Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Zuid-Amerika » Brazilië 2011
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Brazilië 2011
Maker: Eto'oBekeken: 45207
Status: InactiefBerichten: 542
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:17
Gebaseerd op ons gesprek via MSN of het daadwerkelijke eindrapport?

Thiago Emiliano Silva

Profiel officiële website Fluminense

Geboortedatum: 22 september, 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Braziliaans
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 79 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 3

Rapport:

Citaat:
Rechter centrale verdediger van Fluminense met een verleden in Europa. Thiago Silva werd op 19-jarige leeftijd door Porto naar Europa gehaald en vertrok van daaruit voor het grote geld naar Dinamo Moskou. In 2006 keerde hij terug naar zijn vaderland om uit te komen voor Fluminense. Daar is hij uitgegroeid tot een zekerheid achterin en één van de revelaties van de competitie. Afgelopen zomer haalde Dunga hem zelfs bij de voorselectie van de Copa America. Zijn contract bij Fluminense loopt af op 31 december 2008.

Thiago Silva is minder sterk gebouwd en iets minder groot dan de eerder genoemde Breno, maar speelt toch wel een stuk strenger in de mandekking. Hij anticipeert minder, speelt dus afwachtender en over het algemeen meer positie-gebonden. Qua positie kiezen, snelheid, startsnelheid en tackle/timing zeer sterk, waardoor hij zich in staat stelt goed en tijdig te reageren en op het juiste moment in te grijpen. Speelt ook graag een paar meter achter de verdedigende linie om het overzicht te behouden. Verbaal zeer aanwezig en vervult een leidersrol in de defensie bij Fluminense, die bestaat uit vier man. Is dus al lang en breed gewend om in een vier mans defensie met twee opkomende backs te spelen. Voelt zich daar goed bij getuige ook zijn slimheid, overtuiging, hardheid en concentratievermogen in de één op één-duels.

In opbouwende zin is hij sterker dan Breno. Zijn (lange) trap is uitstekend, z'n passing over de grond met links en rechts secuur. Gaat weinig op avontuur met de bal aan de voet, maar houdt in plaats daarvan liever z'n eigen handelingssnelheid hoog. Lijkt in balbezit vaak een stap vooruit te denken. Houdt het spel simpel maar weet vaak wel direct de vrije man te vinden. Kan derhalve goed uit de voeten in een team dat hoog circulatie voetbal wil spelen.

Redondo

Forum berichten: 241
Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:21
Citaat:
Hallo nieuwkomers, wees welkom.

Ik zou de komst van Breno en Caio [de laatste dus niet bij feyenoord"> toejuigen. Zeker nu Stam is weggevallen en Heitinga de boel in amsterdam in de steek laten is de komst van deze jongen helemaal niet verkeerd. ook Caio lijkt mij veel beter dan niets. Ookal is de co-ownership lastig, de werkgever van de jongen heeft die afspraak gemaalt, niet Ajax!

Ik zou een goede jonge Nederlandse centrale verdediger transfervrij bij Goningen weg halen, maar die mag lekker naar PSV komen

Verder kan Ajax natuurlijk niet mee met HSV
Eto'o

Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:27
HSV kan ook niet mee met de salarissen van Dinamo Moskou, dus om geld zal het niet gaan. Het kan zijn dat Ajax inmiddels te laat is, maar sportief gezien doet Ajax normaal gesproken niet onder voor HSV.

Maar ik begrijp dat jij Kruiswijk bij PSV wil zien?
Redondo

Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:28
Citaat:
HSV kan ook niet mee met de salarissen van Dinamo Moskou, dus om geld zal het niet gaan. Het kan zijn dat Ajax inmiddels te laat is, maar sportief gezien doet Ajax normaal gesproken niet onder voor HSV.

Maar ik begrijp dat jij Kruiswijk bij PSV wil zien?

Van mij mag ie komen en Ajax is gewoon kansloos als HSV komt.
Eto'o

Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:30
Neem Zomer er ook bij, zou ik zeggen. Mijn zege heeft PSV.

Thiago Silva gaat sowieso inleveren in vergelijking tot Dinamo Moskou. En sportief gezien kan Ajax zeker mee met HSV. Daarnaast kan je je afvragen of Fluminense een bod van 2 miljoen accepteert, want Thiago Silva is meer waard. En als men in Europa op heeft lopen letten, komen er nog wel clubs die wat meer gaan bieden.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:31
Citaat:
Gebaseerd op ons gesprek via MSN of het daadwerkelijke eindrapport?

