits van Cruzeiro die ondanks zeventien jaar al selectie-lid was van de Braziliaanse nationale ploeg die in de Verenigde Staten de wereldtitel pakte. Ronaldo speelde die eindronde niet omdat Bebeto en Romario een perfect koppel vormde in de voorhoede van de Seleção.
In Eindhoven ontpopte Ronaldo zich al snel tot een ware doelpuntenmachine. De razendsnelle en fysiek sterke spits speelde 45 competitiewedstrijden voor PSV en trof daarin 42 keer doel. Een transfer volgde naar Barcelona waar zijn moyenne eveneens duizelingwekkend was. Na slechts een jaar in Catalonië volgde een overstap naar Internazionale.
Mede door blessures werden zijn vijf jaar bij Inter niet extreem succesvol. Na een vlammend openingsseizoen, moest O Fenômeno vaker toekijken dan hem lief was. In zijn laatste drie jaargangen kwam hij slechts tot tien competitiewedstrijden. Dat was geen reden voor Real Madrid om hem niet aan te trekken.
Ronaldo was in Madrid helemaal thuis in het elftal Galactico's en aan de zijde van Roberto Carlos, Luis Figo en Zinedine Zidane leefde de aanvaller weer helemaal op. In 127 duels in de Primera División was Ronaldo 82 keer trefzeker. In 2007 volgde nog een overstap naar AC Milan, maar dat werd geen succes. De spieren waren wat slap geworden en in plaats van geflitst worden voor te hoge snelheid werd hij meer eeuwig vastgelegd vanwege een opzwellend buikje.
Corinthians werd zijn volgende werkgever en naar nu blijkt zijn laatste. Zijn grote handelsmerk - doelpunten - waren ook voor de Braziliaanse ploeg logisch. In 97 interlands maakte hij 61 treffers. Op WK's kregen vijftien doelpunten zijn handtekening en daarmee is Ronaldo de speler die het vaakst scoorde op een mondiale eindronde. Hoogtepunt was het WK 2002 in Zuid-Korea waar hij de Kanaries naar de titel leidde en en passant acht keer scoorde.
De prijzenkast van Ronaldo
Cruzeiro Copa Libertadores (1993)
PSV KNVB-beker (1996)
Barcelona Copa del Rey (1997), Europa Cup II (1997)
Internazionale UEFA Cup (199
Real Madrid Spaanse titel (2003), Wereldbeker voor Clubs (2002), Europese Supercup (2002), Spaanse Super Cup (2003)
AC Milan Wereldbeker voor clubs (2007), Europese Supercup (2007)
Corinthians Campeonato Paulista (2009), Copa do Brasil (2009)
Met Brazilië
WK 1994 en 2002
Copa América 1997, 1999 en 2004
Confederations Cup1997
Individuele Prijzen
Wereldvoetballer van het jaar 1996, 1997 en 2002
Europees voetballer van het jaar 1997 en 2002
Topscorer Primera División 1996 (Barcelona), 2003 (Real Madrid)
Topscorer Eredivisie 1995 (PSV)
Topscorer Serie A 1997 (Internazionale)
Citaat:
De fenomenale cijfers van Ronaldo: 611 duels, 414 goals
Ronaldo heeft een punt achter zijn loopbaan als profvoetballer gezet. Het voormalige wonderkind dat in 1993 als zestienjarig toptalent debuteerde voor Cruzeiro, speelde in zijn carrière voor zes clubs en kwam daarin tot 514 officiële wedstrijden en 352 doelpunten.
Namens de A-ploeg van Brazilië voegde hij daar nog eens 97 interlands en 62 treffers aan toe. Ronaldo won in zijn loopbaan negentien hoofdprijzen: veertien bij zijn zes clubs en vijf met de nationale ploeg van Brazilië.
Ronaldo Luis Nazário de Lima (geboren 22 september 1976) groeide op onder erbarmelijke omstandigheden in Bento Ribeiro, een buitenwijk in het noorden van Rio de Janeiro. Toen hij tien jaar oud was, gingen zijn ouders uit elkaar.
In 1990, op veertienjarige leeftijd sloot Ronaldo zich voor het eerst aan bij een club, São Cristovão, waarvoor hij in 75 wedstrijden 38 doelpunten maakte. Twee jaar later ging hij voor zevenduizend dollar naar Cruzeiro Belo Horizonte. Vanaf dat moment profileerde het talent zich als ware goalgetter en kreeg hij al snel de bijnaam Il Fenomeno.
