Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:10
|
|
Ik heb hem hier een keer aangeraden, onze beste Alex.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 00:48
|
|
Wat vertelde je destijds ook alweer over hem, Pablo?
Mandzukic is overigens een behoorlijk ander type speler dan Berg. Berg is meer het type Huntelaar/Kalinic.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 09:51
|
|
Op Elfvoetbal is nu ook te lezen dat Ajax zich weer heeft gemeld voor Obradovic. Blijkbaar zit er nog wel een groot gat tussen de vraagprijs (7 mio) van Partizan en het bod van Ajax (3 mio).
http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=76358&etitel=czozMDoiJ0FqYXggd2lsIGxpbmtzYmFjayBPYnJhZG92aWMnIjs=
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 10:29
|
|
Citaat: Wat vertelde je destijds ook alweer over hem, Pablo?
Mandzukic is overigens een behoorlijk ander type speler dan Berg. Berg is meer het type Huntelaar/Kalinic.
Ik ken Mandzukic persoonlijk niet maar op basis van de hem toegedichte kwaliteiten heb ik inmiddels wel een beetje een beeld bij het type speler dat hij is maar met welke speler zou je hem het meest kunnen vergelijken? Denk je dat hij iemand is die meteen een meerwaarde zou kunnen zijn voor Ajax? Heel moeilijk om in te schatten maar is het een speler waarvan zijn top geschat wordt op Ajax/ subtop grote competitie of de echte top?
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 10:55
|
|
Ik weet niet of iemand hem eerder genoemd heeft, maar ik ben erg positief over Pitroipa van HSV. Het is dan wel een middenvelder maar ik vind hem zeer geschikt.
Voornaam Jonathan
Achteraam Pitroipa
Geboorte datum 12.04.1986
Geboren te: Burkina Faso
BL-Wedstrijden 32
BL-doelpunteen 1
(speelde in 2004/2005 voor Freiburg in Bundesliga en het afgelopen seizoen voor HSV, hier tussen in speelde hij 3seizoenen in de 2e bundesliga 79w/16dp)
Positie: Middenvelder
lengte: 176 cm
Gewicht: 60 kg
ik volg het duitse voetbal best goed en vond hem één van de betere in de Bundesliga en hij heeft altijd veel respect getoond naar Martin Jol toe. Hij heeft nog wel een contract tot medio 2012.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:10
|
|
Citaat: Wat vertelde je destijds ook alweer over hem, Pablo?
Ik ken Mandzukic persoonlijk niet maar op basis van de hem toegedichte kwaliteiten heb ik inmiddels wel een beetje een beeld bij het type speler dat hij is maar met welke speler zou je hem het meest kunnen vergelijken? Denk je dat hij iemand is die meteen een meerwaarde zou kunnen zijn voor Ajax? Heel moeilijk om in te schatten maar is het een speler waarvan zijn top geschat wordt op Ajax/ subtop grote competitie of de echte top?
Om een idee te geven:
http://www.youtube.com/watch?v=gppxxuDuDK4 (pijnlijk)
http://www.youtube.com/watch?v=G2pT58SO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=WEbfDhPqxC8
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 15:06
|
|
Die Pitroipa zag ik spelen tegen Werder Bremen en dat vond ik inderdaad ook een geweldige voetballer. Het was slechts één wedstrijd die ik van hem zag, dus een echt oordeel kan ik niet vellen. Maar ik zag wel een technische, fysieke rechtshalf, die naar mijn inzien goed genoeg is voor Ajax. Ik betwijfel echter of spelers de stap van Duitsland naar Nederland durven maken. En bovendien zal deze jongeman wel een aardig centje kosten, helaas.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 15:26
|
|
HSV-fans vinden Pitroipa helemaal niet zo goed. Tis alleen dat hij transfervrij kwam dat ze hem daar pruimen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 mei 2009 17:19
|
|
Qua kapstok denk ik aan Kanu. Wanneer je die haalt dan kan Cvitanich bij groot blessureleed nog aan de buitenkant spelen. Een voordeel van Kanu zou nog kunnen zijn dat het een ervaren speler is en altijd wel een minimaal niveau zou moeten bereiken, dat kan nog belangrijk worden komend seizoen wanneer je kijkt naar de wisselvalligheid van dit seizoen.
