Auteur
|
Bericht
|
El Niño Maravilla
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 19:21
|
|
Hey Folks :)
Ik ben eens komen rondkijken op dit forum (ik ben nieuw). Schijnt dat je hier wat kunt forummen over de competitie in Tangoland en dat Penarol en Loes van SQ hier zijn omdat er hier wat meer gebeurt betreft de competitie enzo.
Ik heb overigens de bijnaam van Alexis Sanchez genomen. Ik ben fan van deze nieuwe held!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 19:24
|
|
Citaat: Hey Folks :)
Ik ben eens komen rondkijken op dit forum (ik ben nieuw). Schijnt dat je hier wat kunt forummen over de competitie in Tangoland en dat Penarol en Loes van SQ hier zijn omdat er hier wat meer gebeurt betreft de competitie enzo.
Ik heb overigens de bijnaam van Alexis Sanchez genomen. Ik ben fan van deze nieuwe held!
Hola welkom Bati. Leuk dat je hier bent.
Deze post zal wel verplaatst worden naar stel je zelf voor, haha.
Maar ik noem je wel ENM want anders wordt het zoveel schrijfwerk.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 20 feb 2008 19:28
|
|
Citaat: Hey Folks :)
Wat geweldig om je hier te zien (Bati) en het ziet ernaar uit dat je held (geen Cruijff als held) gewoon bij River Plate blijft.
Maar vanavond is het Boca Juniors tijd, Copa Libertadores.
Voor vandaag is het Hup Cruijff!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:03
|
|
Vinden jullie die Lunati ook niet zo'n ontzettende droplul? Wat een maniertjes, zeg.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:26
|
|
Citaat: Vinden jullie die Lunati ook niet zo'n ontzettende droplul? Wat een maniertjes, zeg.
Waar speelt ie?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:39
|
|
Citaat: Waar speelt ie?
Lunati is een scheidsrechter:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:52
|
|
Wat is er dan met hem?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:53
|
|
Niks. Gewoon een vervelende vent. Zat net San Lorenzo-Newell's Old Boys te kijken en het viel me weer op.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 15:14
|
|
Citaat: Niks. Gewoon een vervelende vent. Zat net San Lorenzo-Newell's Old Boys te kijken en het viel me weer op.
Boeiend. Gaap.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 15:14
|
|
Citaat: Niks. Gewoon een vervelende vent. Zat net San Lorenzo-Newell's Old Boys te kijken en het viel me weer op.
O haha, ik dacht nu komt het.................
Wat is me dus afvraag, ik volg alleen River dus en ik weet niet hoe het is bij andere clubs, Ajax, PSV, Boca , Milaan enz enz.
Maar bij River is het zo, nu met Simeone en de laatste maanden met Passarella, dat er iedere keer met een ander systeem en dus andere spelers gespeeld word.
Is dat normaal of is dat iets van River en/of Argentijnse clubs.
Vind het een beetje onrustig worden eerlijk gezegd.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 15:17
|
|
Een 3-3-3-1 formatie wordt zelden tot nooit gebruikt in het Argentijns voetbal en in het hedendaagse voetbal. Boca houdt al jaren steenvast aan een 4-4-2 formatie met een ruit op het middenveld. Ik denk dat Simeone wat experimenteert.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 15:27
|
|
Citaat: Een 3-3-3-1 formatie wordt zelden tot nooit gebruikt in het Argentijns voetbal en in het hedendaagse voetbal. Boca houdt al jaren steenvast aan een 4-4-2 formatie met een ruit op het middenveld. Ik denk dat Simeone wat experimenteert.
Simeone heeft al een keer 3-3-3-1 geprobeerd, weet alleen niet meer welke wedstrijd.
Is dat typisch iets van Europa?
Nu, aankomende wedstrijd wil hij 4-3-1-2 doen, met looser Abreu en Falcao on top.
Ik weet dat Simeone aan het proberen is, maar is het normaal voor clubs om zovaak met spelers te switchen?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 15:41
|
|
De competitie is nog niet begonnen, en dan gebruiken trainers veel spelers in wedstrijden in voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Om uiteindelijk bij het zo goed mogelijk, functionerende opstelling te komen. De ene trainer heeft meer wedstrijden nodig dan de ander om tot zijn definitieve opstelling te komen. Of het raar is, gedeeltelijk. Ik denk dat Simeone een trainer is die veel rouleert en niet vanuit een vaste basiskern start. In Europa staat Benitez (Liverpool trainer) daar vooral bekend voor. Voor de rest bijna geen enkel andere trainer van een topclub.
Een 4-3-1-2 is een veelgebruikte formatie. Met op het middenveld de punt naar voren, dus de man op het middenveld die het diepst tegen de spitsen aanspeelt. Dat kan Buonanotte zijn of Ortega.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 16:53
|
|
Hola thnx voor de uitleg! Zo zie je maar, ik leer er steeds weer iets bij.!
Maar hoe zit het dan bv bij Ajax? Hoe spelen zij en wisselen ze ook vaak spelers?
En die 4-3-1-2 opstelling voor River dit weekend, lijkt mij persoonlijk weer een rampenplan.
De enige die ik vertrouw voorin is Falcao.
Abreu slingert maar wat in het rond en ik denk dat Ortega ook een beetje moe word, gezien z'n laatste wedstrijden.
Daarbij is het ook weer vreslijk vies heet in Bs As
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 17:16
|
|
Citaat: Hola thnx voor de uitleg! Zo zie je maar, ik leer er steeds weer iets bij.!
Maar hoe zit het dan bv bij Ajax? Hoe spelen zij en wisselen ze ook vaak spelers?
En die 4-3-1-2 opstelling voor River dit weekend, lijkt mij persoonlijk weer een rampenplan.
De enige die ik vertrouw voorin is Falcao.
Abreu slingert maar wat in het rond en ik denk dat Ortega ook een beetje moe word, gezien z'n laatste wedstrijden.
Daarbij is het ook weer vreslijk vies heet in Bs As
Een 4-3-1-2 is nog altijd beter dan een 3-3-3-1. Je speelt bij een viermansverdediging uit een wat meer gesloten organisatie, en dan zal soiewso de rugdekking die de centrale verdedigens horen te geven beter zijn. Het is maar wat Simeone tactisch wil. Bij een driemansverdediging komen de linker- als de rechtermandekker altijd 1-op-1 te staan, daarom is het belangrijk dat de centrumverdediger zijn kompaan rugdekking belooft.
Met de punt naar voren wil Simeone iemand hebben die de spitsen goed weet te bereiken, zowel qua pas als het aansluiten bij de spitsen. Een Buonanotte is iemand die rondom het strafschopgebied dat heel goed zou kunnen.
Ajax speelt in het 'heilige' Ajax-systeem, dus 4-3-3. Het is maar wat je aan materiaal in je selectie hebt. Als coach kan je zelf schuiven met je poppetjes op het middenveld. Speel je met de punt naar voren of naar achteren. Doordekken op het middenveld of niet, opbouwen vanuit achteruit etc. Dat is allemaal tactiek. Als iedereen fit is bij Ajax, dan zijn de basiskern (Heitinga, Davids, Huntelaar en ga zo maar door) altijd verzekerd van hun plek.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 18:24
|
|
Daar is Lunati weer hoor. Rood voor Donnet (NOB) terwijl hij Bilos nooit heeft zien aankomen. Lunati geeft eerst voordeel en was volgens mij echt niet van plan om Donnet rood te geven. Hij beslist volgens mij pas om rood te geven nadat hij de bloedende kop van Bilos ziet.
En wát een goal van Salcedo:
http://www.youtube.com/watch?v=E0FsrXTbrgI
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 19:07
|
|
Citaat: Daar is Lunati weer hoor. Rood voor Donnet (NOB) terwijl hij Bilos nooit heeft zien aankomen. Lunati geeft eerst voordeel en was volgens mij echt niet van plan om Donnet rood te geven. Hij beslist volgens mij pas om rood te geven nadat hij de bloedende kop van Bilos ziet.