Rapport, al konden jouw argumenten bij ook niet overtuigen.
Redondo

Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:33
Citaat:
Neem Zomer er ook bij, zou ik zeggen. Mijn zege heeft PSV.

Thiago Silva gaat sowieso inleveren in vergelijking tot Dinamo Moskou. En sportief gezien kan Ajax zeker mee met HSV. Daarnaast kan je je afvragen of Fluminense een bod van 2 miljoen accepteert, want Thiago Silva is meer waard. En als men in Europa op heeft lopen letten, komen er nog wel clubs die wat meer gaan bieden.

Zomer gaat minimaal een miljoen 5 kosten, Kruiswijk is gratis.

In het slechtste geval heeft hij de rol van Addo en in het beste geval doet hij het goed samen met Salcido
Eto'o

Geplaatst: Za 17 nov 2007 18:40
Citaat:
Rapport, al konden jouw argumenten bij ook niet overtuigen.

We zullen het binnenkort wel merken als hij is aangekomen in Europa. Ik ben behoorlijk gecharmeerd van deze jongen.
Eto'o

Geplaatst: Zo 18 nov 2007 23:40
Wat denken de Brazil-watchers van Richarlyson? En dan niet aankomen met het bericht dat hij homo is, want dat weten we nu wel. :angel:

Het blijft natuurlijk een aantrekkelijke speler omdat hij transfervrij is, maar ik zo mijn twijfels. Als back is hij positioneel niet alert in het verdedigen. Als middenvelder bevalt hij me meer, mede door de diepgang in z'n spel. Maar het duurt vanuit het centrum toch allemaal wel erg lang voordat hij een beslissing neemt (vanaf de zijkant wordt het hem makkelijker gemaakt omdat men verwacht dat hij voor de actie gaat) en af en toe produceert-ie zo'n schot van afstand wat je toch flink aan het denken zet. Prima traptechniek hoor, maar de momenten waar hij er voor kiest af en toe...
Redondo

Geplaatst: Ma 19 nov 2007 00:03
Citaat:
Wat vinden de Brazil-watchers van Richarlyson? En dan niet aankomen met het bericht dat hij homo is, want dat weten we nu wel. :angel:

Het blijft natuurlijk een aantrekkelijke speler omdat hij transfervrij is, maar ik zo mijn twijfels. Als back is hij positioneel niet alert in het verdedigen. Als middenvelder bevalt hij me meer, mede door de diepgang in z'n spel. Maar het duurt vanuit het centrum toch allemaal wel erg lang voordat hij een beslissing neemt (vanaf de zijkant wordt het hem makkelijker gemaakt omdat men verwacht dat hij voor de actie gaat) en af en toe produceert-ie zo'n schot van afstand wat je toch flink aan het denken zet. Prima traptechniek hoor, maar de momenten waar hij er voor kiest af en toe...

Ik denk dat hij prima zal presteren als hij van achter gedekt wordt door Heitinga
Eto'o

Geplaatst: Ma 19 nov 2007 00:11
Leuk, maar ik denk dat hij liever Jantje Kromkamp of Da Costa heeft.

Maar goed, ik hoopte op wat serieuzere reacties.
Redondo

Geplaatst: Ma 19 nov 2007 03:13
Citaat:
Leuk, maar ik denk dat hij liever Jantje Kromkamp of Da Costa heeft.

Maar goed, ik hoopte op wat serieuzere reacties.

Ik ken hem niet goed genoeg voor een serieuze reactie maar het was een aardige inkopper
muhaha

Forum berichten: 496
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:15
Als opkomende back of als winger in 3-5-2 vind ik het best een aardige speler, daarvoor heeft hij het loopvermogen én de traptechniek om een goeie voorzet af te leveren. Verdedigend moet je niet teveel verwachten van hem, zoals je terecht opmerkt Thomas. De keren dat hij centraal op het middenveld speelde bij Sao Paulo kwam pas goed aan het licht dat hij puur voetballend wel wat tekort komt, voor die positie mist hij overzicht en uiteindelijk ook handelingssnelheid als hij ooit in een competitie terecht zou komen waar die wat hoger ligt dan in de Brasileirao.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 17:27
Wat Richarlyson zo interessant maakt is dat hij aan het einde van het seizoen transfervrij is. Een optie om als club zeker naar te kijken. Heb begrepen dat hij nog in Brazilie wil blijven, ondanks de concrete interesse van AS Roma.