Onderstaande cijfers tonen onomstotelijk de productiviteit aan van de nu 34-jarige Braziliaan, waar hij ook speelde. (Ramon Min)
Ronaldo Luiz Nazaria de Lima, beter bekend onder de voetbalnaam Ronaldo, geniet met volle teugen nu hij voetballer-af is.
In gesprek met O Globo vertelt de oud-wereldster van onder meer Barcelona dat hij geniet van zijn vrijheid tijdens het Carnaval in Rio de Janeiro. "Alles is nu mogelijk. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over fotografen en andere pers. Ik hoef tenminste geen bier in een leeg blikje frisdrank te doen", grapt Ronaldo.
"Ik geniet enorm van mijn vrije tijd en heb bijvoorbeeld veel meer tijd voor mijn kinderen", besluit de Braziliaan, die onder meer twee keer wereldkampioen werd en diverse landstitels met Real Madrid veroverde.
UPDATE: Corinthians, de laatste werkgever van Ronaldo, organiseert een afscheidswedstrijd voor de gestopte voetballer. Voorzitter Andres Sanchez van de club liet aan Braziliaanse media weten dat het een schande is dat Ronaldo nog niet op een eervolle wijze van de club afscheid heeft kunnen nemen. Uitspraken over een datum, locatie en welke spelers zullen meedoen deed Sanchez nog niet.
Het nationale elftal van Brazilië bood Ronaldo al eerder een afscheidswedstrijd aan. Op 7 juni speelt de oud-voetballer van onder meer PSV voor het laatst met de Seleção, in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Romenië.
Muricy Ramalho is per direct opgestapt als trainer van het Braziliaanse Fluminense. De coach hekelt het technische beleid van de club en heeft besloten zijn heil elders te zoeken.
'Ik wil iedereen bedanken die mij heeft gesteund in mijn tijd als coach van Fluminense. De fans verdienen mijn respect voor hun trouwe steun. We zijn vorig jaar kampioen geworden en een mooier moment om afscheid te nemen is er niet. Ik wens de club al het geluk van de wereld in de toekomst', luidt een officieel statement van de vertrokken coach op de officiële clubsite.
Ramalho was in het verleden coach van onder anderen Sao Paulo, Internacional, Botafogo en Palmeiras. De Braziliaanse oefenmeester werd met Sao Paulo drie keer landskampioen en sloeg in de zomer nog een aanbieding af om aan de slag te gaan als bondscoach van Brazilië.
Brandão is door Olympique Marseille tot eind 2011 verhuurd aan het Braziliaanse Cruzeiro. De Braziliaanse spits wordt verdacht van het verkrachten van een vrouw. Brandão ontkent dit en zegt dat de seks plaatsvond met wederzijds goedvinden na het uitgaan. Bij Cruzeiro wil Brandão zich weer op het voetbal richten. Het is onbekend wanneer de Franse rechter uitspraak zal doen in de zaak rond de Braziliaan.
Je leert het doorgaans al bij de pupillen: bij een terugspeelbal op de doelman plaats je de bal altijd náast het doel en niet tussen de palen. Dat was Bruno Costa van de Braziliaanse club Atlético PR afgelopen weekeind even vergeten...
Gelukkig voor Costa had de knullige goal geen invloed op de uitslag: Atletico PR won met 2-1 van Paranavai.
Geregistreerd: 01-04-2009 Forum berichten: 1903 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 12 mei 2011 20:54
Citaat:
Gewilde 'vader' Neymar verzoekt om privacy
Santos-aanvaller Neymar zal vader worden, zo heeft hij zelf laten weten. Hij deed een oproep aan journalisten en fans om zijn privacy te respecteren.
De 19-jarige spits, die in verband wordt gebracht met AS Roma, FC Barcelona en Chelsea, betoogde via zijn eigen site. "Ik word inderdaad vader", meldt Neymar. "Wij - de moeder en ik - zijn er, na overleg tussen beide families, klaar voor."
"In onderling overleg hebben we besloten om de naam van de moeder niet bekend te maken. Zodoende kan ze de komende maanden in rust leven. Daarnaast willen we de privacy van het kind waarborgen", klonk het in een statement.
"Ik verzoek iedereen om deze keuze dan ook te accepteren. Om de zwangerschap tot een goed einde te brengen, is rust noodzakelijk. Ik besluit door aan God te vragen om de levens van onze kinderen te zegenen", aldus Neymar.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 jun 2011 22:23
Als Europese topclub zal ik het wel weten; leg 50 miljoen op tafel en koop Neymar en Ganso. Gegarendeerd succes de komende 10 jaar. Op Real en Barça misschien na, zullen zei bij elke club zo'n beetje de beste zijn. Hoop dat Milan gaat investeren in deze twee toptalenten. Verjonging en met een trio Neymar-Pato en Ganso erachter ben je onklopbaar bijna.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 01:45
Ik heb hem bij "Barend & Barend" gezien en ik vind het een vervelend mannetje. Beetje arrogant en voelt zich toch wel ver boven de rest verheven....hij zei weinig verkeerd hoor, maar ik had gewoon een rotgevoel bij hem.
