| | |
Forum
Onderwerp: Ajax-jeugd bij Oranje
Maker: Chivu 05Bekeken: 52522 Status: InactiefBerichten: 337
|
Auteur
|
Bericht
|
keko
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 02:47
|
|
Citaat:
Ruud Dokter selecteerde de volgende spelers:
Boy de Jong (Feyenoord), Eric Verstappen (PSV), Bas Kuipers (Ajax), Terence Kongolo (Feyenoord, foto), Karim Rekik (Feyenoord), Daan Disveld (NEC/FC Oss), Menno Koch (PSV), Farshad Noor (PSV), Rewien Ramlal (RJO Willem II/RKC), Jetro Willems (Sparta Rotterdam), Joris van Overeem (AZ), Kyle Ebecilio (Feyenoord), Thomas Horsten (PSV), Memphis Depay (PSV) Michael Chacon Ibarguen (RJO Heerenveen Emmen), Adnan Bajic (Sparta Rotterdam), Jordy Toorenburg (ADO Den Haag), Derwin Martina (Ajax), Gyliano van Velzen (Ajax), Danzell Panka (Ajax), Kenji Gorré (Manchester United), Michael Birnie (RJO Heerenveen/Emmen)
Op de standby-lijst staan: Boban Lazic (Ajax), Peter Leeuwenburgh (Ajax), Darren Rosheuvel (Ajax), Vincent Janssen (Feyenoord), Lucas Woudenberg (Feyenoord), Niek van Ginkel (NEC/FC Oss), Erwin Nuytinck (RBC Roosendaal) Anas al Shebani (Sparta Rotterdam), Mohammed Osman (Vitesse/AGOVV), Coen Gortemaker (Voetbalacademie FC Twente).
Ons Oranje
|
keko
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 02:49
|
|
Citaat: Stuivenberg heeft de volgende spelers geselecteerd:
Doel: Hobie Verhulst (AZ), Wouters Dronkers (FC Twente/Heracles).
Verdediging: Stefano Denswill (Ajax), Moreno Rutten (Feyenoord), Mats van Huijgevoort (Feyenoord), Fabian Sporkslede (Ajax), Xandro Schenk (Ajax), Oliver Rifai (AZ), Sven Nieuwpoort (Ajax), Jens Jurn Streutker (sc Heerenveen/Emmen).
Middenveld: Davy Klaassen (Ajax), Zakaria Labyad (PSV), Ouasim Bouy (Ajax), Adam Maher (AZ Alkmaar), Aaron Gielen (VVV-Venlo), Jesper Drost (FC Zwolle), Chris Gurkan (FC Twente Academie).
Aanval: Anthony van de Hurk (PSV), Lesley de Sa (Ajax, foto), Jurgen Locadia (Willem II / RKC), Jordi Tutuarima (NEC/FC Oss), Luciano Slagveer (sc Heerenveen/Emmen).
Op de standby-lijst staan: Jip Bartels (Ajax), Youssef Fennich (Ajax), Jair Balrak (Feyenoord), Desley van Oosten (Feyenoord), Matthew Steenvoorden (Feyenoord), Dennis Dengering (PSV), Kevin Bogarde (Sparta Rotterdam), Rick Stuy v/d Herik (Sparta Rotterdam) en Mustafa Saymak (FC Zwolle).
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar speelt op het vierlandentoernooi op 4 februari tegen Noorwegen en twee dagen later tegen Tsjechië. Op 8 februari is Denemarken de opponent.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 08:41
|
|
Citaat: Stuivenberg heeft de volgende spelers geselecteerd:
Doel: Hobie Verhulst (AZ), Wouters Dronkers (FC Twente/Heracles).
Verdediging: Stefano Denswill (Ajax), Moreno Rutten (Feyenoord), Mats van Huijgevoort (Feyenoord), Fabian Sporkslede (Ajax), Xandro Schenk (Ajax), Oliver Rifai (AZ), Sven Nieuwpoort (Ajax), Jens Jurn Streutker(sc Heerenveen/Emmen).
Middenveld: Davy Klaassen (Ajax), Zakaria Labyad (PSV), Ouasim Bouy (Ajax), Adam Maher (AZ Alkmaar), Aaron Gielen (VVV-Venlo), Jesper Drost (FC Zwolle), Chris Gurkan (FC Twente Academie).
Aanval: Anthony van de Hurk (PSV), Lesley de Sa (Ajax, foto), Jurgen Locadia (Willem II / RKC), Jordi Tutuarima (NEC/FC Oss), Luciano Slagveer (sc Heerenveen/Emmen).
