Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 14:56
|
|
Citaat:
Heb je misschien een filmpje over die speler want ik kon nergens wat vinden.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=es- ... 9627e80159
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 15:35
|
|
Citaat: Maar waarom heb je dan vertrouwen in hem? Wat kan hij goed?
Als ik naar hem kijk dan zie ik een fysiek redelijk sterke jongen, die zich vrij matig opstelt, niet erg wendbaar is en ook niet erg snel is. Hij kan wel goed koppen.
Al met al klinkt dit niet als een speler die de potentie heeft om een hele grote te worden.
Als ik hem zie spelen zie ik genoeg goeds wat hij doet, wendbaar is die opzeker wel, en ik denk dat als die een goede speler naast zich krijgt om van te leren, dat die opzeker een grote kan worden
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 15:56
|
|
Citaat: Als ik hem zie spelen zie ik genoeg goeds wat hij doet, ...
Wat dan? Je blijft zo vaag.
Citaat: ...wendbaar is die opzeker wel, ...
Nou, niet echt dus. Waar heb jij hem wendbaar zien bewegen?
Citaat: ... en ik denk dat als die een goede speler naast zich krijgt om van te leren, dat die opzeker een grote kan worden
Waar blijkt dan uit dat hij een grote kan worden? Dat zeg je nog steeds niet. Kom met iets tastbaars. Welke kwaliteiten bezit hij?
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:00
|
|
Ik vind dat Aldereweireld goed geconcentreerd kan spelen en dat ook onder druk. Ook ik vind dat hij een man kan uitschakelen, dat bewees hij o.a tegen Marseille, slim in de duels.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:05
|
|
Is hij slim in de duels of is hij sterk? Want echt blijk van positioneel inzicht heb ik nog niet echt gezien.
Tegen Marseille speelde hij de uitwedstrijd behoorlijk goed, ja. Maar wel met weinig ruimte in z'n rug (waardoor z'n gebrek aan snelheid en wendbaarheid niet opviel). Dan kan hij aardig in de mandekking uit de voeten.
De thuiswedstrijd werden hij en Oleguer op snelheid en wendbaarheid geklopt door Niang: doelpunt.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:16
|
|
Citaat: Is hij slim in de duels of is hij sterk? Want echt blijk van positioneel inzicht heb ik nog niet echt gezien.
Tegen Marseille speelde hij de uitwedstrijd behoorlijk goed, ja. Maar wel met weinig ruimte in z'n rug (waardoor z'n gebrek aan snelheid en wendbaarheid niet opviel). Dan kan hij aardig in de mandekking uit de voeten.
De thuiswedstrijd werden hij en Oleguer op snelheid en wendbaarheid geklopt door Niang: doelpunt.
Combinatie van beiden.
Dat kan Oleguer eerder aangerekend worden met z'n 'ervaring'. Aldereweireld schermde de weg naar het doel gewoon af, zag hier geen gebrek aan snelheid van af.
http://www.youtube.com/watch?v=JlPpYrAD80U
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:38
|
|
Uh, waarom zet je hier nou een link van de uitwedstrijd neer?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:40
|
|
Citaat:
Snel en wendbaar, dat is Braafheid ook dus waarom zou die het niet goed doen dan in het centrum. Hij is geen echte mandekker maar heeft genoeg kwaliteiten om dat op te vangen.
Denk je dat hij zelf wel omgeturnd wil worden tot een centrale verdediger, dat lijkt me dus echt niet? En dat nog terwijl hij voor zijn beste plek naar tig andere clubs kan.
We streven nu al jaren naar vastigheid, en dan vooral ook achterin. Maar zolang jij onze beste verdediger verkoopt, terwijl je hem over een jaar ook nog voor dat bedrag kan verkopen, gaat dat natuurlijk nooit op. Vermaelen is daarbij ook nog eens de voorlopige aanvoerder, en die Braafheid en Obradovic moeten er anders ook nog direct staan. Dan moeten ze ook nog eens de gehele linker verdediging leiden terwijl ze nog nooit met elkaar tegengespeeld hebben.
Ik zeg; of Braafheid, of Obradovic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 16:54
|
|
Citaat: Is hij slim in de duels of is hij sterk? Want echt blijk van positioneel inzicht heb ik nog niet echt gezien.
Combinatie van beiden.
Dat kan Oleguer eerder aangerekend worden met z'n 'ervaring'. Aldereweireld schermde de weg naar het doel gewoon af, zag hier geen gebrek aan snelheid van af.
http://www.youtube.com/watch?v=JlPpYrAD80U
Eerder 2 foutjes van Vermeer!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 21:13
|
|
Oké, ik zal ook eens mijn zegje doen over de spelers die ik graag naar Ajax zie komen. Uitgaande van de huidige selectie, mis ik eigenlijk vier spelers. Te beginnen met de centrale verdediging. Links zit het wel goed denk ik. Alhoewel ik het kapitaalvernietiging vind om nu al Wielaert en Oleguer af te schrijven, vind ik toch dat er daar wat moet veranderen. Vermaelen of Vertonghen moet naast zich een houthakker hebben, Boulahrouz of Douglas zie ik als versterkingen. Al weet ik dat beide onhaalbaar zijn, aan de scouting dus om daar wat op te vinden.
Linksback hebben we natuurlijk al, maar afgaande op de verhalen zou ik toch Obradovic halen en mocht deze niet naar Ajax willen komen, dan staat ook Braafheid op het prioriteitenlijstje. We hebben toch een backup nodig.
Seedorf is wat mij betreft een must. Een leider, een ervaren speler, een Ex-Ajacied en natuurlijk een kwalitatief goede en sterke voetballer, die wel wel kunnen gebruiken op ons toch wel lichte middenveld.
In de spits heb ik ook nog een vacature uitstaan. Een sterke balvaste spits zou niet misstaan in de huidige beweeglijke voorhoede van de Amsterdammers. Wie dat precies is weet ik niet. Ik volg de scouting en de mogelijke aanwinsten niet echt. Berg moet ik sowieso niet. De prijs die je voor deze jongen zal betalen is vele malen te hoog voor een spits met zijn kwaliteiten.
|
wesley the pitbull
Forum berichten: 38
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 01:08
|
|
wat dacht je van Giovanni dos Santos
speelde dit seizoen op huurbasis voor een club uit de jupiler leauge van engeland en hij kan denk ik wel in de spits spelen er achter en ook aan de zijkante denk ik dat hij aardig goed uit de voeten kan lijkt mij geen verkeerde versterking zijn maar zo vind ik Lucas Biglia ook geen verkeerde speler van Anderlecht( tevens had Ajax daar 1 of 2 jaar terug belangstelling in) maar ik zou als ik Ajax was ook nog een jong talent erbij nemen voor op goal die ook de strijd weer een beetje kan aanwakkeren tussen Stekelenburg en Vermeer bij die twee gaat mijn voorkeur uit naar Stekelenburg maar voor die positie zou ik eens een kijkje nemen bij Real valodid voor Sergio Assenjo ( staat wel ook in de belangstelling van Atletico Madrid)
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 2 jun 2009 01:33
|
|
Dos Santos speelt veel te traag. Alles wat hij doet is omslachtig, speels en vaak nutteloos. Leuke jeugdspeler, waardeloze full-prof.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 22:01
|
|
Citaat:
FC Utrecht onderhandelt met 'kamp Strootman'
Geschreven op donderdag, 4 juni om 21:33
FC Utrecht heeft donderdag rond de tafel gezeten met de zaakwaarnemer van Kevin Strootman om over een transfer te praten. De middenvelder van Sparta Rotterdam leek in eerste instantie naar AZ te verkassen, maar het verschil tussen vraag en aanbod bleek te groot. De 2,5 miljoen euro die AZ over had voor de linkspoot is volgens Sparta nog niet de helft van het bedrag dat men wil vangen voor de jeugdinternational. Volgens AD/Sportwereld rekenen ook andere clubs zich nog kansrijk in de strijd om Strootman. De vaste waarde in de hoofdmacht van de Kasteelclub sprak ook onlangs met FC Groningen-trainer Ron Jans. Daarnaast zou ook FC Twente haar interesse kenbaar hebben gemaakt bij de zaakwaarnemer van de tiener. Volgens Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ, is de vraagprijs voor AZ 'onbetaalbaar'.
Strootman is afkomstig uit de jeugdopleiding van Sparta. Op 15 februari 2008 maakte de middenvelder zijn debuut in de uitwedstrijd tegen Ajax. In de voorbije jaargang stond Strootman in 25 competitiewedstrijden aan het startsignaal. Hij verlengde in november zijn contract tot medio 2012, mede omdat hij 'niet gratis bij Sparta weg wilde gaan'. In de nieuwe verbintenis staan geen prijsafspraken inzake een transfer.
Van www.voetbalzone.nl
6 miljoen lijkt me iets teveel van het goede. Dat zou ik niet aan Strootman uitgeven op het moment, zeker omdat we niet zo veel geld te besteden hebben deze zomer en de prioriteiten elders liggen. Wel hoop ik deze jongen in de toekomst bij Ajax te zien.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 22:25
|
|
Opvallend dat Utrecht zich zo roert op de transfermarkt. Met Van Wolfswinkel deden ze ook een goede zet en Strootman zal ook bij Utrecht niet misstaan. Wat zo'n investeerder toch niet allemaal voor elkaar kan krijgen.
Strootman bij Ajax zie ik nog niet zo snel gebeuren en is ook niet echt een noodzaak denk ik. Liever een ervaren middenvelder met de nodige fysieke kwaliteiten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 22:44
|
|
Misschien kan Ajax V.d. Heijden en Martina ruilen voor Strootman. Of nog een/twee miljoen extra daar bovenop doen als dat nodig is. Strootman heeft veel meer talent dan V.d. Heijden en beide heb je niet nodig dus zou ik proberen Strootman te halen en V.d. Heijden te laten vertrekken. Strootman is een toptalent die zeker het Nederlands elftal gaat halen en die ik graag naar Ajax zie komen.
Vermaelen verkopen en Strootman en Obradovic halen. Als Braafheid dan wilt die ook halen en dan verder zijn er geen aankopen nodig. Zou Seedorf willen komen dan zou ik hem zeker ook halen.
Suarez zou ik verkopen als er een bod van 30+ op zou komen. Mogen Elia en Berg beide maximaal 7.5 miljoen kosten (15 miljoen in totaal) dan zou ik die ook halen maar kosten ze meer dan zeker niet en ook niet als Suarez niet vertrekt.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 22:46
|
|
Ajax richt zich weer veelste veel op de voorhoede. Al jaren lang is de defensie de grote zwakte en daar gaat de belangrijkste schakel nu uit. Waarom middenvelders of aanvallers kopen als er zat talent is daar. Ik noem een Van der Heijden, Danilo, Claasen en in een later stadium Overtoom, Sneijder, Bonevacia, Schouw en Castillion.
Van der Wiel is een hele goede rechtsback. Silva, idem dito. In het centrum heeft Vermaelen het niveau en Alderweireld het talent. Ik vind Oleguer en Wielaert niet voldoen. Vertonghen zie ik veel liever voor de defensie. Ik hoop dat Ajax de twee oudjes loodst, in ieder geval een, en een stevige mandekker met wat naam haalt. Ik noem een Boulahrouz. Een tweede optie zou ook niet verkeerd zijn. Braafheid halen is heel nuttig. Obradovic daar achter aan en ik vier feest.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 23:04
|
|
Citaat: A Braafheid halen is heel nuttig.
Schrap Braafheid maar van je lijst. Volgens NOS heeft ie zowel PSV als Ajax afgezegd voor van Gaal zijn nieuwe clubje..
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 14:00
|
|
Citaat: Schrap Braafheid maar van je lijst. Volgens NOS heeft ie zowel PSV als Ajax afgezegd voor van Gaal zijn nieuwe clubje..
Inderdaad, jongens. Edson Braafheid is geen optie meer. Die Van Gaal koopt de hele Eredivisie leeg!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 14:33
|
|
Citaat: Schrap Braafheid maar van je lijst. Volgens NOS heeft ie zowel PSV als Ajax afgezegd voor van Gaal zijn nieuwe clubje..
Inderdaad, jongens. Edson Braafheid is geen optie meer. Die Van Gaal koopt de hele Eredivisie leeg!
Hij mag er nog wel een paar kopen:
Rommedahl/Kennedy/Oleguer
:p
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 14:47
|
|
Volgens ene meneer was Strootman spotgoedkoop? Hij weet zelf wel wie ik bedoel. Hier zie je dus dat je ook Strootman niet voor een leuk prijsje kan oppikken en hij is het ook helemaal niet waard, toch JD?
Ik vind Strootman niet goed genoeg voor Ajax op dit moment en het is al helemaal belachelijk dat hij zo duur is. Als Ajax er ook maar aan denkt hem te halen, vind ik wanbeleid. Zo'n jongen kun je in Zuid-Amerika voor een paar miljoen minder halen.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:00
|
|
Wielaert, Ogararu, Anita, Emanuelson, Lindgren, Sno, Sarpong en Martina?
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:13
|
|
Citaat: Volgens ene meneer was Strootman spotgoedkoop? Hij weet zelf wel wie ik bedoel. Hier zie je dus dat je ook Strootman niet voor een leuk prijsje kan oppikken en hij is het ook helemaal niet waard, toch JD?
Ik vind Strootman niet goed genoeg voor Ajax op dit moment en het is al helemaal belachelijk dat hij zo duur is. Als Ajax er ook maar aan denkt hem te halen, vind ik wanbeleid. Zo'n jongen kun je in Zuid-Amerika voor een paar miljoen minder halen.
Ik vind het niet belachelijk dat Sparta zes miljoen vraagt. Waarom zouden ze genoegen moeten nemen met minder? De speler heeft pas net één volledig seizoen bij de A-selectie gedraaid, onlangs zijn contract verlengd en is één van de betere spelers.
Dan moet je hem alleen verkopen als je een echt mooi bedrag kunt krijgen. Knap van Bonthuis dat hij dat nu ook durft. Overigens heeft Strootman al aangegeven liever nog een jaar bij Sparta te blijven dan naar een Utrecht te gaan. AZ of Ajax zou een ander verhaal zijn.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 16:24
|
|
Citaat:
Wielaert, Ogararu, Anita, Emanuelson, Lindgren, Sno, Sarpong en Martina?
Anita, Sarpong en Martina mogen op ze minst nog verhuurd worden voor mij, Urby begint dit seizoen eindelijk aan een goede ontwikkeling en als sub is hij zowiezo niet verkeerd, Lindgren mag ook wel gaan bankzitten.
De rest mogen het gras maaien en anders weg.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 16:35
|
|
Oleguer is een van de beste, zo niet beste, mandekkers van de eredivisie. Je moet alleen niets meer van hem verwachten. Oleguer in de basis is/was misschien nog belangrijker dan Huntelaar in de basis.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 17:00
|
|
Oleguer is een van de beste, zo niet beste, mandekkers van de eredivisie. Je moet alleen niets meer van hem verwachten. Oleguer in de basis is/was misschien nog belangrijker dan Huntelaar in de basis.
Vind ik heel erg meevallen. Marcellis, Moreno vind ik allemaal een klasse beter als mandekker. Oleguer is eigenlijk een libero qua kwaliteiten (niet snel, niet opbouwend goed, positioneel ook geen topper), het vervelende is dat we bij Ajax eigenlijk niet met libero's spelen.
Sowieso zijn er veel betere mandekkers te halen, Oleguer is makkelijk vervangbaar als je verder kijtk dan de Nederlandse competitie. En dat zou ik ook eigenlijk ware het niet dat ik nog een stuk minder gecharmeerd van z'n collega Wielaert.
|