Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 23:01
|
|
Citaat: Flamengo gisteren voor het eerst sinds 17 jaar weer eens kampioen geworden. Een paar jaar terug nog een Copa do Brasil en dat was het dan wel weer voor deze Braziliaanse grootmacht. Wedstrijd was zoals zoveel finales/kampioenswedstrijden niet om aan te gluren maar de spanning (stond lang 1-1 tegen een gemixt team van Gremio) en de sfeer die de huiskamer binnenkwam vergoedde veel.
Altijd mooi om te zien en voor de vele gevallen grootmachten is er na de titel van Flamengo toch nog iets van hoop.
Coritiba gedegradeerd naar de 2e Divisie waar Fluminense zich definitief veilig speelde. Voor de teringbende die zich dáár na afloop van de wedstrijd afspeelde:
http://video.globo.com/Videos/Player/Es ... RA,00.html
Ja, ik bekijk het net:
[list">Soccer fans in Brazil riot after Coritiba relegated after 1-1 draw with Fluminese
By THE ASSOCIATED PRESS (CP) – 9 hours ago
CURITIBA, Brazil — At least 18 people were hurt in fan rioting after Coritiba drew 1-1 with Fluminense and was relegated to the second division of the Brazilian soccer league.
Hundreds of Coritiba fans charged the field after Sunday's match, tearing down stands and battling with riot police, who responded by firing rubber bullets.
Fans also trashed at least four Curitiba bus stations, and authorities said three officers were hurt in the mayhem.
Fights between fans also broke out in Rio de Janeiro after Flamengo secured its first Brazilian league title in 17 years with a 2-1 victory over Gremio.
http://www.google.com/hostednews/canadi ... YDMqgAV0Og[/list">
Wat wordt hier allemaal gezegd: http://www.dumpert.nl/mediabase/731061/ ... zilie.html
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 12:32
|
|
Breno waarschijnlijk terug naar São Paulo.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 15:48
|
|
Vágner Love gaat overigens wederom een verhuurperiode aan in Brazilië. Na een teleurstellende periode bij Palmeiras gaat hij bij Flamengo nu een koppel vormen met Adriano.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 00:22
|
|
Robinho tijdens z'n rentree voor Santos meteen met de winnende vijf minuten voor tijd uit bij São Paulo. Dat is nog eens binnenkomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 12:29
|
|
Citaat: Robinho krijgt aanvoerdersband en WK-shirt
Bron: Goal.com
Robinho zal voorlopig geen spijt hebben van zijn overstap naar Brazilië. De aanvaller, eigendom van Machester City, kent een vliegende start.
Om zijn deelname aan het WK niet in gevaar te laten komen wilde Robinho door City verhuurd worden. Zijn oude club Santos pikte hem op en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Met een hakgoal debuteerde hij vorige week en deze week is hij al tot aanvoerder benoemd.
Bovendien had Robinho een primeur. Als eerste Braziliaanse voetballer mocht hij het WK-shirt dragen. Ronaldo en Ronaldinho waren in respectievelijk 2002 en 2006 de spelers die die eer kregen.
"Ik vind het een prachtig shirt", grijnsde Robinho tegen Globo Esporte. "Het is een enorme eer om als eerste speler het shirt te mogen dragen."
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:25
|
|
Heb van de week de halve finale van de Campeonato Carioca tussen Flu en Vasco gekeken. Wat prutst die Fred er tegenwoordig lustig op los zeg.
Wat me overigens blijft verbazen is de manier waarop de strafschoppen werden genomen. Er is ooit toch een spelregel gekomen tegen het inhouden tijdens de aanloop?
Jammer dat er hier nog maar weinig volgers van het Braziiaanse voetbal over zijn.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:14
|
|
Ik heb eergisteren ofzo een halfuurtje meegepikt van Corinthians tegen een ploeg waar ik de naam niet van ken. Die staatskampioenschappen doen me niet veel. Zodra de Campeonato Brasileiro begint zal ik zeker weer eens Corinthians volgen. Hoe doet Ronaldo het de laatste tijd?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:25
|
|
Heb helaas ook nog niet zoveel gezien van de staatskampioenschappen. Wat vond je van Corinthians, Millionario? Deed Defederico nog mee?
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:32
|
|
Citaat: Ik heb eergisteren ofzo een halfuurtje meegepikt van Corinthians tegen een ploeg waar ik de naam niet van ken. Die staatskampioenschappen doen me niet veel. Zodra de Campeonato Brasileiro begint zal ik zeker weer eens Corinthians volgen. Hoe doet Ronaldo het de laatste tijd?
Ik denk dat ik hem wel heb zien spelen als ik het me goed herinner. Mistte een enorme kans.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 17:18
|
|
Citaat: Heb van de week de halve finale van de Campeonato Carioca tussen Flu en Vasco gekeken. Wat prutst die Fred er tegenwoordig lustig op los zeg.
