Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 10:22
|
|
Ik ben hier net nieuw, maar zo graag al beginnen te discussieren over Ajax - Vitesse. Na Feyenoord - Ajax ben ik geschrokken van onze eerste helft en dit mag natuurlijk tegen Vitesse absoluut niet gebeuren. Ik ben ook bang dat we veel meer moeten creeren om tegen Piet Velthuizen te scoren.
Desondanks verwacht ik toch een loepzuivere 3-0 zuivere, omdat Vitesse aanvallend onmachtig is en wij aanvallend júist sterk zijn. Een prima goal van Suárez en natuurlijk twee keer Klaas Jan Huntelaar.
Brand los!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 10:27
|
|
Welkom, Pablo! rinks:
Ik verwacht niet dat Ajax makkelijk gaat scoren tegen Vitesse. De organisatie bij de ploeg van Aad de Mos staat en Ajax heeft moeite tegen ploegen die zich durven in te graven. Ik hoop dat Koster met Emanuelson, Huntelaar en Suarez in de aanval begint.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 10:29
|
|
Welkom, Pablo!! rinks:
Ik hoop Davids dan eens te zien spelen of op de bank te zien zitten.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 24 nov 2007 23:59
|
|
Wat we kunnen verwachten??
De verdediging zal er wel staan, zeker als we al snel met 1-0 achter komen te staan!!!!
Vitesse zal geen aanvallende intenties hebben, kunnen wij wel aanvallen? Hopen op een bevlieging van Suarez of Luque, meer zit er niet in??????
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 25 nov 2007 14:12
|
|
Kom op Ajax! :cheer_ajax: :ajax1: :ajax2:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 25 nov 2007 20:58
|
|
Ben er inmiddels achter dat hier niet veel Ogararu fans zijn maar vonden jullie hem vandaag zo slecht? XP
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 25 nov 2007 21:00
|
|
Behoorlijk, ja. Hij was wel erg ijverig in aanvallend opzicht. Hij ondersteunde de rechter flank goed en wilde de combinatie opzoeken. Maar in verdedigend opzicht liep hij weer te flierefluiten. Wat een slappe hap. Als rechtsback moet je toch over enig defensief inzicht beschikken.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 25 nov 2007 21:22
|
|
Ogararu speelde een van zijn slechtste wedstrijden, ik ben bang dat hij als back voor Ajax verdedigend tekort komt. Waarom kan zijn tegenstander altijd worden aangespeeld? Hij staat op tien meter van die tegenstander. Staat hij op drie of vier meter, dan kan hij de pass onderscheppen of nog beter, ervoor zorgen dat zijn tegenstander niet wordt aangespeeld. Hij laat zijn tegenstander ook te vaak een bal voorzetten en was vandaag ook gemakkelijk uit te spelen.
Vandaag weer met "samengeknepen billen" gezeten: voor rust twee gigantische kansen voor Vitesse, na rust een overwicht voor Vitesse dat altijd wel een vrije man wist te vinden, zelfs op de rand van de zestien (zonder daar grote kansen te creeëren)
Ajax moet zich echt zorgen maken over de ontwikkeling van iemand als Schilder: sneller zal hij niet worden, het spel gaat aan hem voorbij. Donald heeft mij vanf de B2/B1 niet kunnen bekoren, vandaag heeft hij dat weer bewezen. Uitlenen kan een mogelijkheid zijn.
Opvallend over het vertrouwen:
Urby E. laat drie keer de bal over de zijlijn lopen, om te voorkomen dat hij in balbezit komt!!!! Een Ajacied die de bal niet wil hebben? (en binnendoor wordt gepasseerd!)
Jan Vertonghen liet mij zien als back veel feller de duels in te gaan, centraal in de verdediging heeft wel zijn voorkeur, ik zie hem liever als middenvelder.
Ajax speelde vorig seizoen met twee mandekkers in het centrum, de laatste weken, noodgedwongen, met "Twee Danny Blind's". Heb je dan twee backs die hun man in bedwang houden, dan kan dat, maar die backs hebben we niet.
Siem de Jong moest vandaag te veel doen en kwam niet in het spel voor.
Suarez was niet in goede doen (jet-lag?)
Al met al: erg tevreden over de uitslag en erg blij dat wij vandaag niet uit tegen Groningen speelden.
Een pluspunt: Maduro speelde vandaag aanvallend goed.
|
Rodger
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Ma 26 nov 2007 14:16
|
|
Gelukkig was er gisteren tijdens de 2e helft een bal in vak 127, zodat we ons konden vermaken. Jammer dat ik m tijdens het spelen vol in m'n gezicht kreeg. Er was weer niet veel te beleven....en toch vier doelpunten!
Zaterdag wint Graafschap en staan we 4 punten los van de lampjes
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 27 nov 2007 15:55
|
|
In de tweede helft met het middenveld Donald-De Jong-Schilder speelde (Jong) Ajax met hetzelfde middenveld als een paar weken geleden uit tegen Jong Sparta! Dat middenveld was toen niet sterker dan dat van Jong Sparta!!!
|