Op de standby-lijst staan: Jip Bartels (Ajax), Youssef Fennich (Ajax), Jair Balrak (Feyenoord), Desley van Oosten (Feyenoord), Matthew Steenvoorden (Feyenoord), Dennis Dengering (PSV), Kevin Bogarde (Sparta Rotterdam), Rick Stuy v/d Herik (Sparta Rotterdam) en Mustafa Saymak (FC Zwolle).
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar speelt op het vierlandentoernooi op 4 februari tegen Noorwegen en twee dagen later tegen Tsjechië. Op 8 februari is Denemarken de opponent.
Jens Jurn Streutker is ook een bijzonder verhaal, die zat in een goede lichting FC Groningen, viel toen af (redelijk onbekend waarom?), ging NIET naar Veendam, maar naar Emmen en presteerde uitstekend, zit nu bij Heerenveen en uitgenodigd voor NL elftal. Overigens had ik Fernando Lewis ook verwacht, die is redelijk in vorm bij AZ. Ik moet wel zeggen, deze lichting onder 17 is echt enorm getalenteerd. Hoop echt dat ze als team goed presteren.
|
voetbal2009
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 12:39
|
|
dit is zeker een goede lichting opvallend dat Bartels er niet bij zit,
ben ook benieuwd wie op het middenveld de voorkeur krijgt wanneer het er echt omgaat.
Dat fernando Lewis er niet bij zit vind ik niet zo vreemd aangezien hij niet meer op voetbal zit voor zover ik weet
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 13:05
|
|
Citaat: dit is zeker een goede lichting opvallend dat Bartels er niet bij zit,
ben ook benieuwd wie op het middenveld de voorkeur krijgt wanneer het er echt omgaat.
Dat fernando Lewis er niet bij zit vind ik niet zo vreemd aangezien hij niet meer op voetbal zit voor zover ik weet
Dan moet hij de afgelopen maand gestopt zijn want ben er bijna zeker van dat ik hem een maand geleden heb zien invallen tegen Heerenveen.
Hij heeft toch ook een Ajax verleden (net als nog 3 jongens uit de A1 van Az)?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 13:11
|
|
Hoezo is ie gestopt?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 13:35
|
|
Ik heb ook gehoord dat Lewis weg is bij AZ. Of hij weggegaan of weggestuurd is, weet ik niet. Bij Ajax was hij weggestuurd omdat hij een aantal keer had gevochen, dus zou me niks verbazen als dit ook bij AZ is voorgevallen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 08:02
|
|
Citaat: Voorlopige selectie voor Onder 17
KNVB-coach Albert Stuivenberg heeft de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar bekend gemaakt. Het team speelt op 3 maart in Hilversum een oefenduel tegen Griekenland.
De selectie komt op 1 maart bij elkaar en bereidt zich dan voor op het duel met de Grieken. Deze wedstrijd wordt gespeeld op Sportpark Crailoo in Hilversum en begint om 18 uur. De selectie wordt na komend weekend teruggebracht tot achttien spelers.
De volgende spelers maken deel uit van de voorlopige selectie:
Hobie Verhulst (AZ), Wouters Dronkers (FC Twente/Heracles), Kevin Bogarde (Sparta), Stefano Denswill (Ajax), Moreno Rutten (Feyenoord), Mats van Huijgevoort (Feyenoord), Fabian Sporkslede (Ajax) Dennis Dengering (PSV), Desley van Oosten (Feyenoord), Matthew Steenvoorden (Feyenoord), Xandro Schenk (Ajax), Oliver Rifai (AZ), Sven Nieuwpoort (Ajax), Jens Jurn Streutker (sc Heerenveen/Emmen), Davy Klaassen (Ajax), Kars Vierwind (De Graafschap), Ouasim Bouy (Ajax, foto), Adam Maher (AZ Alkmaar), Aaron Gielen (VVV Venlo), Rik Stuy van den Herik (Sparta), Youssef Fennich (Ajax), Jesper Drost (FC Zwolle), Chris Gurkan (FC Twente Academie), Levi Raja Boean (NEC/FC Oss), Elvis Manu (Feyenoord), Mustafa Saymak (FC Zwolle), Anthony van de Hurk (PSV), Lesley de Sa (Ajax), Jurgen Locadia (Willem II / RKC), Jair Balrak (Feyenoord), Jordi Tutuarima (NEC), Luciano Slagveer (sc Heerenveen).
Onsoranje.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 08:21
|
|
Acht spelers van Ajax, dat is toch een behoorlijk aantal waarmee we hofleverancier zijn voor dit elftal.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:39
|
|
Ook de selectie van Oranje onder de 19 is bekend gemaakt.
De Vrij, Castaignos in selectie O-19
Door KNVB
18 februari 2010 om 10:13
Citaat: KNVB-coach Wim van Zwam van het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar heeft, onder anderen, zeven Feyenoorders en vijf Ajacieden opgeroepen voor de aankomende oefeninterland van zijn ploeg.
Onder 19 ontmoet de leeftijdsgenoten uit Engeland op dinsdag 2 maart op Sportpark De Gaard, het terrein van v.v. N.E.O.’25, in Waalwijk. De aftrap is om 19.00 uur. Het treffen met Engeland is de laatste officiële testcase op weg naar de tweede en beslissende EK-kwalificatieronde.
De selectie bestaat uit de volgende achttien spelers:
Marco Bizot, Lorenzo Burnet, Geoffrey Castillion, Lorenzo Ebicilio en Ricardo van Rhijn (allen Ajax), Rajiv van la Parra (SM Caen), Jerson Cabral, Luc Castaignos, Jordy Clasie, Tim Eekman, Ricky van Haaren, Bart Schenkeveld en Stefan de Vrij (allen Feyenoord), Leandro Bacuna en Steffen Bakker (beiden FC Groningen), Imad Najah (PSV), Steven Berghuis (Voetbalacademy FC Twente BV) en Davy Pröpper (Vitesse / AGOVV).
Ons Oranje.nl
Op de standbylijst staan nog vier Ajacieden namelijk: Roly Bonevacia, Warner Hahn, Florian Jozefzoon en Rodney Sneijder
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:53
|
|
Bonevacia zou natuurlijk in deze selectie moeten zitten, die jongen is voor mij samen met Van Rhijn, Castillion en Jozefzoon het grootste Ajax talent in de jeugdopleiding. Hij speelt nu alleen te weinig bij Jong Ajax en dat is ook niet gek aangezien hij nog zeker een seizoen in de A1 zou mogen spelen. Ik hoop dat hij volgend seizoen, net als Jozefzoon, Castillion en misschien ook Van Rhijn, aan een Jupiler League club wordt verhuurd. Als Ajax snel met Omniworld een intensieve samenwerking op zet kunnen ze alle vier misschien aan die club verhuurd worden.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Jozefzoon niet bij de selectie zit.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:05
|
|
Citaat: Bonevacia zou natuurlijk in deze selectie moeten zitten, die jongen is voor mij samen met Van Rhijn, Castillion en Jozefzoon het grootste Ajax talent in de jeugdopleiding. Hij speelt nu alleen te weinig bij Jong Ajax en dat is ook niet gek aangezien hij nog zeker een seizoen in de A1 zou mogen spelen. Ik hoop dat hij volgend seizoen, net als Jozefzoon, Castillion en misschien ook Van Rhijn, aan een Jupiler League club wordt verhuurd. Als Ajax snel met Omniworld een intensieve samenwerking op zet kunnen ze alle vier misschien aan die club verhuurd worden.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Jozefzoon niet bij de selectie zit.
Boilesen vergeten? Eriksen is ook nog steeds een talent en geen volwaardig eerste elftal-lid
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:06
|
|
Citaat: Boilesen vergeten? Eriksen is ook nog steeds een talent en geen volwaardig eerste elftal-lid
Ik bedoelde eigenlijk eigen jeugd, had ik misschien duidelijker moeten maken, en dat is Boilesen in mijn ogen niet. Daarbij heb ik Boilesen maar één wedstrijd in een jeugdteam van Denemarken zien spelen dus kan ik weinig over hem zeggen en ook niet zeggen of hij één van de grootste talenten is. Eriksen speeld nu bij Ajax1 en Jong Ajax dus is geen speler van de jeugdopleiding meer. Jeugd is de A1 en lager, Jong Ajax is een tweede Ajax team ook voor volwassenen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:08
|
|
Citaat: Daarbij heb ik Boilesen maar één wedstrijd in een jeugdteam van Denemarken zien spelen dus kan ik weinig over hem zeggen en ook niet zeggen of hij één van de grootste talenten is.
Een stage bij het eerste van Manchester United en interesse van a, Liverpool en Fiorentina hadden je wat kunnen zeggen ;).
Maar inderdaad, als je aangekochte jeugd buiten beschouwing laat snap ik je redenatie.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 20:10
|
|
Citaat: Een stage bij het eerste van Manchester United en interesse van a, Liverpool en Fiorentina hadden je wat kunnen zeggen ;).
