Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 10:23
|
|
Nee, maar ik zie dan ook niet alles (meer).
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 10:56
|
|
Citaat: Wat verwachten jullie, wordt er na het vertrek van Vermaelen alleen een linksback gehaald of ook een centrale verdediger? Ik zelf hoop op allebei en gezien Jol zijn uitspraak dat hij Vermaelen als een centrale verdediger ziet heb ik er ook goede hoop op. Het seizoen starten met Oleguer-Wielaert als verdedigingsduo vind ik verre van ideaal.
Verdedigings duo Oleguer - Verthongen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 11:19
|
|
Citaat: Wat verwachten jullie, wordt er na het vertrek van Vermaelen alleen een linksback gehaald of ook een centrale verdediger? Ik zelf hoop op allebei en gezien Jol zijn uitspraak dat hij Vermaelen als een centrale verdediger ziet heb ik er ook goede hoop op. Het seizoen starten met Oleguer-Wielaert als verdedigingsduo vind ik verre van ideaal.
Verdedigings duo Oleguer - Vertonghen.
Hoeveel goals wil je komend jaar tegen hebben?
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 12:05
|
|
Obradovic - Alderweireld - Boula - VD Wiel
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 12:18
|
|
Citaat: Obradovic - Alderweireld - Boula - VD Wiel
Alderweireld zou ik nog geen basisplaats geven. Ik denk dat hij de komende twee seizoenen zich wel door kan ontwikkelen tot basisklant maar nu zijn Wielaert en Oleguer nog wel iets constanter.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 12:29
|
|
Citaat: Obradovic - Alderweireld - Boula - VD Wiel
Alderweireld zou ik nog geen basisplaats geven. Ik denk dat hij de komende twee seizoenen zich wel door kan ontwikkelen tot basisklant maar nu zijn Wielaert en Oleguer nog wel iets constanter.
Akkoord.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 12:47
|
|
Bouhlarouz is toch die jongen die al jaren niet meer presteert, blessuregevoelig, peperduur in de salarissfeer en opbouwend een gevaar voor eigen ploeg is?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 13:15
|
|
Citaat: Bouhlarouz is toch die jongen die al jaren niet meer presteert, blessuregevoelig, peperduur in de salarissfeer en opbouwend een gevaar voor eigen ploeg is?
Nee.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 13:38
|
|
Citaat: Bouhlarouz is toch die jongen die al jaren niet meer presteert, blessuregevoelig, peperduur in de salarissfeer en opbouwend een gevaar voor eigen ploeg is?
Nee.
Misschien wordt het dan wel eens tijd om je mening aan te gaan passen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 13:39
|
|
Nee.
Misschien wordt het dan wel eens tijd om je mening aan te gaan passen.
Nogmaals, nee.
|
Double--R
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 13:48
|
|
Er moet heel snel geshopt woren bij onze zuiderburen! Na het schandalig verlopen gezeik rondom dufour (die de 2miljoen extra die van geel niet wilde betalen, zeker terug had betaald) moet er nu snel gehandeld worden! De heer Onyewu is transfervrij! na intresse van oa Fenerbache is er nog niks concreets! Standard zit zelfs al te proberen een nieuw contract voor te schotelen! Laat Ajax dit snel voorkomen!!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:21
|
|
Waat is er mis met Oleguer - Verthongen Peter?
Als Jol het uiterste uit Oleguer haalt dan heb je een hele goede verdediger. Verthongen is verdedigend aardig, maar komt op dat gebied eigenlijk (nog) te kort, maar opbouwend trekt hij dat recht. En wie weet wat ie leert van Jol.
Dus ik denk zo'n 25 tegendoelpunten. Dat is al heel wat anders dan 44.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:29
|
|
Waat is er mis met Oleguer - Vertonghen Peter?
Als Jol het uiterste uit Oleguer haalt dan heb je een hele goede verdediger. Vertonghen is verdedigend aardig, maar komt op dat gebied eigenlijk (nog) te kort, maar opbouwend trekt hij dat recht. En wie weet wat ie leert van Jol.
Dat duo is veel te kwetsbaar als de tegenstander een snelle, beweeglijke en slimme spits opstelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:38
|
|
Waat is er mis met Oleguer - Vertonghen Peter?
Als Jol het uiterste uit Oleguer haalt dan heb je een hele goede verdediger. Vertonghen is verdedigend aardig, maar komt op dat gebied eigenlijk (nog) te kort, maar opbouwend trekt hij dat recht. En wie weet wat ie leert van Jol.
Dat duo is veel te kwetsbaar als de tegenstander een snelle, beweeglijke en slimme spits opstelt.
Klopt helemaal Peter, Vertonghen trouwens lekker naar het middenveld wat mijn part.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:39
|
|
Citaat:
Wacht maar af, ik denk dat Jol met dit centrum begint, als er geen aankopen in het centrum bij komt. Het is het jaar van de waarheid voor Oleguer. Dit duo moet gewoon een voorbereiding lang samen spelen. We zullen zien.
Met hun in het centrum en talent op de flanken (Obradovic? & V/D Wiel) zie ik het zonnig in voor de verdediging.
Maar het is afwachten of het Jol ook bij AJAX lukt om het uiterste uit de spelersgroep te halen. Dat betekent in ieder geval dat ze Champions League voetbal halen, want alleen AZ is qua kwaliteit in de selectie opgewassen tegen AJAX, want hun middenveld is zelfs beter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:42
|
|
Citaat:
Wacht maar af, ik denk dat Jol met dit centrum begint, als er geen aankopen in het centrum bij komt. Het is het jaar van de waarheid voor Oleguer. Dit duo moet gewoon een voorbereiding lang samen spelen. We zullen zien.
Met hun in het centrum en talent op de flanken (Obradovic? & V/D Wiel) zie ik het zonnig in voor de verdediging.
Maar het is afwachten of het Jol ook bij AJAX lukt om het uiterste uit de spelersgroep te halen. Dat betekent in ieder geval dat ze Champions League voetbal halen, want alleen AZ is qua kwaliteit in de selectie opgewassen tegen AJAX, want hun middenveld is zelfs beter.
Waar basseer je op dat Jol in Vertonghen de centrale verdediger ziet? Ik sluit het overigens niet uit.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:48
|
|
De enige reden die ik kan bedenken waarom Jol Vertonghen achterin zou zetten is dat Ajax veel goede middenvelders heeft en weinig goede verdedigers. Ik vind Vertonghen zelf een middenvelder maar met Enoh, Lindgren, Gabri, Aissati en Emanuelson heeft Ajax al 5 spelers voor 3 posities en dan nog niet eens te spreken over V.d. Heijden, Anita, Siem de Jong, Donald en Sarpong.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:51
|
|
Wel, dan zullen er middenvelders verkcoht/verhuurd moeten worden.
Mijn middenveld is in ieder geval: Enoh, Aissati, Vertonghen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:53
|
|
Citaat: Wel, dan zullen er middenvelders verkcoht/verhuurd moeten worden.
Mijn middenveld is in ieder geval: Enoh, Aissati, Vertonghen.
Mijn middenveld is Aissati, Vertonghen, Emanuelson aangezien ik vind dat een systeem met de punt naar achteren makkelijker spelen is. Dan zitten Enoh, Lindgren en Gabri op de bank dus is het misschien logischer Vertonghen centrale verdediger te maken en Enoh neer te zetten. Ik zou geen goede spelers verkopen omdat je er nou eenmaal teveel hebt, zeker niet als Vertonghen ook achterin terecht kan.
Aanval:
Sulejmani, Suarez, Aankoop
Manucharian, Cvitanich, Martina
Middenveld:
Emanuelson, Enoh, Aissati
v.d. Heijden, Lindgren, S. de Jong
Verdediging:
Obradovic, Vertonghen, Boulahrouz, v.d. Wiel
Shakison, Blind, Wielaert, Gabri
Keeper:
Stekelenburg
Vermeer
Padt
Dan kan je veel spelers laten vertrekken (verkoop/verhuur) en heb je een goede basiself en een redelijke back-up.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 14:56
|
|
Citaat: Het is het jaar van de waarheid voor Oleguer.
De waarheid over Oleguer is toch allang duidelijk? Zodra je met ruimte in je rug gaat spelen, komt ie op alle mogelijke manieren in de problemen. Hij is niet snel en wendbaar genoeg om zich dan te handhaven. Hij zal moeten compenseren met positionering, verdedigend inzicht, dat soort dingen, maar deze Oleguer is geen Frank de Boer. Verre van. Oleguer in de basis betekent als de sodemieter terughollen bij balverlies. Juist op die positie kan Ajax zó veel winst boeken met een geschikte verdediger..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 15:14
|
|
Citaat: Waar baseer je op dat Jol in Vertonghen de centrale verdediger ziet? Ik sluit het overigens niet uit.
1) AJAX is niet bezig met een centrale verdediger, in tegendeel, ze willen Elia hebben.
2) Wielaert is een ramp!
3) HSV - AJAX --> Duo was Verthongen & Oleguer, als het erop aan komt kunnen ze het wel.
Ik zeg ik denk, ik heb hem in gesprekken horen praten over zijn enige ervaring met AJAX dat hij tegen ze moest met HSV. Hij zei dat de verdediging stond er goed en hij AJAX goed vond voetballen en dan schiet die Leonardo er ook nog eentje in. "Ja die bal leverden we zelf in".
Ik zie niet dat hij met een andere verdediging gaat spelen. Wielaert vindt ik echt 3-maal niks en Alderweireld vind ik nog niet goed genoeg voor meerdere wedstrijden in de basis, maar wel eentje die af en toe aan het spelen kan komen. Als er geen aankopen komen zie ik deze verdediging als enige keus. We zullen zien of het uitkomt
Als hij van Wielaert-Oleguer ofzo een superduo maakt dan vind ik het ook goed, maar dat ze ik niet gebeuren.
Off-topic:
Hebben jullie dit ook?
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 15:28
|
|
Give me an Halleluja voor Bond|AJAX. Vorig jaar het beste verdedegingsduo gezien van Ajax. Niet voor niets dat voor de winterstop (toen dit duo werd gehandhaafd) er maar 17 tegendoelpunten zijn gevallen.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 15:30
|
|
Citaat: Waar baseer je op dat Jol in Vertonghen de centrale verdediger ziet? Ik sluit het overigens niet uit.
1) AJAX is niet bezig met een centrale verdediger, in tegendeel, ze willen Elia hebben.
2) Wielaert is een ramp!
3) HSV - AJAX --> Duo was Vertonghen & Oleguer, als het erop aan komt kunnen ze het wel.
Ik zeg ik denk, ik heb hem in gesprekken horen praten over zijn enige ervaring met AJAX dat hij tegen ze moest met HSV. Hij zei dat de verdediging stond er goed en hij AJAX goed vond voetballen en dan schiet die Leonardo er ook nog eentje in. "Ja die bal leverden we zelf in".
Ik zie niet dat hij met een andere verdediging gaat spelen. Wielaert vindt ik echt 3-maal niks en Alderweireld vind ik nog niet goed genoeg voor meerdere wedstrijden in de basis, maar wel eentje die af en toe aan het spelen kan komen. Als er geen aankopen komen zie ik deze verdediging als enige keus. We zullen zien of het uitkomt
Als hij van Wielaert-Oleguer ofzo een superduo maakt dan vind ik het ook goed, maar dat ze ik niet gebeuren.
Off-topic:
Hebben jullie dit ook?
Wielaert een ramp? En Oleguer was zeker wel de man die het neerzet achterin. Wielaert zit er nog maar een paar maanden en kwam terecht bij een club waar geen team stond. Ik wil het nog wel eens zien als Jol er wel een team van heeft gemaakt, dan zie ik in Wielaert wel een belangrijke rol in spelen. Ik vind dat hij nog wel een kans verdiend, iedere speler heeft het moeilijk aan het begin bij een nieuwe club.
Verder hoop ik ook dat er een nieuwe centrale verdediger komt en een linksback (Obradovic). Dan zou Vertonghen inderdaad op het middenveld kunnen spelen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 15:35
|
|
Wielaert komt gewoon te kort voor Ajax op dit moment. Hij kan de druk van een topclub niet aan. Zo'n leider is het wel niet, want als er een team stond, had er een team gestaan na de winterstop die constanter presteerde. Dat deed Ajax absoluut niet. Oleguer blijkt een echte leider te zien. Aisatti en Suarez zeggen het.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 18 jun 2009 15:38
|
|
Citaat: Off-topic:
Hebben jullie dit ook?
Nee, ik niet. En verder ook even vermelden in de juiste zone, Bond.
|