On symphatiek ventje.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 12:51
Citaat:
Wel een verschrikkelijk nichterig ventje met zijn kajagoogoo haar en zijn geduikel.
Is normaal in die cultuur. Wordt vanzelf minder als hij in Europa speelt. Maar het gaat om zijn voetbalkwaliteiten. En die zijn geweldig. Hij is nu al één van de beste van de wereld. Over 2/3 jaar is hij misschien wel dé beste. Fantastische speler. Gewoon genieten.
Citaat:
Ik heb hem bij "Barend & Barend" gezien en ik vind het een vervelend mannetje. Beetje arrogant en voelt zich toch wel ver boven de rest verheven....hij zei weinig verkeerd hoor, maar ik had gewoon een rotgevoel bij hem.
On symphatiek ventje.
Ik vond hem juist symphatiek overkomen. Vrolijke jongen, en hij lult tenminste niet zo om zaak heen. Hij zegt iets als hij praat. Gaf gewoon antwoord op de vraag met zijn mening en niet met standaardzinnetjes.
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 13:02
Citaat:
Is normaal in die cultuur. Wordt vanzelf minder als hij in Europa speelt. Maar het gaat om zijn voetbalkwaliteiten. En die zijn geweldig. Hij is nu al één van de beste van de wereld. Over 2/3 jaar is hij misschien wel dé beste. Fantastische speler. Gewoon genieten.
Zie jij deze jongen beter worden als Messi? Ik niet. Als beste voetballer moet je ook de persoonlijkheid hebben etc. Dat heeft hij niet, de hele tijd dat gehuil..
Gestopt
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 13:11
Zou mij niets verbazen als hij beter wodt dan Messi. Messi is ontzettend sympathiek, geweldige voetballer, je kan nergens kritiek op hebben.
Maar een persoonlijkheid is het zeker niet! Zie jij Messi al in de kleedkamer opstaan en zeggen hoe het even moet? Bij Barça is het geweldig. Ik wil hem nog wel eens ergens anders zien bij Real, in Italie of tussen de ego's van Chelsea en City. Bij Argentinië laat hij het niet zien tussen super egoïst Tévez, ''tweede Suarez'' Aguëro of pichichi Higuaín. Niet iemand die ballen opeist. Nu zit hij bij ''familie Barça'' waar iedereen elkaar alles gunt en je weinig persoonlijkheid nodig hebt, aleen talent.
Messi heeft zoveel talent dat hij die persoonlijkheid/karakter niet nodig heeft. Hoeveel voetballers zijn dat er die dat hebben? Op één hand zijn ze te tellen. Had Messi dat niet was hij ondergesneeuwd.
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 20:52
Dat is het punt nou juist. Hij heeft kwaliteit genoeg. Als hij wat meer persoonlijkheid zal hebben zal hij de bal wat meer opeisen/zijn bek open trekken en dan máken ze wel ruimte voor hem. Je kan veel over Ronaldo en Ibrahimovic zeggen, maar zij doen dat wél.
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 jun 2011 01:10
Citaat:
Dat is het punt nou juist. Hij heeft kwaliteit genoeg. Als hij wat meer persoonlijkheid zal hebben zal hij de bal wat meer opeisen/zijn bek open trekken en dan máken ze wel ruimte voor hem. Je kan veel over Ronaldo en Ibrahimovic zeggen, maar zij doen dat wél.
Hoe kan je nou zeggen dat hij geen persoonlijkheid is? En waarom zou Messi zijn bek open moeten trekken? Dat is toch helemaal niet nodig bij Barcelona.
Quote van Ten Cate:
Citaat:
"Messi is uitgegroeid tot de beste speler ter wereld en brak op 23-jarige leeftijd al veel doelpuntrecords. "Ik heb meteen gezegd: deze gaat veel groter worden dan Ronaldinho. Frank gaf hem de kans, ik zat hem achter de broek aan. Want dat was wel nodig. Hij was verschrikkelijk, maar dan ook verschrikkelijk eigenwijs. Maar als ik hem nu zie spelen, dan denk ik aan Cruijff."
Messi heeft meer persoonlijkheid en klasse in zijn pink dan Ronaldo met zijn nichterige gedoe en Ibrahimovic met ze idiote gedrag.