Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 20:57
|
|
Dat laatste is gewoon onzin. Ga maar na hoe vaak een topclub in Spanje of Italië een speler in één keer uit de Segunda División of Serie B haalt. Dat komt zelden voor. Voor de Europese top zijn spelers vaak pas zekerheidjes als ze het in een nationale topcompetitie of op Europees gebied laten zien. Die kans krijgen spelers in de Segunda División of Serie B niet. Gelukkig weten spelers dat zelf ook maar al te goed.
|
reemsterCARP
Forum berichten: 204
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 21:15
|
|
Als het talent er is, dan maakt het voor topclubs toch niet uit op welk niveau ze op dat moment spelen? Die percentages die Villareal koopt van talentjes van River. Of Barcelona dat Messi al op zn 13e naar Spanje haalt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 21:27
|
|
Messi is een uitzonderlijk talent. Een wonderkid en absoluut niet de norm. Daarnaast durven Europese topclubs meer risico te nemen met jeugdspelers, omdat die vrijwel niets kosten. Wanneer een speler eenmaal is doorgebroken op profniveau hangt er automatisch een hoger prijskaartje aan hem en wachten de echte topclubs doorgaans af tot hij iets heeft laten zien op hoog niveau. Ga de transfers van de afgelopen jaren van Barcelona, Real Madrid, Chelsea, Manchester United, Bayern en Inter Milan bijv. maar na. Daar zit vrijwel geen enkele profspeler uit de landelijke tweede divisie tussen.
Clubs als Ajax en PSV, die moeten eerder inschatten of een speler zijn spel ook op een hoger niveau (top van de Eredivisie of nog vele stappen hoger: Champions League) kunnen etaleren. Voor de Europese top is dat minder belangrijk, want die clubs kunnen de speler later, wanneer hij met honderd procent zekerheid in de CL of bij een subtopper/middenmoter in een grote competitie heeft bewezen het niveau aan te kunnen, altijd nog voor wat miljoenen meer ophalen.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 2 jul 2008 23:10
|
|
Citaat: Hoeveel Argentijnen hebben er überhaupt in de Eredivisie gespeeld? Heel weinig. Dat betekent niet dat het niet mogelijk is. Er zijn genoeg spelers van andere nationaliteiten die de Eredivisie wel als springplank hebben gebruikt en die dat prima af is gegaan.
In ieder geval de nieuwe trainer van Rosario Central, die heeft 2 jaar bij Feyenoord gespeeld. Ziet er naar uit (volgens mij is het al rond) dat central een nieuwe ring krijgt, daarnaast heeft de nieuwe President het bovenste Popular vak een inmense vak cadeau gedaan. Heb hem nog niet gezien maar hij moet mooi zijn.
De goede man moet nadat die vijanden gemaakt heeft binnen de Barra nu nieuwe vrienden maken maar ze zijn helemaal lyrisch over hem.
Pagina terug was er de vraag waar River Plate Pesos vandaaan moet halen. Dat is heel simpel, er zijn meerdere buitenlandse geldschieters die niet toe gelaten worden. Als ze dat wel doen hebben ze in now time een nieuwe en werkelijk geweldig nieuw stadion. Die kant moeten ze toch wel naar toe.
Godoy Cruz heb ik nog steeds geen vertrouwen in, ze kunnen maar geen aankopen doen. Niemand die er wil spelen. Llop was paar dagen in Uruguay waar die zich wel vermaakt heeft maar zonder nieuwe aankoop. Hij had aan gekondigt 2 man van Peñarol mee te nemen.
En RosarioCentral, als ik jouw was zou ik in La Bombonera helemaal niet op die VIP gaan zitten, is verschrikkelijk. Gewoon aan de overkant wat helemaal top is en daar heb je helemaal geen last van geweld of wat dan ook. Belevenis is dat.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 01:24
|
|
PSV had toch eens een Argentijn gehaalt van River, die nu bij San Lorenzo actief is. Naam vergeten...
Het is opmerkelijk dat een technisch vaardige competitie als die van Nederland niet een magneet is voor die Argentijnse toptalenten. Misschien zal Cvitanich de deuren openen voor sommigen. De enige die echt een naam heeft gekregen dankzij Nederland is Cruz inderdaad. Niet toevallig een ex-River speler. Hoop die ooit bij Los Millonarios terug te zien...
