Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:54
|
|
Jij bent in puur verdedigend opzicht behoorlijk onder de indruk van Van der Meulen, toch Demos?
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:57
|
|
Citaat: Jij bent in puur verdedigend opzicht behoorlijk onder de indruk van Van der Meulen, toch Demos?
In de B vond ik hem op kracht voetballen, hard genoeg en snelheid op basis van die kracht. In de A heb ik hem wel eens zien falen, maar dat mag. Aanvallend deed hij weinig in de wedstrijden die ik hem heb zien spelen. Ik noemde hem omdat zijn naam er wel bij staat, maar niet vetgedrukt als Ajacied!
Ik heb dit seizoen de A nauwelijks gevolgd, kwestie van tijd en namen. Ik ken ze wel en wonderen verwachtte ik niet van deze selectie.
Laat hij zich maar ontwikkelen, Jong Ajax, uitlenen en dan zien we wel over een paar jaar hoe sterk hij is. Verdedigers hebben vaak wat meer tijd nodig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 23:03
|
|
Maar bleef Van der Meulen vooral overeind vanwege z'n fysieke aspecten? Daar ben ik namelijk een beetje huiverig voor, want dat kan na de jeugdselecties opeens afgelopen zijn. Zie je Van der Meulen ook wel eens sterk spelen in de zone? Hoe speelt hij het liefst?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 10:58
|
|
Citaat: Vergeten jullie Tim v.d. Meulen niet? Scheelt weer een naam
Van iedere selectie zullen toch maar twee à drie het eerste halen en of ze daar dan basisspelers worden????
Voor mij een onbegrijpelijke keus dat die er niet bij is, is Tommy Overtoom. Hij staat op de standby lijst.
Citaat: Maar bleef Van der Meulen vooral overeind vanwege z'n fysieke aspecten? Daar ben ik namelijk een beetje huiverig voor, want dat kan na de jeugdselecties opeens afgelopen zijn. Zie je Van der Meulen ook wel eens sterk spelen in de zone? Hoe speelt hij het liefst?
Laat ik het zo zeggen, hij maakt enorm veel goed door zijn fysieke kracht, hardheid, reactievermogen, snelheid en over de lucht is hij moeilijk te kloppen. Hij kan een aanval lezen en inzicht hebben dat de pas op de spits aan zal komen en hem abrupt beeindigen. Hij is totaal niet wendbaar en moet op dat vlak nog doorgroeien. Het is een breker. Type Jaap Stam. Hij voetbalt het liefst dus in de mandekking. In een 4-3-3 formatie met een voorstopper vind ik hem redelijk ogen. Maakt nog persoonlijke fouten, en hoewel de weerstand te licht is om echt te kunnen oordelen of hij in de zone uitstekend uit de voeten zou kunnen. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zijn lange bal vind ik nog te wild. En je moet niet verwachten dat hij met de bal aan de voet durft op te bouwen. Die taak laat hij liever aan de backs over, daarom blijft het ook meestal bij breedtepassen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 21:58
|
|
Oranje onder 17 heeft zich voor EK geplaatst ! Met 2-0 werd er gewonnen van Hongarije, terwijl Bosnie verassend verloor. Sneijder en Castillion scoorden voor Oranje.
Het EK begint op 4 mei in Turkije. Wordt sowieso live uitgezonden door Eurosport. Als het een beetje meezit, roept de bondscoach 7 Ajacieden op. Sowieso zal hij er 5 oproepen.
Wat wel enigzins jammer is, is dat de beste spelers van Ajax dan ontbreken op Eurovoetbal (www.eurovoetbal.nl) wat in Groningen gehouden word. Maar gelukkig mag elk team 3 eerste jaars A-tjes opstellen, dus kan Ajax nog met een vrij sterk team komen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 22:39
|
|
Opvallend dat Bonevacia en Van Rhijn geen basisspelers zijn bij Oranje. Jozefzoon was geblesseerd, toch?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 22:43
|
|
Citaat: Opvallend dat Bonevacia en Van Rhijn geen basisspelers zijn bij Oranje. Jozefzoon was geblesseerd, toch?
Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 05:56
|
|
Citaat: Oranje onder 17 plaatst zich voor EK
bron: voetbalprimeur.nl
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar heeft zich alsnog gekwalificeerd voor het Europees Kampioenschap voetbal. De talenten van ons land wonnen de laatste wedstrijd in Apeldoorn met 2-0 van Hongarije.
Oranje was voorafgaand aan de laatste wedstrijd afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd die Bosnië-Herzogovina speelde tegen Noorwegen. In de eerste wedstrijd werd van Bosnië verloren met 0-1.
Na twee wedstrijden spelen stond de ploeg van Bosnië bovenaan in de kwalificatie-poule met vier punten, gevolgd door Oranje met drie punten.
Nederland won in Apeldoorn met 2-0 van Hongarije door doelpunten van de Ajacieden Geoffrey Castillion en Rodney Sneijder. Bosnië-Herzegovina zich liet verrassen door het al uitgeschakelde Noorwegen: 2-0. Waardoor Oranje alsnog de tickets mocht bestellen voor de eindronde die plaats zal vinden van 4 tot en met 16 mei in de Turkse badplaats Antalya
Mooi dat het weer twee spelers van Ajax B1 zijn die de wedstrijd beslissen. Ik was even bang dat Oranje-17 zich niet zou plaatsen wat echt zonde zou zijn omdat ze dit EK zouden kunnen willen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 11:44
|
|
Citaat: Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
Imad Najah is ook een uitstekende vervanger voor Ricardo van Rhijn. Ben wel benieuwd of ie zijn basisplek zal terugkrijgen. Jeffrey Bruma is onomstreden, dus die is al soiewso verzekerd van een vaste sterk. Ik ben benieuwd.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 12:33
|
|
Citaat: Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
Imad Najah is ook een uitstekende vervanger voor Ricardo van Rhijn. Ben wel benieuwd of ie zijn basisplek zal terugkrijgen. Jeffrey Bruma is onomstreden, dus die is al soiewso verzekerd van een vaste sterk. Ik ben benieuwd.
Dat is zeker waar. Maar dat is alleen maar prettig voor de bondscoach, ik ga er vanuit dat Van Rhijn met Bruma centraal komt en Najah of Eekman rechtsback. Van Rhijn was in het begin van het seizoen zelf aanvoerder, dus die zal niet snel uit de basis verdwijnen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 14:32
|
|
Belangrijk is dat onze spelers tegen sterkere tegenstanders spelen, daar leren ze nog iets van. Van de huidige B1 speelt nu Rodney Sneijder al een paar wedstrijden in de A1 en is Florian Jozefzoon al een paar keer ingevallen (Ricardo van Rhijn nu ook één keer?)
Geoffrey Castillion en Roly B niet!
Hoeveel doelpunten heeft Geoffrey gemaakt in de kwalificatiewedstrijden? Nu twee en één assist, m.a.w. drie van de vier keer bij een doelpunt betrokken. In het vorige kwalificatietoernooi had hij of vijf keer gescoord en één assist en één keer niet bij een doelpunt betrokken of zes keer gescoord! Een aardige gemiddelde!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 14:49
|
|
Citaat: Belangrijk is dat onze spelers tegen sterkere tegenstanders spelen, daar leren ze nog iets van. Van de huidige B1 speelt nu Rodney Sneijder al een paar wedstrijden in de A1 en is Florian Jozefzoon al een paar keer ingevallen (Ricardo van Rhijn nu ook één keer?)
Geoffrey Castillion en Roly B niet!
Hoeveel doelpunten heeft Geoffrey gemaakt in de kwalificatiewedstrijden? Nu twee en één assist, m.a.w. drie van de vier keer bij een doelpunt betrokken. In het vorige kwalificatietoernooi had hij of vijf keer gescoord en één assist en één keer niet bij een doelpunt betrokken of zes keer gescoord! Een aardige gemiddelde!
Ik deel je meing volledig. Het lijkt er ook op dat nu enkele spelers vaker op de bank zitten bij de A1. Sneijder, Josefzoon, Castillion, Ottenhoff, van Rhijn hebben iig een keer of meer meegedaan.
Volgens mij heeft Castillion nu 7 keer gescoord in de kwalificatie. Hij scoorde ook nog 1x in een oefenduel met Oranje. Ook in de competitie is hij aardig op dreef met 16 doelpunten. Ebecilio scoorde trouwens 11x.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 20 maa 2008 01:17
|
|
Castillion scoort niet alleen zelf, maar laat ook anderen scoren. Hij lijkt mij de toekomsige spits van Ajax!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 27 maa 2008 12:25
|
|
Citaat: Van der Heijden scoort voor Nederlands Beloftenelftal
27 maart 2008
Het Nederlands Beloftenelftal heeft de oefeninterland tegen Jong Tunesië met 3-1 verloren. In het stadion El Menzah in Tunis nam Jong Ajax-speler Jan-Arie van der Heijden woensdag de enige treffer van Oranje voor zijn rekening. Voor Oranje U18 en Oranje U19 kwamen ook Ajacieden in actie. KNVB-coach Hans Schrijver selecteerde ook Mitchell Donald, Jeffrey Sarpong en doelman Marco van Duin vooor de trip naar Noord-Afrika.
Woensdagavond oefende Oranje voor spelers tot negentien jaar in Rijnsburg tegen Tsjechië. Het duel eindigde in 1-1. Daley Blind begon in de basis en werd in de 45e minuut vervangen door een andere Ajacied: Christian Supusepa. Voor Supusepa liep de wedstrijd niet goed af. Hij verliet in de 59e minuut het veld met een zware blessure. Volgens de KNVB gaat het vermoedelijk om een scheenbeenbreuk.
Ten slotte versloeg Oranje voor spelers tot achttien jaar in een oefenwedstrijd Zwitserland met 2-0. Ajacied Jarchinio Antonia deed een uur mee bij het team van bondscoach Wim Koevermans. Timothy van der Meulen kwam alleen de tweede helft in actie.
Ajax Online
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 11:15
|
|
Citaat: Ajax hofleverancier EK-selectie onder 17
Geschreven op vrijdag, 25 april om 12:00
bron: voetbalzone.nl
De selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar voor het Europees kampioenschap is bekend. KNVB-coach Albert Stuivenberg heeft achttien spelers opgeroepen voor de eindronde die plaatsvindt van 4 tot en met 16 mei in het Turkse Antalya.
Ajax is met zeven afgevaardigden hofleverancier. Feyenoord is met vijf spelers een goede tweede, terwijl PSV twee genodigden levert. Nederland is tijdens het Europese eindtoernooi in groep A gekoppeld aan het gastland Turkije, Schotland en Servië.
De groepsduels staan voor 4, 7 en 10 mei op het programma. De halve finales zijn op 13 mei, de finale wordt gespeeld op 16 mei. In groep B strijden Zwitserland, Frankrijk, Ierland en regerend Europees kampioen Spanje om de bovenste twee plaatsen die recht geven op de halve finale.
De EK-openingswedstrijd Turkije-Nederland (4 mei) is op papier een herhaling van de EK-finale drie jaar geleden. In 2005 versloegen de Turken het team van toenmalig KNVB-coach Ruud Kaiser met 2-0. Op 7 mei is Servië de opponent, het derde groepsduel is drie dagen later tegen Schotland.
De EK-selectie:
Roly Bonevacia, Lorenzo Burnet, Geoffrey Castillion, Lorenzo Ebecilio, Dico Koppers, Ricardo van Rhijn en Rodney Sneijder (allen Ajax), Oguzhan Özyakup (AZ), Jeffrey Bruma (Chelsea), Jerson Cabral, Jordy Clasie, Tim Eekman, Ricky van Haaren en Rajiv van La Parra (allen Feyenoord), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Youness Mokhtar en Jeroen Zoet (beiden PSV) en Fons Mulder (FC Utrecht).
Stand-bylijst:
Florian Jozefzoon en Rik Schouw (beiden Ajax), Robbert van der Post (Feyenoord), Danny Hoesen (Fortuna Sittard), Lion Kaak (De Graafschap), Quenten Martinus en Jurjan Wouda (beiden sc Heerenveen), Imad Najah (PSV), Shayron Curiel (Spartaan ’20), Ninos Gouriye (FC Twente/Heracles) en Hamza Konus (FC Utrecht).
Ik begrijp niet waarom Josefzoon niet bij de selectie zit.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:42
|
|
De laatste tijd is Josefzoon een beetje geblesseerd geweest en bij de vorige interlands van Onder 17 wist hij kennelijk niet te overtuigen. Van La Parra, die fysiek sterker is, krijgt dus voorkeur en PSV-er Mokhtar, die ook op andere posities kan spelen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:20
|
|
Ik heb het toernooi gezien en als die spelers hoger worden aangeslagen dan ziet het er niet goed uit voor Josefzoon..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:16
|
|
Citaat: Ik heb het toernooi gezien en als die spelers hoger worden aangeslagen dan ziet het er niet goed uit voor Josefzoon.. Jesefzoon is duidelijk een klasse beter dan wat Van La Parra op het toernooi heeft laten zien. Ik denk dat Oranje -17 meer aan Jesefzoon had gehad aangezien dei Castillion ook beter had kunnen vinden.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:22
|
|
1 maar . Of bedoel je dat als hij nog geblesseerd is .
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 21:09
|
|
Josefzoon is de laatste tijd niet fit. Anders had hij ook wel meegespeeld bij de B1 op het toernooi, maar daar ontbrak hij dus.
Off-topic: De Ajacieden met Onder 19 hebben zich niet geplaatst voor EK. Ze hebben toch een vrij aardig elftal staan met oa Mulder, Blind, Supusepa, Anita, Fer, Wijnaldum, Zeefuik, Barazite.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 10:46
|
|
Dit was overigens de reden dat de B1 dit weekend niet speelt:
Citaat: Onder 17 afgetroefd door Italianen
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar is op het vierlandentoernooi in Duitsland tegen een nederlaag aangelopen. Ondanks een snelle voorsprong bleken de Italiaanse leeftijdsgenoten net een maatje te groot (1-2).
Onder 17 begon slap aan de wedstrijd. Al binnen de minuut kregen de Italianen een levensgrote kans na een foute pass in de Nederlandse defensie. KNVB-coach Ruud Dokter zag vanaf de kant dat Italië dit buitenkansje onbenut liet.
Twee minuten later was het wél raak aan de andere kant. Onder 17 kreeg een vrije bal in het zestienmetergebied van de tegenstander. Nadir Ciftci (foto), spelend voor het Engelse Portsmouth, ging met succes achter de bal staan: 1-0. In de minuten die volgden kreeg Onder 17 enkele fraaie mogelijkheden om verder uit te lopen, maar dit gebeurde niet.
Initiatief uit handen
De Italianen namen vervolgens het initiatief over en gaven deze niet meer uit handen. Nog voor rust keek Onder 17 tegen een achterstand aan. Uit een corner halverwege de eerste helft viel de gelijkmaker, op slag van rust de verdiende 1-2. In de tweede herpakte Nederland zich wel, maar dit leidde niet tot grote kansen. Oranje-doelman Renze Fij had het juist razenddruk, maar de Italianen verzuimenden verder uit te lopen.
,,De nederlaag was terecht”, oordeelde KNVB-coach Dokter na afloop. ,,Vooral verdedigend stonden we niet goed en was de onderlinge communicatie niet optimaal. Daardoor speelden we ook teveel de lange bal, in plaats dat we gingen voetballen.” Een verklaring voor het mindere spel van Onder 17 is de samenstelling van het elftal. ,,We speelden met een compleet ander elftal als tegen Spanje (0-0, red.)”, aldus Dokter.
Nederland sluit het vierlandentoernooi dinsdag af met een wedstrijd tegen gastland Duitsland. Dat duel begint om 18.30 uur. Als laatste voorbereiding op het eerste kwalificatietoernooi oefent Onder 17 nog één keer voor eigen publiek. Polen is op 8 oktober de tegenstander. Plaats van handeling is het sportcomplex van hoofdklasser HHC Hardenberg.
WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN
Italië – Nederland 2-1 (2-1)
20.09.2008, Waldstadion in Hasborn (Duitsland)
Opstelling Onder 17: Renze Fij (FC Twente/Heracles), Leon van Dijk (FC Twente/Heracles), Maikel Verkoelen (PSV), Giliano Wijnaldum (AZ), Robert Oepkes (PSV), Peter van Ooyen (PSV), Thomas Bruns (FC Twente/Heracles), Ruben Ligeon (Ajax), Nadir Ciftci (Portsmouth), Mark Janssen (Willem II), Nigel Velder (Ajax).
Wissels: 70. Van Ooyen vervangen door Oguzhan Özyakup (Arsenal), 70. Bruns vervangen door Shabir Isoufi (Feyenoord).
Scoreverloop: 3. Nadir Ciftci 0-1, 24. Italië 1-1, 40. Italië 1-2.
KNVB.nl
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 10:54
|
|
Citaat: Nigel Velder (Ajax).
Dacht dat je scherp vandaag was Thomas, want Nigel Velder speelt helemaal niet bij Ajax maar bij Feyenoord. Evenals zijn tweelingbroer(tje) Anthony Velder.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 11:00
|
|
Ik ken helaas nog niet alle jeugdspelers, Skilled. Wel erg slordig van de KNVB, zeg!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 16 okt 2008 12:55
|
|
Even een update van deze topic:
Bij Onder 19 zit alleen Daley Blind. Timothy van der Meulen die wel bij onder 17 en onder 18 zat lijkt plaats gemaakt te hebben voor Jeffrey Bruma van Chelsea. Sergio Padt is kennelijk niet meer in beeld, nadat hij eerste doelman was bij onder 17 en onder 18.
De selectie van Onder 18 is nog niet bekend.
Bij Oranje onder 17 zijn vier Ajacieden opgeroepen: Doelman Warner Hahn, centrale verdediger Dico Koppers, middenvelder Ricardo Kip en aanvaller Cerilio Cijntje. Ze spelen in Italie een EK-Kwalificatietoernooi, waarvan de eerste 2 zich plaatsen voor de 2e ronde. Ruben Ligeon is nog geblesseerd, maar zit normaal gesproken ook bij de selectie.
Bij Onder 16 wederom veel Ajacieden, namelijk 6: verdedigers Fabian Sporkslede, Stefano Denswil, middenvelder Davy Klaassen en de aanvallers Davi Lizardo, Jip Bartels en Lesley de Sa. Zij spelen binnenkort in Frankrijk een oefentoernooi tegen Frankrijk, Italie en Uruguay. Doelman Maurits Schmitz staat op de stand-by lijst. Ouasim Bouy is een tijd geblesseerd geweest en ontbreekt daardoor.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 16 okt 2008 16:31
|
|
Zat Lizardo voordat hij bij Ajax terechtkwam ook al bij de nationale jeugdselecties, Chivu? Ik kreeg van anderen hier de indruk dat hij het tot nu toe zwaar heeft bij Ajax.
|