Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken:

Onderwerp: John Heitinga
Maker: 343Bekeken: 15124
Status: InactiefBerichten: 242
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 25 maa 2008 16:56
Is Johnny transfervrij ofzo, ik lees niet op Ajax.nl dat ze een akkoord hebben bereikt of dat Johnny vertrekt. Of heeft hij een clausule van €10miljoen ofzo?

Ik wenst hem het beste, maar dat weer een speler vertrekt zonder echt eerst een gouden rol te spelen voor Ajax vind ik bijzonder teleurstellend. Maarja, misschien was er geen perspectief, ik snap het allemaal niet hoor., En Atletico, speelt die ooit CL?? Ik kon me de woorden van Sneijder herinneren('Ik verlaat Ajax alleen voor de absolute top van Europa') en dat was het eerste wat in mij opkwam toen bekend werd dat hij naar Atletico ging. Zonde, als Real, Barca, Inter of Manchester hem wou kon ik me het goed voorstellen. Want met Atletico win je ook geen prijzen, wordt je niet een grote jongen. Als hij nog 1 jaar bij Ajax met succes had gevoetbald(C) dan had hij serieus die clubs aan de deur staan. Het is in mijn ogen een baalsituatie, zowel voor hem of voor ons. Doodzonde dat hij dit doet!!
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:00
Heitinga had inderdaad een clausule in z'n contract.

Het verschil tussen Heitinga en Sneijder is dat Sneijder de Europese top aankan en Heitinga niet. Dat Heitinga desalniettemin ook eens in een topcompetitie wil spelen begrijp ik dan ook wel. Er zijn weinig tot geen spelers die hun hele loopbaan in de Eredivisie willen spelen, zelfs al zou Ajax tot de Europese top horen. De grote competities blijven altijd trekken.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:23
Citaat:
10 Miljoen euro is een erg mooi bedrag. Nu maar hopen dat Ajax adequaat handelt en de vervanger binnen nu en een paar weken binnenhaalt, want voor dit geld kun je makkelijk een betere speler terughalen.

Heitinga wordt wel een van die zeldzame spelers waarbij het pijn doet om hem in een ander shirt te zien spelen. Dit vind ik nou een echte clubman. Zeventien jaar bij Ajax, het is niet niks. Ik hoop dat hij daar slaagt en zich op z'n gemak voelt. Johnny, bedankt!

Een mooi bedrag Thomas?? Ik vind het een fooitje voor zo`n speler !! De zoveelste keer dat zo`n vervloekte kloteclub uit Spanje/Italie een speler komt ophalen voor een schijntje, terwijl men daar waanzinnige bedragen betaald voor allerhande houthakkers en net zo makkelijk blijft kopen ook al hebben ze 200 miljoen euro schuld.
Daar zou die Platini eens iets aan moeten doen, zodat we voorgoed verlost zijn van die kloteclubs die zelf godverdomme nog geen platte speler op kunnen leiden en altijd maar weer lekker bij Ajax komen winkelen......lekker goedkoop. Ajax is de Aldi van de voetballerij geworden......in en in triest is het.
Natuurlijk gun ik Johnny het allerbeste, want hij verdient het, maar reken er aub niet op dat Ajax een goede speler terug zal halen voor dat geld.......dit is weer winst en dat doet het altijd goed bij de aandeelhouders..........nu Huntelaar nog voor een groot bedrag en "de club" draait weer een "topjaar"
Natuurlijk hebben ze gezegd dat het geld op het veld moet staan, maar Ajax beliegt en bedriegt ons toch allemaal al 11 jaar met z`n stompzinnige praatjes. Ik las net weer dat het contract met die Colin voor 2 jaar word verlengt......ik bedoel maar......daar heb je je vervanger van Heitinga............wat een club is dit geworden zeg........mag ik effe overgeven?
Eto'o

Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:45
Ik snap de emoties, Ad. Kijkend naar de transfermarkt en de kwaliteiten van Heitinga kan ik hier echter alleen maar tevreden mee zijn. In sentimenteel opzicht vind ik het natuurlijk wel jammer dat Heitinga weggaat, want het is een goede jongen en een echte Ajacied met willpower.

Ik kan alleen niet anders dan constateren dat er voor dit geld een betere vervanger te halen valt en je dan nog overhoudt ook. Of Ajax die vervanger weet te vinden is natuurlijk nog maar de vraag.
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:56
Het was natuurlijk te verwachten dat Johnny weg zou gaan en het schlemielige verlies van zondag heeft het besluit nog even versneld en versterkt. Ik vind het enorm kut, mijn hart huilt en het is enorm jammer dat hij "slechts" 10 miljoen oplevert. Maar het zij zo en ik gun mijn 'local hero' deze transfer van harte al had ik liever gezien dat hij naar een échte topclub zou gaan.
Eto'o

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 12:37
Citaat:
dinsdag 25 maart 2008
'Geen transfergedoe tijdens het EK'

Door MAARTEN WIJFFELS

WENEN - John Heitinga wacht het Europees kampioenschap niet af: hij heeft zijn keuze voor Atlético Madrid nu al gemaakt. De Ajacied breekt daarmee heel bewust met de traditie dat voetballers een prestigieus titeltoernooi graag te gelde maken. ,,Ik wil geen transfergedoe tijdens het EK.’’

In het vliegtuig op weg naar Oostenrijk kreeg John Heitinga gistermorgen al de felicitaties van ploeggenoten, persmensen, KNVB-bobo’s en sponsors. De verdediger van Ajax heeft ervoor gekozen de komende vijf jaar voor Atlético Madrid uit te komen. Nu Heitinga zijn keuze heeft gemaakt, moet de Spaanse subtopper die voorzet op korte termijn inkoppen.

Heitinga heeft in zijn Ajax-contract een gelimiteerde transfersom staan van tien miljoen euro. Op het moment dat Atlético dat bedrag op tafel legt, is het direct eigenaar van de 24-jarige Alphenaar, zonder dat Ajax nog over de voorwaarden van een transfer kan onderhandelen.

Omdat Atlético eerder dit seizoen al een poging deed Heitinga te halen, maar de speler toen nog de boot afhield, worden nu geen problemen meer verwacht. Gisteren heeft Atlético zich al gemeld om over de betalingstermijnen te praten.

Heitinga: ,,Ik heb mijn keuze gemaakt. Laten we zeggen dat mijn transfer op papier zeker is. Nu moet het nog in de praktijk rondkomen en daar vertrouw ik op.’’

Van de potentiële Oranje-internationals voor het EK is Heitinga de eerste speler die al in een vroegtijdig stadium kiest voor een transfer. Hij breekt met een traditie dat spelers voor wie veel interesse is, wachten met het kiezen van een nieuwe club tot ná een prestigieus titeltoernooi. Een goed EK of WK kan de interesse van clubs uit een hoger segment opwekken.

Een sprekend voorbeeld in deze is natuurlijk de transfer van Royston Drenthe van Feyenoord naar Real Madrid. Vorig jaar deelde de speler van Jong Oranje nog in de malaise bij Feyenoord, dat door een blunder van Drenthe in de play-offs zelfs plaatsing voor de UEFA Cup misliep. Het winnen van het jeugd-EK bracht hem bij Real, dat 13 miljoen euro voor hem neertelde.

John Heitinga, die al twee zware knieblessures overwon, kiest in deze fase van het seizoen al voor zekerheid. Ook al heeft Atlético Madrid niet de naam en faam van stadgenoot Real of FC Barcelona.

,,Ik heb al in een vroegtijdig stadium besloten dat ik geen transfergedoe wil tijdens het Europees kampioenschap. Daar wil ik straks alleen met voetbal bezig kunnen zijn,’’ stelde hij onlangs.

Atlético vindt hij ‘een mooie club in een uitdagende competitie’. Van zijn vriend Wesley Sneijder hoort hij geweldige verhalen over Madrid en Heitinga is iemand die ’sochtends bij het wakker worden meteen de zon wil zien.

Bondscoach Marco van Basten reageerde positief. ,,Voor Heitinga is het een mooie stap in zijn carrière,’’ aldus de man die volgend seizoen Ajax traint. ,,Hij is eraan toe om in de Spaanse competitie te spelen. Ik gun het hem wel, hij heeft er hard voor gewerkt.’’

Heitinga’s clubgenoot Maarten Stekelenburg is de enige andere potentiële EK-ganger die nu al een knoop heeft doorgehakt. Voor de doelman was interesse van Tottenham Hotspur, maar hij blijft bij Ajax omdat hij zich nog niet klaar voelt voor het buitenland. Voor de rest wachten spelers af.

Andere Oranje-internationals in de picture, zoals Klaas Jan Huntelaar, Rafael van der Vaart en Demy de Zeeuw, hebben geen tijdslimiet op een mogelijke transfer geplakt.

Huntelaar staat op de nominatie om het eerste eindtoernooi met Oranje uit zijn loopbaan mee te maken. Mocht de komende maanden blijken dat een absolute topclub hem wil, dan kan in zijn ogen ook de maand juli nog een passend moment zijn om te gaan. Huntelaar heeft géén gelimiteerde afkoopsom.

Van der Vaart is gebrand om na twee mislukte toernooien (EK 2004 en WK 2006) te schitteren in Oostenrijk en Zwitserland. Als dat lukt, zullen de Europese topclubs in de rij staan. Op basis van het Webster-arrest kan hij wellicht voor een habbekrats weg bij Hamburger SV.

,,Rafael valt deze zomer onder de bepalingen in het arrest, maar juristen bekijken nog hoe het arrest precies moet worden geïnterpreteerd,’’ stelt zaakwaarnemer Sören Lerby. In januari sprak HSV al met Juventus over Van der Vaart.

Er zijn ook internationals voor wie het EK niets zal veranderen. Ruud van Nistelrooy, Robin van Persie, Wesley Sneijder en Ryan Babel spelen nu al bij topclubs en zullen daar blijven. Een paar echelons lager geldt datzelfde. Spelers als Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler, Henk Timmer en Denny Landzaat komen na het EK weer voor Feyenoord tegen Utrecht en NAC uit.

AD.nl
basementstyle

Forum berichten: 140
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 13:18
Het kwam hard aan toen ik het las gisteren.
Ik had stiekem gehoopt dat John zou blijven.
Tuurlijk begrijp ik zijn drang om in een grotere competitie te spelen.
Hopelijk handelt Ajax resoluut, een kopen we een sterke klasse A speler.
10 miljoen vind ik weinig, maar als dat in zijn contract is opgenomen,
dan is het niet anders.
Eto'o

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 13:25
Waarom vind je 10 miljoen euro weinig, Basementstyle? Als ik om me heen kijk is dat gewoon een hoger dan marktconform bedrag. Heitinga is geen topper en gaat niet naar een topclub.
basementstyle

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 13:28
Citaat:
Waarom vind je 10 miljoen euro weinig, Basementstyle? Als ik om me heen kijk is dat gewoon een hoger dan marktconform bedrag. Heitinga is geen topper en gaat niet naar een topclub.

Weinig is een groot woord Thomas.
Het verbaasde me gewoon enigzins, en het eerste wat er in me op kwam, was het feit dat ik 10 miljoen gewoonweg een klein bedrag vind voor een type Heitinga.
Geen Europese topper, maar wel een klasse speler.
Met 15 á 20 miljoen zou ik content zijn.
Eto'o

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 13:30
Natuurlijk zie ik dat ook liever, maar je moet wel kijken naar wat er normaal is. Waar heb jij de laatste jaren een subtopper van een grote competitie tussen de 15 en 20 miljoen uit zien geven aan een verdediger van het niveau Heitinga?
basementstyle

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 17:20
Citaat:
Natuurlijk zie ik dat ook liever, maar je moet wel kijken naar wat er normaal is. Waar heb jij de laatste jaren een subtopper van een grote competitie tussen de 15 en 20 miljoen uit zien geven aan een verdediger van het niveau Heitinga?

Als je het zo bekijkt, dan heb je gewoon gelijk Thomas.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Wo 26 maa 2008 19:12
Gewoon de beste verdediger van NL, voor Boulah werd 12 milj. betaald door Chelsea. Hij kan goed doordekken, noem mij nog maar eens zo'n speler. 10 milj. is weinig, maar als dat in zijn contract stond dan is het niet anders.. Alleen zonde dat hij Atletico boven Ajax verkiest, daarin kan ik me niet inleven. Zeker nadat MvB had gezegd dat het geld op het veld gaat komen te staan, oftewel dat hij weer een team wil hebben waarmee weer faam kan worden gemaakt. En als je dan vertrekt, ga dan naar de absolute top. Want met Atletico win je geen titels, geen CL's en wordt je niet 1 van de grote jongens in Europa. En in mijn ogen in is hij dat gewoon: een mooie pass, een sterk lichaam en speelt altijd met passie(fel en met emotie). Zonde!!
Eto'o

Geplaatst: Wo 26 maa 2008 19:32
Ten eerste vertrok Boulahrouz vanuit een club die op dat moment Champions League ging spelen omdat het als tweede was geëindigd in de Bundesliga. En hij ging dus naar een absolute topclub in Europa. Dan is 12 miljoen dus leuk en aardig, maar dat bevestigd alleen maar mijn redenering dat 10 miljoen euro voor Heitinga gewoon meer dan marktconform is. Hij vertrekt immers vanuit de Europese middenmoot naar Spaanse subtop.

We hebben inderdaad de belofte dat het kapitaal op het veld komt te staan, maar dat kan nog steeds hoor. Voor minder dan 10 miljoen is er makkelijk beter te vinden dan Heitinga.
Ad

Geplaatst: Do 27 maa 2008 17:41
Citaat:
We hebben inderdaad de belofte dat het kapitaal op het veld komt te staan, maar dat kan nog steeds hoor.

Ik geloof er alleen nu al niet meer in Thomas, want ook v Basten neemt schijnbaar genoegen met middelmaat en Ajax-onwaardige spelers. Die club komt er nooit meer bovenop, een stelletje leugenaars en bedriegers zijn het.
Ieder jaar weer hetzelfde geouwehoer en belofte`s en er komt geen zak van uit. Het enige wat elk jaar uitkomt is de verkoop van de beste spelers.....desnoods op de laatste transferdag.....als de Ajax NV maar winst maakt.
Ben zeer benieuwd hoeveel mensen zich komend seizoen voor de 12e keer in successie voor de gek laten houden en weer een seizoenkaart aanschaffen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 27 maa 2008 17:50
Een hele selectie van toppers is gewoon niet betaalbaar, Ad.
basementstyle

Geplaatst: Do 27 maa 2008 20:46
Daarom moet je dat ook combineren lijkt me.
3 á 4 toppers, en daarnaast spelers die hun goed kunnen aanvullen annex bedienen
Ad

Geplaatst: Do 27 maa 2008 21:34
Citaat:
Een hele selectie van toppers is gewoon niet betaalbaar, Ad.

Dat realiseer ik me terdege Bertje, maar volgens mij bestaat de selectie van Pisvee ook al jaren niet uit toppers, maar ze presteren wel.......zelfs als de beste spelers worden verkocht.
Er is een groot verschil tussen het aantrekken van bv Makaay en Urzaiz, om maar eens wat te noemen. Het gaat mij om de eerlijkheid, Zeg gewoon dat je er geen blauwe rotcent in wilt steken en dat we de komende jaren genoegen zullen moeten nemen met de plaatsen 2 tm 5.......want dat zijn de harde feiten.
Bertje

Geplaatst: Do 27 maa 2008 22:48
Akkoord, maar dan is het aanblijven van Colin op zich dus geen aanleiding om te denken dat we het kampioenschap schriftelijk kunnen afdoen. Het gaat om wat er gaat komen en niet om wat er gaat vertrekken.
Ad

Geplaatst: Vr 28 maa 2008 17:36
Citaat:
Akkoord, maar dan is het aanblijven van Colin op zich dus geen aanleiding om te denken dat we het kampioenschap schriftelijk kunnen afdoen. Het gaat om wat er gaat komen en niet om wat er gaat vertrekken.

Nou vriend van mij mogen er wel een stuk of 16 opkrassen hoor.....geen kloot uitvoeren, kutwedstrijden spelen, geen beleving en emotie maar WEL grote salarissen opstrijken.....weg ermee !!!
Ik heb het in een ander topic ook al aangekaart......mijn geloof in Marco is niet zo groot. Ik denk dat we door Ajax voor de zoveelste keer in successie belogen worden en gek worden gemaakt met een dooie mus. Ik heb het rotte gevoel dat mijn maag zal omdraaien als ik de selectie zie voor het nieuwe seizoen. :-?
H+10

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 20:33
Ik weet niet of jullie op de hoogte zijn van de pogingen van ene Elwin Schmid om John te proberen over te halen langer te blijven middels een website? Nouja, da's dus jammerlijk mislukt maar nu heeft die gast iets anders bedacht en dat is dat onze John een waardig en groots afschied verdient middels allerlei sfeeracties tijdens de wedstrijd tegen Heracles en heeft daarvoor contact gezocht met Ajax. Die willen op zich wel meewerken maar willen nog niet aangeven tijdens welke wedstrijd dit zal gebeuren ivm de plee-offs. De kans bestaat dus dat John een afscheid krijgt bij een matig bezochte match. Elwin heeft nu, zo las ik op ajaxshowtime de supporters opgeroepen om te mailen naar H.Voors@Ajax.nl of info@ajax.nl met als onderwerp "Johnny verdient een groots afscheid' om er zo voor te zorgen dat John ook daadwerkelijk een geweldig afscheid krijgt. Ik ben voor, dus ik ga mailen (al weet ik niet of het zin heeft maar beter iets geprobeerd dan niet).
Bertje

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 20:38
Wat moet er in het mailtje staan?
H+10

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 20:46
Citaat:

Nou dat John een groots afscheid verdient en wel tijdens de wedstrijd tegen Heracles en niet tijdens zo'n suffig plee-off duel in een matig bezet stadion. Lees ander het artikel maar eens op www.ajaxshowtime.com dan wordt het misschien wat duidelijker of www.heitingaisajax.punt.nl
Ad

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 23:25
Citaat:

Nou dat John een groots afscheid verdient en wel tijdens de wedstrijd tegen Heracles en niet tijdens zo'n suffig plee-off duel in een matig bezet stadion. Lees ander het artikel maar eens op www.ajaxshowtime.com dan wordt het misschien wat duidelijker of www.heitingaisajax.punt.nl

Mijn mail is al weg, want ik vind ook dat Heitinga (en Huntelaar) door een vol stadion moeten worden bedankt voor hun geweldige bijdrage aan de club in deze beroerde jaren.
Perry Patana

Forum berichten: 101
Geplaatst: Di 1 apr 2008 11:11
We gaan Johnny enorm missen. Heeft een onzettend goede mentaliteit, een goeie trap en is publiekslievling. Verdedigend maakt hij nog wel erg veel fouten vind ik en ik houd m'n hart vast dat hij niet door de mand gaat vallen bij Atletico Madrid. Zullen zijn verdedigende kwaliteiten voldoende zijn? Zullen ze die andere kwaliteiten ook waarderen?
Ties

Forum berichten: 4
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 21:21
Hoi!

Ik weet niet of we hem heel erg gaan missen. Voor tien miljoen kun je best iets doen.

Eindelijk weer een speler van wie we fatsoenlijk afscheid kunnen nemen. Dat was lang geleden!
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.226 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken: