Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 09:15
|
|
Citaat: Er zullen er inderdaad nog wel wat vertrekken, maar het kan ook dat ze het nog tot de zomer uitstellen.
Wat is er trouwens niet mooi aan dat Lanús kampioen is geworden? Ze spelen leuk voetbal met een jonge ploeg die voor een goed deel uit eigen kweek bestaat. Het is veel leuker om naar te kijken dan de gemiddelde wedstrijd van Boca. Die ploeg en hun spelletje ken ik na al die tijd wel. Boca-voetbal=Feyenoord-voetbal.
Ik denk dat ik stiekem toch wel fan ben geworden van Lanús. Maar over het algemeen heeft Lanús een goede jeugdopleiding waar minimaal een talentje per jaar de overstap maakt naar Europa. Ze hadden al eerder een goede half speler verkocht aan Liverpool, Sebastian Leto.
|
Redondo
Forum berichten: 241
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 09:18
|
|
Citaat: Ik heb overigens een lijstje gemaakt van ongeveer 30 spelers van wie ik verwacht dat ze getransfereerd worden en naar wie.
Denk dat de helft sws getransfereerd wordt
Nou ik en Thomas zijn benieuwd naar dat lijstje XD . Kun je er een paar opnoemen!
De spelers die er bij de laatste selectie bij waren in elk geval
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 16:24
|
|
Overigens is Andres San MartÃÂn uiteraard ook een speler die dit seizoen heeft verrast. Hij flopte bij River maar is dit seizoen de spil waar de organisatie van Arsenal de Sarandàom draait. Knap lastige ploeg, dat Arsenal. Niet voor niets winnen ze volgende week waarschijnlijk de Copa Sudamericana.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 16:52
|
|
Citaat: Overigens is Andres San MartÃÂn uiteraard ook een speler die dit seizoen heeft verrast. Hij flopte bij River maar is dit seizoen de spil waar de organisatie van Arsenal de Sarandàom draait. Knap lastige ploeg, dat Arsenal. Niet voor niets winnen ze volgende week waarschijnlijk de Copa Sudamericana.
Tsjah, Arsenal heeft net als Tigre laten zien dat het met ouwe rotten ook een eind komt. Het spel van Arsenal was veruit ook goed te noemen, zag goedlopende combinaties, inzet.
Name-droppig please :bianca:
|
Redondo
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 22:46
|
|
Citaat: Overigens is Andres San MartÃÂn uiteraard ook een speler die dit seizoen heeft verrast. Hij flopte bij River maar is dit seizoen de spil waar de organisatie van Arsenal de Sarandàom draait. Knap lastige ploeg, dat Arsenal. Niet voor niets winnen ze volgende week waarschijnlijk de Copa Sudamericana.
Heel Arsenal bestaat uit geflopte River spelers
En de grote ster is natuurlijk Grondona
|
Redondo
|
Geplaatst: Ma 3 dec 2007 23:02
|
|
Tim Vickery column
By Tim Vickery
South American football reporter
A glorious era for football in Argentina came to an end last week when Hugo Tocalli resigned as co-ordinator of the country's youth sides.
Tocalli (centre) has overseen the development of the likes of Lionel Messi (left) and Juan Roman Riquelme (right)
Tocalli had been involved in the process since 1994, first as assistant to Jose Pekerman, then stepping up after Pekerman took over the senior side.
In these 13 years Argentina won five out of seven World Youth Cups - tournaments for players of 20 and under.
It is a superb track record, made all the more remarkable by two facts.
Firstly winning titles was never the primary objective, and secondly all the silverware does not even come close to explaining the achievements of the Pekerman-Tocalli project.
The success story starts with an idea, as simple as it was brilliant. In 1994 Jose Pekerman was a surprise choice to take over Argentina's youth sides.
But he was given the post because he had a clear vision of what the future would bring.
The globalisation of football meant that Argentina's players were inevitably going to be moving abroad at an ever younger age.
Pekerman and Tocalli consistently kept faith with the most positive aspects of Argentine football identity
In this context the only way to secure them for the future of Argentine football was through the youth sides.
Backed up by his friend Tocalli, Pekerman scoured the country for young talent, groomed it and gave it an intensive course in the identity of Argentine football.
The list of players who have come up through the ranks of the Pekerman-Tocalli process is quite remarkable.
It includes almost the entire current senior squad, with such top players and future hopes as Riquelme, Gago, Mascherano, Milito, Cambiasso, Messi, Tevez, Aguero and Saviola.
This is the proof of the success of the project - there would be not the slightest point in winning youth titles if the players did not subsequently prove their worth at senior level.
Youth work is much more about learning, improving and picking up experience than it is about accumulating titles.
And there are also the fundamental questions of how the youth titles were won, and of what type of player they have been grooming for the senior side.
It is here that football owes Argentina, and Pekerman and Tocalli in particular - a sizeable debt.
Tocalli and Pekerman changed the face of Argentine football
The rush towards ever greater athleticism threatens to transform football into a game for giants - bigger and stronger than ever before, running faster in order to crash into each other as soon as possible.
But Pekerman and Tocalli consistently kept faith with the most positive aspects of Argentine football identity - the idea that the game can be wonderfully interpreted by skilful little players, who use their talent and low centre of gravity to avoid the challenges and keep the ball moving.
In recent times Argentina have not won the senior titles to go with those World Youth Cup wins.
Even so, the artistic, thoughtful football they played in last year's World Cup and this year's Copa America has stood out and won the admiration of neutrals all around the planet.
This can be traced directly back to the work started by Pekerman and Tocalli in 1994.
And now their era comes to a close, appropriately enough, on a point of principle.
Tocalli was offered a new contract to continue in his post as head of Argentina's youth sides. It was a position he very much wanted to retain.
But no new contract was offered to his assistant, Miguel Angel Tojo, so in solidarity Tocalli stepped down - a noble and fitting end to a project that was as inspirational as it was successful.
Leuk artikel gevonden op AT
Allemaal leuk en aardig maar als het er echt om gaat wordt je onder de voet gelopen door echte power voetballers.
Cambiasso, Heinze, Milito, Crespo en misschien Maxi komen wel in aanmerking, de rest zijn midgets die goed kunnen tikken
Als Messi zich zo blijft ontwikkelen dan is Argentinie ondanks de midgets wel een grote kanshebber in 2010
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 22:13
|
|
Citaat: Ereros en Morel zullen ook wel op de nominatie staan.
Als je met namen komt aanzetten moet je ook zeggen waarom zij volgens jou naar Europa zullen vertrekken, dan kunnen we met je meediscussieren.
Citaat: de grote ster is het collectief en vooral de 3 verdedigers zijn geweldig(samen) Ayala is ook wel ok maar die past beter in Zuid Amerika. Islas zal ook wel vertrekken
Als ik je zo hoor dan weet je wel de goede appels eruit te pikken, maar je komt vaak met kort reacties aanzetten waar ik en Thomas niks meekunnen en dus niet met je verder kunnen discussieren wat wij graag willen en jij blijkbaar niet.
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 03:59
|
|
Citaat: Ereros en Morel zullen ook wel op de nominatie staan.
Als je met namen komt aanzetten moet je ook zeggen waarom zij volgens jou naar Europa zullen vertrekken, dan kunnen we met je meediscussieren.
Over spelers die jullie geen van beide gezien hebben. Ik heb die spelers een wedstrijd of 8 live gezien en 2 keer in het stadion. Ik denk dat ik er wat betere kijk op heb
Citaat: de grote ster is het collectief en vooral de 3 verdedigers zijn geweldig(samen) Ayala is ook wel ok maar die past beter in Zuid Amerika. Islas zal ook wel vertrekken
Als ik je zo hoor dan weet je wel de goede appels eruit te pikken, maar je komt vaak met kort reacties aanzetten waar ik en Thomas niks meekunnen en dus niet met je verder kunnen discussieren wat wij graag willen en jij blijkbaar niet.
