Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax-jeugd bij Oranje
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax-jeugd bij Oranje
Maker: Chivu 05Bekeken: 52859
Status: InactiefBerichten: 337
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
voetbal2009

Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 18 aug 2009 09:16
Opvallend dat fred rutten de 16 jarige zakaria Laybad meeneemt met het 1e van psv naar Israel om zo zijn kansen voor de selectie voor het wk onder 17 te vegroten.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 18 aug 2009 10:14
Opvallend is het zeker. Wat er precieus met Zhou Habib en Wuytens is gebeurd is voor mij een grote vraagteken. Zal deze plek bij de selectie zeer waarschijnlijk afgedwongen hebben ten aanzien van een sterke Otten Cup.

Kon trouwens voordat hij een contract signeerde bij PSV lange tijd naar het Franse Lille.
altijdajaxcied

Forum berichten: 53
Geplaatst: Za 5 sep 2009 19:01
Het Nederlands elftal onder 17 jaar speelden gisteren een oefeninterland tegen Turkije, dat werd gespeeld in Antalya(Turkije).

Door goals van Shabir,Luc,Tom Boere en Bob werd de eindstand 4-1!
MV

Forum berichten: 59
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 21:05
vorig jaar vonden een aantal mensen t raar dat er maar 1 ajacied werd geselecteerd voor oranje onder 15. Lazic en later van Velzen, soms deed Leeuwenburg
de schuld werd gelegd bij de coach die een voorkeur zou hebben voor Rotterdam

Vandaag bleek dat waar, bij oranje onder 16 zitten Lazic, van Velzen, Martina, Panka, Rosheuvel en Kuipers en staat Leeuwenburg op de standbylist

beter toch?
Al mis ik Agircan en Barhorst nog
keko

Forum berichten: 67
Geplaatst: Do 1 okt 2009 02:56
kenji Gorre één van de beste talenten in de wereld heeft geen zitten...

:Angryfinger: KNVB
D_skilled

Geplaatst: Do 1 okt 2009 08:29
Ik las destijds dat de Engelse bond hem graag zou willen oproepen voor haar nationale jeugdelftallen.
keko

Geplaatst: Do 1 okt 2009 20:12
Knvb is schuldig omdat nooit aanraking met hem houd
Eline

Forum berichten: 426
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 11:38
Citaat:
vorig jaar vonden een aantal mensen t raar dat er maar 1 ajacied werd geselecteerd voor oranje onder 15. Lazic en later van Velzen, soms deed Leeuwenburg

Vandaag bleek dat waar, bij oranje onder 16 zitten Lazic, van Velzen, Martina, Panka, Rosheuvel en Kuipers en staat Leeuwenburg op de standbylist

beter toch?

Dat klopt, de coach van vorig jaar koos 9 Spartanen vaak en ook nog aan handje Feyenoorders. Ik denk dat het nu al beter is. Agircan heeft afgelopen 2 jaar niet echt heel opvallend gespeeld, speelde ook veel wissel en hij is goed maar onopvallend. Daarentegen heeft Abdel el Hasnaoui een wereldontwikkeling doorgemaakt als 10 en ik vind dat hij er bij had moeten zitten. Ik vind eigenlijk ook dat Leeuwenburgh er bij moet. Ik snap niet waarom Tigran Gazarjan (Groningen) erbij zit, de keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem niet bijzonder. Daarentegen Ifeayi Gorissen (spits) en Bryan Inge (11) zijn echte toppers. Ik weet niet of ze zijn opgeroepen maar die maken wel kans.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 13:35
Citaat:

beter toch?

Dat klopt, de coach van vorig jaar koos 9 Spartanen vaak en ook nog aan handje Feyenoorders. Ik denk dat het nu al beter is. Agircan heeft afgelopen 2 jaar niet echt heel opvallend gespeeld, speelde ook veel wissel en hij is goed maar onopvallend. Daarentegen heeft Abdel el Hasnaoui een wereldontwikkeling doorgemaakt als 10 en ik vind dat hij er bij had moeten zitten. Ik vind eigenlijk ook dat Leeuwenburgh er bij moet. Ik snap niet waarom Tigran Gazarjan (Groningen) erbij zit, de keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem niet bijzonder. Daarentegen Ifeayi Gorissen (spits) en Bryan Inge (11) zijn echte toppers. Ik weet niet of ze zijn opgeroepen maar die maken wel kans.

