Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 13:53
|
|
Citaat: Ja zou goed zijn. Bij Ajax krijgt hij geen speelminuten.
Trouwens, is het niet een kleine tip voor mensen die zoiets posten, om hun mening er niet bij te zetten?
Dat zou kunnen, maar als je niks te zeggen hebt en het alleen wil delen met de andere forumleden zodat die kunnen discussieren is het toch ook goed. Of vind jij van niet?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 14:02
|
|
Je hebt er toch wel altijd een mening over, vooral als het over je clubje gaat toch?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 14:23
|
|
Citaat: Je hebt er toch wel altijd een mening over, vooral als het over je clubje gaat toch? Dan zal ik even mijn mening geven
Ajax is deze winter goed bezig door de overbodige spelers te kwijtraken.Het is ook goed voor de spelers van Jong Ajax want die raakte hun plaats kwijt bij Jong Ajax.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:52
|
|
Ik gun Rommedahl wel een leuke club. Toch een sympathieke gast en een redelijke voetballer. Maar niet goed genoeg voor Ajax. Al weet ik niet of verhuren dan weer een goede optie is, tenzij het salaris ook betaald wordt door die club.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 20:32
|
|
Citaat: Twee clubs melden zich voor Rommedahl
Dennis Rommedahl, die mag vertrekken bij Ajax, kan rekenen op de interesse van een tweetal clubs. Manager technische zaken Danny Blind liet dat optekenen in Het Parool.
De beleidsbepaler zal echter moeten bepalen of Ajax in zee gaat met ιιn van deze clubs. Zij willen de Deen namelijk enkel huren, waar de Amsterdammers zinnen op een verkoop van de vliegensvlugge buitenspeler.
Blind: "Liever willen we Rommedahl en ook Kennedy Bakircioglό verkopen, maar als dat niet lukt en er staat een goede huursom tegenover, nemen we ook verhuur in overweging."
Bron
Ja dit is goed. Laat hem maar lekker gaan. Van Basten laat hem niet spelen. Alleen in nood, en die is er niet.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 15:21
|
|
Dennis Rommendahl wil in Nederland blijven. De aanvaller hoeft bij zijn huidige werkgever Ajax niet te rekenen op veel speelminuten en kan rekenen op belangstelling van verscheidende clubs uit de Eredivisie. Maar het liefst wil hij in Nederland blijven', aldus Sψren Lerby, belangenbehartiger van de Deen, tegenover het Deense Onside. 'Op dit moment is het de bedoeling dat hij op huurbasis bij een andere club aan de slag gaat.'
De oud-speler van onder meer PSV, RKC Waalwijk en Charlton Athletic kreeg aan het begin van deze voetbaljaargang te horen dat er voor hem geen plaats meer was bij het eerste elftal van Ajax. Hij kwam dit seizoen dan ook nog maar drie duels in actie voor het keurkorps van coach Marco van Basten.
Eerder gaf technisch manager Danny Blind al aan dat hij het liefste de in Kopenhagen geboren Rommendahl wil verkopen.
Bron: Goal.com
Citaat:
Dan zijn de clubs die hem aan kunnen trekken wel heel erg beperkt. Bij Ajax zal hij nog maar heel weinig aan spelen toekomen en strijkt een behoorlijke salaris op wat weer op de begroting drukt en de NL clubs kunnen zijn salaris niet ophoesten want veel zal hij niet kosten.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 23:41
|
|
Ik ben altijd voor een verblijf bij Ajax geweest voor Dennis.
Ik vind zijn snelheid een uitstekend wapen op het moment dat Ajax op voorsprong komt, de meeste tijd is het de laatste 11 jaar zo dat als Ajax voor komt dat ze dan meestal in de verdediging gedrukt worden door hun tegenstanders (natuurlijk niet tegen clubs in het genre Den Haag, Volendam etc. thuis in de Arena), en dan heb je aan de snelheid van Dennis een "gevaarlijk" wapen in huis.
Dit is natuurlijk iets veranderd met de komst van Sulejmani omdat hij ook snel is (niet zo snel dan Dennis) en als Elia ook nog komt dan heb je genoeg snelheid in de aanval en zou ik het jammer voor Dennis vinden als hij alleen maar op de reservebank zou zitten.
Ik vind hem doodgewoon een goede kracht, hij is niet voor niks Deens voetballer van het jaar geworden, en ik ben zijn tijd bij Psv ook niet vergeten waar hij meestal de gevaarlijkste man in hun aanval was, figuren als Kezman zijn groot geworden door hem zijn snelheid, werk en assists, hij bereidde het meeste gevaar voor bij Psv....je ziet wat er van Kezman geworden is zonder de voorzetten en intikkertjes die hij kreeg van Dennis.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:42
|
|
Kom nou toch. Bij PSV lachen ze nog steeds om de voorzetten van Rommedahl die bij de cornervlag eindigden. Rommedahl kan hard rennen, maar daar blijft het wel bij.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:56
|
|
Rommedahl is een simpele draver.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 01:06
|
|
Rommedahl kan nog wel wat meer dan rennen.Rommedahl heeft geen goede voorzet maar kan wel zeker nuttig zijn voor Ajax.Als Ajax onder druk komt te staan kun je hem makkelijk hem erin brengen vanwege zijn snelheid.
|
Rooie
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 23:17
|
|
Citaat: Kom nou toch. Bij PSV lachen ze nog steeds om de voorzetten van Rommedahl die bij de cornervlag eindigden. Rommedahl kan hard rennen, maar daar blijft het wel bij.
Klopt hij is een draver...maar wel een gevaarlijke als de tegenstander Ajax onder druk zet.
Als Ajax aanvallend speelt heb je niet zoveel aan hem omdat hij de ruimte voor zich moet hebben waar hij in kan "zoeven"
Degene die Psv om hem lachen zijn gewoon de gasten die in Dennis zijn toptijd bij Psv nog de luier om hadden of die nog dikke puberpuisten op het gezicht hadden met daarbij totaal geen verstand van voetbal hadden.
Ik kan je toch wel vertellen dat in de jaren dat Psv sterker dan Ajax was ...( trouwens dat zijn er een hoop de laatste 30 jaar)... en toen ook Dennis nog in dat Psv voetbalde met van Bommel, Vennegoor, Vogel, Kezman, Ooyer, Lee, Park, etc.. dat Dennis toch wel een van de gevaarlijkste aanvallers van hun was en dat Kezman vele goals te danken had aan de snelheid van Dennis.
Het Psv spel is beter voor Dennis omdat Psv de meeste tijd vanuit verdedigingde stellingen met uitvallen probeerde hun tegenstanders hun wil op te leggen... ( dit spel is uiteraard heel geschikt voor iemand met de snelheid van Dennis)...en trouwens dit lukte hun in Nederland ook de meeste tijd wel, getuige hun behaalde resultaten de laatste 30 jaar.
Zeg maar voetballen zoals die kaaskoppen uit Alkmaar op het ogenblik doen, en die dat van psv hebben afgekeken, met die arrogante grootmuil als trainer die eigenlijk bekend werd met aanvallend voetbal maar nu schijterig Psv voetbal naaapt.
Ps...ik wil er nog wel bij vertellen dat ik ook voor een iets schijterig ala Psv of van Gaal voetbal ben omdat de laatste 35 jaar veruit de meeste resultaten met dit voetbal behaald werden in Europa....zeg maar na 1973 toen de Ajax 4-3-3 stijl niet meer rendabel was op een enkele uitschieter na.
Ik vind een goede verdediging belangrijker als de aanval.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 23:39
|
|
Citaat:
Ik kan je toch wel vertellen dat in de jaren dat Psv veel sterker dan Ajax was ...( trouwens dat zijn er een hoop de laatste 30 jaar)...
Hoe kom je daar nou weer bij?
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 00:12
|
|
Citaat:
Ik kan je toch wel vertellen dat in de jaren dat Psv veel sterker dan Ajax was ...( trouwens dat zijn er een hoop de laatste 30 jaar)...
Hoe kom je daar nou weer bij?
Psv 74/75
75/76
77/78
85/86
86/87
87/88
88/89
90/91
91/92
96/97
99/00
00/01
02/03
04/05
05/06
06/07
07/08....17x
Ajax 76/77
78/79
79/80
81/82
82/83..84/85
89/90
93/94
94/95
95/96
97/98
01/02...03/04
13x
Hier de laatste 33 jaar
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 02:58
|
|
Citaat: Zeg maar voetballen zoals die kaaskoppen uit Alkmaar op het ogenblik doen, en die dat van psv hebben afgekeken, met die arrogante grootmuil als trainer die eigenlijk bekend werd met aanvallend voetbal maar nu schijterig Psv voetbal naaapt.
Ps...ik wil er nog wel bij vertellen dat ik ook voor een iets schijterig ala Psv of van Gaal voetbal ben omdat de laatste 35 jaar veruit de meeste resultaten met dit voetbal behaald werden in Europa....zeg maar na 1973 toen de Ajax 4-3-3 stijl niet meer rendabel was op een enkele uitschieter na.
Ik vind een goede verdediging belangrijker als de aanval.
Ik vind die antipathie van Ajacieden tegen Van Gaal altijd zo gemaakt. Toen hij nog bij Ajax zat vond vrijwel iedereen hem helemaal geweldig. En AZ speelt inderdaad op de counter. Lijkt me niet zo gek. Het voetbal is goed en deze manier van spelen ligt die groep goed.
Maar goed, Rommedahl kan er gewoon niets van. Toen hij bij PSV zat niet en nu niet. Hij kan hard rennen en redelijk een bal aannamen. Dat is het wel zo'n beetje. Bij PSV was hij niet belangrijk. Pakweg honderden andere snelle spelers hadden die rol op dezelfde manier in kunnen vullen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 16:33
|
|
Citaat: Psv 74/75
75/76
77/78
85/86
86/87
87/88
88/89
90/91
91/92
96/97
99/00
00/01
02/03
04/05
05/06
06/07
07/08....17x
Ajax 76/77
78/79
79/80
81/82
82/83..84/85
89/90
93/94
94/95
95/96
97/98
01/02...03/04
13x
Hier de laatste 33 jaar
Vergeet dan ook niet de 5 europese finales die AJAX gespeeld heeft.
Je ziet een duidelijk trendbreuk van na 96. En wat gebeurde er toen? Juist, ja. Het Bosman-arrest.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 17:26
|
|
Citaat: Psv 74/75
75/76
77/78
85/86
86/87
87/88
88/89
90/91
91/92
96/97
99/00
00/01
02/03
04/05
05/06
06/07
07/08....17x
Ajax 76/77
78/79
79/80
81/82
82/83..84/85
89/90
93/94
94/95
95/96
97/98
01/02...03/04
13x
Hier de laatste 33 jaar
Vergeet dan ook niet de 5 europese finales die AJAX gespeeld heeft.
Je ziet een duidelijk trendbreuk van na 96. En wat gebeurde er toen? Juist, ja. Het Bosman-arrest.
Wat is het probleem van het Bosman-arrest dan? En wat voor nadelen heeft Ajax hiervan gehad?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 17:40
|
|
Lees dit maar eens, Koen.
In een notendop komt het er op neer dat AJAX haar spelers te snel verloor en daarvoor ook geen transfersom meer kreeg. Kluivert, Bogarde, Reiziger, Davids....weg voor noppes. AJAX moest dat snel opvullen met gekochte spelers die van minder niveau waren, maar wel een transfersom hadden en ook nog een hoger salaris.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 17:51
|
|
Citaat: maar eens, Koen.
In een notendop komt het er op neer dat AJAX haar spelers te snel verloor en daarvoor ook geen transfersom meer kreeg. Kluivert, Bogarde, Reiziger, Davids....weg voor noppes. AJAX moest dat snel opvullen met gekochte spelers die van minder niveau waren, maar wel een transfersom hadden en ook nog een hoger salaris.
Dus eigenlijk heeft dat arrest ons keihard genaaid. Werd dat arrest van de een op de andere dag ingevoerd en kregen de clubs zo geen mogelijkheid om de spelers nieuwe contracten aan te bieden? Of wouden Kluivert etc. zo graag weg dat ze dat contract niet eens wilden tekenen/
Ajax had dat gat op moeten vullen door de scouting goed op orde te hebben, maar dat is kennelijk nooit het geval geweest bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:17
|
|
Citaat: Dus eigenlijk heeft dat arrest ons keihard genaaid. Werd dat arrest van de een op de andere dag ingevoerd en kregen de clubs zo geen mogelijkheid om de spelers nieuwe contracten aan te bieden? Of wouden Kluivert etc. zo graag weg dat ze dat contract niet eens wilden tekenen/
Ajax had dat gat op moeten vullen door de scouting goed op orde te hebben, maar dat is kennelijk nooit het geval geweest bij Ajax.
Het was disastreus, Koen. Het hele voetballandschap is veranderd.
Kijk naar de teams van 1992, 1995...Die spelers bleven gewoon 7 a 8 jaar bij AJAX spelen om in hun nadagen nog het avontuur aan te gaan of simpelweg omdat ze te goed werden (Bergkamp, Van Basten en nog een paar).
Een van der Meijde had, net als Van 't Schip, gewoon voor jaren lang de rechtsbuiten moeten blijven van AJAX, maar nu kunnen clubs in het buitenland ook de kleine visjes inpikken. En die 'mindere' spelers waren nu net zo belangrijk om het geraamte te blijven vormen.
Waar is het geraamte van AJAX nu? Waar zijn nu die spelers die 7 of 8 in het eerste blijven spelen?
Allebei, Koen. Die spelers wilden gewoon profiteren van hun transfervrije status en nog meer geld binnenslepen. En AJAX was altijd wel bekend om de vrij zwakke scouting.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:33
|
|
Ajax presteert de laatste jaren gewoon niet goed genoeg om de 'minderen' te houden. Ook die spelers willen op termijn naar een grotere competitie. Ik denk dat het grote probleem op dat vlak eerder die riante salarissen zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:35
|
|
Dat komt erbij, Koen. Maar voor het Bosman-arrest werden alleen de krenten uit de pap gepikt. 3 buitenlanders per elftal. Meer niet. Nu is soms de hele selectie opgebouwd uit buitenlandse spelers.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:45
|
|
Citaat: Dat komt erbij, Koen. Maar voor het Bosman-arrest werden alleen de krenten uit de pap gepikt. 3 buitenlanders per elftal. Meer niet. Nu is soms de hele selectie buitenlander.
Dit zou op papier voor Ajax een geweldige maatregel zijn. Als club met een goede opleiding waar elk jaar wel een paar toekomstige internationals uitkomen moet zo'n regel ideaal zijn tegen het geweld van de buitenlandse clubs. Komt bij dat Ajax altijd de grootste aantrekkingskracht voor Nederlandse talenten zou hebben voor spelers die doorbreken bij andere Nederlandse clubs.
In praktijk zien we echter dat Ajax vaak genoeg met buitenlanders speelt. In de laatste opstellingen staan maar 3 Nederlanders te weten Emanuelson, Van der Wiel en Vermeer. Dit zouden goede spelers zijn om als 'mindere' te fungeren. Het is wachten op die generatie toppers uit de jeugd. Deze moeten ze dan echt heel lang bij Ajax houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:49
|
|
Ja, maar de 6+5-regel komt er al niet door.
Natuurlijk speelt AJAX met meer buitenlanders. Zo gauw de Nederlandse talenten een kleine doorbraak beleven gaan ze dit gelijk cashen in het buitenland.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 18:54
|
|
Citaat: Ja, maar de 6+5-regel komt er al niet door.
Natuurlijk speelt AJAX met meer buitenlanders. Zo gauw de Nederlandse talenten een kleine doorbraak beleven gaan ze dit gelijk cashen in het buitenland.
Dit zouden ze moeten voorkomen door te zorgen dat Ajax op hetzelfde niveau kan spelen (CL) en dat de salarissen ook vergelijkbaar zijn. Die buitenlandse clubs krijgen natuurlijk veel meer tv-geld, dan moet Ajax dat geld op andere manieren zien te krijgen. Dit kan door alleen de toppers voor echt veel geld te verkopen. De Huntelaar's moet je zien te houden.
Ik snap ook wel dat dat op dit moment niet kan, maar die kant moeten we toch weer op.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 13:09
|
|
Citaat: Dennis Rommedahl krijgt mogelijk de kans zijn loopbaan te continueren in Nijmegen. Volgens De Gelderlander staat de Deense rechtsbuiten van Ajax bovenaan het lijstje van trainer Mario Been om de positie van rechterspits op te vullen. Daarnaast staat Peter Wisgerhof in de belangstelling van FC Twente.
Rommedahl is in Amsterdam op een zijspoor beland, en heeft van coach Marco van Basten te horen gekregen dat hij uit mag zien naar een andere club. De 30-jarige international kwam in de zomer van 2007 naar Amsterdam, maar bracht nooit waarvoor toenmalig trainer Henk ten Cate hem naar de hoofdstad haalde.
Misschien is dat bij de succesvolle Gelderse formatie anders. Sφren Lerby, zaakwaarnemer van de oud-speler van onder meer RKC en PSV, heeft te kennen gegeven dat zijn cliλnt het liefst in Nederland blijft. NEC wil graag. Er is geld beschikbaar, maar we willen dat wel goed uitgeven. We gaan niet zomaar een nieuwe speler halen. Het moet wel iemand zijn die een directe versterking voor ons is, aldus Been, die verder niet in wil gaan op namen.
Wisgerhof
Tegenover een mogelijke komst van Rommedahl staat een mogelijk vertrek van Peter Wisgerhof. De 29-jarige centrale verdediger zou de belangrijkste gegadigde zijn om Robbie Wielaert op te volgen bij FC Twente, mocht de aanvoerder van de Tukkers besluiten naar Ajax te verkassen. Been: Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat Peter blijft. Maar omdat hij die clausule in zijn contract heeft, kunnen wij hem niet tegenhouden. (Voetbalzone)
|