Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 22:32
|
|
Citaat: Weet iemand al of die Adriano al terug is opgedoken bij Flamengo? Of zit ie weer aan de drank? Volgens mijn bij Flamengo, waar die vorige week ook scoorde.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 23:45
|
|
Hij scoorde meteen bij z'n debuut, Millionario. Hij wilde in eerste instantie nog een maandje door trainen, maar blijkbaar is hij toch gepushed om snel weer het veld op te stappen.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 13:10
|
|
Denk dat Millionario bedoeld of hij weer al is opgedoken nadat hij niet was komen opdagen op de training bij Flamengo een paar dagen terug, na zijn debuutwedstrijd tegen Atletico PR. Inmiddels is ie alweer in genade aangenomen geloof ik.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Za 6 jun 2009 01:19
|
|
Ja ik weet al van z'n debuut bij Flamengo, Thomas. Ik las gewoon dat hij niet kwam opdagen op de ochtendtraining.
En mensen, jullie mogen me gerust met m'n echte naam aanspreken. 'Younes' dus
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 00:32
|
|
Even een update voor Younes.
Afgelopen weekend weer drama in Coritiba. Flamengo 5-0 op hun broek gekregen, de gele en rode kaarten vlogen om de oren, Adriano die weer geen pepernoot raakte, en het vond allemaal plaats in een zandbak in plaats van op een voetbalveld. De ooit zo begeerde doelman Bruno maakte zich schuldig aan slippertje na slippertje. Intrinsieke kwaliteiten genoeg, maar hij oogt zo stijf en ongeïnteresseerd.
Top moment dus om Internacional tegen te komen. Die hebben wel een goede ploeg en spelen uitstekend voetbal. Flamengo heeft geluk dat Nilmar en in (veel) mindere mate Kleberson er niet bij zijn.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 01:49
|
|
Jep, had een paar stukken van de wedstrijd gezien. Echt een totale vernedering voor Flamengo. Vind Flamengo best wel leuke club, is ook de grootste van het land. Maar in Brasil heb ik toch meer een zwak voor Corinthians en Internacional. Vooral Corinthians, met het mooiste clublied dat er bestaat.
Ik vind persoonlijk dat Nilmar veel te goed is voor de Braziliaanse competite. Die kan zo mee met een Europese subtopper.
Voor de mensen die het hen interesseren, een nieuwe move van Ronaldo. Zet de arme stakker gewoon te kijk :
http://www.youtube.com/watch?v=K40dWYyxK_Q
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 12:05
|
|
Flamengo heeft de meeste supporters in Brazilië. Sportief gezien stelt het al een tijdje niets voor. Ja, een Copa do Brasil in 2006, maar dat is het dan ook.
Had je deze goal van Nilmar al gezien, Younes? Een beetje à la Ibrahimovic tegen NAC, maar dan iets minder in de kleine ruimte en (dus) sneller. Nilmar heeft natuurlijk ook al een verleden in Europa, waardoor clubs wellicht wat huiverig zijn. Daarnaast ga je van Internacional niet zo snel naar een middenmoter in Europa en zal de categorie daarboven diep in de buidel moeten tasten.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 15:33
|
|
Zeker. Die goal ging de wereld rond, zelfs in het programma 'De wereld draait door' lieten ze het doelpunt zien met de commentator van Radio Guaiba, die ging door het lint. Prachtig hoe hij die actie zelf maakt. Ouderwets maar oh zo mooi om te zien. Zelfs D'Alessandro kon het niet geloven
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 03:11
|
|
Adriano vanavond met een hattrick tegen Internacional. Bij Inter was niets te zien van de ploeg die geweldig speelde tijdens de staatskampioenschappen en de eerste weken van de Brasileirão. Flamengo kreeg via de backs alle ruimte om te voetballen en vond daar ook constant de diepte. Adriano hoefde daar verder niet aan mee te doen, want die heeft amper drie stappen gezet. Om je kapot aan te ergeren.
Bij Flamengo stond Skilleds vriend Fabrício overigens in de basis.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 11:23
|
|
Citaat: Bij Flamengo stond Skilleds vriend Fabrício overigens in de basis.
Hij deed het goed. Vrijwel niks weggeven achterin. Zat goed te verdedigen.
Niet te vergeten dat het pas z'n eerste wedstrijd was voor Flamengo, nadat hij een half jaar op huurbasis bij TSG Hoffenheim (6 wedstrijden gespeeld waarvan 1 als basisspeler) erop had zitten. Jammer dat hij daar uiteindelijk geen definitief verblijf wist af te dwingen, anderzijds kan hij nu wat ervaring opdoen op het hoogste niveau in Brazilië.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 15:01
|
|
Voor een typische Bundesligaploeg lijkt Fabrício me ook wel een aardige verdediger. Hoffenheim handhaaft echter geen standaard Buli-speelstijl. Vreemd dat men daar blijkbaar onder de indruk was van zijn manier van spelen op de Copa São Paulo 2008. Ik vond hem daar verre van indrukwekkend wanneer het aankwam op het ver van de goal af verdedigen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 15:30
|
|
Zat van de week Santos-Atlético Mineiro te kijken. De scheids fluit een prima wedstrijd, tot de laatste twee minuten waarin hij alles uit handen gaf. Fluit eerst te vroeg af, waarna de trainer en spelers van Santos razend werden en hem er op attendeerden. Dus hij wijst weer op z'n klokje van jullie hebben gelijk, nog één minuut. Vervolgens scoort Santos uit een dood spelmoment de 3-3, maar wordt de treffer om onduidelijke redenen afgekeurd.
Gisteravond Atlético Paranaense (wat een enorme baggerploeg) tegen Cruzeiro, dat nagenoeg met een compleet B-elftal speelde. Dit omdat ze deze week de bekerfinale spelen tegen Internacional. Bekerwinst heeft directe plaatsing voor de Libertadores tot gevolg, dus iedere ploeg stelt de beker in de beginfase van de competitie als prioriteit. Dat maakt de competitie des te interessanter, want dan zie je ook nog eens andere spelers aan 't werk.
Vanavond om 20:55 Santos-Palmeiras. Wellicht dat Brazilië dan al klaar is met de VS en ik zonder heen en weer te hoeven zappen kan kijken. Palmeiras waar Luxemburgo (voormalig trainer van Real Madrid) is vertrokken/ontslagen vanwege de onvrede over de transfer van Keirrison naar Barcelona.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 00:21
|
|
Santos-Palmeiras is overigens nu bezig. Sport1 zat er weer eens naast. Niet te vertrouwen, die gasten.
Mochten er AF'ers zijn die via Sport1 naar de Brasileirão kijken: geloof NIETS van wat de commentator zegt. Ten eerste heeft hij z'n research niet gedaan. Hij kent vrijwel geen enkele speler van naam, positie of rugnummer. Ten tweede is de beste man gewoon seniel. Staat er een donkere centrumverdediger van Santos klaar om de vrije trap te nemen en gokt-ie een keer goed met de naam (het was inderdaad Fabão), om vervolgens twee minuten later de blanke linksback van Santos weer Fabão te noemen. Toen Palmeiras scoorde en de Braziliaanse regie aangaf dat Obina de doelpuntenmaker is, ging die vent er nog tegenin ook. Met z'n rugnummer en naam vol in beeld én z'n rugnummer zichtbaar op z'n broek hè! Wat een prutser!
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 00:54
|
|
Je hebt het toch niet over Sierd? Gol gol gol gol gol del Barcelona! Wat een held... Samen met Snoeks de fijnste om aan te horen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 01:22
|
|
Volgens mij is dat inderdaad Sierd. Wat een ramp is die kerel, zeg. Enorm amateuristische prutser.
De wedstrijd is overigens in 1-1 geëindigd.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 14:37
|
|
Hoe goed is die Keirrisson die naar Barcelona vertrekt? Zou hij direct een meerwaarde zijn of zal hij nog veel integratie kennen ook qua pressie zetten enz?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 20:16
|
|
Goed spitsje. Heeft wel wat weg van Torres. Is ook niet zo duur, maar Palmeiras houdt er niets aan over. Die deal is overigens al een hele lange tijd rond. Gaat allemaal via Traffic.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat Barcelona een spits wilde die meer mee zou voetballen dan Eto'o en dat ze nu Keirrison aantrekken. Ik neem aan dat er nog wel een spits bij komt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 09:01
|
|
Citaat: Goed spitsje. Heeft wel wat weg van Torres. Is ook niet zo duur, maar Palmeiras houdt er niets aan over. Die deal is overigens al een hele lange tijd rond. Gaat allemaal via Traffic.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat Barcelona een spits wilde die meer mee zou voetballen dan Eto'o en dat ze nu Keirrison aantrekken. Ik neem aan dat er nog wel een spits bij komt.
Barca is met meer opties voor de voorhoede bezig heb ik begrepen. Eto'o en Gudjohnson vertrekken mogelijk. Traffic, daar hadden ze ook al Henrique vandaan geplukt. Kan me nog wel herinneren dat PSV aan Traffic-spelers zoals Keirrison en Dagoberto werd gelinkt, die link zijn ze kwijt.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 19:12
|
|
Andrés D'allesandro is 60 dagen geschorst vanwege aggresiviteit in de wedstrijd tegen Corinthians. Was tegen de aanvoerder William gericht.
Hij gaat niet in beroep.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 21:08
|
|
Heb echt gelachen met die beelden, hij deed werkelijk niks anders dan lopen en schreeuwen. Blaffende honden bijten niet
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 18 jul 2009 12:33
|
|
Hier de beelden. De D'Alessandro-show is na zo'n 3 minuten het best te zien. Wat is het toch een naar ventje. Al ben ik wel benieuwd naar wat Williams tegen hem heeft gezegd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 19 jul 2009 11:54
|
|
Wat is het toch een arrogant ventje, ben echt blij dat hij geschorst is.
Enganche, was je op vakantie?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 19 jul 2009 12:28
|
|
Ja, zat twee weken in Italie. Mooi land, maar kon niet wachten om weer aan de slag te gaan. Twee weken zonder voetbal is voor mij echt meer dan genoeg. M'n moeder is nu op vakantie in Nederland, dus daar moet ook veel aandacht naar uit gaan, maar deze week wil ik er weer een aantal wedstrijden bij pakken. Waaronder natuurlijk de kampioenswedstrijd in Argentina.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:17
|
|
Citaat: Studie: meeste voetbaldoden in Brazilië
Bron: Pzc.nl
SAO PAULO (ANP) - In Brazilië zijn de afgelopen tien jaar de meeste doden gevallen in en rond de voetbalstadions. Een onderzoek van de Universiteit in Rio de Janeiro heeft dat uitgewezen. In de periode van 1999 tot 2008 kwamen bij wedstrijden 42 mensen om het leven.
Volgens onderzoeker Mauricio Murad is Brazilië hiermee Italië en Argentinië gepasseerd. ,,Tien jaar geleden was de volgorde nog Italië, Argentinië en Brazilië. Nu voert Brazilië de lijst aan. Dit zijn zeer treurige cijfers.''
Brazilië is in 2014 gastheer van het wereldkampioenschap voetbal.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 15:44
|
|
En over het WK in Zuid-Afrika volgend jaar heb ik ook m'n twijfels over de veiligheid.
|