Agircan speelt niet meer bij Ajax. Ik denk niet El Hasnaoui goed genoeg is voor een selectie. Ze hebben nu Chacon van Heerenveen daar staan, uitstekende voetballer. Leeuwenburgh hoort er inderdaad zeker bij, maargoed ik ken die andere keepers niet goed genoeg om hun kwaliteiten te beoordelen. Gazarjan is niet geselecteerd voor deze oefenstage.
Eline

Geplaatst: Vr 2 okt 2009 14:14
Citaat:
Agircan speelt niet meer bij Ajax. Ik denk niet El Hasnaoui goed genoeg is voor een selectie. Ze hebben nu Chacon van Heerenveen daar staan, uitstekende voetballer. Leeuwenburgh hoort er inderdaad zeker bij, maargoed ik ken die andere keepers niet goed genoeg om hun kwaliteiten te beoordelen. Gazarjan is niet geselecteerd voor deze oefenstage.

Agircan was ik vergeten inderdaad haha. Maar hoe weet je wie geselecteerd zijn, ik zie niks bij onsoranje.nl staan. Chacon is een erg goede 10, maar Abdel kan ook als 8 voetballen en als 10. Ik vind hem iig goed genoeg voor een oefenstage.

UPDATE: Inmiddels zie ik dus wel iedereen staan :). Staat er nog niet zo lang op geloof ik haha. Maar vrij bijzonder dat Ifeayi Gorissen niet is geselecteerd vind ik. Opnieuw weer vrij veel van Feyenoord en Sparta, maar die lichting van Sparta was opzich wel een goede lichting. Wat ik begreep wat die keeper van Feyenoord niet echt super maar ja. We zullen zien wat het brengt. Die vorige lichting 016 was erg goed!
D_skilled

Geplaatst: Vr 2 okt 2009 14:22
Wat voor soort speler is Ifeayi Gorissen, Eline?
keko

Geplaatst: Vr 2 okt 2009 20:29
Let op dit, D_skilled: http://www.youtube.com/watch?v=LW2DOIoETIY

Andere het missen:

-Oussama tannanne (Utrecht)
- Geraldo (AZ)
- Mirco Born (FC twente)
- Edilson Coehlo (twente)
- Elvio do Rosario (Psv)
- Sherry (Psv)
- Brian Inge (Groningen)
- Brahim Barri (Vitesse)
D_skilled

Geplaatst: Vr 2 okt 2009 23:21
Micro Born is een Duitser, Keko.
Eline

Geplaatst: Za 3 okt 2009 12:55
Citaat:

Een hele complete spits. Speelt als 1e jaars in de basis van FC Groningen B1. Hij is fysiek sterk, technisch en kopsterk. Voor een goal (redelijke makkelijk) van Ifeayi: Klik hier
De vooractie is van Bryan Inge.

http://www.youtube.com/watch?v=LW2DOIoETIY&feature=fvw
Een samenvatting van vorig jaar Ajax C1 - Groningen C1. Ifeayi is nr 9.

Ik vind Oussama Tannane ook erg goed, misschien hoort hij er ook bij. Maar goed, ik ken al die spelers die er nu inzitten ook niet erg goed. Dan zou je ze eerst echt goed moeten zien, voordat je oordeelt of er andere bij moeten. Elvio do Rosario hoort er niet in, omdat het onduidelijk is of hij wel werkelijk die leeftijd heeft. Het is trouwens Brahim Darri. Hij is supertechnisch maar is fysiek nog niet top. Het is trouwens raar dat Eric Verstappen naar PSV is gegaan, in de B1 zijn al 2 keepers, dus ze keepen met ze 3en waarvan Jesse en Eric 1e jaars B-ers zijn. Vrij onhandig.
keko

Geplaatst: Za 3 okt 2009 22:08
Citaat:

Een hele complete spits. Speelt als 1e jaars in de basis van FC Groningen B1. Hij is fysiek sterk, technisch en kopsterk. Voor een goal (redelijke makkelijk) van Ifeayi: Klik hier
De vooractie is van Bryan Inge.

http://www.youtube.com/watch?v=LW2DOIoETIY&feature=fvw
Een samenvatting van vorig jaar Ajax C1 - Groningen C1. Ifeayi is nr 9.

Ik vind Oussama Tannane ook erg goed, misschien hoort hij er ook bij. Maar goed, ik ken al die spelers die er nu inzitten ook niet erg goed. Dan zou je ze eerst echt goed moeten zien, voordat je oordeelt of er andere bij moeten. Elvio do Rosario hoort er niet in, omdat het onduidelijk is of hij wel werkelijk die leeftijd heeft. Het is trouwens Brahim Darri. Hij is supertechnisch maar is fysiek nog niet top. Het is trouwens raar dat Eric Verstappen naar PSV is gegaan, in de B1 zijn al 2 keepers, dus ze keepen met ze 3en waarvan Jesse en Eric 1e jaars B-ers zijn. Vrij onhandig.