Ik laat niet het achterste van mijn tong zien en geef alleen een reactie als ik denk dat het goed is
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 04:01
|
|
Ik heb net 55 minuten van Arsenal zitten kijken en die hebben volledig terecht de SudAmericana gewonnen
Ook een goede spits gezien, alleen is dat weer een midget die in Europa onder de voeten zal worden gelopen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 08:48
|
|
Citaat: Over spelers die jullie geen van beide gezien hebben. Ik heb die spelers een wedstrijd of 8 live gezien en 2 keer in het stadion. Ik denk dat ik er wat betere kijk op heb
Ok, je zal er wel een betere kijk op hebben als het aankomt op Argentijnse spelers, maar een korte mening over wat je van zijn kwaliteiten vindt kan geen kwaad. Het is tenslotte een forum waar supporters openhartig over spelers kunnen discussieren en je mening kwijt kunt over een speler of een team, dat lijk jij liever te vermijden. Ben je scout dat je niet uit de school mag klappen?
Citaat: Ik laat niet het achterste van mijn tong zien en geef alleen een reactie als ik denk dat het goed is
Dat jij niet het achterse van je tong laat zien is niet meer dan normaal, want dat doe ik ook niet. Ik kan ook zo een tientallen namen opnoemen die naar Europa zullen vertrekken of naar een betere club, maar als ik een naam drop dan vertel ik ook erbij waarom. En de overgrote gedeelte van je post zijn one-liners of korte reacties en verslechteren alleen de kwaliteit van dit forum, post dan niet als je niks te melden hebt ipv van de lolbroek uit te hangen en steeds te zeggen dat je zoveel spelers op je lijstje hebt staan die naar Europa zullen vertrekken. Boeiend!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 16:30
|
|
Citaat: Ook een goede spits gezien, alleen is dat weer een midget die in Europa onder de voeten zal worden gelopen.
Bij America, bedoel je?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 17:09
|
|
Citaat: Ook een goede spits gezien, alleen is dat weer een midget die in Europa onder de voeten zal worden gelopen.
Bij America, bedoel je?
Ik neem aan dat hij Cabanas bedoelt.
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 17:27
|
|
Bij America, bedoel je?
Ik neem aan dat hij Cabanas bedoelt.
Nee, niet bij America.
Cabañas zit goed op zijn plek
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 17:34
|
|
Inderdaad. Cabañas is geen bijzondere speler.
Alejandro Gomez?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 17:54
|
|
Citaat: Inderdaad. Cabañas is geen bijzondere speler.
Alejandro Gomez?
Jij houdt wel van die ukkies, hè? Ik heb het niet zo op van die hele kleine spelers. En naast z'n fysiek heeft Alejandro Gomez me op andere vlakken ook nog niet echt kunnen overtuigen.
Gezien deze mening ben je niet zo overtuigd van hem. Mischien heeft Redondo een andere kijk op Alejandro Gomez of toch niet?
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 19:20
|
|
Een midget die in Europa onder de voeten zal worden gelopen lijkt me aan duidelijkheid weing over te laten is het niet Thomas?
Maar hij speelde in de beide finales goed, dat heet hem wel een transfer opgeleverd. Al is bij Arsenal blijven ook geen straf, valt nog veel te winnen
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 19:21
|
|
Indianen zoals Cabañas moeten lekker in Zuid Amerika blijven, die slagen toch nooit in Europa
|
Redondo
|
Geplaatst: Do 6 dec 2007 23:57
|
|
En de eerste speler van mijn lijstje is weg. Helaas naar Botafogo en niet naar PSV want hij zou een geweldig goed duo vormen met Salcido, speelgerechtigd in Europa en voor een speler van bijna 29 goed betaalbaar.
Hij was op een na beste verdediger van Argentinie en de beste speler van Tigre. Barcelona heeft hem ook nog redelijk serieus gescout.
Nu liggen de mogelijkheden voor spelers met nauwelijks ervaring op het hoogste niveau, zonder EU paspoort en van bijna 29 niet voor het oprapen maar volgens mij kan hij zo mee met Zaragoza of Deportivo
Thomas heeft in elk geval weer een speler om volgend seizoen in de gaten te houden, want voetballen kan ie.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 7 dec 2007 08:52
|
|
Citaat: En de eerste speler van mijn lijstje is weg. Helaas naar Botafogo en niet naar PSV want hij zou een geweldig goed duo vormen met Salcido, speelgerechtigd in Europa en voor een speler van bijna 29 goed betaalbaar.
Hij was op een na beste verdediger van Argentinie en de beste speler van Tigre. Barcelona heeft hem ook nog redelijk serieus gescout.
Nu liggen de mogelijkheden voor spelers met nauwelijks ervaring op het hoogste niveau, zonder EU paspoort en van bijna 29 niet voor het oprapen maar volgens mij kan hij zo mee met Zaragoza of Deportivo
Thomas heeft in elk geval weer een speler om volgend seizoen in de gaten te houden, want voetballen kan ie.
Eindelijk ben je uit je schulp gekropen. Ga zo door!
|
Redondo
|
Geplaatst: Vr 7 dec 2007 23:03
|
|
Johanthan Maidiana gaat waarschijnlijk naar Fiore. Erg verrassend wat mij betreft ik ben er niet kapot van al heb ik Boca erg weinig gezien dit jaar.
In Argentinie zijn er betere kandidaten(zelfs met EU pas)
Banega naar Milan, Nery en Gracian naar Atlas
Boca gaat een firesale houden denk
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 02:43
|
|
Citaat:
Het is dan ook gewoon Primera B.
Mooie post om op te reageren als opener. Heb het een en ander doorgelezen en heb voor Redondo een mooi filmpje over de ''gewone Primera B'' divisie.
Dit filmpje was van afgelopen maandagavond vanuit Tucuman.
Daar speelde de lokale San Martin de Tucuman tegen het mooie Godoy Cruz, wedstrijd uit de top van de ''eerste divisie'' die helaas maar volkomen terecht door San Martin de Tucuman werd gewonnen met 2-1.
http://www.youtube.com/watch?v=Kp0gD3qdZl0
Geweldige avond gehad met een ''gewone'' Primera B wedstrijd op maandagavond. Was overigens een graadje of 25 zo laat op de avond, gevoelstemperatuur was 40 graden plus, genieten geblazen dus met het nodige kippenvel.
Dit zegt overigens niets over de kwaliteit van de Primera B want dat is niet zo best, ook lagere divisies niet dus Redondo ziet het niet verkeerd.
Verder moet ik nog even groeien in het posten en eerst het een en ander nog even doorlezen.
Eerste wat me op viel dat er niet gesproken wordt over trainers in en uit Argentina. Als we de laatste jaren terug kijken is elk succes die behaalt is door argentijnse clubs te danken aan bekwamen trainers.
Lanus nu met Ramon Cabrera, uitstekend en symphathiek vakman. Rustige man met geen grootspraak. Ondanks dat Cabrera een Lepra hart heeft en ik een Tombino ben doet dat er niet toe. Mooie van het kampioensschap van Lanus is dat dit een kampioensschap is van het voetbal. De gezonste club met de minste problemen. Financieel in orde, spelers en trainers altijd keurig en op tijd hun geld, een President die 1 van de jongste is uit het sircuit en een normale gozer is zonder boe of ba die zoals men nu kan zien de club uitstekend runt.
Arsenal Sarandi.
Verschrikkelijke club en samen met River Plate de ''maffia'' clubs uit het Argentijnse voetbal. Club van de famillie Grondona die ondanks dit mooie succes van Arsenal het Argentijns voetbal meer kwaad doen dan goeds.
Leuke van dit succes is, de coach, Gustavo Alfaro, net als Cabrera geen praatjes maker en een vakkundig vakman. Deze man is dit succes dan ook zeer gegunt.
Mooi hoe deze heren met vol emotie feesten. Genieten geblazen.
Andere kampioenen San Lorenzo met Ramon Diaz, een geweldenaar en Estaudiantes de la Plata met Diego Simeone. Fantastische vent die Simeone die bij mij niet kapot kan.
Diaz zou normaal gesproken de opvolger worden van Daniel Passarella die door het ijs gezakt is. Gevaarlijke man Passarella vanwege zijn verleden bij River Plate uit de jaren '70. Hij weet veel en bij River Plate gaat het ontploffen vandaag of morgen.
De tweede van de Schlencker broers is gisteren gearresteerd, einde tijdperk van de Schlencker broeders.
Maar goed, Diaz hebt geen zin zich te branden in de brandhaard River Plate, voetbal zal geen probleem zijn maar al die figuren daar omheen. Daarnaast is die gered door Tinelli, een Argentijnse tv grootheid (geweldige tv vent) die garant staat voor de verdubbeling van het salaris van Diaz.
Dan hebben we ook nog het succes van Boca Juniors wat behaalt is onder leiding van Russo. Dit succes kan en mag niet op zijn conto geschreven worden, enkel en alleen zoals Argentina '86 Maradona was, was het nu Riquelme. Wat een grootse voetballer en mooi dat die terug thuis is.
Daarna jammer dat Macri gestopt is als President is van Boca Juniors, wordt de nieuwe Burgermeester van Buenos Aires. Fantastisce President geweest die Macri en Boca Juniors mag deze man voor eeuwig dankbaar zijn. Daar zal Pompillio (nieuwe BJ President) niet bij in de buurt komen en is al paar keer in de fout gegaan de afgelopen weken. Maar goed, zal allemaal wel.
Groetjes
Jasper.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 07:58
|
|
Welkom! Leuk om te lezen Jasper.
Ik neem aan dat je nu in Argentinie vertroeft en wedstrijden bekijkt voor je plezier.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 09:47
|
|
welkom El Lute :good:
|
Redondo
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 14:08
|
|
Arsenal wordt toch echt prima geleid door Grondona2, ze halen overal afdankertjes, vooral bij River, en slagen erin ze goed te laten spelen. Goede ploeg, moeilijk om van te winnen en een brede selectie. Als die de selectie redelijk bij elkaar houden(Ken eigenlijk maar een speler die interessant is) doen ze volgend jaar weer mee om de prijzen.
Ramon had natuurlijk geen zin om Aguilar te redden. dat is natuurlijk de belangrijkste reden geweest om bij San Lorenzo te blijven.
Primera B is overigens best leuk, ik ben ook al een keer naar primera D geweest bijvoorbeeld. Allemaal losers van een jaar of 25 zonder opleiding die nog denken geld te kunnen gaan verdienen met voetbal. Maar dat is best leuk overigens, een voornemen is om wat vaker in lagere divisies te gaan kijken en ik wil in elk geval ook nog naar de 3 clubs in Santa Fe
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 8 dec 2007 15:27
|
|
Citaat: Het laatste wat Ever Banega moet doen is direct de overstap maken naar een absolute topclub. In de Argentina bewijst hij nog niet dat hij zijn positie qua fysiek aan kan. Hij pakt op zijn positie nog teveel kaarten en wordt gemiddeld zeker twee a drie keer per wedstrijd van de bal gelopen.
AC Milan staat op het punt om zich te versterken met Ever Banega. De Italianen hebben zestien miljoen euro over voor de middenvelder van Boca Juniors. (La Gazzetta dello Sport)
Het was te verwachten dat Banega in de belangstelling zou staan van Europese topclubs en ook waarschijnlijk de overstap zal maken.
|