Wat me overigens blijft verbazen is de manier waarop de strafschoppen werden genomen. Er is ooit toch een spelregel gekomen tegen het inhouden tijdens de aanloop?
Jammer dat er hier nog maar weinig volgers van het Braziiaanse voetbal over zijn.
Ik heb het geprobeerd, maar via het internet Zuid-Amerikaanse wedstrijden kijken is geen pretje. Kwaliteit is slecht en verbinding loopt ook niet soepel. Ik kan zo niet genieten van een wedstrijd.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 18:13
|
|
Citaat:
Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... d_aan.html
Oud-PSV'er Ronaldo kondigt afscheid aan
Ronaldo stopt aan het einde van het volgende kalenderjaar als profvoetballer. De oud-aanvaller van onder meer PSV en FC Barcelona, die momenteel speelt voor Corinthians, hoopt dit jaar met Brazilië nog een keer deel te nemen aan het WK.
De 33-jarige Ronaldo vertelde op een persconferentie dat hij na 2011 werkzaam zal blijven voor de Braziliaanse club, maar dan als 'ambassadeur'. "Ik heb mijn contract voor twee jaar verlengd. Dat zullen de laatste jaren van mijn loopbaan zijn. Ik wil alles geven, hoop plezier te hebben en wil afsluiten met een aantal mooie zeges."
De aanvaller, die in 1994 en 2002 met zijn land wereldkampioen werd, hoopt komende zomer zijn interlandloopbaan in stijl af te sluiten met het WK in Zuid-Afrika. "We zullen zien. Ik heb nog steeds een kans. Voor het volgende eindtoernooi is dat niet het geval. Dat is nog ver weg en de tijd tikt door, ook voor mij."
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 20:27
|
|
Citaat: Heb van de week de halve finale van de Campeonato Carioca tussen Flu en Vasco gekeken. Wat prutst die Fred er tegenwoordig lustig op los zeg.
Ik heb het geprobeerd, maar via het internet Zuid-Amerikaanse wedstrijden kijken is geen pretje. Kwaliteit is slecht en verbinding loopt ook niet soepel. Ik kan zo niet genieten van een wedstrijd.
Als je het echt interessant vindt kan je altijd nog achteraf downloaden, AS.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 20:33
|
|
Oh ja? Ik zou echt niet weten waar ik dat zou moeten doen. Ik kijk altijd live.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 21:51
|
|
Als je het echt interessant vindt kan je altijd nog achteraf downloaden, AS.
Op http://www.rojadirecta.com, rechtsboven kan je gespeelde wedstrijden herbekijken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 23:58
|
|
En zo zijn er nog wel meer sites. Als je interesse hebt, dan hoor ik het wel.
Weinig kans nog trouwens dat Ronaldinho het WK gaat halen. Toch jammer.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 22:01
|
|
Escandalo em Brasil:
http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenland ... heet.dhtml
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 16 maa 2010 11:21
|
|
Citaat: Tottenham Hotspur kan Sandro eindelijk verwelkomen
16/03/2010 09:40
De Braziliaan Sandro kan eindelijk de overstap maken naar Tottenham Hotspur. De transfer krijgt deze week zijn beslag, zo verwacht zijn club Internacional.
De overgang van Sandro (20) is een zaak van de lange adem gebleken. Tottenham Hotspur heeft al sinds afgelopen zomer zijn zinnen gezet op de komst van de verdedigende middenvelder. Onduidelijkheid over de verdeling van de transferrechten zorgde voor uitstel.
Maar alle inspanningen zijn niet tevergeefs geweest. Voor ruim zes miljoen euro maakt Sandro de overstap van Internacional naar Tottenham Hotspur, al is het nog afwachten of de Braziliaan een werkvergunning krijgt.
'De onderhandelingen begonnen afgelopen zomer en zitten nu in een cruciale fase', zei Internacional-voorzitter Vittorio Piffero. 'De deal is rond en het is wachten op de ondertekening deze week. Ik verwacht geen veranderingen meer aangezien er een akkoord is tussen alle partijen.'
VI.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 15:32
|
|
Citaat: Botafogo wint staatskampioenschap na gemiste strafschop Adriano
Bron: Voetbalzone.nl
Botafogo heeft zondag het Campeonato Carioca, het staatskampioenschap van Rio de Janeiro, op haar naam geschreven, Het is na het Campeonato Paulista, dat van São Paulo, het belangrijkste staatskampioenschap van Brazilië. In de eindstrijd van de tweede fase werd Flamengo in het mythische Maracaná met 2-1 verslagen.
De eerste fase van het Campeonato Carioca, Copa Guanabara, schreef Botafogo reeds op haar naam. Omdat de ploeg ook in de tweede fase de sterkste ploeg bleek, is een beslissing over twee wedstrijden niet noodzakelijk. Sebastián el Loco Abreu en Germán Herrera maakten de doelpunten in de eindstrijd.
Flamengo werd door de aanwezigheid van Adriano en Vagner Love, topschutter van het toernooi, als favoriet gezien, maar de praktijk wees anders uit. Love maakte de gelijkmaker en Adriano hoopte vanaf de stip de 2-2 voor zijn rekening te nemen. De ex-aanvaller vanm Internazionale faalde echter jammerlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 26 apr 2010 15:16
|
|
Citaat: D eco keert na het WK terug naar Brazilië
Bron: Goal.com
Chelsea en Deco gaan na de zomer uit elkaar. De Portugees international, geboren in Brazilië, keert na het WK in Zuid-Afrika terug naar zijn vaderland om daar een door hem opgerichte school te leiden.
De 32-jarige Deco, die in 2008 de overstap maakte van Barcelona naar Chelsea, liet in februari al weten na het WK te stoppen als international. De middenvelder, die op zijn negentiende naar Portugal verhuisde, wil in Brazilië aan de slag om kansarme jongeren te helpen.
"In de voetbalwereld moet je iets bereiken als je nog jong bent, dan moet je zolang mogelijk meekomen. Maar er komt een moment dat het echt over is", aldus Deco tegenover de Sunday Times. "Het is raar om Chelsea te verlaten, maar zo gaat dat in het voetbal."
"Ik heb een vriend die is dokter. Hij zei ooit dat ik een ex-voetballer zou zijn, maar dat hij nooit een ex-dokter wordt. Dat is voetbal. Bij de meeste banen bouw je langzaam je carriere op en bouw je ervaring op in je vak. In het voetbal is dat niet mogelijk", besluit Deco.
|
NFP
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 13:31
|
|
Volgend weekend begint de competitie in Brazilie weer.
Zullen we eens kijken of we deze topic iets actiever kunnen krijgen dit seizoen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 00:28
|
|
Ik ben er bij hoor, NFP. Ik ga sowieso alles kijken. De Argentijnse competitie loopt alweer netjes naar het einde. Wel bizar dat er vlak voor het WK nog even een competitie van start gaat. Ik neem aan dat hij vervolgens tijdens het WK weer een paar weken stil komt te liggen?
Heb jij dit jaar al veel gezien van de Braziliaanse clubs die geen Libertadores spelen? Wie zien de mensen hier als de grote favoriet? Ik krijg emails binnen van nieuwe berichten in deze topic, dus ik houd het hier zeker in de gaten!
|
NFP
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 11:57
|
|
Ja die competitie ligt straks inderdaad een maand stil in verband met het WK.
Heb verder niet heel veel gezien van de staatskampioenschappen de afgelopen tijd.
Wel leuk is dat er meteen een ontmoeting tussen de laatste 2 kampioenen op het programma staat op de 1ste speeldag: Flamengo tegen Sao Paulo. Santos heeft trouwens wel een goeie indruk achtergelaten in de Campeonato Paulista met het trio Robinho-Ganso-Neymar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 18:29
|
|
En dan vergeet je er nog eentje, NFP.
Al wat gezien van de eerste ronde? Ik begon er morgen aan. Morgen wordt ook Dunga's selectie voor het WK bekendgemaakt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 18:42
|
|
Dunga heeft gesproken. Geen Ronaldinho, geen Adriano, geen Neymar en geen Paulo Henrique naar het WK. Als ik dan zie welke spelers er voor de iets minder belangrijke plekken wel bij zitten, dan zet ik er hier en daar toch m'n twijfels bij. Maar Dunga heeft gekozen voor een ploeg die ook qua fysieke kracht uitstekend in elkaar steekt:
Citaat: CONFIRA A LISTA DOS 23 JOGADORES CONVOCADOS PELO TÉCNICO DUNGA PARA A COPA DO MUNDO
GOLEIROS: Julio César (Inter de Milão), Gomes (Tottenham), Doni (Roma)
LATERAIS: Maicon (Inter de Milão), Daniel Alves (Barcelona), Michel Bastos (Lyon), Gilberto (Cruzeiro)
ZAGUEIROS: Lúcio (Inter de Milão), Juan (Roma), Luisão (Benfica), Thiago Silva (Milan)
MEIO-CAMPISTAS:
Felipe Melo (Juventus), Gilberto Silva (Panathinaikos), Ramires (Benfica), Elano (Galatasaray), Kaká (Real Madrid), Josué (Wolfsburg), Julio Baptista (Roma), Kleberson (Flamengo)
ATACANTES: Robinho (Santos), Luis Fabiano (Sevilla), Nilmar (Villarreal), Grafite (Wolfsburg)
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 21:39
|
|
Zullen Robinho en Luis Fabiano het spitsenduo vormen? Ik zou welilcht toch voor Nilmar kiezen, in mijn ogen beter dan Robinho. Verder staat hier straks natuurlijk een geweldig blok en een geweldige ploeg.
Maicon - Lucio - Juan - Bastos
A-u-w...
|