Natuurlijk, ik ga er vanuit dat hij een toptalent is maar zolang ik zelf geen mening kan vormen op basis van feiten of eigen waarnemingen vorm ik ook geen mening over een speler.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:22
|
|
Ik heb Jozefzoon en Ebicilio allebei iets van 4-5 keer zien spelen en op basis daarvan kan ik maar moeilijk snappen dat eerstegenoemde niet bij de selectie zit en Ebicilio wel. Daarnaast ben ik totaal niet gecharmeerd van Burnet.
PSV heeft toch ook een goede lichting in deze leeftijdscategorie?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:40
|
|
Citaat: Ik heb Jozefzoon en Ebicilio allebei iets van 4-5 keer zien spelen en op basis daarvan kan ik maar moeilijk snappen dat eerstegenoemde niet bij de selectie zit en Ebicilio wel. Daarnaast ben ik totaal niet gecharmeerd van Burnet.
PSV heeft toch ook een goede lichting in deze leeftijdscategorie?
Joserfzoon komt net terug van een blessure en dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat hij niet bij de selectie zit (zelfde geldt voor Sneijder). Ebecilio blijf ik een interessante speler vinden. Als buitenspeler in een vrije rol.
PSV A1 heeft wel een aardig elftal, maar Ajax en Feyenoord zijn gelijkwaardig of misschien beter. PSV A1 speelde vandaag voor de beker tegen Ajax A2 en won pas na penalty's (2-2 na 90 minuten).
|
keko
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 02:15
|
|
Nederland onder 15 te sterk voor Belgie. Hier een filmpje.
1e helft
http://www.youtube.com/watch?v=JJt1Y7ZjKyI
2e helft
http://www.youtube.com/watch?v=Se7lZF5zQ-k
Voor Ajax speelde Blij en Kishna.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 08:41
|
|
Bedankt voor het posten! Dit had ik nog niet gezien.
|
Scout38
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 19:21
|
|
Peter leeuwenburgh en Niek van Ginkel 2 veel belovende keeperstalenten!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 19:24
|
|
Welkom, Scout38!
|
Bart
|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 10:31
|
|
Citaat:
Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar doet vanaf 18 juli mee aan het Europees kampioenschap in Frankrijk. KNVB-coach Wim van Zwam heeft de voorlopige selectie bekend gemaakt. De 22 spelers melden zich op 11 juli voor een trainingsstage in Hoenderloo.
Direct na afloop van deze activiteit (14 juli) bepaalt Van Zwam de volledige selectie. Deze groep van 18 man vertrekt op 15 juli naar Caen. In Frankrijk treft de ploeg in de groepsfase het gastland, Engeland en Oostenrijk.
De voorlopige selectie:
Marco Bizot (Ajax), Jeroen Zoet (PSV), Ricardo van Rhijn (Ajax), Erik Schouten (AZ), Imad Najah (PSV), Bart Schenkeveld (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Tim Eekman (Excelsior), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Davy Pröpper (Vitesse), Leandro Bacuna (FC Groningen), Ricky van Haaren (Feyenoord), Jordy Clasie (Excelsior), Marten de Roon (Sparta Rotterdam), Roly Bonevacia (Ajax), Rodney Sneijder (Ajax), Steven Berghuis (FC Twente), Lorenzo Ebicilio (Ajax), Rajiv van la Parra (SM Caen), Charlton Vicento (ADO Den Haag), Jerson Cabral (Feyenoord) en Luc Castaignos (Feyenoord).
Stand-by:
Steffen Bakker (FC Groningen), Patrick ter Mate (Vitesse/AGOVV), Ties Evers (De Graafschap), Bart Vriends (FC Utrecht), Jeffrey Gouweleeuw (Heerenveen/Emmen), Özyakup Oguzhan (Arsenal), Florian Jozefzoon (Ajax), Rick ten Voorde (.nlNEC Nijmegen) en Leon de Kogel (FC Utrecht).
Ons Oranje.nl
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 13:32
|
|
Ik vind het belachelijk dat Jozefzoon er niet bij zit, die jongen heeft veel talent en is de beste buitenspeler die Nederland heeft van die leeftijd.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 20:59
|
|
Van Zwam zit het meer zitten van la Parra dan in Jozefzoon. Ik denk daar ook anders over maar het mag geen verrassing zijn voor Jozefzoon. Elke keer heeft van Zwam die keuze gemaakt voor van la Parra.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 4 sep 2010 19:02
|
|
Nederland onder 19 heeft afgelopen week met 2-2 gelijk gespeeld tegen Duitsland. Voor Ajax begon Ligoen en Bouy in de basis. Klaassen en Veltman vielen in bij Oranje. Aankomende donderdag speelt Nederland onder 19 tegen Griekenland.
|
| | | |
|
|
|