En wát een goal van Salcedo:
http://www.youtube.com/watch?v=E0FsrXTbrgI
Inderdaad een goal van grote schoonheid. Het niveau van de scheidsrechters in Zuid-Amerika ligt op een redelijk niveau. Vooral in Brazilië zijn scheidsrechters een grote drama.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 20:19
|
|
San Lorenzo-Newell's Old Boys 0-2:
San Lorenzo komt tot dusver dit seizoen vrij slecht voor de dag. Er gaat weinig creativiteit vanuit en ze creëren maar moeizaam kansen. Het helpt natuurlijk ook niet dat Diaz z'n beste aanvaller als linkshalf opstelt in plaats van in de aanval. In deze wedstrijd zag je ook weer dat Bilos het beste rendeert wanneer hij zoveel mogelijk energie kan stoppen in z'n aanvallende acties. Maar goed, Diaz laat zo'n Silvera liever voorin ploeteren. Gevolg is dat er niemand een bal vast kan houden. Het enige wat nog ontbreekt (en dat zal vast gebeuren) is dat Diaz z'n elftal om die vreselijke D'Alessandro gaat bouwen, waarmee hij ook meteen Juan Manuel Torres met een onmogelijke opgave opzadelt. Dat wordt niet te belopen voor die jongen. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je ploeg om D'Alessandro bouwen niet de moeite waard is.
Bij Newell's dus die belachelijke rode kaart voor Donnet. En die Scotti mocht ook weer eens opdraven. Da's een speler waar ik me aan erger vanaf het moment dat Óscar Tabárez hem tijdens de Copa America in de basis zette in plaats van Diego GodÃn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 20:39
|
|
Citaat: San Lorenzo-Newell's Old Boys 0-2:
San Lorenzo komt tot dusver dit seizoen vrij slecht voor de dag. Er gaat weinig creativiteit vanuit en ze creëren maar moeizaam kansen. Het helpt natuurlijk ook niet dat Diaz z'n beste aanvaller als linkshalf opstelt in plaats van in de aanval. In deze wedstrijd zag je ook weer dat Bilos het beste rendeert wanneer hij zoveel mogelijk energie kan stoppen in z'n aanvallende acties. Maar goed, Diaz laat zo'n Silvera liever voorin ploeteren. Gevolg is dat er niemand een bal vast kan houden. Het enige wat nog ontbreekt (en dat zal vast gebeuren) is dat Diaz z'n elftal om die vreselijke D'Alessandro gaat bouwen, waarmee hij ook meteen Juan Manuel Torres met een onmogelijke opgave opzadelt. Dat wordt niet te belopen voor die jongen. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je ploeg om D'Alessandro bouwen niet de moeite waard is.
Bij Newell's dus die belachelijke rode kaart voor Donnet. En die Scotti mocht ook weer eens opdraven. Da's een speler waar ik me aan erger vanaf het moment dat Óscar Tabárez hem tijdens de Copa America in de basis zette in plaats van Diego GodÃn.
Ik vind dan nog zachtjes gedrukt, Juan Manuel Torres hun creatiefste speler. Bottinelli en Juan Manuel Torres zijn EU-materiaal, die horen al in Europa te spelen. Alleen zal Torres tactisch gedisciplineerder moeten spelen, want hij werkt zich werkelijk iedere wedstrijd 90 minuten lang kapot. Maar die vooroorzaakt door zijn spel enorme gaten en mogelijkheden voor de tegenpartij.
Bilos als linkshalf, kon het me niet voorstellen. Had eerlijk gezegd Bilos nog nooit aan het werk gezien, totdat ik hem op die positie zag. Ik dacht dat Steef heel gecharmeerd van hem was, werd gezien als opvolger van Kuyt. Gezien zijn lengte een speler die alleraardig over de grond is. Nog wel de neiging heeft om naar het centrum te trekken in de zestien, maar gezien zijn achtergrond als spits is dat van nature aan te rekenen. Helaas heeft hij nooit de overstap naar Europa mogen maken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 21:31
|
|
Citaat: Bilos als linkshalf, kon het me niet voorstellen. Had eerlijk gezegd Bilos nog nooit aan het werk gezien, totdat ik hem op die positie zag. Ik dacht dat Steef heel gecharmeerd van hem was, werd gezien als opvolger van Kuyt. Gezien zijn lengte een speler die alleraardig over de grond is. Nog wel de neiging heeft om naar het centrum te trekken in de zestien, maar gezien zijn achtergrond als spits is dat van nature aan te rekenen. Helaas heeft hij nooit de overstap naar Europa mogen maken.
Bilos heeft in Europa gespeeld, bij Saint-Etienne. Dat was geen succes, omdat ze hem daar ook als linkshalf wilden gebruiken. Als aanvaller vind ik Bilos Europa-materiaal. Iedereen is op zoek naar een speler met zijn fysiek en ook nog eens snelheid en een goede techniek.
Maar goed, Diaz maakt er vooralsnog een potje van.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 21:36
|
|
Bilos heeft een halfjaartje bij Saint-Etienne mogen banken, waarom weet ik ook niet. mss kon hij het niveau niet aan. kvin hem echt niks speciaals. silvera, das een echte speler voor de europese top. jammer dat die niet meer van de jongste is
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 14:57
|
|
Newell's Old Boys-River Plate 0-0:
Mooi wedstrijdje wie pakt de meeste moeilijke ballen tussen Villar en Carrizo. Vond River wederom erg bleu. Die gnoom kon me wederom niet bekoren en Abreu is gewoon een prutser. Zal ook nooit wat worden. Basta! Rosales mocht in navolging van Ortega ook nog even opdraven voor zijn oude supporters, maar heeft verder geen bal meer geraakt.
Vraagje aan Gallina: wanneer worden Nicolás Sánchez en Augusto Fernández terug verwacht? Simeone heeft die jongens nodig. Gerlo en Buonanotte uit, Sánchez en Augusto in, wat mij betreft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 15:12
|
|
Citaat: Newell's Old Boys-River Plate 0-0:
Mooi wedstrijdje wie pakt de meeste moeilijke ballen tussen Villar en Carrizo. Vond River wederom erg bleu. Die gnoom kon me wederom niet bekoren en Abreu is gewoon een prutser. Zal ook nooit wat worden. Basta! Rosales mocht in navolging van Ortega ook nog even opdraven voor zijn oude supporters, maar heeft verder geen bal meer geraakt.
Vraagje aan Gallina: wanneer worden Nicolás Sánchez en Augusto Fernández terug verwacht? Simeone heeft die jongens nodig. Gerlo en Buonanotte uit, Sánchez en Augusto in, wat mij betreft.
Wie bedoel je met die Gnoom? Abreu heeft gezegd in een intervieuw dat hij gaat gillen (volgens mij is het echt een travo, nu weet ik het zeker) als hij morgen niet scoort. Stop dan alvast maar watjes in je oren, want het zal hier dan ook wel te horen zijn.
Ortega was wat uitgeput, dat valt me op de laatste wedstrijden en daarna werd er niet veel meer op rechts aangespeeld.
Nicolas S. is volgens mij nog niet in shape en A.Fernandez speelt morgen (weer) mee.
nu in 4-3-1-2
Uitzending is weer te volgen op Tvdelsur 20.10 onze tijd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 15:13
|
|
Met die gnoom bedoel ik uiteraard Buonanotte.
Jij hebt toch contact met Rosales, Gallina? Hoe vergaat het hem buiten het beld? Mist hij Ajax een beetje? Vond het altijd wel een sympathieke gozer, al was het in mijn ogen niets voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 23 feb 2008 15:22
|
|
Citaat: Met die gnoom bedoel ik uiteraard Buonanotte.
Jij hebt toch contact met Rosales, Gallina? Hoe vergaat het hem buiten het beld? Mist hij Ajax een beetje? Vond het altijd wel een sympathieke gozer, al was het in mijn ogen niets voor Ajax.
Haha Gnoom, die houden we erin.
Nee hoor, ik heb geen contact met Rosales, iemand die ik heel goed ken wel!
Weet niet of hij Ajax mist, hij heeft wel plannen om na de competitie naar Nederland te komen en hij wil ook geloof ik weer in Europa spelen liefst Spanje. Had al wat aanbiedingen maar wil dit seizoen nog bij River zijn. Hoop dat hij wat meer kansen krijgt om zich te bewijzen.
Verder heeft hij het wel naar z'n zin daar. Wat wil je Bs As is een TOP stad!!
|