Speelt vooral als winger in een 3-5-2 formatie. Bij afwezigheid van Miranda speelt hij linksback, waar je verdedigend geen wonderen van hem hoeft te verwachten. Vindt hem overigens beter speler op de winger positie dan als centrale middenvelder. Hij is redelijk technisch, heeft een goed schot maar het is allemaal net niet. Is niet wendbaar of een winger die voortdurend in beweging is, voetballend is hij matig, het ziet er allemaal statisch en stijf uit. Snap ook niet waarom AS Roma interesse in hem heeft. Zal kwalitatief geen gevoegde waarde zijn voor de huidige selectie van AS Roma en als je een Zuid-Amerikaan haalt dan moet hij beter zijn dan de spelers die je hebt.
Eto'o

Geplaatst: Di 20 nov 2007 16:27
Citaat:
Braziliaans talent weigert botmeting Real Madrid
20/11/2007 15:15

Het is kiezen of delen voor Real Madrid als ze Breno willen overnemen van São Paulo. De achttienjarige verdediger werkt niet mee aan een speciaal onderzoek om zijn leeftijd te achterhalen.

Real Madrid zou volgens het Braziliaanse mediaconcern Globo een botmeting hebben geëist om te kijken of Breno echt achttien jaar oud is. 'Als ze me willen hebben, is het niet nodig me te onderzoeken', aldus Breno. 'Dan zoeken ze maar een ander. Ook al zou ik zo'n onderzoek probleemloos doorstaan, want ik ben gewoon achttien.'

Breno debuteerde dit jaar bij de Braziliaanse landskampioen en maakte direct indruk met zijn spel. De fysiek ijzersterke verdediger speelde 28 wedstrijden in het Campeonato Brasileiro en scoorde drie keer.

Naast Real Madrid zou ook Bayern München achter Breno aan zitten. De Duitsers hebben zich zelfs al gemeld in Brazilië, maar kwamen nog niet tot een akkoord. 'Als ze de afkoopsom van 12,5 miljoen euro niet betalen, worden er geen zaken gedaan', legde bestuurslid Marco Aurélio Cunha uit.

Breno heeft overigens geen haast om São Paulo te verlaten. 'Bayern zit verlegen om verdedigers. Ik zou graag blijven bij São Paulo om mee te spelen in het Copa Libertadores-toernooi. Maar als de deal goed is voor mij en de club, dan ga ik.'

vi.nl
D_skilled

Geplaatst: Wo 21 nov 2007 07:53
Citaat:
Braziliaans talent weigert botmeting Real Madrid
20/11/2007 15:15

Het is kiezen of delen voor Real Madrid als ze Breno willen overnemen van São Paulo. De achttienjarige verdediger werkt niet mee aan een speciaal onderzoek om zijn leeftijd te achterhalen.

Real Madrid zou volgens het Braziliaanse mediaconcern Globo een botmeting hebben geëist om te kijken of Breno echt achttien jaar oud is. 'Als ze me willen hebben, is het niet nodig me te onderzoeken', aldus Breno. 'Dan zoeken ze maar een ander. Ook al zou ik zo'n onderzoek probleemloos doorstaan, want ik ben gewoon achttien.'

Breno debuteerde dit jaar bij de Braziliaanse landskampioen en maakte direct indruk met zijn spel. De fysiek ijzersterke verdediger speelde 28 wedstrijden in het Campeonato Brasileiro en scoorde drie keer.

Naast Real Madrid zou ook Bayern München achter Breno aan zitten. De Duitsers hebben zich zelfs al gemeld in Brazilië, maar kwamen nog niet tot een akkoord. 'Als ze de afkoopsom van 12,5 miljoen euro niet betalen, worden er geen zaken gedaan', legde bestuurslid Marco Aurélio Cunha uit.

Breno heeft overigens geen haast om São Paulo te verlaten. 'Bayern zit verlegen om verdedigers. Ik zou graag blijven bij São Paulo om mee te spelen in het Copa Libertadores-toernooi. Maar als de deal goed is voor mij en de club, dan ga ik.'

vi.nl

Toen ik hem voor het eerst zag spelen kon ik mijn ogen ook niet geloven dat hij destijds 17 jaar was en al zo'n klasse verdediger.
Eto'o

Geplaatst: Wo 21 nov 2007 10:24
Voor iemand van achttien is het inderdaad een beest. Vooral ook de rust die hij uitstraalt is opmerkelijk voor iemand van die leeftijd. Maar ik denk niet dat hij (veel) ouder is dan achttien. Z'n gezicht ziet er jong uit.
Eto'o

Geplaatst: Za 24 nov 2007 14:38
Citaat:

Kléber

Wordt gezien als 1 van de beste linksback van de Brasileirao, wat vinden jullie, of zijn er andere linksbacks die jullie beter vinden.