In Belgie zijn er wel wat Argentijnen hoor, zelfs in de tweede divisie. Daar speelt een zekere Olguin, ex-speler van Independiente. Bij Anderlecht heb je dan Biglia, Losada(overgekomen van GBA), Frutos, Leiva, Pareja en Suarez. Er wordt veel verwacht van aanwinst Matias Suarez, en gaat volgens mij de sensatie worden van het komend seizoen. Die jongen moet Frutos doen vergeten want die is meer geblesseert dan dat hij speelt. En Biglia...dat is gewoon niet de speler die iedereen hoopte te zien. Zijn kwaliteiten lijken wel verdwenen, werd gewoon als waterdrager gebruikt. Die jongen heeft een grote club nodig om zich te ontwikkelen. Colman vertrok naar Trabzonspor. En bij het piepkleine FC Dender speelt er een kleine Argentijn, Gabriel Irribarren. Goeie speler met een goed schot. Waar ik het meest naar uitkijk is die Vargas, geen Argentijn i know maar heb zoveel gelezen en gezien van hem op youtube, hopelijk maken ze een ster van hem.
|
reemsterCARP
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 02:12
|
|
Uitzicht vanuit de Palco's lijkt me wel indrukwekkend. Als echte Rosario fan hoor je echter natuurlijk gewoon in het uitvak te zitten. Ik ga ws met wat vrienden die van Rosario Central zijn naar t uitvak :)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 04:35
|
|
Citaat: PSV had toch eens een Argentijn gehaalt van River, die nu bij San Lorenzo actief is. Naam vergeten...
Het is opmerkelijk dat een technisch vaardige competitie als die van Nederland niet een magneet is voor die Argentijnse toptalenten. Misschien zal Cvitanich de deuren openen voor sommigen. De enige die echt een naam heeft gekregen dankzij Nederland is Cruz inderdaad. Niet toevallig een ex-River speler. Hoop die ooit bij Los Millonarios terug te zien...
In Belgie zijn er wel wat Argentijnen hoor, zelfs in de tweede divisie. Daar speelt een zekere Olguin, ex-speler van Independiente. Bij Anderlecht heb je dan Biglia, Losada(overgekomen van GBA), Frutos, Leiva, Pareja en Suarez. Er wordt veel verwacht van aanwinst Matias Suarez, en gaat volgens mij de sensatie worden van het komend seizoen. Die jongen moet Frutos doen vergeten want die is meer geblesseert dan dat hij speelt. En Biglia...dat is gewoon niet de speler die iedereen hoopte te zien. Zijn kwaliteiten lijken wel verdwenen, werd gewoon als waterdrager gebruikt. Die jongen heeft een grote club nodig om zich te ontwikkelen. Colman vertrok naar Trabzonspor. En bij het piepkleine FC Dender speelt er een kleine Argentijn, Gabriel Iirribarren. Goeie speler met een goed schot. Waar ik het meest naar uitkijk is die Vargas, geen Argentijn i know maar heb zoveel gelezen en gezien van hem op youtube, hopelijk maken ze een ster van hem.
Die Argentijn die PSV een paar jaar geleden contracteerde en die nu bij San Lorenzo zit is Osmar Ferreyra.
Maar je maakt een erg goed punt. Als je kijkt naar de Argentijnen die het de laatste paar jaar toch aardig hebben gedaan in de Belgische competitie, dan kan je daar uit afleiden dat dat ook mogelijk moet zijn in Nederland. België en Nederland schelen, zeker in vergelijking met landen als Spanje en Italië, immers zeer weinig van elkaar.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 13:10
|
|
Citaat: Hoeveel Argentijnen hebben er überhaupt in de Eredivisie gespeeld? Heel weinig. Dat betekent niet dat het niet mogelijk is. Er zijn genoeg spelers van andere nationaliteiten die de Eredivisie wel als springplank hebben gebruikt en die dat prima af is gegaan.
Zo uit mijn hoofd kom ik op deze namen:
Romero, Cahais, Rosales, Bombarda, Juan, Montoya, Picun, Graff, Cruz, Sanchez, Carizzo, Gabrich en Ferreyra.
Er zullen vast wel nog meer Argentijnen in Nederland hebben gevoetbald maar ik kan niet op hun namen komen zoals die ene speler die in Jong-Ajax speelde.
Argentijnse spelers zullen het niveau van de Eredivisie zeker aankunnen alleen moeten de clubs wel de goede spelers halen.