Wie is niet goed genoeg, Eline??

Geraldo is veel beter dan Van Velzen. Inge is veel beter dan Martina.
KNVB heeft niet goede verkenners
D_skilled

Geplaatst: Zo 4 okt 2009 08:46
Ik heb Geraldo 1 keer gezien en toen stond hij linksbuiten en dat was niet zijn positie. Geraldo is een centrumspits, terwijl V. Velzen een echte linksbuiten is.

Brahim Darri heb ik vorig seizoen tegen Ajax C1 in het Nederlands schaduwelftal onder-15 gezien . Hoewel hij erg technisch is was het niet allemaal functioneel en zocht hij zijn man te weinig op, in tegen stelling tot V. Velzen.
MV

Forum berichten: 59
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 11:31
ik bedoelde niet Agircan, maar Barakzai. die mis ik

Al stond hij gister bij de B2 ook wissel en stond Panka op zijn plek centraal achterin
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Do 8 okt 2009 18:28
Door blessures van andere spelers mocht Tannane alsnog meedoen aan de trainingsstage. Gazarjan van FC Groningen krijgt trouwens pas op zijn 18de een Nederlands paspoort, dus tot die tijd zal hij niet in aanmerking komen voor Oranje. Zelfde zal gelden voor de twee spelers van PSV die uit Angola of andere Afrikaans land komen.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 10 okt 2009 12:16
Oranje onder de negentien heeft met 4-2 gewonnen tegen Frankrijk. Voor Ajax begon Burnet, Bonevacia, Castillion in de basis terwijl van Rhijn en Jozefzoon invielen voor Oranje.

Opstelling onder 19

Jeroen Zoet; Tim Eekman, Bart Schenkeveld, Imad Najah, Lorenzo Burnet; Jordy Clasie, Steven Berghuis (72. Ali Messaoud), Roly Bonevacia (81. Ricardo van Rhijn); Rajiv van La Parra, Geoffrey Castillion (81. Charlton Vicento), Jerson Cabral (72. Florian Jozefzoon).

Ook onder 17 speelde een oefeninterland en de tegenstander was Zweden. De wedstrijd eindige in een gelijkspel namelijk 4-4.

Opstelling onder 17:

Opstelling Nederland: Stan Berrevoets (Ajax), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Feyenoord), Dico Koppers (Ajax), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Adam Maher (AZ), Oguzhan Özyakup (Arsenal), Ouasim Bouy (Ajax), Shabir Isoufi (Feyenoord), Luc Castaignos (Feyenoord), Ola John (FC Twente/Heracles).

Wissels: 46. Berrevoets vervangen door Hobie Verhulst (AZ), 46. Bouy vervangen door Kevin Jansen (Feyenoord), 57. Maher vervangen door Bryan Smeets (MVV), 63. Veltman vervangen door Ruben Ligeon (Ajax), 63. Martins Indi vervangen door Martijn de Vries (Excelsior), 67. John vervangen door Bob Schepers (Cambuur Leeuwarden), 70. Koppers vervangen door Mats van Huijgevoort (Feyenoord), 70. Isoufi vervangen door Jerry van Ewijk (Vitesse/AGOVV), 70. Castaignos vervangen door Tom Boere (Ajax), 80. De Vrij vervangen door Maikel Verkoelen (PSV).

Meer info kun je vinden op OnsOranje
altijdajaxcied

Forum berichten: 53
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:06
Alle ajacieden dus mee naar Nigeria!
keko

Geplaatst: Ma 26 okt 2009 18:55
De toekomst van het voetbal van Nederland is slecht. België zou best zijn omdat de talenten zoals Hazard, Lukaku, Dembele, Ritz, Witzel, enz., Nederland niet hebben. het beste talent van Ajax ,met hoofd en schouders boven de rest is Eriksson, maar Deens.

Het enige echte talent van Netherland, is Ozyakup, Castaignos, Krul en Bruma. Dat is allen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=88877
D_skilled

Geplaatst: Ma 26 okt 2009 19:01
Wordt overdreven. De Nederlandse nationale jeugdelftallen presteren altijd slecht op jeugdtoernooien, op Jong Oranje na dan met Foppe. Ik maak me er niet druk om. Aan zulke jeugdtoernooien doen vaak spelers mee die fysiek veel verder zijn dan de Nederlandse talenten. Echter, hebben onze jeugdspelers een betere basis en hebben ze individueel meer talent.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 19:11
Inderdaad. Kan me een periode herinneren dat de jeugdspelers van een kwart eeuw geleden er flink van langs kregen en alles wat Belgie (Scifo) was was Hosanna. Als je dan nagaat wie de Nederlandse generatiegenoten waren van Scifo.....dat waren niet de minsten. :mrgreen:

En zo is het nog steeds. Het Nederlandse talent rijpt langzamer dan de meeste andere jeugdteams in het buitenland.
Bart

Geplaatst: Di 3 nov 2009 16:56
Citaat:
Ajax hofleverancier Oranje onder 19

dinsdag 03 november, door Parajax, Amsterdam, 14:01u, KNVB
Wim van Zwam heeft achttien spelers opgeroepen voor zijn selectie van Oranje onder 19. De coach van de KNVB-ploeg gaat met zijn achttien mannen naar Malta, waar de Nederlanders een EK-kwalificatietoernooi staat te wachten. Met zeven Ajacieden is de Amsterdamse ploeg hofleverancier.

Van 8 tot 18 november speelt het Nederlands Elftal voor spelers onder de 19 jaar drie wedstrijden. Donderdag 12 november speelt Oranje tegen gastland Malta, zaterdag 14 november moet Cyprus worden verslagen en op dinsdag 17 november wacht een confrontatie met Tsjechië.

Buiten de achttienkoppige selectie heeft Van Zwam ook een standby-lijst opgesteld, voor het geval er blessures binnen de ploeg zijn. Op deze lijst staan dertien spelers.

Doel: Jeroen Zoet (PSV), Marco Bizot (Ajax).

Verdediging: Ricardo van Rhijn (Ajax), Lorenzo Burnet (Ajax), Imad Najah (PSV, foto), Tim Eekman (Feyenoord), Bart Schenkeveld (Feyenoord), Ties Evers (De Graafschap)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Rodney Sneijder (Ajax), Roly Bonevacia (Ajax), Davy Pröpper (Vitesse/AGOVV), Steven Berghuis (FC Twente)

Voorhoede: Jerson Cabral (Feyenoord), Rajiv van la Parra (SM Caen), Charlton Vicento (ADO Den Haag), Lorenzo Ebecilio (Ajax), Geoffrey Castillion (Ajax)

Voetbalzone.nl
Bart

Geplaatst: Wo 20 jan 2010 21:44
Citaat:
Ajax hofleverancier van Onder 16

KNVB-coach Ruud Dokter heeft de namen bekendgemaakt van het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar, dat begin februari aantreedt in een sterk bezet, vierlandentoernooi in Portugal.

Naast de wedstrijd tegen het gastland speelt Nederland tegen Italië en Ierland.

De voorlopige selectie bestaat uit de volgende 33 spelers:

Jordy Toorenburg (ADO Den Haag), Bas Kuipers, Derwin Martina, Gyliano van Velzen, Peter Leeuwenburgh, Boban Lazic, Danzell Panka en Darren Rosheuvel (allen Ajax), Joris van Overeem (AZ), Terence Kongolo, Kyle Ebecilio, Vincent Janssen, Boy de Jong, Lucas Woudenberg en Karim Rekik (allen Feyenoord), Michael Chacon lbarguen en Michaël Birnie (RJO Heerenveen Emmen), Kenji Gorré (Manchester United), Daan van Disveld en Niek van Ginkel (NEC/FC Oss), Memphis Depay, Thomas Horsten, Menno Koch, Farshad Noor en Eric Verstappen (allen PSV), Erwin Nuyting (RBC Roosendaal), Adnan Bajic, Anas al Shebani en Jetro Willems (allen Sparta Rotterdam), Coen Gortemaker en Daniel Tole (FC Twente Academie), Mohammed Osman (Vitesse/AGOVV) en Rewien Ramlal (Willem II/RKC).

De selectie wordt na het weekend van 23/24 januari teruggebracht naar 22 spelers. Ajax is vooralsnog hofleverancier met zeven spelers, gevolgd door Feyenoord(zes) en PSV(vijf). Een opvallende naam is verder Kenji Gorré van Manchster United, zoon van Dean Gorré, oud-voetballer van onder andere Feyenoord en Ajax.

Nike Friendlies 2009

Onder 16, het elftal voor spelers die geboren zijn op of na 1 januari 1994, speelt als opleidingselftal alleen oefeninterlands. In december haalde het nog een tweede plaats tijdens de Nike Friendlies 2009 in de Verenigde Staten. Zowel van het gastland (3-0) als van Portugal werd gewonnen (2-1). De latere winnaar Brazilië was echter met 2-0 te sterk.

Onsoranje.nl
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 1 Leden online: 0 Actieve leden: 1.892
Berichten: 213.634 Onderwerpen: 2.466 Nieuwste lid: jasonsmith
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.533.303 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax-jeugd bij Oranje
Ga
Zoeken: