Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 17:54
|
|
Citaat: Biseswar was natuurlijk ook niet echt een aankoop. Gewoon een jongen die vanuit de jeugd van Ajax is overgestapt.
Ik bedoel als wij nu Biseswar zullen halen. Ik deed ''aankoop'' omdat hij transfer vrij is na het seizoen, dus is het niet echt een aanKOOP, maar dan een aanWINST, als hij goed presteert.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 18:02
|
|
Nu zitten we er na dit seizoen weer een jaar mee opgescheept. Hopelijk presteert hij goed genoeg om in de belangstelling te komen van andere clubs.
Ik hoop dat Ajax nu gestopt is met breedte-aankopen, deze spelers worden na een jaar of 2 toch weer weggesneden wat alleen maar kapitaalvernietiging is. Alleen maar spelers die echt wat toe kunnen voegen, dan komen de huidge basisspelers op de bank wat zorgt voor meer concurrentie en tot een bredere bank.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 18:16
|
|
Nu zijn we wel weer van een deel salaris af. Hopen dat hij het goed doet en ze hem kopen, maar dat zal wel niet zo zijn.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 21:39
|
|
Citaat: Rommedahl hoopt op nieuwe kans
Nu trainer Marco van Basten is opgestapt bij Ajax, hoopt Dennis Rommedahl volgend seizoen een nieuwe kans te krijgen in Amsterdam. Het voorbije halfjaar werd de Deense rechtsbuiten verhuurd aan NEC, omdat hij niet in de plannen van Van Basten voorkwam.
Wie zegt dat de vorige trainer gelijk had?” vraagt hij zich af. “Er komt nu een nieuwe trainer, dat betekent voor iedereen bij Ajax een nieuwe kans. Dus ook voor mij. In principe ga ik de komende tijd daarom niet op zoek naar clubjes.
Ik ga er vanuit dat ik er straks gewoon bij ben op de eerste training van Ajax in het nieuwe seizoen. Vervolgens wil ik proberen om een plekje in het elftal af te dwingen. Als dat niet lukt, kan ik daarna altijd nog om me heen gaan kijken. Maar éérst ga ik naar het Deense team en even lekker op vakantie,” besluit Rommedahl tegenover Sportweek.
Bron: Sportweek
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 21:48
|
|
Citaat: In principe ga ik de komende tijd daarom niet op zoek naar clubjes.
Hij gaat er dus wel vanuit dat ie alleen naar een clubje kan en geen grote club
Het is goed dat we een gemotiveerde speler terug krijgen na een huurperiode. Dat belooft wat. Alleen blijf ik bij mijn mening dat Dennis te kort komt voor Ajax. Hij heeft het wel goed gedaan bij NEC. Ze zouden hem moeten proberen overkopen van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 14:16
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-2595_Gee ... Luque.html
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 15:28
|
|
Gelet op de opmerkingen van Jol en de manier waarop hij Ajax wil laten variëren, kon het wel eens zo zijn dat Rommedahl helemaal niet zo 'voormalig' is..
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 19:30
|
|
Hij heeft in elk geval ook ontdekt dat hij kan koppen gisteravond.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:41
|
|
Ben bang dat hij mag blijven van Jol, hij heeft namelijk 2x gescoord! 1x (perongeluk?) met het hoofd wat volgens mij z'n eerste goal ooit met het hoofd was. En de 2e x schoot hij liggend van een meter op de keeper, maar hij gaat via de keeper in het doel. Tsja dan verdien je natuurlijk wel een nieuwe kans.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:04
|
|
Nuttige invaller, zeurt niet, werkt altijd en is bloedsnel. Absoluut bruikbaar om een wedstrijd open te breken als de verdedigers al moe beginnen te worden.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:59
|
|
Citaat: Ben bang dat hij mag blijven van Jol, hij heeft namelijk 2x gescoord! 1x (perongeluk?) met het hoofd wat volgens mij z'n eerste goal ooit met het hoofd was. En de 2e x schoot hij liggend van een meter op de keeper, maar hij gaat via de keeper in het doel. Tsja dan verdien je natuurlijk wel een nieuwe kans.
Nee nee, dat zie je verkeerd. De tweede goal maakte hij door goed te reageren toen een verdediger van Benfica wilde opruimen. Hij tilde zijn voet op en tikte zo de bal binnen.
Verder eens met Seduction. Hij kan zeker handig zijn als je gaat counteren.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 10:43
|
|
Hij speelt (te) vaak de bal te ver voor zich uit.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 10:54
|
|
Waar ik mij bij Rommedahl nog het meest aan geďrriteerd heb is het terugspelen van de bal zonder daarbij eerst te kijken. Daardoor leverde hij meermaals de bal simpel in in de voeten van de tegenstander, dientengevolge de goal van Atletico Madrid.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:25
|
|
Volgens verschillende sites speelt Rommedahl vandaag vanaf de basis.
Triest als Rommedahl speelt.. 2 goaltjes scoren, 1 kopbal en dat was meer perongeluk. En de 2e zittend van 1 meter afstand, die hadden wij hier ook nog gemaakt hoor. Duidelijk het lievenlingetje aan het worden bij Jol. Ik vind hem bruikbaar als invaller als je moet counteren. Of als er een paar geschorst of geblesseerd zijn. Maar niet als iedereen fit is!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:33
|
|
Citaat: Volgens verschillende sites speelt Rommedahl vandaag vanaf de basis.
Triest als Rommedahl speelt.. 2 goaltjes scoren, 1 kopbal en dat was meer perongeluk. En de 2e zittend van 1 meter afstand, die hadden wij hier ook nog gemaakt hoor. Duidelijk het lievenlingetje aan het worden bij Jol. Ik vind hem bruikbaar als invaller als je moet counteren. Of als er een paar geschorst of geblesseerd zijn. Maar niet als iedereen fit is!
Jol wil duidelijk met aanvallende vleugels spelen. Dan is Rommedahl de enige optie. En liever Rommedahl dan Kennedy. Ik denk dat er nog wel een rechtsbuiten/-half bijkomt, want Jol zal Rommedahl één deze weken wel te licht bevinden. Maar eerst een topverdediger, alstublieft.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:43
|
|
We hebben 3 topaanvallers! Samen met Toivonen zijn dat de 4 beste van de Eredivisie! Dus aanvallers hebben we niet nodig! Suárez, geweldige rechtsbuiten, dat mee verdedigen komt nog wel. En anders maakt t t toch niet uit? Als hij er 25 inschiet en 15 assists geeft is het toch goed?! Dan hebben we op rechts Rommedahl achter de hand, spits Bodul en op links Zeegelaar.
Haal eerst maar eens een fatsoenlijke CV.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:46
|
|
Citaat: We hebben 3 topaanvallers! Samen met Toivonen zijn dat de 4 beste van de Eredivisie! Dus aanvallers hebben we niet nodig! Suárez, geweldige rechtsbuiten, dat mee verdedigen komt nog wel. En anders maakt t t toch niet uit? Als hij er 25 inschiet en 15 assists geeft is het toch goed?! Dan hebben we op rechts Rommedahl achter de hand, spits Bodul en op links Zeegelaar.
We gaan toch 4-4-2 in een ruit spelen. En Jol wil dan een vleugelspeler aan de zijkanten (Emanuelson en Rommedahl) en Suárez is geen vleugelspeler, maar een binnenspeler. Een vleugelspeler in een 4-4-2 is heel anders dan een vleugelspeler in een 4-3-3. In een 4-4-2 is de afstand groter voor een buitenspeler, Rommedahl heeft meer loopvermogen dan Suárez. Maar ik denk niet dat Jol het hele seizoen aandurft met alleen Rommedahl als rechtervleugelspeler (en eventueel Kennedy als die blijft).
En ik kan wel betere aanvallers dan Toivonen noemen hoor. Ik vind Toivonen sowieso niet echt een typische nummer 9.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:56
|
|
Flurby en Rommedahl hoeven toch niet te spelen? Je kan dat ook wel met mensen als Enoh en Gabri doen.
En ik zal eigenlijk toch wel 4-3-3 spelen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:59
|
|
Citaat: Flurby en Rommedahl hoeven toch niet te spelen? Je kan dat ook wel met mensen als Enoh en Gabri doen.
Dat zijn de enige spelers die in aanmerking komen voor de buitenste posities in een 4-4-2, aangzien Jol met aanvallende vleugels wil spelen. Misschien Kennedy ook nog, maar persoonlijk vind ik dat hij sowieso niet in aanmerking moet komen voor een plek bij Ajax.
Jol wil liever in een 4-4-2 spelen en aangezien hij de baas is moeten we dat accepteren.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 11:06
|
|
Citaat: Flurby en Rommedahl hoeven toch niet te spelen? Je kan dat ook wel met mensen als Enoh en Gabri doen.
Dat zijn de enige spelers die in aanmerking komen voor de buitenste posities in een 4-4-2, aangzien Jol met aanvallende vleugels wil spelen. Misschien Kennedy ook nog, maar persoonlijk vind ik dat hij sowieso niet in aanmerking moet komen voor een plek bij Ajax.
Jol wil liever in een 4-4-2 spelen en aangezien hij de baas is moeten we dat accepteren.
Pff de laatste zin is echt zwaar belachelijk. Je weet zelf dat hij genoeg reden heeft om niet 4-3-3 te kunnen spelen met de verdedigers en de vleugelaanvallers die we hebben. Tegen de mini's in de eredivisie misschien. In de Uefa cup zullen we gedold worden in 4-3-3 zonder een chivu of een blind als laatste man ...
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 11:20
|
|
Citaat: We hebben 3 topaanvallers! Samen met Toivonen zijn dat de 4 beste van de Eredivisie! Dus aanvallers hebben we niet nodig! Suárez, geweldige rechtsbuiten, dat mee verdedigen komt nog wel. En anders maakt t t toch niet uit? Als hij er 25 inschiet en 15 assists geeft is het toch goed?! Dan hebben we op rechts Rommedahl achter de hand, spits Bodul en op links Zeegelaar.
Toivonen vind ik zwaar overschat, hij staat er bij en hij kijkt er na, Hij is wel erg goed aan de bal , maar als hij de bal niet heeft kijkt hij even hoe Dzuzdak(?) of Amrabat het gaan doen , maar dan is hij helemaal niet alert.
Als de keeper de bal loslaat is hij er pas na 5 seconde bij ofzo.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 11:23
|
|
Pff de laatste zin is echt zwaar belachelijk. Je weet zelf dat hij genoeg reden heeft om niet 4-3-3 te kunnen spelen met de verdedigers en de vleugelaanvallers die we hebben. Tegen de mini's in de eredivisie misschien. In de Uefa cup zullen we gedold worden in 4-3-3 zonder een chivu of een blind als laatste man ...
Huh, dit begrijp ik even niet. Ik vind zelf ook dat we 4-4-2 moeten spelen. Guy geeft aan dat hij liever 4-3-3 speelt en ik zeg dat dat niet uitmaakt (dus wat hij vindt) omdat Jol de baas is.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:00
|
|
Articuleer het dat goed. Nu klinkt het alsof: Jol is de baas uber alles en we[color=red"> dat maar moeten accepteren....[/color">
Laat het klinken als : Jol wil 4/4/2 omdat dat het beste past bij dit Ajax.
No offense
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:09
|
|
Citaat:
No offense
Ik had het misschien beter moeten uitleggen, maar ik dacht zo begrijpt iedereen ook wel dat een 4-3-3 opstelling maken geen nut heeft omdat Jol de baas is.
Jij vindt blijkbaar 'we moeten dat accepteren' een negatieve lading hebben, maar dat is niet zo bedoeld.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:09
|
|
Citaat:
No offense
Koen zegt dat het geen zak uitmaakt hoe jij, hij, ik of wie dan ook Ajax graag ziet spelen. Aangezien Jol de baas is, is hij de enige die bepaalt hoe we spelen. Dat wil nog niet zeggen dat het door Jol gekozen systeem het beste is. Maar, wij (jij, hij, ik of wie dan ook) moeten dat accepteren als supporters. Kunnen gaan fluiten en klagen tijdens de wedstrijden, maar dat schiet ook niet echt op heh...
Heeft dus helemaal niets met articuleren te maken, maar meer meet goed lezen en woorden juist interpreteren.
|