Feyenoord was vorig seizoen bezig met Cata Diaz, dat zou een uitstekende aankoop zijn geweest maar helaas voor hun ging het niet door, ik denk dat Nederlandse clubs voornamelijk denken dat Argentijnse spelers niet haalbaar zijn en tel daarbij op dat ze niet echt succesvol zijn geweest bij Nederlandse clubs dat zijn al twee redenen waarom er nooit zoveel Argentijnen in Nederland hebben gevoetbald.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 14:28
|
|
Als Anderlecht Biglia, Losada en Suarez in de ploeg heeft zitten, dan kunnen de Nederlandse topteams dat ook, hoor. Maar het is niet zo dat je je team Zuid-Amerika moet gaan kleuren als PSV of Internazionale, dat vind ik geen vertrouwen tonen in je eigen jeugd. Als het een Zuid-Amerikaan is, moet hij een meerwaarde betekenen voor het elftal.
|
reemsterCARP
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:27
|
|
Spelers die geen Europees Paspoort hebben zijn natuurlijk ook meteen een stuk duurder. Die financiele meerwaarde moet zich ook naar het spel vertalen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:57
|
|
Zo uit mijn hoofd kom ik op deze namen:
Romero, Cahais, Rosales, Bombarda, Juan, Montoya, Picun, Graff, Cruz, Sanchez, Carizzo, Gabrich en Ferreyra.
Er zullen vast wel nog meer Argentijnen in Nederland hebben gevoetbald maar ik kan niet op hun namen komen zoals die ene speler die in Jong-Ajax speelde.
Argentijnse spelers zullen het niveau van de Eredivisie zeker aankunnen alleen moeten de clubs wel de goede spelers halen.
Feyenoord was vorig seizoen bezig met Cata Diaz, dat zou een uitstekende aankoop zijn geweest maar helaas voor hun ging het niet door, ik denk dat Nederlandse clubs voornamelijk denken dat Argentijnse spelers niet haalbaar zijn en tel daarbij op dat ze niet echt succesvol zijn geweest bij Nederlandse clubs dat zijn al twee redenen waarom er nooit zoveel Argentijnen in Nederland hebben gevoetbald.
Rusculleda en Sangoy zijn die twee Argentijnen die nog een tijdje in Jong Ajax hebben gespeeld.
Maar je hebt gewoon een goed punt. Nederlandse clubs hebben geen goed idee van de mogelijkheden in Argentinië. Het mag best gezegd worden dat Brazilianen gemiddeld makkelijker over te halen zijn om een paar jaar in Nederland te komen voetballen dan Argentijnen, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het succesvolle verleden van een aantal Brazilianen in Nederland (en dan met name bij PSV). Toch zegt het zeker wel wat dat een speler met de status van Cahais gewoon naar Groningen komt. En dan gaat het me niet meteen om zijn specifieke kwaliteiten, maar om z'n goede naam in Argentinië en het feit dat hij al jaren uitkomt voor de Argentijnse jeugdinternational. Als Nederlandse clubs de juiste spelers zouden willen halen (en dus niet spelers als Ferreyra en Graff of jeugdspelers als Sangoy en Rusculleda) en daar een mooi prijskaartje tegenover kunnen stellen, dan is er nog genoeg mogelijk. De betere spelers uit de Argentijnse competitie kunnen het niveau van de Eredivisie en de Champions League gewoon aan, hebben doorgroeimogelijkheden en worden in de toekomst voor meer geld verkocht.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 16:57
|
|
Als hij door de medische keuring komt vertrekt Damian Escudero voor 12 miljoen euro naar Villareal. Velez Sarsfield zal daarnaast 20% van de transferrechten in bezit blijven houden zodat ze ook bij een toekomstige transfer nog wat mee zullen pikken. Leandro Somoza zal de omgekeerde weg bewandelen en keert op huurbasis terug bij zijn oude club.
