Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:29
|
|
Dan is het volgens mij gewoon een tekortkoming in z'n handelingssnelheid. Dat is iets anders dan vals traag spelen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:33
|
|
Citaat: Dan is het volgens mij gewoon een tekortkoming in z'n handelingssnelheid. Dat is iets anders dan vals traag spelen.
Nee, ik vond zijn handelingssnelheid bepaald niet traag. Het waren de keren dat hij teveel tijd nam.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:35
|
|
Citaat: Dan is het volgens mij gewoon een tekortkoming in z'n handelingssnelheid. Dat is iets anders dan vals traag spelen.
Ok, jij schijnt het beter te weten. Wat vind jij van Maidana?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:37
|
|
Misschien is zijn handelingssnelheid wel goed, maar denkt hij (nog) niet snel genoeg?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:48
|
|
Citaat: Misschien is zijn handelingssnelheid wel goed, maar denkt hij (nog) niet snel genoeg?
Exact.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 12:50
|
|
Ok, maar dat vind ik een tekortkoming. En vals traag spelen zie ik niet per definitie als een tekortkoming. Vals traag spelen heeft te maken met temporiseren.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:01
|
|
Citaat: Ok, maar dat vind ik een tekortkoming. En vals traag spelen zie ik niet per definitie als een tekortkoming. Vals traag spelen heeft te maken met temporiseren.
Dat zeg ik ook niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:02
|
|
Vals traag spelen is een bewuste keuze. Traag denken en het niet meer weten niet, dat is een tekortkoming in je handelingssnelheid.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:06
|
|
Citaat: Vals traag spelen is een bewuste keuze. Traag denken en het niet meer weten niet, dat is een tekortkoming in je handelingssnelheid.
Maar dat is het hem nou. Ik zeg ook dat hij soms bewust veel tijd nam aan de bal om zijn keuze te maken. Dat heeft niks te maken met traag denken en het niet meer weten, want over het algemeen wist hij het wel waar hij de bal wilde afspelen. Het is 'm aangeleerd om sneller te denken en te handelen. Misschien komt het wat ik nu zeg niet overeen met mijn eerdere post.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:11
|
|
Citaat: Vals traag spelen is een bewuste keuze. Traag denken en het niet meer weten niet, dat is een tekortkoming in je handelingssnelheid.
Om te voorkomen dat men langs elkaar heen gaat praten: handelingssnelheid heeft natuurlijk puur te maken met hoe snel je een bal kan controleren en je met die bal wat kunt creëren.
Snelheid van denken bepaalt dan weer hoe snel je bepaald welke creatieve oplossing de beste is.
Dat onderscheid moet je wel maken. Hierbij heb je natuurlijk niets aan snel denken, als je niet snel genoeg kunt handelen en vice versa.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:11
|
|
Citaat: Maar dat is het hem nou. Ik zeg ook dat hij soms bewust veel tijd nam aan de bal om zijn keuze te maken. Dat heeft niks te maken met traag denken en het niet meer weten, want over het algemeen wist hij het wel waar hij de bal wilde afspelen. Het is 'm aangeleerd om sneller te denken en te handelen. Misschien komt het wat ik nu zeg niet overeen met mijn eerdere post.
Je hebt het nu inderdaad veranderd, maar zonet gaf je nog wel aan dat Maidana in jouw ogen soms niet meer wist wat hij moest doen. Daar lag dus de fout in je beargumentatie.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:14
|
|
Citaat: Je hebt het nu inderdaad veranderd, maar zonet gaf je nog wel aan dat Maidana in jouw ogen soms niet meer wist wat hij moest doen. Daar lag dus de fout in je beargumentatie.
Ok, jij hebt Maidana ook zien spelen. Vond je dat hij een tekortkoming had in zijn handelingssnelheid?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 13:58
|
|
Heb net even in mijn aantekeningen gekeken en daar had ik genoteerd dat Maidana wat sneller moet handelen. Dus Thomas je had gelijk, heb het over het hoofd gezien tijdens het maken van dat rapport. Even mijn rapport aanpassen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 15:02
|
|
Stond dus in de winterstop in de belangstelling van Groningen om Nevland te doen vergeten en te vervangen. FC Groningen zou er met Mouche absoluut vooruit zijn gegaan, zou een nog groter publiekslieveling kunnen worden dan Suárez destijds. Heeft het talent om het helemaal te gaan maken. Alleen heeft hij een moeilijke kluif, en dat is Palermo uit de basis concurreren. Haastelijk een onmogelijke opgave, omdat Palermo al de nodige credits heeft verworven en Mouche nog niet. Voor Ajax ook een interessante optie, met Mouche heb je ook wat meer snelheid in de diepte dan met Kennedy en Huntelaar. Zelfde verhaal, ook Mouche heb ik ontdekt op de Torneo de Verano.