Mooie, gepolijste speler met een redelijk loopvermogen en een goede trap. Speelt soms Braziliaans traag en daar houden ze minder van in Europa. Zou ook wat vaker in een keer moeten kiezen voor de voorzet in plaats van eerst in te houden. Hij heeft het voordeel dat hij niet zo klein is als de gemiddelde Braziliaanse back. Hij heeft z'n atletische lichaam mee, houdt zich makkelijk staande in de duels maar is defensief verre van hard genoeg. Is niet altijd even actief in -en/of reageert niet goed in de omschakeling van aanval naar verdediging.

Hij heeft een paar keer bij de Braziliaanse selectie gezeten maar is inmiddels al 27. Als hij weer terug wil naar Europa zal dat niet al te lang meer op zich moeten laten wachten.
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 nov 2007 17:36
Citaat:

Kléber

Wordt gezien als 1 van de beste linksback van de Brasileirao, wat vinden jullie, of zijn er andere linksbacks die jullie beter vinden.

Mooie, gepolijste speler met een redelijk loopvermogen en een goede trap. Speelt soms Braziliaans traag en daar houden ze minder van in Europa. Zou ook wat vaker in een keer moeten kiezen voor de voorzet in plaats van eerst in te houden. Hij heeft het voordeel dat hij niet zo klein is als de gemiddelde Braziliaanse back. Hij heeft z'n atletische lichaam mee, houdt zich makkelijk staande in de duels maar is defensief verre van hard genoeg. Is niet altijd even actief in -en/of reageert niet goed in de omschakeling van aanval naar verdediging.

Hij heeft een paar keer bij de Braziliaanse selectie gezeten maar is inmiddels al 27. Als hij weer terug wil naar Europa zal dat niet al te lang meer op zich moeten laten wachten.

Het wordt door mensen overdreven dat Kleber wordt beschreven als een onvermoeibare stoomtrein die raast aan de linkerkant, dat valt wel mee. Guilherme naar mijn mening een van de betere linksbacks in de Brasileirao samen met Kleber. Vind ik Guilherme toch wel over meer loopvermogen beschikken, maar heeft ook weer niet de traptechniek van Kleber. Wat een uithoudingsvermogen voor een jongen van 19.

Keirrison (Coritiba) schijnt een interessante speler te zijn om te volgen, wie kan dat bevestigen.
D_skilled

Geplaatst: Za 1 dec 2007 00:40
Ik verheug me nu al op de nieuwe competitie. rinks:
Eto'o

Geplaatst: Ma 3 dec 2007 02:05
Corinthinans, een absolute grootmacht in het Braziliaanse voetbal, is gedegradeerd.
D_skilled

Geplaatst: Ma 3 dec 2007 08:29
Citaat:
Corinthinans, een absolute grootmacht in het Braziliaanse voetbal, is gedegradeerd.

Ja, dit is wel even schrikken. Ik kan me nog herrineren dat ze vorig jaar de competitie domineerde met Tevez en Mascherano in de gelederen, maar dit is inderdaad een verrassende degradatie. Het kan bijna haastelijk niet, Corinthians zal Lulinha wel moeten verkopen om volgend seizoen in de Brasileirao B van haar begroting rond te komen.

Corinthians moest gisteren winnen van Gremio om nog in de Brasileirao te blijven, en dat heeft Corinthians helaas niet gedaan. Maar als we objectief zijn dan hadden ze dit seizoen een zwaar bagger team.

Corinthians moest het na de vertrek van Tevez en Mascherano vooral hebben van jongens uit de eigen kweek, een mooie club met een mooie historie.

Ik denk dat ik een traantje ga meepikken. :cry:
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 10:43
Je kan niet anders dan met ontzag spreken over Corinthians' jeugdopleiding. Die is minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 11:00
Die Eduardo Ratinho wordt hoog aangeschreven èn is rechtsback meen ik.

Is deze jongen wat voor Ajax, heren scouts?
D_skilled

Geplaatst: Ma 3 dec 2007 16:19
Citaat:
Die Eduardo Ratinho wordt hoog aangeschreven èn is rechtsback meen ik.

Is deze jongen wat voor Ajax, heren scouts?

Die is voor een jaar verhuurd aan CSKA moskou, met dacht ik een optie tot koop. Het is een speler die aardig gepresteerd heeft in de Braziliaanse competitie, maar verdedigend is hij kwetsbaar.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.651 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Zuid-Amerika » Brazilië 2011
Ga
Zoeken: