Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 12:32
|
|
Granqvist kan echt niets.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 12:39
|
|
Citaat: Granqvist kan echt niets.
Zo cru wil ik het niet stellen, redelijke subtopper. Maar hij werd niet voor niets te licht bevonden voor de PL. Paar leuke doelpunten gemaakt met z'n rushes maar verder weinig bijzonders.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 12:45
|
|
Hoe dan ook, totaal geen Ajax-verdediger. Kan niet met ruimte in z'n rug verdedigen.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 13:20
|
|
Ben ik niet met je eens ik heb echt liever Granqvist dan een Wielaart!
Vergeet niet dat hij nog vrij jong is en er nog veel aan te sleutelen valt, want ik alles basis technieken beheerst die goed en kan goed koppen en is ook redelijk fysiek!!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 13:32
|
|
Laat Ajax zich maar richten op Wielaert, Oleguer, Alderweireld en Vermaelen. Er hoeven geen aankopen gedaan te worden en zelfs als Wielaert of Oleguer vertrekt dan heeft Ajax ook nog Blind die in de verdediging kan. Een linksback (Obradovic) is nodig en als Vermaelen vertrekt ook nog een linksbenige centrale verdediger (Braafheid zo kunnen) maar voor de rest hoeven en zeker geen verdedigende aankopen gedaan te worden. Jol moet de spelers gewoon georganiseerd laten spelen en beter laten omschakelen dan komt het verdedigende aspect wel goed.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 13:39
|
|
Citaat: want ik alles basis technieken beheerst die goed en kan goed koppen en is ook redelijk fysiek!!
IK raak een beetje in de war maar ik snap wat je bedoeld..
Ik vind Granqvist goed voor Groningen en valt op door z'n rushes, echter wil je hem kunnen halen om zijn verdedigende kwaliteiten en die zijn heel normaal, heel gewoon en past prima bij FC Groningen.
Wielaert daarintegen speelde in een heerlijk lopend elftal bij Twente en was het dus een stuk makkelijker spelen. Daar was hij een meneer, DE ervaren verdediger van een goedlopend elftal, een leider. Dan komt hij naar het ''Grote'' Ajax, en moet de verdediging weer op orde stellen. Maar hoe liep het bij Ajax? slecht! geen goed voetbal, geen organisatie, geen vastigheid, andere spelers om je heen, ander cultuur, veel meer druk. Daarom vind ik dat Wielaert nog niet afgeschreven moet worden.
Er kan wel een verdediger bij maar dan wel iemand die er staat! en niet weer een speler van Groningen, zoek het hogerop, buitenland, halen die talentjes! alle grote clubs zijn je voor Ajax!
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 14:06
|
|
Citaat: Ben ik niet met je eens ik heb echt liever Granqvist dan een Wielaert!
Vergeet niet dat hij nog vrij jong is en er nog veel aan te sleutelen valt, want ik alles basis technieken beheerst die goed en kan goed koppen en is ook redelijk fysiek!!
Dus bij Ajax wordt Granqvist opeens wel snel? Of wendbaar? Of zijn inspeelpass wordt opeens veel beter?
Ik zie het niet gebeuren. Ajax wil op een bepaalde manier spelen (op hoge lijn) en daar heb je snelle en wendbare verdedigers voor nodig. Granqvist past niet in dat plaatje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 14:11
|
|
Welkom, silvo! Wel een beetje op je spelling letten aub.
Ja, groot probleem. Wielaert, Oleguer en Vermaelen zijn eigenlijk allemaal ongeschikt.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 14:23
|
|
Wat vinden jullie van Fouad Idabdelhay van NAC Breda? Hij is sterk, snel en heeft techniek. Nu is hij nog niet goed genoeg, maar als je hem oppikt en een jaar bij een club als Heerenveen kan stallen heb je over een paar jaar een goede centrumspits.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 14:26
|
|
Citaat: Wat vinden jullie van Fouad Idabdelhay van NAC Breda? Hij is sterk, snel en heeft techniek. Nu is hij nog niet goed genoeg, maar als je hem oppikt en een jaar bij een club als Heerenveen kan stallen heb je over een paar jaar een goede centrumspits.