Pablo Nicolás Mouche
Rapport:
Citaat: Spits die veelal vanaf de bank moet toekijken en maar sporadisch in actie komt. Stond ook in de nadrukkelijke belangstelling van FC Groningen maar tot een transfer kwam het niet. Heeft de explosiviteit, effectiviteit in zijn acties, wendbaarheid en bewegelijkheid om van zijn man weg te draaien en te versnellen met de bal aan de voet en/of uit te spelen. Heeft dus een uitstekende actieradius, waardoor blijkt dat de tegenpartij de nodige moeite met hem ondervindt. Fysiek zou het natuurlijk altijd beter kunnen, maar over het algemeen is hij maar moeilijk van de bal af te krijgen. Een spits, eigenlijk meer een waaierspits als Palacio die ook graag van de zijkanten komt, voetbalt hij met de essentiële voetbalintelligentie waardoor hij net steeds sneller bij de eerste paal is dan zijn tegenstander, net wat slimmer in de duels.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 16:29
|
|
Citaat: Alleen heeft hij een moeilijke kluif, en dat is Palermo uit de basis concurreren. Haastelijk een onmogelijke opgave, omdat Palermo al de nodige credits heeft verworven en Mouche nog niet. Voor Ajax ook een interessante optie, met Mouche heb je ook wat meer snelheid in de diepte dan met Kennedy en Huntelaar. Zelfde verhaal, ook Mouche heb ik ontdekt op de Torneo de Verano.
Toevallig had ik het er eerder op de dag over, maar vrijwel alle teams in Argentinië spelen met zo'n boomstronk voorin (de ene nóg slechter dan de ander). Daar gaan ze bij Boca heus niet vanaf zien, want Palacio die vanuit Palermo kan spelen en alle vrijheid krijgt rondom die statische beul, dat werkt gewoon voor Boca. Mouche moet Palacio dus als z'n grote concurrent zien. Dat is ook het type aanvaller waar hij het meest op lijkt binnen de huidige selectie.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 16:59
|
|
Citaat: Toevallig had ik het er eerder op de dag over, maar vrijwel alle teams in Argentinië spelen met zo'n boomstronk voorin (de ene nóg slechter dan de ander). Daar gaan ze bij Boca heus niet vanaf zien, want Palacio die vanuit Palermo kan spelen en alle vrijheid krijgt rondom die statische beul, dat werkt gewoon voor Boca. Mouche moet Palacio dus als z'n grote concurrent zien. Dat is ook het type aanvaller waar hij het meest op lijkt binnen de huidige selectie.
Ook een vrij onmogelijke opgave, tenzij Palacio in de zomer verkocht wordt. Niemand zal die twee uit de basis kunnen krijgen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 17:12
|
|
Maar bij Palacio is de kans tenminste nog groot dat hij weggaat. Palermo wil niemand in Europa hebben. Al helemaal niet op deze leeftijd.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 17:16
|
|
Ik raak niet uitgepraat over de spelers die ik heb ontdekt. Een volgende speler die ik ook ben tegengekomen in dat jonge Racing Club elftal tijdens de Torneo de Verano. Heb mijn twijfels of het nu wat zou zijn voor Ajax, maar hij zou t.o.v Ogararu en Bruno Silva wel een verbetering zijn. Ik wil hem weleens in het centrum zien spelen, maar daar doet Cáceres het zo goed dat Menghi zich voorlopig maar op deze positie moet focussen.
Diego Sebastián Menghi
Rapport:
Citaat: Voor het eerst zien spelen op de Torneo de Verano als rechtsback bij Racing Club. Een back die wat rapper doorsluit naar het middenveld en wat dynamischer is met de bal aan de voet dan de eerder genoemde Maidana. Waar Menghi vooral tekort schiet zijn de eerste meters van zijn impulsen naar voren, waar hij pas op een langere afstand op stoom raakt maar die rushes in feite beter achterwege had kunnen laten. Wat betreft fysieke kracht en duelkracht, kopkracht buiten de zestien –binnen wat stroef, iemand aanspelen in de diepte doormiddel van een crosspas en/of pass, brengt hij echt wel wat met zich mee. Kan dus derhalve als centrale verdediger uit de voeten. Zijn grootste minpunten zijn dat hij wat wendbaarheid te kort komt voor die rechtsback positie en gefixed is op alleen de bal i.p.v de man en de positie in de gaten te houden.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:41
|
|
zo goed zijn die spelers niet hoor, de beste jeugd vind je gwn bij river. claro
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:43
|
|
De mening van een River-supporter. Niet serieus te nemen dus.
Welke jonge spelers bij River vind je dan zo indrukwekkend, Millionario?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:48
|
|
Citaat: De mening van een River-supporter. Niet serieus te nemen dus.
Welke jonge spelers bij River vind je dan zo indrukwekkend, Millionario?
Lijkt me logisch, Sciorilli, Augusto Fernandez en Falcao. Misschien vergeet ik nu een paar spelers.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:50
|
|
Ik ken ze wel, maar ik vroeg me af wie Millionario zo goed vindt.
Helaas voor Millionario heeft River niet het alleenrecht op talentvolle spelers. Blijkt ook wel, want er lopen aardig wat mindere jongens rond.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:53
|
|
abelairas, augusto, buonanotte, domingo, sciorilli...die komen allemaal uit de jeugd. en zitten wekelijks toch wel in de selectie. en in de selectie van river zitten is gelijk aan een basisstek bij een club als racing
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 18:57
|
|
Dat ligt er nog maar net aan op welke positie ze spelen. Niet iedereen bij River komt er zomaar op iedere willekeurige plek in bij Racing hoor.
Domingo en Buonanotte vind ik vooralsnog niet veel. Laat ze zich maar lekker bewijzen bij River.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 19:00
|
|
Citaat: Dat ligt er nog maar net aan op welke positie ze spelen. Niet iedereen bij River komt er zomaar op iedere willekeurige plek in bij Racing hoor.
Domingo en Buonanotte vind ik vooralsnog niet veel. Laat ze zich maar lekker bewijzen bij River.
jij bent niet goed! buonanotte moet nog rijpen, klopt. maar er is niemand in argentinie die beter is op zijn leeftijd. niks van
|