Of je kan denken aan een Ben Sahar, kan op alle posities van de aanval uit de voeten, goede voetballer. Hier mag je best vijf miljoen voor betalen. Net als Obradovic en Strootman.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 mei 2009 17:43
|
|
Citaat: Qua kapstok denk ik aan Kanu. Wanneer je die haalt dan kan Cvitanich bij groot blessureleed nog aan de buitenkant spelen. Een voordeel van Kanu zou nog kunnen zijn dat het een ervaren speler is en altijd wel een minimaal niveau zou moeten bereiken, dat kan nog belangrijk worden komend seizoen wanneer je kijkt naar de wisselvalligheid van dit seizoen.
Kanu is alleen maar een naam, ik woon in Londen en zie dus elke wedstrijd van de Premier zo ongeveer maar Kanu speelt nooit, en dan ook echt nooit op een hoog niveau. Hij heeft de mazzel dat hij 19 wedstrijden kon spelen en daardoor zijn contract automatisch verlengt zag worden want anders had hij geen club in de Premier kunnen vinden. Daarbij is hij helemaal niet een spits die makkelijk scoort en is hij behoorlijk blessure gevoelig.
Citaat: Of je kan denken aan een Ben Sahar, kan op alle posities van de aanval uit de voeten, goede voetballer. Hier mag je best vijf miljoen voor betalen. Net als Obradovic en Strootman.
Ik was bij Chelsea (jeugd) altijd erg onder de indruk van Sahar maar hij laat het nu totaal niet zien en of je daar dan je geld voor uit moet geven. Ik zou dan eerder voor Babel gaan (die misschien iets duurder is) of toch Mandzukic maar dit is toch alleen maar aan de orde als Suarez wordt verkocht.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Vr 29 mei 2009 17:47
|
|
Citaat: HSV-fans vinden Pitroipa helemaal niet zo goed. Tis alleen dat hij transfervrij kwam dat ze hem daar pruimen.
Die hoeft niet naar Ajax te komen, nóg een mier erbij.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 29 mei 2009 18:40
|
|
Babel kopen, en dan een miljoenen-speler op de bank zetten? Hoeveel zal hij wel niet kosten, tien miljoen? En dan nog een salaris van een paar miljoen er over heen. Ik koop liever een talent of een ervaren speler. Daarnaast is Babel ook geen speler waar je minstens drie jaar op kunt bouwen. Die gaat na een goed seizoen gewoon weer naar Engeland of Spanje verwacht ik.
Hoe speelt Kanu, wanneer die speelt dan?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 29 mei 2009 20:01
|
|
Citaat: Hoe speelt Kanu, wanneer die speelt dan?
Niet goed, hij is gewoon aan het einde van zijn carrière en leeft nu totaal op de faam die hij vroeger heeft opgedaan. Dat moet echt geen optie voor Ajax zijn, tenzij ze tevreden met Urzaiz waren.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 15:59
|
|
Citaat: Hoe speelt Kanu, wanneer die speelt dan?
Niet goed, hij is gewoon aan het einde van zijn carrière en leeft nu totaal op de faam die hij vroeger heeft opgedaan. Dat moet echt geen optie voor Ajax zijn, tenzij ze tevreden met Urzaiz waren.
ik vind niet dat je Kanu met Urzaiz moet vergelijken. Kanu is een speler met een fluwelen techniek en overzicht, urzaiz heeft niks met z'n drank-kop.
Kanu heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben maar van zijn overzicht en techniek, dat verleer je niet in een paar jaar, ik kan het me dan ook moeilijk voorstellen dat hij voor Ajax niks meer kan betekenen, die man is niet van de bal af te krijgen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 16:01
|
|
Citaat: ik vind niet dat je Kanu met Urzaiz moet vergelijken. Kanu is een speler met een fluwelen techniek en overzicht, urzaiz heeft niks met z'n drank-kop.
Kanu heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben maar van zijn overzicht en techniek, dat verleer je niet zomaar met die jaren mee, ik kan het me dan ook moeilijk voorstellen dat hij voor Ajax niks meer kan betekenen.
