Auteur
|
Bericht
|
swanski
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:11
|
|
Citaat:
Laat het klinken als : Jol wil 4/4/2 omdat dat het beste past bij dit Ajax.
No offense
Ik had het misschien beter moeten uitleggen, maar ik dacht zo begrijpt iedereen ook wel dat een 4-3-3 opstelling maken geen nut heeft omdat Jol de baas is.
Jij vindt blijkbaar 'we moeten dat accepteren' een negatieve lading hebben, maar dat is niet zo bedoeld.
Dat zeg ik... Je was me net voor
Ligt denk ik meer aan thyza zoals je aan mijn posting kunt lezen. Maar ik begrijp hem wel. 4-4-2 is nou eenmaal nieuw voor ons allemaal.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:51
|
|
Kan wel dat Jol 4-4-2 wil met vleugel middenvelders. Maar waarom wil hij dat? Daar hebben we niet de (goede) spelers voor. Ik bedoel, Flurby kan naar mijn mening het nivau Ajax niet aan en Rommedal en zeker Kennedy al helemaal niet!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 16:21
|
|
En nu, guy_ajax?
Effectief en attent gespeeld, maar helaas kan dat bij Rommedahl een week later allemaal weer anders zijn..
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 16:21
|
|
Waarom noem je hem niet gewoon Urby of Emanuelson?
Overigens een goal van Rommedahl, doet ie goed.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 17:41
|
|
Citaat: Waarom noem je hem niet gewoon Urby of Emanuelson?
Ja, ik vind de naam Flurby ook vrij irritant en respectloos.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 17:48
|
|
Ja inderdaad, je kan hem wat minder vinden maar noem hem gewoon bij z'n naam. Emanuelson is wel een echte Ajacied en komt uit de jeugdopleiding.
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 17:54
|
|
Rommedahl speelde goed, maar hij mag wel gaan trainen op afwerken sjonge jonge jonge. Al die kansen die hij kreeg mochten er wel in. Ff trainen Dennis, al zie ik alsnog liever Aisatti maarja.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 18:35
|
|
Citaat:
Laat het klinken als : Jol wil 4/4/2 omdat dat het beste past bij dit Ajax.
No offense
Ik had het misschien beter moeten uitleggen, maar ik dacht zo begrijpt iedereen ook wel dat een 4-3-3 opstelling maken geen nut heeft omdat Jol de baas is.
Jij vindt blijkbaar 'we moeten dat accepteren' een negatieve lading hebben, maar dat is niet zo bedoeld.
Dat zeg ik... Je was me net voor
Ligt denk ik meer aan thyza zoals je aan mijn posting kunt lezen. Maar ik begrijp hem wel. 4-4-2 is nou eenmaal nieuw voor ons allemaal.
Opzich een punt. Enige wat me beinvloed is de constante negativiteit op dit forum . Zelfs toen de Zeeuw kwam waren mensen van wat moet die kale neet hier dit dat zus zo. Ik mis de Amsterdamse bluf bij de supporters. Het is allemaal negativiteit.
Misschien idd een articulatiefout van mij :) .
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 18:51
|
|
Graag weer verder over Rommedahl.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 19:18
|
|
Je weet wat je aan hem hebt. Hij heeft loopvermogen, snelheid, inzet maar is bovenal taakbewust. Dat is tegenwoordig een groot pluspunt.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 19:59
|
|
Citaat: Rommedahl speelde goed, maar hij mag wel gaan trainen op afwerken sjonge jonge jonge. Al die kansen die hij kreeg mochten er wel in. even trainen Dennis, al zie ik alsnog liever Aisatti maarja.
hij was scherper dan Suarez, die moet dan nog maar harder trainen op afwerken?
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:01
|
|
Citaat:
Opzich een punt. Enige wat me beinvloed is de constante negativiteit op dit forum . Zelfs toen de Zeeuw kwam waren mensen van wat moet die kale neet hier dit dat zus zo. Ik mis de Amsterdamse bluf bij de supporters. Het is allemaal negativiteit.
Misschien hebben sommige supporters (zoals ik) wel een aversie tegen, in mijn ogen zwaar overschatte en vreselijk irritante, De Zeeuw. Moeten we het altijd allemaal met elkaar eens zijn? "Boer" De Zeeuw heeft overigens niets met Amsterdamse bluf te maken, zeggen dat we dit jaar met afstand kampioen worden wel. En dat we kampioen worden weet deze supporter met een afkeer van De Zeeuw wel zeker.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:09
|
|
Blijf erbij dat Rommedahl bruikbaar is, maar niet voor de basis. Af en toe in de basis, maar vooral invaller voor de counter. Z'n rendement is geweldig dit seizoen. Zijn spel vond ik op het AT slecht, vandaag vond ik het redelijk en de laatste 10-15 min zelfs goed.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:11
|
|
Citaat:
Misschien hebben sommige supporters (zoals ik) wel een aversie tegen, in mijn ogen zwaar overschatte en vreselijk irritante, De Zeeuw. Moeten we het altijd allemaal met elkaar eens zijn? "Boer" De Zeeuw heeft overigens niets met Amsterdamse bluf te maken, zeggen dat we dit jaar met afstand kampioen worden wel. En dat we kampioen worden weet deze supporter met een afkeer van De Zeeuw wel zeker.
Hij ''versneld'' het spel wel goed hoor.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:12
|
|
Citaat:
Misschien inderdaad een articulatiefout van mij :) .
Ik ben blij met De Zeeuw.
Maar ff waar jij het over had, komt denk ik ook door de laatste seizoenen hé. Was niet echt om trots op te zijn.
|
thyza
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:16
|
|
Citaat:
Misschien inderdaad een articulatiefout van mij :) .
Ik ben blij met De Zeeuw.
Maar even waar jij het over had, komt denk ik ook door de laatste seizoenen hé. Was niet echt om trots op te zijn.
ff weer ontopic: Daarom ben ik blij dat Rommedahl opeens in een ander licht terecht komt ipv de negatieve spiraal die rond Ajax hing voor een lange tijd. Om euforisch te zijn gaat een beetje ver, maar je merkt dat middelmatige spelers nu de kans krijgen zich te ontpoppen omdat het team achter hun solide staat, zodat spelers als Rommedahl vooruit kunnen kijken ipv constant mee te verdedigen. Die snelheid van hem kwam beter naar voren dan ooit. Ben benieuwd of dat ook zo is tegen PSV of Twente/AZ
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:20
|
|
Citaat: Waarom noem je hem niet gewoon Urby of Emanuelson?
Citaat:
Ja, ik vind de naam Flurby ook vrij irritant en respectloos.
Citaat: Ja inderdaad, je kan hem wat minder vinden maar noem hem gewoon bij z'n naam. Emanuelson is wel een echte Ajacied en komt uit de jeugdopleiding.
Ach.. vind het gewoon een dramatische speler. En waarom zal ik hem geen ''Flurby'' mogen noemen? Er zijn wel vaker ''nare'' namen over spelers bedacht hoor.. denk maar aan ''Cvitaniets''.
En ''een échte Ajacied'' valt ook wel mee hoor. Hij komt uit Amsterdam en uit de jeugdopleiding. Hij zal vroeger ook vast voor Ajax geweest zijn. Maar Donald, Stekelenburg, Sarpong etc. komen ook uit de jeugdopleiding en uit Amsterdam en omstreken. En zo zijn er nog wel meer hoor. Als Emanueslon gekocht zou zijn en in Eindhoven of Rotterdam geboren was dan was het een speler van niks.. Als hij bij PSV speelde dan lachte we hem helemaal uit.
Maar ik weet inmiddels wel dat het geen zin heef jullie over te halen over Urby (zo goed?), veel vinden hem geweldig enzo of gewoon goed. Ik dus niet, jammer dat er niet meer mensen het met mij eens zijn maar het zal wel aan mij liggen. Ik vind het gewoon een slechte speler die zwaar overschat wordt.
Laten we (als) we er verder op ingaan dat maar doen op het topic over Urby Emanuelson?
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 22:26
|
|
Los van het feit dat je Urby wel of niet goed vind, zo praat je niet zo over een Ajacied. Heel simpel Guy.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 11:29
|
|
Citaat: Je weet het nooit met Rommedahl
Dus stond hij zondag, als gevierde man met een doelpunt en assist achter zijn naam, ogenschijnlijk met dezelfde relativerende oogopslag voor de camera's als een half jaar geleden, toen hij tekst en uitleg gaf over zijn gedwongen vertrek bij Ajax. Marco van Basten zag het niet zitten in de snelle rechtsbuiten. NEC bood tijdelijk een oplossing.
Ook zijn woorden waren zondag van dezelfde strekking: ''Vorig jaar had de technische leiding geen vertrouwen in mij. Dat kan gebeuren. Ik ben naar Nijmegen gegaan om lekker te voetballen. Deze trainer heeft wel vertrouwen in mij.''
Dat zinnetje: ''Lekker voetballen.''
Na een gesprek met de Deense international, krijg je altijd het idee dat het voetballeven ongecompliceerd is. Althans, niet zo moeilijk als de media, enkele verwende vedettes of heetgebakerde trainers soms doen geloven.
In het geval van Rommedahl beperkt het voetbal zich tot rennen. Hard rennen. Dat sommigen hem daarom een beperkte voetballer noemen, deert de man niet die zeven seizoenen bij PSV onder contract stond, drie bij Charlton Athletic en al 75 interlands speelde.
Hij is razendsnel. Nog steeds, ook al is hij inmiddels 31 jaar oud.
Die snelheid acht Jol nuttig: ''Achter Suarez heb je diepte nodig.''
Tegen FC Groningen kwam de Uruguayaanse aanvaller inderdaad vaak naar de bal toe en dook Rommedahl in de gecreëerde ruimte. Maar dan?
Zijn voorzet is niet goed genoeg. Het rendement te laag. De passeerbeweging te voorspelbaar. Rommedahl heeft het allemaal al een keer gehoord. En telkens haalt hij zijn schouders op.
Onderschat door de buitenwacht? Jol rolde zondag bij de persconferentie zijn lippen nog maar eens nat voordat hij antwoord gaf. ''Dat is typisch Nederlands,'' zei hij weloverwogen. ''Volgens mij is Rommedahl een half jaar geleden nog uitgeroepen tot Deens voetballer van het jaar.''
Zo gek is de keuze voor Rommedahl als hangende rechtsbuiten dus niet, wilde Jol daarmee zeggen.
Ook de iets meer behouden spelende Kennedy Bakircioglü kan op die positie uit de voeten. Hij kreeg ook een aantal keer de kans in de voorbereiding, maar stond nu zelfs niet op het wedstrijdformulier.
Jol: ''Wij hebben Kennedy en Rommedahl voor deze positie. Dan kun je ze mooi op het paard zetten. Rommedahl maakt daar gretig gebruik van. Ook in de voorbereiding heeft hij wat goals en doelpunten op zijn naam.''
Zondag besliste Rommedahl de wedstrijd door de 2-0 te scoren. Het was een pareltje. Suarez brak door op links. Rommedahl stond op rechts. De technische staf, in zijn rug op de bank aan de zijlijn, schreeuwde hem naar de eerste paal, maar dat was Rommedahl toch al van plan. Hij zette vol de sprint in. Kroop voor zijn tegenstander Frederik Stenman en wipte met de buitenkant van zijn rechterschoen de bal over de grabbelende handen van doelman Luciano, die het hoogstandje van Rommedahl met een blessure moest bekopen.
De bal viel met een sierlijke krul over de doellijn. Einde wedstrijd.
Dat had al eerder gemoeten, vond ook Jol. ''Dat is het enige dat we niet goed hebben gedaan,'' zei hij.
Rommedahl kreeg tot drie keer toe de kans. Telkens was hij alert bij een afvallende bal. Eén keer werd zijn schot geblokt. Een andere keer trof hij het zijnet. Vlak daarna raakte hij de onderkant lat. ''Hopelijk benut hij de volgende keer meer dan één op vier kansen,'' beëindigde Jol het gesprek over de opvallende prestatie van Rommedahl.
En dus bleef toch de vraag hangen die Rommedahl altijd wel zal blijven achtervolgen, terecht of ten onrechte: is hij nu onderschat of overschat?
Dat is de pest met Rommedahl: je weet het eigenlijk nooit met hem.
Parool.nl
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 13:24
|
|
Citaat: Los van het feit dat je Urby wel of niet goed vind, zo praat je niet zo over een Ajacied. Heel simpel Guy.
Ook dat, maar op een discussieforum dat toch graag op een volwassen wijze over Ajax-gerelateerde zaken wil praten, vind ik dergelijke benamingen ook niet echt passen. Dat is meer iets voor Voetbalzone ofzo.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:48
|
|
Hij heeft in ieder geval geen voetbalverstand. Urby een dramatische voetballer? Kolder. De laatste 4 jaar geen wedstrijd meer van Ajax gezien?
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 19:27
|
|
Rommedahl was gisteren aardig op dreef. Dat kwam omdat die veel ruimte kreeg van FC Groningen en daar kan die dan van profiteren met zijn snelheid. Verder is het een nuttige speler die je er goed bij kan hebben in je selectie.
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 23:09
|
|
Deense voetballer van het jaar en zat op de bank bij Ajax. Snap alleen het verhuur niet dan vorig jaar en dat NEC hem niet wilde behouden is voor mij een raadsel. Of zal het met geld te maken hebben?
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 11:33
|
|
Simon Zwartkruis op VI.nl:
[list">'Het raadsel Rommedahl'
Het begon in Hoogeveen, op sportpark Bentincksdijk. Tijdens de oefenwedstrijd van Ajax tegen de amateurs van HZVV viel Dennis Rommedahl een half uur voor tijd in en leverde met drie panklare assists een niet geringe bijdrage aan de 11-0 overwinning.
Op de perstribune werden grapjes gemaakt. Hadden we hier misschien te maken met Piet Rommedahl, een onbekende halfbroer? Of had Finidi George zich vakkundig vermomd als Dennis Rommedahl?
Toegegeven, humor van de bovenste plank was het niet, maar de verwarring onder de vaste Ajax-volgers was dan ook groot. Naarmate de oefencampagne vorderde maakte het cynisme steeds meer plaats voor verwondering. Het was wel degelijk Dennis Rommedahl zelf die tegen Bristol City met een subtiel stiftballetje scoorde.
Die tegen Atlético Madrid slinks een penalty versierde en later met het hoofd scoorde. Die afgelopen zondag tegen FC Groningen Miralem Sulejmani per dienblad een doelpunt aanbood en zelf de beslissende tweede treffer binnentikte. Dat was allemaal Rommedahl, die raadselachtige voetballer uit Denemarken.
Twee jaar geleden vormde de rechteraanvaller ongewild de aanleiding van een stevige controverse tussen toenmalig trainer Henk ten Cate en technisch directeur Martin van Geel. Ten Cate had geen behoefte aan Rommedahl als nieuwe aankoop en gaf dat aan tijdens een gesprek met Van Geel.
Kort daarop zette de huidige technisch directeur van Roda JC Rommedahl bovenaan de lijst van gewenste versterkingen, tot ergernis van Ten Cate. Die ging uiteindelijk overstag, maar niet van harte. Rommedahl zou onder Ten Cate en zijn tijdelijke opvolger Adrie Koster nog flink wat wedstrijden spelen, totdat Marco van Basten het roer in Amsterdam overnam.
Die liet de Deense international een half jaar links liggen, waarna Rommedahl in de winterstop aan NEC werd verhuurd. Geen haan die er naar kraaide. Het wachten was op een transfer. Maar vorige maand meldde Rommedahl zich monter als altijd weer in Amsterdam.
Hij heeft een onverwoestbaar goed humeur, ongeacht het schuitje waar hij in zit, en bij de start van de seizoensvoorbereiding van Martin Jol was het niet anders. Rommedahl rook nieuwe kansen en die heeft hij gegrepen.
Het is en blijft een vreemde voetballer. Zijn snelheid is een machtig wapen, zijn baltechniek laat behoorlijk te wensen over. Dat kan tijdens wedstrijden merkwaardige situaties opleveren. Zijn directe tegenstanders spurt hij met regelmaat voorbij, tijdens de vervolgactie kan het alle kanten op. Richting doel, richting cornervlag, dwars door de reclameborden; je weet het nooit bij Rommedahl.
Bij een collega-snelheidsduivel uit vroegere tijden, Marc Overmars, wisten zijn medespelers precies wat er komen ging. Overmars denderde zijn tegenstander voorbij en trok de bal laag voor bij de eerste paal. Centrumspits Patrick Kluivert bewoog automatisch die kant op, zodra Overmars in balbezit kwam.
Het was een ingeslepen patroon dat Ajax, Barcelona en het Nederlands elftal talloze doelpunten heeft opgeleverd. Rommedahl moet het meer hebben van toevalsacties, zo lijkt het. Zelf zit hij daar niet mee. Hij heeft inmiddels 344 competitiewedstrijden in het betaalde voetbal gespeeld en er staan vier landstitels met PSV en een goedbetaald avontuur bij Charlton Athletic achter zijn naam.
In 2007 werd Rommedahl verkozen tot voetballer van het jaar in Denemarken, het land waar hij al 86 interlands voor speelde, waarvan enkele op het WK 2002 en het EK 2004. In de kwalificatiepoule voor het WK 2010 staat hij met zijn nationale elftal fier aan kop, met Portugal, Zweden en Hongarije op eerbiedwaardige achterstand.
Zo zijn de droge feiten. Ze maken het raadsel Rommedahl alleen maar groter.[/list">
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 15:59
|
|
Nou, hij bakt er verdomde weinig van tegen slijngard. Die ruimtes kan je veel beter benutten, jol
|