Daarmee zal hij de elfde Argentijnse speler zijn die komend seizoen in Europa te bewonderen valt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 17:17
|
|
Ik las het net ook al, ja. Dit lijkt me in ieder geval voor Escudero het goede moment om te vertrekken, want in mijn ogen stond hij een beetje stil in zijn ontwikkeling. 12 Miljoen euro vind ik overigens veel geld. Escudero is een goede speler, maar ik twijfel nog over z'n verdere doorgroeimogelijkheden. Nu hij de stap naar Villarreal al heeft gemaakt zal hij hierna toch al snel bij de absolute Europese top terecht moeten komen. Dit schreef ik een tijd terug over hem:
Citaat: Hij doet qua beweeglijkheid en door de mogelijkheid om hem overal in de aanval op te stellen wel enigszins denken aan Tevez. Z'n spel ziet er iets gepolijster uit, maar hij heeft een veel minder krachtig bovenlichaam en weet zich minder makkelijk slim vrij te spelen voor de goal. Heeft wel een goede trap en snelheid maar is soms nog wat te zelfzuchtig. Het is wel een jongen met zelfkritiek en wilskracht, dus hij zal wel in de subtop terecht komen.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 22:32
|
|
Heb Escudero niet echt veel zien spelen maar de keren dat ik hem toch aan het werk zag was hij toch altijd dreigend en een last voor de verdediging van de tegenstander. Maar wat ze voor hem bieden vind ik toch wat te veel van het goede, hoor. Dan betaal je voor Falcao snel 20 miljoen.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 12:17
|
|
Er vindt een hele volksverhuizing plaats, nadat eerder dit jaar Diego Ruiz, Sebastian Dubarbier en Sixto Peralta naar CFR Cluj waren gegaan gaan nu ook Alvaro Pereira, Cristian Sanchez Prette en Gustavo Oberman naar de Roemeense club.
Met de overgang is in zo'n totaal 6 miljoen euro mee bemoeit.
- Panathinaikos, de club van Henk ten Cate is zeer dicht bij het aantrekken van Carlos Matheu. Naar verluidt had ook Lokomotiv Moskou interesse. Matheu zou zo'n 2 miljoen euro moeten kosten.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 13:23
|
|
Pff, wat vertrekken me er toch een veel aantal spelers uit Argentinie. Die smeerlap van Henk ten Cate kan volgend seizoen profiteren van een alleraardigst centrale duo. Mathieu-Pellerano. Op het boerenforum gaat er een gerucht dat Facundo Affranchino (Riverplate) voor vijf jaar bij FC Groningen zal tekenen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 18:44
|
|
Wat is die jongen van Groningen voor een type speler Skilled?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 18:46
|
|
Citaat: Pff, wat vertrekken me er toch een veel aantal spelers uit Argentinie. Die smeerlap van Henk ten Cate kan volgend seizoen profiteren van een alleraardigst centrale duo. Mathieu-Pellerano. Op het boerenforum gaat er een gerucht dat Facundo Affranchino (Riverplate) voor vijf jaar bij FC Groningen zal tekenen.
Naar mijn weten heeft hij nog nooit mee gespeeld in de competitie
Ik kende hem niet eens..............maar het schijnt een jeugdspeler te zijn uit 1990 of zo.
Plus dat er een heleboel geruchten van vertrekkende en aangekochte spelers zijn.
Niets is nog zeker. Van Facundo is ook nergens iets op de Argentijnse sites te vinden.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:23
|
|
River heeft Ignacio Piatti aangetrokken, die nog met Gimnasia de La Plata scoorde tegen Los Millonarios. Ook lees ik dat Mauricio Arias naar River Plate komt, speler van Everton in Chili. Met pijn in het hart moeten we afscheid nemen van Alexis Sanchez, een oogstreel voor menig voetballiefhebber. Waar hij volgend seizoen aan de slag gaat is nog niet zeker. Volgens de media toont Manchester Utd wel interesse in hem. Zou niet slecht zijn, er kan altijd een dribbelaar à la Cristiano Ronaldo bij
|
reemsterCARP
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 03:19
|
|
Racing is weer een vereniging. Blanquiceleste SA is officieel failliet verklaard.
http://www.ole.clarin.com/notas/2008/07 ... 10387.html
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 00:21
|
|
Als eerst om te reageren op het faillissement van Racing als River-fan: 'Muhahahahahahahahahaha'.
En als tweede reactie een vraag:
Waaraan heeft Racing dit te wijten?
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 13:57
|
|
PFF, een beetje zielig Millionaro. Klasse hebben.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 16:21
|
|
Wat zou jij dan doen als Feyenoord failliet wordt verklaard? Op mijn gezicht zou op zijn minst een lach verschijnen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 16:45
|
|
Dat zou een tragische dag zijn, zeg.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 17:53
|
|
Ja dat wel, maar een lach zal ik niet kunnen onderdrukken. Want failliet ga je niet van de een op de andere dag, daar gaat een wanbeleid aan vooraf denk ik.
|