Kanu heeft echt geen fluwelen techniek meer en hij is zo balvast als een 12 jarige tussen de A junioren. Hij heeft gewoon niet de kwaliteiten meer die je nodig hebt om ook maar iets te betekenen voor Ajax, misschien twee jaar geleden nog maar nu is hij te versleten.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 17:47
|
|
Boca Juniors zit in de problemen en de salarissen gaan 40% naar beneden. 1 Van de spelers die daar niet mee accoord is gegaan en niet bij getekend heeft is Batagglia, en ja Bertje, die wil wel naar Europa.
Zou zeggen, halen die gast. Zou wereld aanwinst zijn.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 17:49
|
|
Dat is een grote sterke middenvelder toch? Hoeveel zou die moeten kosten?
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 20:53
|
|
Citaat: Boca Juniors zit in de problemen en de salarissen gaan 40% naar beneden. 1 Van de spelers die daar niet mee accoord is gegaan en niet bij getekend heeft is Batagglia, en ja Bertje, die wil wel naar Europa.
Zou zeggen, halen die gast. Zou wereld aanwinst zijn.
Zou die bij een Real Madrid of een Bayern Munchen kunnen strijden om een basisplek?
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 01:51
|
|
Citaat: Dat is een grote sterke middenvelder toch? Hoeveel zou die moeten kosten?
Heel weing op dit moment. Er zijn veel problemen binnen Boca Juniors.
Twee kampen zijn er, kamp 1 zijn de Riquelme aanhangers en kamp 2 zijn de Palermo aanhangers. Dit schijnt de oorzaak te zijn dat Bianchi niet tekent en kan dit bijna uit zekerheid zeggen. Heb veel en goede contacten binnen La 12.
Daarnaast (waarom weet ik niet) heeft deze icoon aangegeven nog 1 keer de grens over te willen gaan. Dan kom je direct uit bij Chile, Bolivia, Uruguay en Paraguay. En daar wil die niet heen al is Paraguay en zeker uruguay een paradijs. Hij wil naar Europa.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 01:56
|
|
Citaat:
Zou die bij een Real Madrid of een Bayern Munchen kunnen strijden om een basisplek?
Neen nooit, daar lopen gevestigde namen en absolute top.
Maar bij Ajax zou het een enorme aanwinst zijn. Hij is absoluut geen Ajax speler die we in onze gelederen gehad hebben. Maar volg hem al jaren en hij is een beest en absolute winnaar en een enorm beest. Voorop in de strijd en daarnaast enorm goed liggend in de groep.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 02:12
|
|
Bataglia is een leuke speler, en i.i.g. beter dan bv. Gabri op die positie, ik vrees alleen dat Ajax zich niet voor die positie gaat versterken. Als Battaglia naar het buitenland gaat zal het wel Italie worden, ik weet het niet zeker maar volgens mij had ook een Italiaans paspoort.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 02:23
|
|
Citaat: Bataglia is een leuke speler, en i.i.g. beter dan bv. Gabri op die positie, ik vrees alleen dat Ajax zich niet voor die positie gaat versterken. Als Battaglia naar het buitenland gaat zal het wel Italie worden, ik weet het niet zeker maar volgens mij had ook een Italiaans paspoort.
.....een leuke speler.....
Loop al bijna 10 jaar rond in Zuid-Amerika en zie minimaal een paar wedstrijden per week. En ik kan je/jullie vertellen dat Batagglia meer dan een leuke speler is. Een van mijn favoriete spelers.
Had eerder een Batagglia gehaald dan een Cvitanich.
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 10:11
|
|
Ik ben niet zo heel thuis in het engelse voetbal, maar nu newcastle gedegradeerd is zullen wel veel spelers willen vertrekken. Wie weet een aantal spelers die het niveau van ajax aan kan en wie kan er een echte versterking zijn.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79671
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 10:14
|
|
Citaat: .....een leuke speler.....
Loop al bijna 10 jaar rond in Zuid-Amerika en zie minimaal een paar wedstrijden per week. En ik kan je/jullie vertellen dat Batagglia meer dan een leuke speler is. Een van mijn favoriete spelers.
Had eerder een Batagglia gehaald dan een Cvitanich.
Heb je misschien een filmpje over die speler want ik kon nergens wat vinden.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 12:13
|
|
Weet niet wat Granqvist moet kosten maar denk wel dat als de prijs redelijk is dat een goede aanwinst zou zijn voor Ajax!
|