Laat hem eerst maar eens een basisplaats veroveren bij NAC en dan kan Ajax over een paar seizoenen naar hem gaan kijken. Nu is het nog veel te vroeg en heeft hij op mij nog niet zo'n indruk gemaakt dat ik denk: kopen voordat hij bij AZ of FC Twente gaat schitteren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 14:36
|
|
Ik ben niet zo'n voorstander van het zogenaamde stofzuigen. Als spelers een meerwaarde hebben, dan kun je ze halen. Hebben ze die meerwaarde (nog) niet? Laat ze dan vooral lekker zitten waar ze zitten. Kost bakken met geld om al die spelers onder contract te hebben staan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 15:34
|
|
Citaat: Welkom, silvo! Wel een beetje op je spelling letten aub.
Ja, groot probleem. Wielaert, Oleguer en Vermaelen zijn eigenlijk allemaal ongeschikt.
Dat probleem los je zo op door Vermaelen voor 10 miljoen te verkopen en voor 5 miljoen Obradovic te halen en voor (zoals jullie zeggen) 2 miljoen Braafheid te kopen. Dan is iedereen blij want zowel Braafheid als Obradovic worden gekocht en zeurt niemand meer aan mijn kop dat ik liever Obradovic als linksback zie dan Braafheid.
v.d. Wiel, Wielaert, Braafheid, Obradovic
Een prima mix tussen ervaren en talentvol met Wielaert als leider achterin. Wat hij in zijn eerste volle seizoen en aan de hand van Martin Jol vast wel kan worden. Deze verdediging is snel genoeg om ver van het doel te verdedigen en blijft het een paar jaar bij elkaar dan is het een Europese subtop verdediging.
Zet daar voor Vertonghen als verdedigende middenvelder en dan zul je zien dat voor het eerst in jaren de verdediging niet meer het zorge kindje is.
Daarbij ben ik totaal voor 'de ruit van Cruijff' dus please zet alles op alles om V.d. Vaart en/of Seedorf binnen te halen en verkoop Suarez waar je een echte rechtsbuiten voor in de plaats haalt. Zo kan Jol een 4-3-3 spelen wat werkt maar blijft Suarez dan moet hij maar 4-4-2 gaan spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 15:40
|
|
Braafheid vind ik niets als centrumverdediger. Prima back, maar een pure mandekker is hij niet.
Niet voor niets ging Twente vorig seizoen pas echt goed presteren toen Douglas de positie van Braafheid overnam en Braafheid linksback werd.
Ik zou dan ook of Obradovic of Braafheid halen. Je kunt er maar één perspectief op een basisplaats bieden. En spelers voor de bank halen vind ik onzinnig.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 15:43
|
|
Citaat: Braafheid vind ik niets als centrumverdediger. Prima back, maar een pure mandekker is hij niet.
Niet voor niets ging Twente vorig seizoen pas echt goed presteren toen Douglas de positie van Braafheid overnam en Braafheid linksback werd.
Ik zou dan ook of Obradovic of Braafheid halen. Je kunt er maar één perspectief op een basisplaats bieden. En spelers voor de bank halen vind ik onzinnig.
Ajax heeft ook geen mandekkers nodig in de verdediging, zo dekken altijd zonaal. Zolang de organisatie duidelijk is denk ik dat Braafheid een redelijke centrale verdediger is en met zijn snelheid en voetballend vermogen eigenlijk een juiste centrale verdediger is voor Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 16:19
|
|
Puur in de zone kun je bijna niet op de middenlijn verdedigen. Dan lopen kruizende spelers zo op je keeper af. Ajax zal dan ook ten alle tijden spelers moeten hebben die wel in de mandekking uit de voeten kunnen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 20:57
|
|
Citaat: Puur in de zone kun je bijna niet op de middenlijn verdedigen. Dan lopen kruizende spelers zo op je keeper af. Ajax zal dan ook ten alle tijden spelers moeten hebben die wel in de mandekking uit de voeten kunnen.
Als je genoeg snelheid in de verdediging hebt lopen dan moet je het daarmee zonaal toch kunnen oplossen. Het Barca van Cruijff had ook geen echte mandekker en zo geld dat voor behoorlijk wat succesvolle elftallen. Het gaat om de omschakeling en dat is makkelijker met snellere speler. Het hele elftal moet het veld zo snel mogelijk kleinmaken bij balverlies, zoals AZ en FC Twente dat vorig seizoen wel konden maar Ajax niet.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:04
|
|
Het Barca van Cruijff had achterin mandekkers Nando en Juan lopen. Ferrer kon ook aardig verdedigen.
Gaat derhalve niet op.
Een goed voorbeeld is het grote aantal doelpunten wat Henry in Engeland (waar iedereen puur in de zone verdedigt) scoorde. Henry is natuurlijk een fantastische voetballer, maar op het moment dat de pass in de diepte er niet uitgehaald werd, stond hij ook vrijwel altijd één op één met de keeper van de tegenstander. Henry maakte altijd de diagonale beweging van buiten naar binnen (kruizen dus) om de verdedigers tussen hun zones in te verrassen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:13
|
|
Citaat: Het Barca van Cruijff had achterin mandekkers Nando en Juan lopen. Ferrer kon ook aardig verdedigen.
Gaat derhalve niet op.
Een goed voorbeeld is het grote aantal doelpunten wat Henry in Engeland (waar iedereen puur in de zone verdedigt) scoorde. Henry is natuurlijk een fantastische voetballer, maar op het moment dat de pass in de diepte er niet uitgehaald werd, stond hij ook vrijwel altijd één op één met de keeper van de tegenstander. Henry maakte altijd de diagonale beweging van buiten naar binnen (kruizen dus) om de verdedigers tussen hun zones in te verrassen.
Ik had het over Guardiola en R. Koeman dat waren nou niet de beste verdedigers, ze deden het zo goed doordat Barca snel omschakelde en het veld als het beste klein kon maken bij balverlies.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:22
|
|
Guardiola stond op het middenveld. Koeman stond achterin met een paar verdedigers die wél snel en wendbaar waren.
Ik weet dat Cruijff graag doet alsof hij totaal geen verdedigende spelers opstelde, maar dat is feitelijk onjuist. Cruijff heeft het wel geprobeerd met Guardiola en Koeman in het centrum van de verdediging, maar tegenstanders liepen op hun dooie gemak richting het doel van Barca en Cruijff heeft dat dan ook weer rechtgezet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:27
|
|
Citaat: Guardiola stond op het middenveld. Koeman stond achterin met een paar verdedigers die wél snel en wendbaar waren.
Ik weet dat Cruijff graag doet alsof hij totaal geen verdedigende spelers opstelde, maar dat is feitelijk onjuist. Cruijff heeft het wel geprobeerd met Guardiola en Koeman in het centrum van de verdediging, maar tegenstanders liepen op hun dooie gemak richting het doel van Barca en Cruijff heeft dat dan ook weer rechtgezet.
Snel en wendbaar, dat is Braafheid ook dus waarom zou die het niet goed doen dan in het centrum. Hij is geen echte mandekker maar heeft genoeg kwaliteiten om dat op te vangen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:28
|
|
Omdat Braafheid te weinig fysieke kracht en kopkracht voor het centrum van de verdediging heeft.
|
sjosker
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:49
|
|
Citaat: Omdat Braafheid te weinig fysieke kracht en kopkracht voor het centrum van de verdediging heeft.
En Granqvist is fysiek erg sterk, heeft kopkracht en heeft nog een goed schot ook.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:52
|
|
Citaat: Omdat Braafheid te weinig fysieke kracht en kopkracht voor het centrum van de verdediging heeft.
En Granqvist is fysiek erg sterk, heeft kopkracht en heeft nog een goed schot ook.
Maar Granqvist is absoluut geen ajax-speler. Die is niets beter dan Wieleart, Oleguer.. Verder kan hij fysiek erg sterk zijn maar meevoetballend springt hij er niet uit. Daarom denk ik dat hij niet geschikt is voor ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 21:55
|
|
Citaat: En Granqvist is fysiek erg sterk, heeft kopkracht en heeft nog een goed schot ook.
En is zo traag als een slak en heeft de draaicirkel van een olietanker.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 22:57
|
|
Optie voor Feyenoord?
|